Lukecko Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Zdarec, byl jsem teď měnit olej u svého auta. Bohužel jsem nestihl v prosinci 15K km a měnil jsem až skoro v 18K po roce a jednom měsíci. Každopádně interval je z výroby stanovený na 30K nebo 2 roky. Co mě ale překvapilo, že i při zkrácení intervalu mi v autorizáku nedali levnější olej, ale tvrdili, že pro 1.5 tsi musí použít 0w-20, stejně jako při výměně po 30K. Takže pro představu odcházím s účtem na 4 850 Kč za pouhou výměnu oleje. Za 12 000 km mě to čeká znovu spolu s garanční prohlídkou. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheep-master Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Mezi garančními prohlídkami není nutné jezdit do autorizaku. [emoji6] No a pak to chce jet tam, kde ti automaticky nebo na žádost nalejí 5w-30. Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukecko Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 Ty zase nemusis citovat, kdyz odpovidas hned na predchozi prispevek. Kazdopadne nemel jsem naladu resit nejaky neorig. servis, kde by 1.5 tsi ani nemuseli nikdy servisovat, kdyz vetsina aut s timto motorem je stale v zaruce a pravdepodobne se tak objevuji spis v autorizacich. Cena ma slouzit spis pro informaci ostatnim. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukecko Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 9 minutes ago, sheep-master said: No a pak to chce jet tam, kde ti automaticky nebo na žádost nalejí 5w-30 Škoda tvrdí právě něco jiného. To je hlavní zpráva, kterou jsem si ze servisu odnesl. Do 1.5 tsi podle instrukcí servisu od výrobce nepatří nic jiného než 0w-20. Nevím proč je tomu tak, ale porušovat to nebudu, když má auto záruku 5 let a motorům a jejich olejům nerozumím. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 (edited) Lukecko, no myslím si, že máš pravdu a sám sis odpověděl, proč Ti nedali jiný olej, než ten 0W20. Pokud se nepletu, tak do motoru 1.5 Tsi patří olej jen s firemní normou VW508.00, no a to je ten v autorizovaném servisu právě olej specifikace 0W20. Možná někde i existuje olej např. 5W30, 0W30 s normou VW 508.00, ale já o něm nevím a kdoví jestli se taková specifikace se schválenou normou VW 508.00 vyrábí a určitě ho nebudou mít v autorizáku Škodovky. Pokud se Ti ta cena oleje nelíbila (na cenu oleje ses mohl zeptat v servise dopředu) , tak sis mohl olej s normou VW 508.00 koupit někde jinde za podstatně lepší cenu a nechat to vyměnit v neautorizáku. Ale jestli si neměl ,jak píšeš náladu to řešit někde jinde, tak pak Ti nezbyde než se s tou cenou za olej smířit, pochybuji, že někdo poradí lepší řešení. Jo a ty ceny olejů v autorizovaném servisu Škodovky, jsou tady celkem dosti známy a probírané napříč tématy již hodně dlouho a taktéž témata o vhodnosti VW norem pro motory vyrobené v VW AG tady najdeš. Edited January 17, 2020 by DušanV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukecko Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 Jasne, ja se s tim smiril. Jen nejsem prvni, kdo to bude resit, tak to muze slouzit jako info pro ostatni, jaka je ma zkusenost. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Jasně, jenom moderátoři tady nemají rádi duplicitní témata, ale třeba to bude OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheep-master Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 (edited) Koukám, že koncern není jednotný. Třeba v manuálu na Seat Leon je následující dovětek, ale v manuálu na Škoda Karoq už ne :) Citovat Použití motorového oleje podle specifikace VW 504 00 místo VW 508 00 může zvýšit spotřebu a emise CO2. Dále pokud bys oslovil více servisů tak zjistíš, že ti každý nabídne něco jiného... Dále dle článku na auto.cz ZDE píšou, že rodina motorů EA211 schroupne obojí a dokonce s pevným intervalem 15t km lze používat VW 502 00. Takže babo raď! Edited January 17, 2020 by sheep-master Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twisted Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 (edited) Možnost použití 502.00 se netýká nových motorů s GPF! Ale zaráží mě údajná nemožnost použití jiné viskozity než 0w20. Může někdo zasvěcený potvrdit, co je aktuálně pro 1.5 předepsáno? Hádám to byl jen komunikační šum a servis se snažil vysvětlit, že nemůže dávat 502.00. Edited January 17, 2020 by Twisted Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 (edited) No motor 1.5 Tsi má filtr GPF, takže norma VW 508.00 je pro něj předepsána a Škodovka o tom nebude diskutovat. To, že zatím v této normě je schválen jen olej specifikace 0W-20, tak je zase jiná věc. Pochybuji, že se bude dělat nějaký schválený a normovaný olej VW 508.00 s vyšší viskozitou. Tam jde určitě automobilce hlavně o tu spotřebu. Mám ale osobně vyzkoušeno, že po přechodu z tzv. řídkých olejů na vyšší viskozitu mi stoupla spotřeba o cca 0,3-0,5 l/100 km. Sám si každý musí za sebe říci, co je pro něj důležitější, jestli spotřeba, nebo životnost a výdrž motoru I servisy mají strach z emisí, takže aby je někdo nežaloval, že po výměně oleje v servisu s jinou než předepsanou specifikací neprošel na STK, tak tam nic jiného dávat nebudou. PS: můj subjektivní soukromý názor je takový, že olej s normou VW 504.00 místo VW 508.00 bych si já tam klidně doma dával ( i když je předepsána jen VW 508.00, nebo snad né, těch tabulek je nějak moc ?) a vsadím se o celou svoji měsíční výplatu, že na emisích projdu. Lid musí být strašen a neustále v pozoru!!!!! Každý ať si dělá podle svého. Edited January 17, 2020 by DušanV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan R. Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 K tomuto tématu vyšel ve SM článek se zavedením filtrů, hovoří jasně. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheep-master Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Ta poslední věta je v podstatě z manuálu na Seat. Zkusím pohledat v manualech u dalších modelů koncernu [emoji848]Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sk0d@ Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Odkedy 502ka znamena 5W40? [emoji1751] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atlan Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Az tou 504, zatrepes gpf filter aj ho zaplatis zo svojho? Proste ten olej musi splnat aby nedoslo k lspi, a zaroven aby nezatrepal filter popolom, kedze olej bude okolo tych ziletiek co tam dali smelo spalovany nad piestom. A nezapiect kruzky. Navyse olejove pary su spalovane tiez a ide do gpf. Proste zatial je olej s 508 taky ako je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pava Posted January 22, 2020 Share Posted January 22, 2020 (edited) U svého auta auta mám zachovaný longlife režim. Olej měním co 10 tkm, jednou škoda servis (kvůli zápisu do virtuální servisní knížky) a jednou sám. Používám olej Castrol LL III, který je i v balení v lahvích originál škoda oleje. Olej si nosím svůj, takže výměna za pár korun. U 1.5 TSi s GPF bych kupoval tento olej, z tohoto obchodu viz. níže a našel bych si servis, kde by s výměnou přineseného oleje neměli problém. Experimentovat s normami a zničit drahý filtr a kdo ví co ještě, to bych určitě nedělal. https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-castrol-edge-fluid-titanium-ll-iv-0w-20-4l_285195 Edited January 23, 2020 by pava 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
podrobnosti Posted January 23, 2020 Share Posted January 23, 2020 Olej motorový Lukoil Genesis Special VN 0W-20 https://www.oleje-pema.cz/olej-motorovy-lukoil-genesis-special-vn-0w-20-1l_233023.