Přejít na obsah

Zadní tlumiče


Cpt._Redeemer

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám takový problém. Teče mi zadní tlumič, tak se je chystám vyměnit. Na jedné stránce jsem zadal VIN vozu a našlo mě to dvě varianty tlumičů.

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0513029je-zadni-tlumic-perovani-skoda-22231.html

 

a

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3c0513049cp-zadni-tlumic-perovani-skoda-28259.html

 

1) Zaprvé zajímal by mě, jaky je mezi nima rozdíl, mají jiné OEM kody.

2) Zadruhé, když hledám podle OEM kodu např. 3C0 513 049 CP

Tak na ruzných stránkách mi to najde tlumič, ale někde je napsáno, že je to pro SPORTOVNÍ PODVOZEK někde pro STANDARTNÍ a někde zase pro ZVÝŠENÝ podvozek, přitom OEM kody jsou stejné.

Příklad:

https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/tlumic-perovani-sachs-311-346/

https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/tlumic-perovani-monroe-mo-376082sp/

https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/tlumic-perovani-monroe-mog1057-mo-g1057-zadni-vw-passat-05/

 

Každý tlumič má jiné označení, jeden pro standart další pro sportovní podvozek, ale všechny tři obsahují OEM kod 3C0 513 049 CP který se mi zobrazil podle VIN.

Jak mám tedy vědět, který mám použít?

3) Dále jaky je rozdíl mezi sportovním, běžným tlumičem. Je to rozměrově jiné nebo jen jiná tuhost?

4) Horní uložení tlumiče, podle VIN mi to ukázalo tento díl

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3c0513353-horni-ulozeni-zadniho-tlumice-de-14770.html

 

Tedy oválná miska a OEM 3C0 513 353 C podle etky jsem našel fotku a čislo dílu a to souhlasí. viz obrázek

 

miska.thumb.JPG.0e634faff4fa87e7d575c2aa3e4df1ac.JPG

 

Když ale vyhledávám podle OEM kodu na netu, tak mi to nachází uložení s kulatou miskou a ne oválnou. 

5) Jaký je tedy mezi oválnou a kulatou miskou rozdíl? Je jedno jaká tam přijde?

Děkuji za připadné odpovědi na jendotlivé body a za pomoc

VIN vozu TMBJF93T0A9029833

 

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a) na jaké auto hledáš zadní tlumič na sedan? nebudu hledat podle VIN... Já měl originál tzv. sportovní podvozek na Combi Preface SACH 3C0 512 011 BD

 

b) prodejci nerozlišují indexy jako ty, teda index tlumiče je většinou na dotaz...

 

c) rozdíly jsou: jiná výška pružiny, tuhost asi obojího jak tlumiče tak pružiny, horní uložení, stabilizátor nasazením jiného typu tlumiče se rovná nepředvídatelné jízdní vlastnosti a nezpůsobilost k provozu. Jediný důvod dávat tužšší pružiny je při tahání těžkých vozíků nebo přívěsu (karavanu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, hledám na COMBI. Ty tedy máš od výroby sportovní podvozek? Jak poznám jaký mám já?

 

Jinak si mě zaskočil, než jsi napsal příspěvek, tak jsem dojel domu sundal kolo abych se podíval, co tam je. Umyl jsem tlumič a našel štítek a tam SACHS. V ten moment jsem si myslel, že tedy už tam není originální tlumič, ale už jednou měněný a koupený od značky SACHS no a teď čumim po netu, na ten štítek a na to co jsi napsal ty. On tedy SACHS je originální díl pro tento vůz.  Je to tak?


Jaký je tedy teď rozdíl, když koupím originální díl ŠKODA a nebo SACHS viz odkaz:

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3c0513049cp-zadni-tlumic-perovani-skoda-28259.html

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3c0513049cp-zadni-tlumic-perovani-sachs-28261.html

 

Jinak tedy dle toho co tam mám nyní za OEM kod tedy 3CO 513 049 CP tak koupím tlumič s tímhle kodem a hotovo.

Teď ale potřebuji prosím tě vysvětlit dvě věci.

Jak jsem již psal, když vyhledám 3CO 513 049 CP najde mi to víc vyrobců, ale každý pod tímto kodem má víc variant tlumičů. Tedy sportovní i standartní. Jak tedy tuhle situaci řešit?

Další věc co mě nejvéce zaráží je to, že když na webu vyhledám podle VIN kodu horní uložení, tak mi to nabízí tu oválnou variantu a tu kulatou ne. Přitom když jsem se podíval na auto, tak je tam ta varianta kulatá. Vypadá to, že na tom webu mají chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo nekoukal jsem na ten obrázek tam to je Combi :)

U mě byl od výroby standardní podvozek jelikož už tlumiče vyseli po 300000km jen na pružinách dal jsem standardní.

