Přejít na obsah

Problem s dobijanim


Mikalangell

Doporučené příspěvky

Zdravim Vas, mam problem a chcem sa poradit. Vlastnim skodu kodiaq 2,0 d. Prestava fungovat viac veci spojenych s akumulatorom a pripisuju to tomu ze mam zapnute vyhrievanie sedacky, radio, a barz co s elektriky. Ze to nestiha dobijat baterku a potom to neotvara zamok pri dotyku na klucku a vypisuje bateria slaba. Viete mi nioeco poradit.

Editováno: , autor: Mikalangell
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypni "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii jen na max. 80% rozpojením malého konektoru na konci "-" kabelu u baterie. Tím se nabíjení přepne na "konvenční", kdy bude baterie nabíjena na 100%. Měl by si také nechat otestovat stávající baterii, jestli už díky nedobíjení není KO - zátěžový test 30A. Pokud je její kapacita nižší než 60% kup novou.

d-c-jednotka.jpg
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

 

Mam tiez 2.0d, rok vyroby 01/2018. Pred tyzdnom mi vymienali alternator. Medzi sviatkami mi prvykrat auto nenastartovalo, bateria bola komplet vybita. V servise nemali elektrikara, tak mi baterku pocas noci nabili. Po dvoch tyzdnoch mi auto nenastartovalo znovu. Nakoniec v servise zistili ze je vadny alternator a v ramci zaruky ho vymenili.

 

Start/Stop vacsinou vypinam. V zime aktivne pouzivam nezavisle kurenie a vyhrievanie sedaciek. Za tie dva roky som ani raz nemal ziadny problem s bateriou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 1. 2020 na 11:58, Caster napsal:

Vypni "inteligentní nabíjení", které nabíjí baterii jen na max. 80% rozpojením malého konektoru na konci "-" kabelu u baterie. Tím se nabíjení přepne na "konvenční", kdy bude baterie nabíjena na 100%. Měl by si také nechat otestovat stávající baterii, jestli už díky nedobíjení není KO - zátěžový test 30A. Pokud je její kapacita nižší než 60% kup novou.

d-c-jednotka.jpg
 

To je to vazne tak jednoduche reseni, jak vypnout inteligentni dobijeni? Neni v tom nejake ale??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mafian: ale je v zaruke, po zaruke odporucam

V 29. 1. 2020 na 11:28, Mikalangell napsal:

Zdravim Vas, mam problem a chcem sa poradit. Vlastnim skodu kodiaq 2,0 d. Prestava fungovat viac veci spojenych s akumulatorom a pripisuju to tomu ze mam zapnute vyhrievanie sedacky, radio, a barz co s elektriky. Ze to nestiha dobijat baterku a potom to neotvara zamok pri dotyku na klucku a vypisuje bateria slaba. Viete mi nioeco poradit.

normalne to nema co vypisovat baterku, aj ked som jazdil kratke trasy a nemam odpojene inteligentne dobijanie (ŠS vypnute vždy, na to pozor) tak som zatial nemal problem s baterkou. ked zapnes nejaky spotrebic, musi to skratka zacat dobijat a to mi aj robi. obzvlast v zime je tam nonstop 14,8V co je dokonca viac ako predpisanych 14,4V

Ziaden ohrev sedacky ani u dizla pridavne topenie toto nesmie sposobit nedobijanie baterky, kup si meracik do zapalovaca

kto pripisuje tomu ze mas zapnuty nejaky ohrev? mas vypnuty ŠS?

ak nejazdis 2km potom stop a opet 2km stop a medzitym ŠS ..., skratka su hranice kde to uz nedokaze dobit baterku ani s dobrym altikom a dobrou baterkou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, je tady toho napsaný dost o dobíjení a s tím spojených problémů.

