Přejít na obsah

Vrzani, drnceni a jine zvuky


jamescze

Doporučené příspěvky

Tak jsem nenašel nic. Prolezl jsem spodek, můžu na tom skákat jak chci ale cvakání z pod sedačky žádné. 

Kolečka to nemá, jsou tam v ližinách kuličky. 

Ty ližiny mají k podlaze torx, ale nějakej tisícihran větší. Torxem to nejde. Že bych to zkusil dotáhnout. 

Pak to má klasické torxy ze sedaček na ližiny. Nic, drží. 

Jestli je to v těch kuličkách, tak je to v hajzlu. Ale to si myslím, že by cvakalo i v klidu když se na tom zamelu. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clovek si ani neuvedomuje, ako zlozity mechanizmus je sedacka. Ram sedacky a posuv sedadla, ale aj operadlo + mechanizmus sklapania. A ak je to este el. nastavitelna sedacka, tak to plati dvojnasobne. Kolesa a prevody na elektromotory, riadiaci mechanizmus. Je tam kopec veci co to moze sposobovat. Najlepsie by bolo sedacku vybrat. Odstrojit na hoky ram a skumat co to moze sposobovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kubo přesně nad tím jsem uvažoval👍

Až se dostanu do dílny asi to udělám. V zimě bude víc času. 

Jo je tam samé táhlo, čepy, spoje, šroubů hafo, může to dělat cokoliv. 

Kam jsem se dostal torxem, vše jsem zkusil zda není povolené. Nebylo. 

Koukal jsem zrcátkem zda není někde prdlej svár, páč to cvakání je jakoby podobně kov na kov. 

Odpo jsem jel kousek do vesnice vedle a je to k nasranání furt tak nahlas poslouchat muziku 🤣

 

Ta sedačka je fakt z hooodně dilů.

Ještě mě napadlo oddělat (odlehčit) tu aretaci těch 3 čepů a zkusit vůli v těch kuličkách ve vedení. 

 

Buďte rádi, že vám to nedělá. Skoro půl mega a je to jak 20 let starej přískok☹️

 

Tohle je totiž tak těžká závada v lokalizaci, že fakt nevím jestli se na to nevybodnout. 

Kdyby šlo třeba podle zvuku určit odkud to jde. Zespoda no. 

 

Ještě zkusím nějakou páku a zabrat za to. 

Tak držte palce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím skupino :-)

 

pořídil jsem si ojetou Scalu 2019 1,6 TDI Style tohoto srpna ze Škoda PLUS. S autem nemám nějaký velký problém. Naposledy 19. října jsem jel do autorizovaného servisu na kontroly, a taky jsem jim řekl, že plast za prostředním zrcátkem (ten který obepíná/kryje senzory) strašně rachotí - tak to mi kupodivu kucí opravili :-)

 

ALE 

 

neopravili mi závadu (která je rozhodně složitější) a sice, když auto se zhoupne (přejezd přes koleje, velké retardéry, prostě jakákoliv prohlubeň) tak z pravého předního kola se ozve dost hnusný vrzající zvuk evokující, jako bych jel se starým křápem. Zvuk se pak šíří klidně až přes celou přední nápravou pod motorem. Servisáci mi řekli, že při testovací jízdě nic neslyšeli - bodejď by ne, když to auto projeli max tak kolem servisu. Jinak tento zvuk jsem slyšel i u jiných Škodováckých aut, jako třeba fabie, kterou má bratranec - a ten mi řekl, že to mívá a taky, a že je to normální. Mě to moc normální moc nepřipadá - navíc poslední dobou se to ozývá častěji, a to dokonce i když jedu přes menší nerovnosti a auto se zahoupe míň. Rozhodně to chci řešit, protože jednat se to zhoršuje a druhak při budoucím prodeji auta by to nebudilo dobrý dojem.

 

Prosím poraďte, čím by to mohlo být? :-( 

 

Auto je ojeté, první majitel - přímo z Mladé Boleslavi, byl to předváděcí vůz s 36 tis. km najeto bez bouračky.

 

Předem mockrát vám děkuji za odpověď.

 

Ať to jezdí bez vrzání!

 

Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar Jirko, gratuluji ke koupi. Ať Ti Skála dobře slouží... 

Ohledně toho vrzání, těžko říct. 

Táta měl něco podobného dříve na f2. 

Tam drhly v uchycení plasty v podběhu. 

Ale příčin může být spousty. 

Promazávaly se lithiovkou gumy na tyčích a tak. 

Otravovat ŠA když je to v záruce. Zkusit jiný servis. První 2 roky můžeš kamkoliv. 