V Servisní knížce nebo u rezervy je Homologační štítek s PR kódy tam hledej v té změti PR kódy G53,G54 což je tzv sportovní podvozek (jinak v podstatě se jen snížil podvozek a dal dozadu jiný stabilizátor jiné dorazy tudíž je to lež a jediné čeho si užiješ jsou hrboly i když jsem s tím jezdil s mrtvýma tlumičema a relativně to šlo :-D

 

Originál by tam měli být SACH prvovýroba. Pokud koupíš SACH druhovýrobu stejně tak cokoliv jiného než ŠKODA originál tak pravděpodobně prvních pár kilometrů to bude super a později vykrvácíš na výměnách vadných tlumičů. Pokud koupíš originál ŠKODA tak si zaplatíš mnohem víc budeš mít tvrdší povození ale pravděpodobně až se auto rozpadne tak ty tlumiče tam budou ještě v dobrém stavu pokud nejezdíš po Djedničce :-D

 

Jinak pokud koupíš tlumič s kódem 3CO 513 049 a indexem CP  originál Škoda tak dostaneš 3CO 513 049 CP pokud koupíš jinde a chceš jiného výrobce tak jim napiš že chceš tento tlumič dle skutečnosti a VIN. Obvykle tam píšou že tento typ tlumiče je náhradou za řadu Indexů což je blbost... To číslo určuje obvykle Konkrétní model plus příbůzný např Superb II COmbi a Passat Combi a Index pak typ Standardní, Sportovní, Pakt pro špatné cesty, pro větší zátež pro ještě větší zátež Rusko, podle váhy auta Pro Čínu špionážní tlumiče :-D. Tudíž hromadu odlišných kombinací pružin a dorazů a účelů od výšky až po zátež až po nevím co ještě a pochybuji že kromě SACHS které to měli jako prvovýrobu to ostatní výrobci dodržují přesně. Tlumič tam bude 2000km a bude zase ven ale každý svého štěstí strojvůdce....

 

Jako servisák mého auta samouk :-D ti řeknu že nevím co myslíš oválnou nebo kulatou variantou ale dej tam tu samou variantu co tam je pokud napíše do cc-autodily tak ti přesně vypíšou co tam má jít a ještě se mě nestalo že by se spletli pokud tam teda už nemáš nějaké úpravy ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám těď 210 000 najeto, neřekl bych, že jsou tedy KO, ale jsou trochu od oleje. Nejlepší bude, když je nechám změřit.

Na ty PR kody se podívám, jak říkáš ty dorazy, ano koukal jsem taky na dorazy a byli tam dvě verze. Jeden doraz ten standartní má 6 dílku (tedy nevím jak to přesně nazvat, ale prostě se skladá z těch boulí, jistě víš jak to myslím) a ten sportovní jen 5 :)

 

Jojo já vím, prostě originál nejlepší. Jak se říká, "Nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci"

Kdybys nebral originál prvovýrobu od SACHS tak do čeho bys šel jako druhovýrobu? Logicky to zní jako druhovýrobu vybrat taky SACHS. Jinak k předchozímu příspěvku jsem zapomněl úpřipojit obrázek co tam mám. Takže nyní!

 

 

sachs.thumb.jpg.da69b91be192ef7cd877ebdddbfed060.jpg

 

Takže na voze mám originál díl SACHS 3CO 513 049 CP, takže už je rozhodnuto co tam pujde, tím padem mi vypadly ostatní OEM kody.

Jenže nastavá tu ten problém jak říkáš. Když si koupím originál, tak skutečně dostanu 3CO 513 049 CP, pokud ale budu brát druhovýrobu, tak je tedy možnost, že dostanu něco jiného vid? No a jak ty píšeš a ještě z logického hlediska, tak zase druhovýroba od SACHS by měla k tomu kodu  3CO 513 049 CP být nejbližší.

Z toho plyne tedy buď originál SACHS nebo druhovýrobu SACHS. 

Nebo znáš jinou lepší druhovýrobu?


Nejradši bych šel do originálu, ale nechci někde zbytečně platit. Třeba díly zasadně nakupuji na autodilycardo, protože jsem nikde nenašel levnejší obchod. Sice to mají nepřehledné, ale oproti jiným webum jsou cenově o několik stokorun levnejší. Takže nechci někde platit za originál 4000 když by někde stal 3000.