 

https://forum.skodahome.cz/topic/144540-autobat%C3%A9ria/

 

https://forum.skodahome.cz/topic/128420-autobaterie/

 

Doporučuji přečíst :-)

Editováno: , autor: AdoksS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neresil jste nekdo u Kodiaqu zrusit to inteligentni dobijeni? Odpojit jeden kablik od baterky mi neprijde jako dostatecne reseni. Zvlast kdyz dobijeni ridi elektronika a urcite to bude pomerne slozity proces. V jinych forech psali neco o zruseni rekuperace v servisu (asi ne znackovem), ma s tim nekdo zkusenost? Meril nekdo po takovem zasahu, zda je pak dobijeci napeti opravdu konstantni a stale? Diky za kazdou zkusenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tym jednym kablikom prichadza elektronika o moznost sledovat prud odoberany / dodavany do akumulatora.  Aby neprestala uplne dobijat aku, prepne sa do stareho znameho rokmi overeneho modu , trvalych 14,4V. Zbohom inteligentne dobijanie  (avsak urcite sa to zapise do pameti zavad a ak je auto v zaruke, niekto by mohol pindat).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to stejný jako u Rapida, nebo O3, tak jedinej zápis je v řj gatewai a to že chybí komunikace se snímačem aku. Řídící jednotka motoru je čistá, není tedy třeba mít obavy např. s STK.

 

A ještě k tomu napětí při odpojeným konektoru. Už tak nějakej čas jezdím, tak to sleduju. Výše napětí se snižuje se zvyšující se venkovní teplotou.

 

Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V  

při +3° je cca 14,3 - 14,4 V 

při +6° je cca 14,2 - 14,3 V 

při +9° je cca 14,1 - 14,2 V

při +12° je cca 13,9 - 14,0 V

 

Při vyšší teplotách to nemám zatím změřený, ale že tohle hloupý dobíjení se k baterce chová poměrně ohleduplně a není třeba mít obavy z přebíjení k čemuž by při trvalých 14,4 V v letních teplotách určitě docházelo. Ono i taková fabia 1+2 nabíjí běžně 14,3 V, ale v 30° se napětí sníží na cca 13,8 V.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na podzim jsem si koupil nabíječku Ctek Start/Stop určenou vyloženě pro vozy se S/S a AGM baterie, kdy po nabítí aku přejde nabíječka do udržovacího režimu. Žádný kabel neodpojuju, jen vypínám S/S. Jezdím i kratší trasy a tak občas baterku měřím multimetrem. Napětí aku mívám v rozmezí 12,2 - 12,8V. Nabíječka nabíjí max do těch 12,8V, což by měla být hodnota 100% nabití pro AGM a nyní nabíjí max 13,8V při teplotě v garáži cca 5-7°C. Při vyšších teplotách to zkusím až se oteplí. Napětí nabíjení alternátorem neměřím, to mi přijde zbytečný. Prostě občas když jezdím krátké trasy, změřím baterku a když má těch 12,2V tak ji dobiju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj pánové 

Musíte si uvědomit že  s inteligentní dobijeni je kvůli emisím. Nebudu tady vysvětlovat co a jak . Stačí jezdit a hlavně co nejvíce brzdit motorem,  jedná se o rekuperaci při brzdění motorem se dobiji akumulátor, který je schopen toto zvládnout.  Typy EFB a AGM. Pokud odpojite int.dobijeni musíte změnit akumulátor za normální, protože EFB,AGM nesnesou trvalé nabíjení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při delší jízdě a nabíjení konstantním napětím 14,4V může dojít k přebíjení, tyhle baterie jsou konstrukčně úplně jiné než ty klasické. Naopak snesou krátkodobé nabíjení mnohem vyšším napětím k urychlení dobíjení. A pokud se nepletu, v případě, že by nestačilo dobíjení během brzdění motorem, zapne ono inteligentní na nějakou dobu klasické nabíjení. Pro většinu z nás to tedy znamená, že se o to opravdu nemusíme starat.

 

Pokud ale jezdíte převážně kratší trasy, může odpojení inteligentního nabíjení pomoct. Většina lidí, která má problém s baterií v autě s S/S totiž jezdí jen pár kilometrů denně, v zimě zapnuté všechny spotřebiče a to se prostě baterie nestačí dobíjet - jak už tu i bylo řečeno.

 

Dočíst se o tom lze ve spoustě článků zejména v angličtině, tady na fóru nebo taky tady:

https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/16815-pokrocile-technologie-olovenych-akumulatoru-gel-a-agm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak proč ty konstrukčně jiné na ID určené baterie často umírají po 2 až 3 letech? Jinak podle toho co píšeš máš z teorie za jedna, ale s praxí je to trochu horší.

