Přejít na obsah

Nové auto - zajíždění, údržba, doporučení


Guf

Doporučené příspěvky

Ahoj, po 12 letech jsem poslal svou O2 1.9 TDI PD do důchodu a koupil novou O3FL v edici Tour s 1.5 TSI v manuálu. 
 

1) Chtěl bych se zeptat, jak auto zajíždět, aby bylo dynamicky zajeté a nebylo “líné

”? Dávat např. VIF aditivum hned při zajíždění (a i do již aditivovanych paliv)? 
 

2) Kdy vyměnit olej, po 3 nebo 5 tisících? Potom chci měnit maximálně po roce nebo 15 tis. Auto bude denně jezdit dálnici 40 km do práce a 40 km zpět.

 

3) Má smysl přemýšlet u nového laku o nějaké ochraně typu nanokosmetika (Picatech atd.)? 
 

A tak všeobecně co dělat, aby ten motor 1.5 TSI dlouho bez problémů sloužil. Díky rady!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1a) Ze začátku v klidu, a zhruba od 1000Km využívat maximum výkonu v celém spektru otáček a nebát se ručičku otáčkoměru přilepit na červenou. Samozřejmě základem je ohřátý motor a především olej, dochlazování a ty kraviny které každý z nás zná. Víc než 1000TKm nemá smysl a i těch tisíc je dost velká rezerva..

1b) VIF v tvém případě už nebude hrát tak velkou roli, protože se jedná čistě o přímovstřikový motor, tudíž žádné aditivum v palivu nemá šanci pracovat na čistotě sacích ventilů, které jsou u nových motorů nejvíce zatížené znečištěním, je to fakt a s tím nehneš. Samozřejmě netvrdím, že by byl k ničemu, nicméně hlavní benefit prostě nevyužiješ. Tankuj kvalitní palivo, nebo třeba obyčejné a aditivuj si ho sám, já třeba jezdím na Optimal 95e od euro oil + VIF. Samozřejmě Verva je jistota, a v tvém případě bych VIFoval jenom občas. 

2) Nedokážu posoudit, ale podle mého názoru je důležitější starat se o olej v dlouhodobém hledisku, což v tvém případě znamená tebou zmíněné intervaly. Jako druhý faktor bych řekl je olej, což je taky problém, protože dneska dostat do auta svůj olej v rámci autorizovaného servisu chce solidní diplomatické soft skills, ale to je na dlouhou diskuzi. V tvém případě je další - faktor nutnost použití místo oleje té zkurve....é eko břečky, možná už normu plní i nějaké oleje ale nevím..

3) Důležité je si ujasnit, co si od toho slibuješ, jestli si myslíš, že ti nějaká ochrana mimo folie ochrání auto od mechanického poškození tak si silně na omylu. Křemičitý povrch slouží především k tomu aby auto bylo krásné, krásně a lehce se udržovalo a k tomu je pár benefitů. Já rozhodně doporučuji a sám mám, ale nechat si tam dát keramiku a pak se o to nestarat (mýt třeba jednou za čtvrt roku) nebo to nedejbože vzít do kartáčů fakt nemá smysl, aby to fungovalo a vypadalo to chce se o to starat. Pak se ti odvděčí ve formě jednoduché úrdržby a velmi slušného vzhledu. Zde doporučuji nechat aplikaci na odbornícíh a vyhnout se reklamní sračce jménem Pikatek která se ví že nefunguje a je jen navoněná bída...

Prostě si ujasni jestli to auto je nástroj pro A<->B a nebo hračka..

4) Vyvarovat se základním chybám, využívat výkon, nesnažit se jezdit pouze na spotřebu a držet se toho co psal kolega kuchař

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super díky moc za reakce. 
 

To mě mrzí, že VIF už mi nebude fungovat jako dřív. Ale stejně jej nejspíš budu používat dál. Asi neexistuje žádný jiný způsob, jak si ohlídat čistotu sacích ventilů? 
 

