Jump to content

Zadní ostřikovač - Liftback


PatrikU

Recommended Posts

Dobrý den kolegové, 

 

prosím o pomoc, přečetl jsem manuál včetně dílenské příručky, nikde ale není popsané vedení hadic s kapalinou do ostřikovačů. Přestal mi fungovat ostřik na zadním okně. Pojistka, vzhledem k tomu že je souběžně ještě s centrálem je ok, přední otřik jak okna tak světel funguje. Stěrač jako takový také funguje. Sundal jsem zadní tapec v kufru a je tam sucho. Když zkusím na čisté podlaze ostříknout zadní okno, nic pod autem není. Zkusím dnes ještě vyčistit trysku ale to si myslím že by tlak vody pročistil. Auto je garážované, takže namrznutí nehrozí.

 

Nesetkal se s tím už někdo? Děkuji

Link to comment
Share on other sites

Sic Roomster, ale riešil som čosi podobné. Predpokladám podobný princíp...

 

Čerpadlo je obojsmerné - pri rotácii jedným smerom tlačí na predné ostreky, druhým smerom tlačí na zadok... Na telese čerpadla je práve smerom dozadu na vedení spätný ventil...

 

Mne vtedy pomohla výmena čerpadla...

Samozrejme, problém môže byť aj inde vo vedení...

Link to comment
Share on other sites

Přesně ... Rapid LB a neustále čistím. Pěkně mě to štve. Normálně tam neustále jsou částečky rzi. Vždycky oddělám trysku, vyfoukám, protáhnu tenkou jehlou, vypláchnu, usuším. Ten kovový trn co trčí z motorku očistím, krátce ostříknu (abych odstranil případné splaveniny), smontuji a za cca měsíc můžu zase znova ... :-( Nechápu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dneska jsem si všiml, že mi ostřik zadního okna taky přestal fungovat - O3 liftback. Respektive ostříkne pouze tak 2cm zadního okna. Ostřik kamery funguje spolehlivě.

Počítám tedy, že se nejspíše ucpala tryska, viz.komentáře nademnou.

Bohužel se mi nedaří sundat ta plastová čepička, která kryje trysky a je napojená na stěrač samotný.

 

Edit.: už jsem to našel v dílenské příručce.

IMG_2243.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak dnes u mě to samé. Bez ostřiku. O3 liftback 2014. Už pár dnů jsem pozoroval, že ostřik byl velice slabý, pár centimetrů ale dnes utrum. I když jsem naprostý lajk, tak snad to dokážu podle screenu od Lukáše rozebrat. Pochopil jsem to správně, že stěrač odklopím k sobě a pak vyndám/odklopím ten plast u kořene stěrače? 

Edited by czbob
Link to comment
Share on other sites

Tak dnes u mě to samé. Bez ostřiku. O3 liftback 2014. Už pár dnů jsem pozoroval, že ostřik byl velice slabý, pár centimetrů ale dnes utrum. I když jsem naprostý lajk, tak snad to dokážu podle screenu od Lukáše rozebrat. Pochopil jsem to správně, že stěrač odklopím k sobě a pak vyndám/odklopím ten plast u kořene stěrače? 

Stěrač nech ve výchozí poloze. Krytka je tam nacvaknutá dost napevno, tak se neboj zabrat. Blbé je, že teď v zimě jsou ty plastové věci nepoddajné a lehce se lámou, viz. předchozí příspěvek.
Link to comment
Share on other sites

Stalo se mi to už několikrát, že ostřik nefungoval. Stačí sundat ten plast a vytáhnout trysky. Jsou tam jen nasunuté přes gumový okroužek. Teď v zimě bych je nahřál fénem, aby se mrazem nezlomily. Pak stačí vzít tenký drát, osvědčila se mi špice z kola a prošťouchnout tu hlavní díru. Na pročištění trysek stačí štětina z ocelového kartáče. To vše za předpokladu, že je v pořádku motorek a vedení. 

Edited by Fosgen
Link to comment
Share on other sites

Díky za rady, dnes dopoledne jsem ten plastový kryt celkem v pohodě sundal. Hlavní díru protáhl drátkem. V té malé součástce jsou pak 2 trysky. Je tam vevnitř nějaká membrána, nebo by se to, bez strachu s propíchnutí, dalo protáhnout, např. jehlou skrz? očistil jsem to jen lehce a "hubou" profoukl. Ale stejně mám pocit, jakoby jedna z trysek byla ucpaná. Sice to ostřikuje ale ne na full.

Link to comment
Share on other sites

Nic tam není. Jenom pozor s tou jehlou, nebo něčím tvrdým, ať si nerozhodíš směr ostřiku. Ty trysky jsou jen mosazné kuličky s dírkou a dá se s nima točit a tím určovat směr. Raději na to používám ten ocelový drátek z kartáče, ať to nemusím náhodou štelovat. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Zdarec, neví někdo kudy přesně vede v autě hadička na kapalinu (liftback)? Zkoušel jsem čistit trysku, testoval motorek a dokonce i vyměnil za nový a stále kapalina dozadu nedojde, zřejmě je někde ucpaná hadička, ale bez toho, aniž bych věděl kudy vede se do ničeho dalšího pouštět nechci. Díky

Link to comment
Share on other sites

Lava strana auta (vodicova) , prah. Obcas zvykne povolit spojka v kufri, tak si skontroluj ci tam nemas mokrl. Pripadne uz som riesil aj prasknutu hadicku v husom krku (aj ked praskla skor od kamery). Musis hladat kde je mokro...

Joo,a este skus zapnut zadny ostrekovac packou a pocuvat, ci huci cerpadlo. Aby si nakoniec nemal problem v packe

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 3 months later...
  • 5 months later...

Pravidelně se mi ucpávala zadní tryska, tak jsem jí zase vyčistil a že propláchnu cestu bez trysky. Ale pravděpodobně se to přicpalo ještě jinde, motůrek tlačí, nikde nic neteče a ani není cítit po kapalině. Nemáte nějakej tip? Napadlo mě to prošťouchnout třeba strunou, ale asi se moc daleko nedostanu. 

 

EDIT: 

Tak nakonec 4mm hadička a 20ml stříkačka vyřešila problém, trvalo asi půl hodiny než jsem to přetlakem/podtlakem uvolnil.

IMG_6060.jpeg

Edited by vfi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...