Nebudu vše již uvedené a na vlastní kůži zjištěné skutečnosti opakovat, jen uvedu, že i když zapneš všechno, tak alternátor má takový výkon, že udrží těch 14,6 V který tam konstantně jsou když teplota spadne pod nulu kdy je ID vypnutý. Je to jeden z důvodů zvýšených volnoběžných otáček.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, Dedek71 napsal:

Ahoj pánové 

Musíte si uvědomit že  s inteligentní dobijeni je kvůli emisím. Nebudu tady vysvětlovat co a jak . Stačí jezdit a hlavně co nejvíce brzdit motorem,  jedná se o rekuperaci při brzdění motorem se dobiji akumulátor, který je schopen toto zvládnout.  Typy EFB a AGM. Pokud odpojite int.dobijeni musíte změnit akumulátor za normální, protože EFB,AGM nesnesou trvalé nabíjení. 


To je naprostý nesmysl. Vypnutí inteligentního nabíjení všem akumulátorům včetně EFB a AGM jen prospěje. Stačí se podívat do návodu k akumulátoru, všichni výrobci požadují jeho nabíjení na 100%. Ve svém autě Ford Mondeo mám gelový akumulátor Exide ES900 a rekuperaci vypnutou v řídící jednotce BCM.

Trvalo mi tři roky, než jsem přišel na to, proč mi v zimě nechce startovat přídavné topení, důvodem bylo nízké napětí akumulátoru 12,2 V. Než jsem vypnul inteligentní nabíjení, musel jsem vyměnit 3 akumulátory.

Dálkový monitoring akumulátoru (IoT), napětí * 100:

Akumul-tor-200312.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Jarda-k napsal:

Tak proč ty konstrukčně jiné na ID určené baterie často umírají po 2 až 3 letech? Jinak podle toho co píšeš máš z teorie za jedna, ale s praxí je to trochu horší.

Nebudu vše již uvedené a na vlastní kůži zjištěné skutečnosti opakovat, jen uvedu, že i když zapneš všechno, tak alternátor má takový výkon, že udrží těch 14,6 V který tam konstantně jsou když teplota spadne pod nulu kdy je ID vypnutý. Je to jeden z důvodů zvýšených volnoběžných otáček.

 

Bohužel (spíš bohudík) jsem se ani já, ani nikdo z mého okolí nesetkal s umírající baterií s tímto systém, a to ani po několika letech provozu. Samozřejmě vypínáme S/S a jezdíme převážně delší trasy.

 

Osobně tohle vůbec nesleduji a neřeším, proto se zdá, že s mou praxí je to horší. Dokud všechno funguje, je lepší se v tom nehrabat - nikdo nevíme, jak dlouho baterka EFB/AGM vydrží po odpojení ID. Aby to nakonec nebylo stejné nebo horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád se tady řeší jestli to akumulátoru škodí a nebo ne a řeší se AGM a EFB a všechno možné. Neřeší se elektrolyt . To jje ve všech případech kyselina sírová zředěná na správnou míru destilovanou vodou 33 -35 % . Ty různé druhy konstrukcí elektrod a separátorů jsou jen o tom , umožnit větší proudy aniž by se při případném zkroucení jednotlivé elektrody nedotkly  tím se neznehodnotil akumulátor.  Stále je tam ten stejný elektrolyt. Automobilový akumulátor je elektrochemický zdroj  - stále od jeho vynalezení.  Nabíjením s vyšším napětí než je 14,4 V dochází k  "plynování " nebo chcete-li " vaření" elektrolytu a tím i ke změnám jeho hustoty a akumulátor se zničí "uvařením" . Při nabíjení napětím nižším než cca 13,8 - 14 V dochází k nedokonalému nabití a akumulátor vykazuje příznaky nedostatečného nabití - píšou to pak v servisu jako výstup z testeru.

Takže diskuse o tom jestli inteligentní nabíjení škodí nebo neškodí je úplně lichá - jednoznačně škodí . V dnešní době dokonalé elektroniky není problém udržet a svorkách akumulátoru napětí  14.39 V . Akumulátor bude stále nabitý na 100%. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podstatě máš pravdu, jen to vhodné stálé napětí je závislé na teplotě baterie. S rostoucí teplotou se toto napětí snižuje a zejména AGM baterie by při vyšších teplotách trvalých 14,39 V nepřežila. A i vytaženým konektorem deaktivované ID toto respektuje, při +12°C je napětí cca 13,9 - 14 V jak píšu o asi 12 příspěvků výše. A i starší auta bez ID typu fabia 1+2 toto respektují a origo baterie běžně vydržela přes 8 let. 

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...