Jump to content

Zvuk motora na 2 valcoch


Recommended Posts

Ahojte,

 

pri predvadzacej jazde som si vobec nevsimol zmeneny zvuk motora v rezime dvoch valcov. Teraz ked jazdim (na 6st. MAN), tak auto, ked prejde do rezimu dvoch valcov, zacnem pocut take dunenie. Deje sa to rozne pri otackach 1800-2200. Vsimli ste si to tiez? Je to normalne, a pri skusobnej jazde som si to proste nevsimol, alebo to je vada?

 

Mam najazdene asi 950km.

Link to post
Share on other sites

Takže abych tady tomu učinil přítrž - respektujte rozdělení fora na jednotlivé modely, SIII, OIII a Kodiaq opravdu není Scala! Název tématu a tím pádem jeho zaměření je opravdu jednoznačné. V tomto smyslu bylo téma pročištěno.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Nevím tedy jestli se tady téma vyřešilo nebo ne, ale mám auto s DSG a změnu zvuku zaznamenám jen pokud mám převodovku v S modu a drží motor v otáčkách nad 2000 RPM. Když jsou otáčky pod 2000 tak rozdíl není slyšet a v 90% případů není ani cítit škubnutí. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Zkoušel jsem teď 1.5tsi s DSG a ten přechod a chod na dva válce byl neznatelný i v tomto rozsahu otáček které uvádíš, schválně jsem se na to soustředil.

Motor byl syrový 45km a najeli jsme 450km a jak říkám neprojevilo se to, jezdím s DSG výhradně na režim sport.

 

Být tebou nechám to sednout aspoň než se motor zaběhne řekněme do 2000km, kdyby bylo něco echt špatně rozletí se to a na záruku dostaneš nový motor.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

mám octavku 1.5 110kW a duní mi to fest při 2-válcovém režimu, při delší jízdě z toho zaléhá v uších. Reklamovat se to nedá, že to je konstrukční věc. Škoda už nikdy víc, nikdy! A závidím těm co tu píšou, že je to neznatelné, buď jsou hluší, nebo jezdí s rádiem naplnekule. :)

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites

@Martin9999 A na jaké otáčky? Já mám sluch dobrý, vnímám každý nepěkný zvuk a žádného dunění jsem si ani po 3800 km nevšiml. A to i když se motor snaží jet na vyšší převodový stupeň s nižšími otáčkami. Když se na to člověk opravdu soustředí a sleduje ECO ikonu, tak je poznat že zvuk lehoučce zhrubne - ale fakt neznatelně.

Link to post
Share on other sites

A není to tím, že u 1.5 TSi DSG má dvojhmotový setrvačník a manuál obyčejný který vibrace méně tlumí?

Byl jsem překvapen jaký je to rozdíl, sice 1.6 TDi vs 2.0TDi ale i tak je to dost.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ten zvuk co to vydává je protivný. Docela mi to vadí. Ale nejsou to vibrace jak někdo naznačuje a se spojkou nebo převodovkou to nemá co dělat. Podle mě to je prostě zvuk otevřených válců - musí tam být nějaké udělátko které z nich odstraní kompresi. 

Link to post
Share on other sites

Máme 1,5 s DSG, taky radši jezdíme na S. To bohužel znamená, že automat častěji drží otáčky okolo 2200ot a tam jsou 2 válce tak nějak nepříjemně slyšet. Když mě to štve, přepnu na D, většinou přeřadí automat nahoru, spadnou otáčky na cca 1600 a tam ten dvouválcový režim opravdu není skoro slyšet. Je to bohužel taková vlastnost, ne vada. Ale mohla by ŠA zauvažovat o deaktivaci 2 válcového režimu ve "sportovním" módu....

Link to post
Share on other sites
V 15. 7. 2020 na 19:56, thejohndoe napsal:

Ten zvuk co to vydává je protivný.

Můžeš zkusit reklamovat, ať s tím něco udělají, upozorňuju, že u těchto subjektivních věcí je to o technikovi a 90% z nich tě odpálí "vlastností motoru". Tohle by mi vadilo. Rány od nápravy asi snesu, ale nestandardní hluk motoru by mě vytáčel. Co já si protrpěl s výfukem, který se při akceleraci třásl tak, že jsem myslel, že tam tlumič není. A vlastně trpím furt na druhém autě, kde je Tyll.

