Přejít na obsah

Vrzani, drnceni a jine zvuky


jamescze

Doporučené příspěvky

Tak čeho jsem si právě  teď v těch mrazech všimnul ( i když nemám Scalu, ale Fabii 3) , tak když vyjedu z garáže, kde mám i v zimě teplotu cca +10 stupňů do zimy dnes ráno -15 stupňů, tak se v autě postupně  rozhrkávalo hodně věcí, tj. B sloupky, kde je vedení pásů, přístrojovka v obou rozích, hrkání od zadního plata, rezonance ze střechy a pak pár dalších menších věcí. Přičítám to kvalitě/nekvalitě plastických materiálů z kterého je auto sestaveno. Prostě, než auto začalo topit, tak ten násilný přechod a náhlá změna o plus-mínus 25 stupňů je na tu současnou kvalitu plastů prostě moc, pravděpodobně ty teplotní dilatace aj. věci, těm dnes vyráběným autů a jejich materiálům nedělají moc dobře. Dříve, tj. u Felicie, Fabie 2 mi tohle nikdy a v takovém rozsahu nedělalo a to taky byly obdobné teplotní rozdíly.  

Přesto zůstávám v klidu, prostě si řeknu no co, je to  "Škodovka". :-)

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zase opačnou zkušenost, auto koupeno před rokem v únoru a bylo zcela potichu a to i na kostkách. S příchodem jara, resp. léta se začalo ozývat kde co a po jedné delší trase po kostkách se to celý do.ebalo a vrzalo všechno a všude.  Následně D1 Brno/Praha a zpět naklepala všechno do poloh, kde už zase bylo ticho. A teď v zimě je ticho. Problém mám aktuálně jen s pazvukem "exteriér" kdy něco rezonuje pod podlahou auta v místě spolujezdce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Môj diesel 1.6 TDI rezonuje do kabíny pri nižších otáčkach ak to pustím pod 1500 ot./min.  ( a človek si nepodradí ) stále. Teraz v zime to duní o to viac. Rozvibruje v kabíne skoro všetko. 

Ale aby mi niečo vrzalo, konkrétne a stále z jedného miesta to neevidujem.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny, při prvním slunci po mrazech se objevil tento zvuk. Registroval jsem jej už někdy listopad, prosinec, ale nikdy ne takto silně. Vychází to od řidičového A sloupku dole v rohu u spojení Sloupek/Čelní sklo/Palubovka. (když nacpu do toho rohu cestovní polštář, skoro to není slyšet) Nemá někdo tušení co by to mohlo dělat? Zvuk se objeví až od rychlosti cca 95-100km/h, intenzita se mění i s venkovním větrem, vibrace na silnici na to nemají vůbec vliv. Napadá někoho, co by mohlo z takto do něčeho drnčet?

 

Díky za nápady, protože ten zvuk přehluší i radio... :(

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som kúpil Scalu 10/2020, nič mi nevrže, nič nebúcha, Je v nej ticho. Má dodatočné tlmenie, nakoľko bola vyrobená pre španielsky trh. Ja jar sa chystám meniť repro vo dverách, namontovať červené výstražné svetlá do predných dverí pri otvorení, logo projektor ŠKODA do dverí, dorobiť ambientné osvetlenie...atď. potom exteriér.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zalezi aj od teploty. napriklad A stlpik u mna sa ozyvaval v rozpati 15-20C. Klima len v lete par pukancov po starte a nahlom chladeni. AKo kym to nerobi koncert ako sem tam zvykol A stlpik kym som ho neporiesil, ze fest celu cestu, zatial som spokojny. Ostatne veci nastastie nie. A v zime je uplne tichy interier :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to co mas na videu mam aj ja niekedy, ale to vela krat mi tak rezunuju aj veci v aute, napriklad flaska, nieco v priecinku a podobne ... ze nie samotne auto, ale samozrejme nejake tie rezonacie obcas sa ozvu aj z palubovky zpoza radia, okolo budikov atd. , je to bezna choroba skodoviek aj VW si myslim .... neriesil by som to, pokial to nie je ozaj nieco nezvycajne hlasne alebo neprijemne .... na golfe mi tak rezenovalo z palubovky tiez vkuse nieco , ked som potom rozobral podpalubovku spoluvodica, tak tam boli paru matky uvolnene, po dotiahnuti prestalo .... ale zas zacalo inde ... nekonecny pribeh ... ono tie zvuky sami teplom zmyznu ... ja za studena mam viac zvuky v aute ako ked sa oteply ... cize neriesim .... inak ked bola nova, tak paru mesiace tiez bola uplne tichucka, to po case pride aj inym neboj sa .... a tie nase cesty tomu velmi nepomozu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v naší scale je teď v zimě naprosté ticho ať jezdím přes jakékoliv nerovnosti. V létě trochu vrže palubka (ta ozdobná barevná lišta) než klimatize vychladí interiér. Pak je zase ticho. Jak tak koukám, tak si můžu skoro gratulovat :D Auto je z roku 2019.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem za ty léta a při koupi celkem 6-ti nových Škodovek vypozoroval, že tak cca první 2 roky to bylo tak nějak v pohodě. Po těch cca 2 sezónách všechna auta začala hrkat, vrzat, každé někde jinde, některé více, některé méně.  Rád bych všem majitelům Scal přál, aby Vám to i po těch 2 letech vydrželo, ale pořád se nemohu zbavit dojmu, že koncernová auta v tomto, oproti konkurenci nějak zaostávají.  

