Jump to content
Sign in to follow this  
Marosme

Vysoká teplota vzduchu

Recommended Posts

Ahoj viete poradiť ktorý snímač by mohol byť chybný ? Podozrievam váhu vzduchu ...a 2x sa stalo už po asi 40 minútach jazdy že sa rozblikala kontrolka žhavenia ale zmizne to po opätovnom naštartovaní. Vďaka za odpoveď.

 

https://i.postimg.cc/rF4W08JN/IMG-20200115-113408.jpg

 

https://i.postimg.cc/pVp6p16J/Screenshot-2020-01-15-09-02-49-134-com-ovz-carscanner.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snímač teploty nasávaného vzduchu G42 (+ snímač plnicího tlaku vzduchu G31, je to 2v1), 03G906051M/03G906051E, je za mezichladičem v 2. kolenu, před ohybem vzhůru, viz dílenská příručka "Motor 1.6 55 kW, 1.6 66 kW, 1.6 77 kW TDI CR", skupina 21 - Přeplňování, 2.1 Chlazení plnicího vzduchu - montážní přehled. Je to na str. 166 v pdf, 160 dle číslování stran v dokumentu. Zkontroloval bych i kabeláž.

 

Ano, mimo snímače teploty vzduchu G42 (P0111) tam máš i chybu váhy vzduchu G70 (P0101). Jestli spolu mohou chyby souviset a může je v tomto případě způsobovat závada jenom jednoho snímače by musel říct někdo, kdo se v tom vyzná, ale teoreticky to možné je.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poradili mi zase že ten snímač teploty vzduchu je 2v1 s váhou vzduchu ..teraz neviem čo skúsiť vymeniť skôr ...kde je teda snímač teploty vzduchu integrovaný?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď ti poradili špatně nebo jste se třeba jen špatně pochopili, to se stává. Stáhni si výše odkazovanou dílenskou příručku (má jen 11 MB) a přesvědč se sám. Váha vzduchu (G70) je hned za vzduchovým filtrem, před turbem, zatímco čidlo teploty a tlaku vzduchu 2v1 (G31+G42) je až za mezichladičem, před škrtící klapkou.

 

Má to svou logiku. Z teploměru před turbem bys nezjistil absolutně nic o teplotě vzduchu, který jde do motoru, protože turbo vzduch hodně stlačí, čímž ho ohřeje. Ohřeje ho tak moc, že je jeho teplotu potřeba snížit, což dělá mezichladič. Jenže ten ho nedokáže ochladit až na teplotu, kterou měl před turbem. Takže prostě změříš teplotu vzduchu mezi mezichladičem a škrtící klapkou, chceš-li jí znát přesně, což u moderního motoru chceš. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super info :) zajtra skontrolujem káble, vraj tým trpia a rozpadajú sa na prášok  zhodou okolností sa to isté asi pred 3 týždňami stalo švagrovi na tom istom agregáte len Fabia, ja mám Ibizu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...