Link to post
Share on other sites
před 10 hodinami, bouchy napsal:

Můžeš zkusit reklamovat, ať s tím něco udělají, upozorňuju, že u těchto subjektivních věcí je to o technikovi a 90% z nich tě odpálí "vlastností motoru". Tohle by mi vadilo. Rány od nápravy asi snesu, ale nestandardní hluk motoru by mě vytáčel. Co já si protrpěl s výfukem, který se při akceleraci třásl tak, že jsem myslel, že tam tlumič není. A vlastně trpím furt na druhém autě, kde je Tyll.

Tak on ten zvuk je asi docela "standardní" pro motor který otevře dva válce ... prostě má jiný zvuk a trochu jiný chod. Drtivá většina lidí s toho ani nevšimne. Vezl jsem kamaráda a ten si podle zvuku myslel, že to má takový ten simulátor zvuku motoru (soundaktor).

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ahoj. Mám tiež 1,5tsi manuál vyrobené máj 2020. Nechaj ho ísť po rovine, 2000ot/min, rýchlosť okolo 90km/h(tempomat), počúvaj a hlavne cíť.

Ja to rozoznám okamžite. Samozrejme z kopca, pri zaradenom kvalte, to nie je až tak rozoznateľné, ale skús tú rovinu.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Tak chlapci neviem co mate vy za motori v scale ale v 1,5 Tsi z automatom Dsg ani po 70000 km som nezaznamenal ziadny rozdiel medzy 4-2 valcami akonahle sa prepne motor na dva valce je to znatelne len podla ikony eco alebo ak mate zapnutu spotrebu tak z napisom rezim 2 valcov . Ziadna zmena zvuku nie je znatelna ani z vypnutym radiom . Takze by som vam chlapci odporucal ze ak tam mate dunenie ci ine zvuky aby ste stym urychlene bezali do servisu pretoze od roku 2019 uz nesmie byt prechod v jednotlivych rezimoch pocutelny a ak ano je to zavada v motore 

 

Link to post
Share on other sites

Každý motor při aktivní práci vytváří rázy, jak mechanické, tak i akustické. Ty se přenáší do karoserie i vnitřního prostoru. Tzn., že když místo  4 detonací ve válcích během dvou otáček motoru budou 2 detonace chybět, tak se to musí projevit jak zvukově, tak i vibracemi. Samozřejmě když motor jede bez zatížení, tak detonace ve válcích nevznikají, a rozdíl mezi čtyř a dvouválcovým režimem je neznatelný.

Já tedy považuji projev při dvouválcovém režimu vyloženě za nepříjemný ! Je to něco podobného jako rozdíl mezi sametovým chodem šestiválce a chodem tříválcového "polomotoru".

Link to post
Share on other sites
před 12 hodinami, losllanos1 napsal:

... som nezaznamenal ziadny rozdiel medzy 4-2 valcami ... takze by som vam chlapci odporucal ze ak tam mate dunenie ci ine zvuky aby ste stym urychlene bezali do servisu pretoze od roku 2019 uz nesmie byt prechod v jednotlivych rezimoch pocutelny a ak ano je to zavada v motore 

 

Já bych ti zase doporučil ušní ordinaci.

 

Ono není problém ten přechod, on je problém dunivý zvuk na dva válce. Ale každopádně bych rád viděl nějaký podklad, kde jsi vyčetl, že od roku 2019 se to počítá jako závadu motoru?

Link to post
Share on other sites
před 9 hodinami, slots napsal:

Tzn., že když místo  4 detonací ve válcích během dvou otáček motoru budou 2 detonace chybět, tak se to musí projevit jak zvukově, tak i vibracemi.

Tak pochopitelně vibrovat to nemusí a nevibruje. Když se vypnou "správné válce tak k žádnému nepravidelnému chodu, ani rozvážení nedochází."

 

JIný - otravný zvuk to bohužel má

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...