S tou keramickou ochranou laku, asi bych do toho i šel, doporučili byste mi prosím nějakého profesionály na Moravě, ideálně Brno, Zlín, Olomouc co by byli schopní to kvalitně aplikovat. Mám černou metalízu a auto chci udržovat v pěkném stavu, protože z toho mám radost :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel ne, protože přes ně jde čistě a pouze vzduch, palivo se vstřikuje přímo do válce. Holt se třeba po 200Tkm + budou muset vyčistit, ale s tm si nelam hlavu. Jejich znečištění po 100tkm si můžeš najít ve SM kde kuchali fabii nebo rapida či co to bylo, tam je to vidět...

 

Za mě Jozka Cevela z Hodonina, podle myho jeden z nejlepsich na moravě. Černá je zlo, něco o tom vím :D

ale když se zadaří :)

https://martinaudia3.rajce.idnes.cz/Skoda_Octavia_III_RS_../#P1530960.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uplnej zaklad je jak tu padlo zahratej motor, resp. olej. Ukaztel teploty sice ukazuje provozni teplotu, ale olej v ten moment nema ani 50, takze doporucuju mit na ocich stale teplotu oleje a teprve od 80 muzes trochu slapat na plyn, do te doby opatrne. Dalsi vec je omezit pocet jizd, kdy se olej vubec nedostane na provozni teplotu, zadny priskoky do obchodu pro rohliky a tak. Start neohratyho motoru zpusobuje cca 8x vetsi opotrebeni nez u zahratyho. Idealni je co nejrychleji natocit na tachomtru 1500km, kdy si vsechno seda a citlivost na zachazeni je nejvyssi. Ja uz jsem mel 3x novy auto a vzdy jsem tohle dodrzoval a nikdy nebyl s motorem problem a nikdy jsem mezi vymenou nedolival ani kapku. Za 14 dnu budu vyzvedavat dalsi auto a budu se toho drzet. Jako palivu doporucuju Efectu 95 od Benziny. Driv jsem bral jedine Optimal 95 od EuroOil, ale po tydeni odstavce auta potom cukal, presel jsem k Benzine a nikdy ani naznak skubnuti, oni davaji taky VIF.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, headerTDI napsal:

Za mě Jozka Cevela z Hodonina, podle myho jeden z nejlepsich na moravě. Černá je zlo, něco o tom vím :D

ale když se zadaří :)

https://martinaudia3.rajce.idnes.cz/Skoda_Octavia_III_RS_../#P1530960.jpg


Pěkné RSko, černá magická perleť, že? Mám tu stejnou. Neměl jsem moc na výběr, zbyla na mě tak snad to nebude s údržbou hrůza. Moje první černé auto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, vormen napsal:

Uplnej zaklad je jak tu padlo zahratej motor, resp. olej. Ukaztel teploty sice ukazuje provozni teplotu, ale olej v ten moment nema ani 50, takze doporucuju mit na ocich stale teplotu oleje a teprve od 80 muzes trochu slapat na plyn, do te doby opatrne. Dalsi vec je omezit pocet jizd, kdy se olej vubec nedostane na provozni teplotu, zadny priskoky do obchodu pro rohliky a tak. Start neohratyho motoru zpusobuje cca 8x vetsi opotrebeni nez u zahratyho. Idealni je co nejrychleji natocit na tachomtru 1500km, kdy si vsechno seda a citlivost na zachazeni je nejvyssi. Ja uz jsem mel 3x novy auto a vzdy jsem tohle dodrzoval a nikdy nebyl s motorem problem a nikdy jsem mezi vymenou nedolival ani kapku. Za 14 dnu budu vyzvedavat dalsi auto a budu se toho drzet. Jako palivu doporucuju Efectu 95 od Benziny. Driv jsem bral jedine Optimal 95 od EuroOil, ale po tydeni odstavce auta potom cukal, presel jsem k Benzine a nikdy ani naznak skubnuti, oni davaji taky VIF.


Omlouvám se za hloupý dotaz, ale kde zjistím tu teplotu oleje? Dá se to najít někde v infotaimentu vozu? Má stará O2 to neměla... 

 

Jinak benzin budu brát od Benziny, jsem tak zvyklý a občas neberu i jinde.