PS: nedávno mě vezli ve starém Peugeotu 307, najeto něco přes 250.000 km a zakrátko jsem se zase vezl v přibližně stejně starém Roomsteru. Řeknu Vám v Peugeotu ani vrz a v Roomsteru jsem si myslel, že vezou staré železo do sběru, jak to tam všechno drnčelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám zase opačnou zkušenost, ani jedno z mojich aut nových i jetých si moc nevrzlo (rapid kupodivu taky) a když už, tak to bylo jednoduše vyřešeno a už se to nikdy neopakovalo, jsem na vrzání a drnčení alergický. To samé se služebákama koncernu, a že jich už za 27 let bylo. U Scaly nevím, chtěl jsem ji, ale připadá mi nějak ušitá horkou jehlou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sice z minulosti skusenost nemam dlhodobu, no celkovo sa setri, kde sa da. A kombinacia toho lacneho tvrdeho plastu, co je na madlach, okolo kurenia dole a radia bez pazvukov nebude. Skor tam mali pouzit ten makceny plast, co dali hore. Ale zase kazdy novinar chyti len ten vrch a oooo, makceny plast. Mali by klast doraz na funkcnost hlavne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě žádné vrzání ani drnčení, jen se občas nad infotainmentem ozve takové vrčení, jako kdyby jste do lopatek ventilátoru strčili kraj papíru, trvá to jen chvilku, ani ne minutu, pak zase dlouho klid, pak se to zase na chvilku ozve. Za půlhodinovou cestu do práce jednou, někdy vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Další zdroje pazvuků:

  1. Loketní opěrka - Teď v zimě a po nějakých 17 000 km jsem zaregistroval další pazvuk - linoucí se někde od loketní opěry, která tak divně cvakala/lupala v zatíženém stavu zejména při ostřejší jízdě zatáčkama. Zjistil jsem, že příčina je někde v jejím spodním plast krytu, jelikož ve zvvednuté stavu byla bez pazvuků Po demontáži a aplikaci vazelíny je ticho. Později jsem zjistil, že je to problém nejen Scaly.
  2. Ozdobná lišta palubovky u styku s kapličkou přístrojů - při větších nerovnostech tam sem tam něco zaskřípalo. Vyřešeno preventivně zasunutím tapec koberce pod lištu (zespoda od LED pásku). Zatím se zdá OK. Nicméně uvažuju, že celou to dekor. desku sundám a pořeším kvalitněji, Levá část jde dolů docela OK (už jsem zkoušel), pravá vyžaduje demontáž displeje infotainmentu, ale na to nemám vercajk...  popravdě tam nejvíc skřípe ten LED pásek (naštěstí jen při pomačkávání, při jízdě ne.
  3.  Plastový kryt nad odkládací přihrádkou ve středovém tunelu. U půjčené Scaly při zrychlení/zpomalení něco brutálně vrzalo (jako nepříjemné tření polystyrenu). Myslel jsem, že to dělala ozdobná lišta, ale byl to tento kryt, který tam nebyl zcela dobře zasunut.

Třeba někomu pomůže :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 2/3/2021 at 3:40 PM, Wazi said:

Řešili jste někdo problém viz video? Teď v zimě to takový problém úplně není, ale v létě, když je interiér rozpálený a začne chladit klima, tak je to docela síla. 

Asi navštívím servis kvůli rachotu a sloupku u spolujezdce, nechce se mi v tom samotnému hrabat, ikdyz horší to snad být už nemůže. 

Je to docela smutné, když presedam z firemní dacie, kde interiér naprosto bez jakýchkoliv pazvuků, do rozvrzane Scaly. :-(

 

Presne tohle jsem mel u sve Scaly rv. 10/2019 take! Vrzani mezi jednotlivima plastama na palubce (vydechy klima, ty panely na palubce vsechny na dotek vrzali). Vsechno tohle prestalo kdyz jsme na to nastrikal specialni suchy sprej s PTFE (teflon) a den nechat byt. Dal jsem to i na tesneni dveri na okenni ramy a vsude kde je guma. Protoze, nevim proc, ale skoda pouziva zvlastni gumu ktera je sucha a potom vrze. Premiovky typu BMW, Mercedes pouzivaji jine tesneni a materialy a tento problem nemaji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, Wazi said:

@lukyadam

Ahoj, díky za odpověď. můžeš mi sem ještě hodit o jaký sprej šlo? Díky moc

jasne muzu:

 

WD-40 - Suchy olej s pridavkem PTFE - https://wd40.cz/produkt/vysoce-ucinne-mazivo-ptfe/ 

 

Liqui Moly - https://www.motora.cz/autochemie/mazaci-spreje/udrzbovy-a-mazaci-sprej-400ml-213131475.htm?gclid=EAIaIQobChMI-cCHvb_s7wIVBAd7Ch3_LgoTEAQYAiABEgLZcfD_BwE 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@petulko

Kdyz jsem se na to byl zeptat v servisu, tak se pán tvářil, jako kdybych si vymýšlel, že prý "fyzika" rozdíly teplot a tak.. A že není problém. Že můžu přijet a pojedeme se projet a budeme poslouchat o co jde. A že tam zrovna někdo byl a hledala se chyba 5 hodin a nakonec se přišlo na to, že si za to mohl ten majitel vozu nějakou vlastní chybou sám. Takže to upřímně řečeno nechci přes ně řešit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
On 4/12/2021 at 5:04 PM, ben06 said:

To všemocný WD je na draka je to suchý, možná tak na čištění flinty je super. Kup si sprej se silikonem nebo teflonem používá se tuším i na kluzáky vidlice jízdních kol. 

 

WD prave musi byt s tim teflonem (je urceny i mimo jine na Plasty a gumu), zustane jen takovej film a prestane to vrzat a nezustane tam mastny film a neposkozuje to plasty nebo gumu.

Editováno: , autor: lukyadam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Vrzani, drnceni a jine zvuky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...