 

K tomu uložení: WEB mi podle VIN říká, že mi tam půjde tehle OEM  3C0 513 353 C a pod ním na tom webu je tohle oválné uložení

oval.thumb.jpg.92b54b3f416bd3abc7ca6d7284094a89.jpg

 

Když ale zadám tento OEM kod 3C0 513 353 C do GOOGLE, tak mi to z 90% najde kruhové uložení a ne toto oválné.

 

kruh.thumb.jpg.5ec59dc10ccc1a14ab79d37f5537b7b8.jpg

Toto kruhové uložení tam skutečně na autě mám, ale ten WEB  kde jsem zadal VIN mi toto kruhové uložení zakazuje a má u něj OEM kod  1K0 513 353 J

Když tento OEM kod zadám do GOOGLE tak mi to zas najde oválné uložení místo kruhového, takže na tom WEBU v tom mají asi jen nepořádek.

 

Půjde tam prostě to co tam mám. Škoda že není vidět na OEM kod :(

 

 

cod2mp_s.exe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem si taky říkal že tlumiče jsou jeté ale ještě něco vydrží.

Po vyndání jsem zamáčkl jeden zadní vyvalil se puch (plyn) a vylítl na mě olej tlumič total KO. Druhý šel zamáčknout jednou a už z něho unikal plyn.

Neříkám třeba po repasu by ještě běželi ;-). Šmelináři a bazaristi jako AAA apd. by to tam dali jako novotu ? Přední tlumiče jsem zamáčkl jednou a už se nikdy nevrátili zpět...

 

Každopádně měření tlumičů je věda t.j. stroj s dobrou databází včetně našeho auta, zaškolený personál, profesionální značka, vůle to změřit dobře což nikdy není! Navíc princip není ani tak měření tlumičů jako měření celé soustavy propojených součástek. Napravo vzadu budeš mít utržený silentblok a po měření ty řeknou že je pravý zadní tlumič K.O. Přijeď ke mě dej mě 500Kč Já vytáhnu křištálovou kouly nebo třeba čajové lístky dle tvé preference a vyvěštím ti to samé s větší přesností ?

 

Bohužel ty dorazy neznám to by musel být tlumič šišatý nebo že by grafický editor a blbý poměr stran to ať řeknou ti co tady opravujou tisíce aut denně ?

 

Co se týká prvovýroby tak to znamená že si Škodovka vybrala jako dodavatele tlumičů SACH což jestli se nepletu znamená že v současné době je jen druhovýroba a to znamená že jako dvorní dodavatel se snažili dodržet požadovanou jakost i když ne až zas tak přísnou. Škodovka potřebuje vydělávat no ne. Takže to znamená že druhovýroba je kvalitativně na tom hůře. Pokud si pohledáš najdeš test kde se většina tlumičů na trhu testovala a dopadli až hrozně.

Z mého hledání vyplynulo to co jsem tady řekl ŠKODA 100% životnost, 60% komfort, 400% cena. Ostatní většinou 5% životnost, 85% komfort, 100-200% procent cena nemám na to výzkumný grant tak mě ber s rezervou.
Pokud prodejci mluví o prvovýrobě jedná se o nějaký předražený šunt ať už jde o tlumiče nebo o cokoliv jiného. Přinejlepším to vydávají za "Německou Prvovýrobu" to znamená šunt z Číny. O jediném výrobci a ten asi nedělá tlumiče a pokouší se najít chyby v originál zadání je Lemforder a tu součástku vylepšit ale jak sami říkají už na to není čas kdy 5let zkoušeli díl dokud nebyl dokonalý ?

Ohledně toho obrázku pořád nechápu FF index to máš benzín bo co? Jsem línej hledat v nějaké ETCE.

 

Tak už jsem se vypsal to je asi tak v kostce vše co potřebuješ. Mě komplet podvozek stál v originál autoservise asi kolem 50000Kč a moc jsme plakal...

No každopádně to koupit za 10k a pak to za 40k nechat 4xpředělat :-D Nemám nářadí nemám dílnu nemám zvedák tak holt platím...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono na to vyzkoušení vlastně stačí zvednout auto, povolit horní uložení a zkusit ho zatlačit, nebo ho povolit dole a zkusit zatlačit. S tím měřením máš pravdu, ptal jsem se i v praci a hledal po netu a všichni řikaji to co ty :)
Jinak budu přemyšlet jestli tedy originál SACHS nebo obyčejný SACHS . Dnes jsem psal kámošovi, který dělá ve škodě aby se podíval kolik stojí u nich originál a napsal mi 4700. To je lepší to někde sehnat na netu.
Ten FF je asi škodovácke označení jejich dílu a dole už je OEM kod.

Jinak já mám kde to dělat, takže mě to vyjde levněji :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...