 

Trošku se bojím toho denního provozu na dálnici. Skoro okamžitě najedu na dálnici (asi 3 km od domu) a pak pálím 40 km do hokny. To asi nebude pro ten motor moc optimální - s takovou se snad nezahřeje a bude kamarád s karbonovymi usazeninami ne? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo  barva sedi, černá je hezká ale musí bejt čistá, pro někoho kdo to chce jenom jako prostředek na transport nejhorší barva no. 

Ale zase na druhou stranu, přes léto když je na tom ochrana jenom oplach demi vodou a sušení a jednou za měsíc šampon ;)

 

Přesně tak, na palubním PC máš teplotu oleje, stejně jako spotřebu. 

S tou dálncií nevídím problem, jen tam nesmíš jet kilo třicet na dvojku :DD

Nevidím důvod proč by se to za 40Km nezahřálo, to není lodní motor :D 

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, vormen napsal:

Jak tu padlo, teplota oleje je na maxidotu, ta dalnice nebude problem, akorat bych to drzel kolem 2tis. otacek nez se to ohreje. Ja mam dalnici asi 10 km a najizdim na ni s teplotou oleje kolem 70 a pak proste jedu asi stovkou nez to vyleze nahoru.


Super, tak pokud je to opravdu tak, tak s tím nebude problém. U Rohlenky to rozpálím (nebo spis do někoho napálím). 
 

Ja Maxidot doteď neměl a hodně se na něj těším. 
 

Ještě bych se chtěl zeptat. Auto je komplet v černé z výroby - maska, rámeček masky, těsnění kolem oken... Ještě 100% nevím, ale máte nějaké zkušenosti s dokoupením dekoračních chromových (nerezových) lišt kolem bočních oken? Třeba tohle: https://www.tuning-chrom.cz/nerez-okenni-listy-Skoda-octavia-iii-sedan-p-6029.html

 

Hlavně aby to drželo, nedělaly se tam na tom časem nějaké fleky a taky v nejhorším to šlo sundat bez poškození podkladu? (Nebo se na to vykašlat a nechat to v černé všechno). 

Editováno: , autor: Guf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chrompaket jsem si nedal, protože se jedná o skladový vůz (navíc patřím mezi těch cca 30% nešťastníků = soukromých vlastníků). Byla to prostě dobrá nabídka a možnost vyměnit 12 let staré auto. 
 

Tak na ty linky kašlu, maximálně vy šla dat linka mezi přední mlhovky. Ale víc parády udělají 17” nebo 18” kola. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tomu rozumím, mám to stejně. Jako samozřejmě kola dělají auto, ty prvky pohrebbaku se dají rozbít třeba fólií na zrcátka, na ten zkurvenej plast co je na dveřích na B sloupku ten je stejně hned poškrábanej a nic s tím neuděláš.


Musíš to brát tak, že to tvoje auto, koukat se na něj budeš ty, takže si ho udělej pro dle svého gusta [emoji106]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Guf napsal:

Trošku se bojím toho denního provozu na dálnici. Skoro okamžitě najedu na dálnici (asi 3 km od domu) a pak pálím 40 km do hokny. To asi nebude pro ten motor moc optimální - s takovou se snad nezahřeje a bude kamarád s karbonovymi usazeninami ne? 

Jo jo, zajíždě auto na dálnici by se mně taky moc nelíbilo. Stejné otáčky motoru, neřadí se, nebrzdí se ......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, headerTDI napsal:

Ja tomu rozumím, mám to stejně. Jako samozřejmě kola dělají auto, ty prvky pohrebbaku se dají rozbít třeba fólií na zrcátka, na ten zkurvenej plast co je na dveřích na B sloupku ten je stejně hned poškrábanej a nic s tím neuděláš.


Musíš to brát tak, že to tvoje auto, koukat se na něj budeš ty, takže si ho udělej pro dle svého gusta emoji106.png


Ty fólie - nemám s tím vůbec zkušenost, co všechno se s nimi dá dělat a kdo to aplikuje? Jako uvidím, potřeboval bych nějakou inspiraci, abych věděl do jakých úprav a jestli se vůbec pustit. 
 