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Járinek1 Posted February 20, 2020 Share Posted February 20, 2020 Zdar klubáci, dnes jsem vyměnil olej u mé O3 FL 1.5 TSI r.v.1/2020 a tady jsou mé poznatky. Olej měl najeto 2500 km a tudíž jsem vypouštěl prvonáplň z výroby. Čekal jsem, že vypustím nazelenalou vodičku a místo toho vytekl olej, který nejevil známky zelené barvy. Tak teď nevím, jestli tam byl olej 0W-20 nebo 5W-30. ?Nový olej jsem dal od Totalu s normou 508.00 a musím říct, že po té co jsem provedl zkušební jízdu, jsem ani nepoznal, že mám nastartovanej motor, jak se ztišil.? A pak ještě dávám foto původního filtru od Turků. Já tam dával taky origo ale Germany. Tak snad to bude někdo číst a pozná, co jsem tam měl za prvonáplň. Jarda 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twisted Posted February 20, 2020 Share Posted February 20, 2020 V 17. 1. 2020 na 19:50, atlan napsal: Az tou 504, zatrepes gpf filter aj ho zaplatis zo svojho? Proste ten olej musi splnat aby nedoslo k lspi, a zaroven aby nezatrepal filter popolom, kedze olej bude okolo tych ziletiek co tam dali smelo spalovany nad piestom. A nezapiect kruzky. Já pořád nerozumím, kde jste vzali informaci, že tam nepatří 504. U 1.0 TSI jsme na fóru došli k opačnému závěru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hophop Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Já mám teda karoq ale stejný motor 1,5 s filtrem 1/2019 a v autorizovaném servise mě dali olej 5w-30 , 504 00. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitris.K Posted April 25, 2020 Share Posted April 25, 2020 U 1.5 TSi s GPF a odpojování válců opravdu patří 0w20. Podle mého manuálu se smí použít jiný olej jen na doliti při úbytku.Ted jsem byl na první výměnu.Koupil jsem svůj olej a filtr a v autorizovaném servisu jsem zaplatil 460 Kč. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalibor1 Posted June 1, 2020 Share Posted June 1, 2020 (edited) dnes vymena oleje mimo pravidelny interval v autorizovanem servisu! dali mi taky 5w30 cena 2955kc škoda scala 1.5tsi a vlastní olej nedovolili! Edited June 1, 2020 by dalibor1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kejsy Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 (edited) Bol som tento tyzden na prvej prehliadke po 30 000 km a dali mi na vyber 5W30 alebo 0W20. Technik ale doporucil 5W.... "Nulka"je vraj riedka ako voda :) Dali tam teda Castrol edge 5W30 (1l za 16,50,-€) este aj ponechali v kufru zbytok v litrovom baleni na pripadne doliatie. Pozn. Casticovy filter nemam. Edited June 6, 2020 by Kejsy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lulinak Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 možná to tu už bylo, článek na téma oleje 0W20 https://www.auto.cz/nove-motorove-oleje-0w-20-zelene-a-ridke-jak-budou-chutnat-motorum-111485 měním teď poprvé po najetých 10 tisících (6 měsíců staré auto, OIII) tak uvidím jestli z toho poteče zelená anebo tam ve výrobě dávají už něco jiného. Lít budu Castrol EDGE Titanium LL IV 0W-20, filtr kupuju originál, u něj kompromisy vzhledem k zpětné klapce dělat nechci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel_RB Posted July 31, 2020 Share Posted July 31, 2020 (edited) Originál filtr VW je až na postisk totožný s MANN W712/95. Dle dokumentace, která se mi dostala k nahlédnutí ŠA připouští olej normy VW 504.00 nebo VW 508.00, tedy 5W30, 0W20 a pravděpodobně i 0W30. Autorizované servisy požívají 5W30 od výrobce, který jim dal na sud s olejem nejlepší cenu. Pokud olej plní danou normu VW xxx.00 a nemá smysl řešit, zda je to výrobek té či oné značky, olej musel v testech splnit nároky dané normy VW a tak je pro motor v pořádku. Obecně existuje dost olejů specifikace 5W30, které nepoškozují filtr pevných částic. Třeba Vivaro A s motorem CDTI 2.0 84 kW filtr pevných částic má a bez problému na 5W30 funguje. Podobně motor VW DFGA (2.0 TDI 110 kW) i do něj autorizovaný servis plní 5W30. Edited July 31, 2020 by Pavel_RB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitris.K Posted August 1, 2020 Share Posted August 1, 2020 Já mám v návodu k nové 1.5TSi 11/2019 že mohu použít 504.00 jen pro dolití úbytku.Takze kupuju origo na Obautodíly 0w20 5 litru za 1300 a origo filtr za 199,- výměnu mi delali v autorizaku už podruhé a to za 490 kc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.