Přejít na obsah

Octavia IV a konkurence


Jan R.

Doporučené příspěvky

@Martab takže se předchozí “řeči” z kuloárů potvrdily a přichází nový MIB4 s novým SW a HW, takže snad už to bude cajk. Asi jsem cáklý, ale mně se ten 12,9” tablet líbí :-))
 

Všiml jsem si taky, že 1.0TSi skončilo a nahradilo ho 1.5TSI s 85kW. Dost podobné s vyřazenou 1.6TDi a nahrazením 2.0TDi u OIV. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

No jako majitel udržovaného Rapida 2019 mi tak nějak v hlavě pořád šťourá, že bych přešel do lepšího auta. Vzhledem k ceně Octavií a mém nájezdu se nové nevyplatí. Problém byl, že jsem chtěl mladé auto s malím nájezdem, benzín a trochu ve výbavě. O3 Combi se v roce 2019 moc mladá už sehnat nedala a O3 FL mě odradila díky 4očku. Omlouvám se všem fandům, ale mě to přijde odporné. O4 mě pro změnu odrazuje nesmyslným dotykovým ovládáním, výdechy klimatizace a SW problémy. Jinak vzhledově se mi líbí. Bohužel facelift O4 problémy v interiéru prakticky nevyřešil. Aby to mělo lepší displej (snad lepší ovládání než současná O4) a výbavu, tak to je u nového auta mega?

 

Zvažoval jsem levnější variantu Kia Ceed SW, která by se dala rozumně sehnat i nová. U Kii se mi nelíbí v lepších výbavách přesun mlhovek do hlavních světlometů a ona je tam nacpala už i Škodovka.

 

Ale bohužel Octavia prostě láká tím vnitřním protorem a využitelností kufru. Ojetina s velikostí O4 do 500tisíc? benzín 110kW+, manuál

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ťahákom u Octavie nie je iba ten priestor, ale hlavne výber motorizácií. Naftové motory u konkurencie mimo koncernu VAG majú väčšínou objem 1,5-1,6 litra, benzínové tiež končia na tejto hodnote, prípadne majú ešte menej. Oproti tomu Octaviu môže mať človek stále so slušným 2-litrovým motorom, a to aj benzín, aj naftu. Problémom je akurát tá podmienka manuálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slabšie 1.5 TSI je podľa mňa iba voľba zdravého rozumu. Podľa mňa sa pozreli, že koľko žerie 1.0 TSI s veľkým autom ako Octavia, resp. či sú ešte nejaké možnosti ten trojvalec nejak rozumne vylepšiť ohľadom na spotrebu/emisie, potom pozreli sa, že koľko by to bolo keby ubrali výkon 1.5 TSI ktoré má navyše aj ACT. Prakticky im asi vyšlo, že 4-valcový motor v režime na dva valce asi žerie podobne, možno menej ako ten trojvalec, a ku všetkému ten motor má lepšiu kultúru chodu a väčší točivý moment. Ku všetkému tam asi budú nejaké výhody aj na strane výroby motorov, resp. logistiky okolo toho, lebo pravdepodobne budú schádzať z rovnakej linky ako silnejšie 1.5 TSI. Škoda, že nešly týmto smerom oveľa skôr.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...