Jinak s tím zajížděním si asi udělám víkendový výlet... abych to pořádně projel v různých režimech provozu a hotovo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Střídat kvalty, nenechat zlenivět. První jízda je nejpodstatnější, ale asi se nepodaří/nepodařila dál než k první benzínce... Aditivovat teď netřeba, ale radši koupit něco, kde je míň biosračky. Jezdit, netočit to monotónně, netahat přívěs. Aditivum bude dobře sloužit na zlepšení mazivosti, a to i oleje. Oil, pokud možno, změnit na pevný interval a nějakou VW 504.00 nebo líp VW 502.00 (poslední norma pro pevný interval, čili např. 5w40).

2. 5tkm OK, pak 15tkm very OK...

3. Možná, osobně plánuju folie. Nástřik dutin už jsem asi provařil, ale nechce se mi česat půl auta - kryty atd.

4. Navštívil bych některého z "SW masterů", aleří umějí s diagnostikou a nechal si upravit, co je potřeba, hlavně eliminovat rekuperaci, ynteligentní nabíjení, S/S.

Dochlazování - volně dojet na parkoviště, minutku počkat. Přesně, jak psáno, teplotu hlídat podle oleje, ne podle fake ručičky.

Nesrat na intervaly brzdovky, chladicí, převoďáku... No a jak zajet brzdy...? Hlídej si tlak v pneu. Radši o cosi víc, jak 1,8bar atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchy bod 2 to lepsi bude 1500 km a vymena oleja pak 15000km. Myslim ze 504.00 bude dobry olej. Nevim presne jak to je v octavich, ale u fabie kdyz nastavis pevny interval (15000 km/1rok) to nemas v maxiku teploty oleja. Teplotu oleje je jen u Longlife (30000 km / 2 roky)

3. Lepsi jsou folie . Folie chrani dokonce i pred kaminkem. Pravdou je ze folie jsou dost drahe, ale to stoji za to.

4. Nejrychej odpoj SS a jine teho druhu sracky

 

Benzin doporucuji premiovy popr. maxxmotion, v-power racing , 100 evo od mola. Ja stale jezdim na stofce a nemam problemua pri vetsim zrychlenim vuz jde lip nez na obycejne benzine. Tehdy citis tohle srdce ?

 

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak chrompaket nemáš, protože tam je paket sport, nebo jak se to jmenuje. Ten má:

- četný rámeček

- černé obložení oken (guma)

- spoiler na kufru

- možná míš černý interiér (strop)

- černá zpětná zrcátka (máš černý auto, tak to nepoznáš) :-)

 

Já to mám také v paketu dynamic ke stylu, kde jsou ještě RS sedačky v látce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On TOMUS dost často plácá nesmysly, protože nemá správné informace a motají se mu jednotlivé modely škodovek mezi sebou. Toto se totiž stávalo u některých starších aut (typicky u některých FII FL anebo i některé OII FL), kdy servis překódoval flexibilní servisní interval na pevný a teplota oleje u některých aut zmizela z maxidotu. U OIII jsem o tom nikdy neslyšel. Měl jsem to takto překódováno na OII FL a mám to i teď na OIII a nikdy jsem se zobrazením teploty oleje neměl sebemenší problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 11. 2. 2020 na 21:11, Pawouk napsal:

On TOMUS dost často plácá nesmysly, protože nemá správné informace a motají se mu jednotlivé modely škodovek mezi sebou. Toto se totiž stávalo u některých starších aut (typicky u některých FII FL anebo i některé OII FL), kdy servis překódoval flexibilní servisní interval na pevný a teplota oleje u některých aut zmizela z maxidotu. U OIII jsem o tom nikdy neslyšel. Měl jsem to takto překódováno na OII FL a mám to i teď na OIII a nikdy jsem se zobrazením teploty oleje neměl sebemenší problém.

 

Tak u mé OIIi prvních tisíc Km ukazoval teplotu oleje a najednou teplota zmizela a nahradila ho digitální rychloměr..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 2. 2020 na 18:41, bouchy napsal:

Oil, pokud možno, změnit na pevný interval a nějakou VW 504.00 nebo líp VW 502.00 (poslední norma pro pevný interval, čili např. 5w40).

Pokud má GPF, tak 502 určitě ne. Osobně bych bez ohledu na filtr zůstal u 504.00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...