Ale jestli je to srpen 19 tak už asi opeavdu jen do ŠA. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem stejný problém. Mi to teda děsivě vrzlo vždy jen při prvním větším propružení nápravy, když byla studená noc, potom dál a za tepla dobré. Nejdříve jsem si myslel, že to je uchycení stabilizátoru á la Rapid, hlásil jsem to při servisní prohlídce - promazali puky, prý to Scaly dělají. Počítám, že to bude třeba řešit rok co rok, jak to vyschne. Myslím, že by to bylo vhodnější do sekce podvozek.

Editováno: , autor: slapnahrabe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pardon omlouvám se

před 41 minutami, Luďa napsal:

 

A proč se ptáš na podvozek v sekci interiér a pak i u OIII ?

Omlouvám se, už jsem našel správné vlákno, kde má tento problém opravdu hodně lidí. Jinak tahle zpráva mi ale pak už nešla smazat, nebo nevím jak se to dělá, pokud to jde. 

Jinak nevím jak si přišel na OIII, pokud vím, tak toto vlákno se týká Scaly....?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Teď jak jsou zimy a postupně se interier ohřívá tak po pár km vždy někde ve sloupku u řidiče jak je airbeg mrda jak sviňa. Pokaždé se leknu🤣 A někdy ještě 1x zase po pár km. 

Nějaký plasty nebo co. 

Do toho v zatáčkách sedačka🤣

Teď ještě v dešti budu poslouchat relátko od stěračů 🤣

 

Vojebaný všechno maximálně. 

Socka auto za půl mega, co bych chtěl🤣 Jinak auto vybavený moc dobře, ježdění v pohodě, ale tyhle neodladěný věci z toho socku fakt dělají!!! Jak šáde 120.

Ale mají problémy i na dražších autech. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

V naší Scale začalo něco ukrutně rachotit od kufru. Při jízdě po rovném asfaltu je klid, ale např. na přejezdu, či teď v zimě na horách po ledové roletě - to je rachot. Nechal jsem včera z hor řídit tátu (z těch zmrazků v lese to byl perfektní zkušební polygon) a já si přes sklopené opěradlo vlezl do kufru a hledal odkud to jde. Ozývá se mi to ze zadní části pravého blatníku, či pravé části víka kufru. Zámek kufru to není. Zkoušel jsem rukama mačkat na kobercové a plastové obklady v místech toho rachotu, bez výsledku. Prostě mi připadá, že se vevnitř cosi uvolnilo (dle zvuku nějaký kus plastu) a rachotí do o plechový výlisek karoserie. Ještě mě napadá (teď jak píši tento příspěvek), že v těchto místech je také hrdlo a víko palivové nádrže. Zkusím také proklepat plastový podběh atd.

 

Pokud bude potřeba rozdělat vnitřní obložení kufru, tak teď v zimě v tom hrabat nechci, vše je zimou zkřehlé. Zkusím ten rachot vydržet do jara a do servisu s tím nepojedu, to by dopadlo hůř než líp (v nejlepším případě by toto spravili a zase dalších x jiných věcí poškodili). Nejhorší je, že nemám k ruce montážní příručku na montážní práce tapeců. Tak zkouším dotaz, zda někdo zde z fóra nemá již staženo, abych věděl kam sahnout a co a jak. Plastové nářadí na tapece mám a pár zkušeností s těmito pracemi už taky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

El. schémata, celej motor tdi, návod... 

Na tapece bohužel nemám. 

Chystám se na tlumení dveří, respektive zatím na tlumení tapeců zevnitř. To je nejhorší zlo. 

Taky by se hodil návod. 

Ale bude to stejné jak všechny ostatní škodovky. 

 

2 torxy dole, nějaké na madle, na páčce... Pak ty šílený pos*aný narážecí štefty... 

A nakonec nazdvihnout tapec směrem nahoru... 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, mám obdobný vercajk. Návod na demotáže tapeců v kufru zkusím sehnat, něco mě napadá. Obložení dveří vypadá obdobně jako v Rapidu a podobná bude i jeho demontáž. Dole se musí 10-kou klíčem odjistit takový bajonet, vycvaknout obložení madla, za ním budou torx šrouby, vycvakat ty plastový štefty plast. páčidlem (postupvat zdola nahoru střídavě stranu u pantů a stranu u zámku), z okenního těsnění vytáhnout tapec směrem nahoru (resp. prsty zespoda u okenního těsnění zatlačit). Ale opravdu to chce dělat na vyhřátém autě a v teplé dílně, nebo nejdřív na jaře až se oteplí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sada vypadá pěkně 👍asi si ji pořídím....

Co se týče manuálu co takhle si zaplatit hodinový přístup na erwin a stáhnout si ho ( pdf) stojí to myslím 7 EU.... Kdysi jsem si platil jak jsem měl Leona a potřeboval jsem něco rozebrat.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Vrzani, drnceni a jine zvuky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...