frfr 3 Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Ahojte, pri predvadzacej jazde som si vobec nevsimol zmeneny zvuk motora v rezime dvoch valcov. Teraz ked jazdim (na 6st. MAN), tak auto, ked prejde do rezimu dvoch valcov, zacnem pocut take dunenie. Deje sa to rozne pri otackach 1800-2200. Vsimli ste si to tiez? Je to normalne, a pri skusobnej jazde som si to proste nevsimol, alebo to je vada? Mam najazdene asi 950km. Quote Link to post Share on other sites
frfr 3 Posted February 4, 2020 Author Share Posted February 4, 2020 (edited) no tak ok. ale pri predvadzacke som to fakt nespoznal pokial to nenapisalo na displayi. ale je pravda ze som sie len po rovinke viacmenej. Edited February 4, 2020 by frfr Quote Link to post Share on other sites
Pawouk 7,527 Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Takže abych tady tomu učinil přítrž - respektujte rozdělení fora na jednotlivé modely, SIII, OIII a Kodiaq opravdu není Scala! Název tématu a tím pádem jeho zaměření je opravdu jednoznačné. V tomto smyslu bylo téma pročištěno. 1 Quote Link to post Share on other sites
Dczek 14 Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Nevím tedy jestli se tady téma vyřešilo nebo ne, ale mám auto s DSG a změnu zvuku zaznamenám jen pokud mám převodovku v S modu a drží motor v otáčkách nad 2000 RPM. Když jsou otáčky pod 2000 tak rozdíl není slyšet a v 90% případů není ani cítit škubnutí. Quote Link to post Share on other sites
frfr 3 Posted February 10, 2020 Author Share Posted February 10, 2020 skubnuti necitim, len take dunenie. pri cca 2500 otackach som si vsimol ze to uz nieje.. nieje to ani ziadna rezonacia niecoho uvolneneho.. rposte ten motor tak divne huci.. ale neviem ci to vobec riesit.. Quote Link to post Share on other sites
xtrack 641 Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Zkoušel jsem teď 1.5tsi s DSG a ten přechod a chod na dva válce byl neznatelný i v tomto rozsahu otáček které uvádíš, schválně jsem se na to soustředil. Motor byl syrový 45km a najeli jsme 450km a jak říkám neprojevilo se to, jezdím s DSG výhradně na režim sport. Být tebou nechám to sednout aspoň než se motor zaběhne řekněme do 2000km, kdyby bylo něco echt špatně rozletí se to a na záruku dostaneš nový motor. 1 Quote Link to post Share on other sites
frfr 3 Posted March 22, 2020 Author Share Posted March 22, 2020 teraz uz mam najadene 3400km a dunenie je pocut stale, ked sa na to sustredim, ale myslim ze je to o nieco lepsie :) Quote Link to post Share on other sites
Martin9999 0 Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 mám octavku 1.5 110kW a duní mi to fest při 2-válcovém režimu, při delší jízdě z toho zaléhá v uších. Reklamovat se to nedá, že to je konstrukční věc. Škoda už nikdy víc, nikdy! A závidím těm co tu píšou, že je to neznatelné, buď jsou hluší, nebo jezdí s rádiem naplnekule. :) 1 1 Quote Link to post Share on other sites
Michal T. 203 Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 @Martin9999 A na jaké otáčky? Já mám sluch dobrý, vnímám každý nepěkný zvuk a žádného dunění jsem si ani po 3800 km nevšiml. A to i když se motor snaží jet na vyšší převodový stupeň s nižšími otáčkami. Když se na to člověk opravdu soustředí a sleduje ECO ikonu, tak je poznat že zvuk lehoučce zhrubne - ale fakt neznatelně. Quote Link to post Share on other sites
frfr 3 Posted April 2, 2020 Author Share Posted April 2, 2020 @Michal Tvrdík @Martin9999 automat? na automate som si to nevsimol ani ja.. na predvadzacke.. ale na mojom manualy si to celkom vsimam.. mne to duni hlavne medzi 2000-2200 otackach.. vyssie to uz nieje tak pocut/citit Quote Link to post Share on other sites
Michal T. 203 Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 @frfr jj, je to automat. Ale i 2000-2200 otacek je v pohode. Je zajimave, ze by na to mel vliv druh prevodovky. 1 Quote Link to post Share on other sites
xtrack 641 Posted April 6, 2020 Share Posted April 6, 2020 A není to tím, že u 1.5 TSi DSG má dvojhmotový setrvačník a manuál obyčejný který vibrace méně tlumí? Byl jsem překvapen jaký je to rozdíl, sice 1.6 TDi vs 2.0TDi ale i tak je to dost. 1 Quote Link to post Share on other sites
sheep-master 14 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Co vím tak DSG i manuál má u 1.5 TSI dvouhmotu. Quote Link to post Share on other sites
thejohndoe 7 Posted July 15, 2020 Share Posted July 15, 2020 Ten zvuk co to vydává je protivný. Docela mi to vadí. Ale nejsou to vibrace jak někdo naznačuje a se spojkou nebo převodovkou to nemá co dělat. Podle mě to je prostě zvuk otevřených válců - musí tam být nějaké udělátko které z nich odstraní kompresi. Quote Link to post Share on other sites
Luboun 8 Posted July 20, 2020 Share Posted July 20, 2020 Máme 1,5 s DSG, taky radši jezdíme na S. To bohužel znamená, že automat častěji drží otáčky okolo 2200ot a tam jsou 2 válce tak nějak nepříjemně slyšet. Když mě to štve, přepnu na D, většinou přeřadí automat nahoru, spadnou otáčky na cca 1600 a tam ten dvouválcový režim opravdu není skoro slyšet. Je to bohužel taková vlastnost, ne vada. Ale mohla by ŠA zauvažovat o deaktivaci 2 válcového režimu ve "sportovním" módu.... Quote Link to post Share on other sites
bouchy 45 Posted July 20, 2020 Share Posted July 20, 2020 V 15. 7. 2020 na 19:56, thejohndoe napsal: Ten zvuk co to vydává je protivný. Můžeš zkusit reklamovat, ať s tím něco udělají, upozorňuju, že u těchto subjektivních věcí je to o technikovi a 90% z nich tě odpálí "vlastností motoru". Tohle by mi vadilo. Rány od nápravy asi snesu, ale nestandardní hluk motoru by mě vytáčel. Co já si protrpěl s výfukem, který se při akceleraci třásl tak, že jsem myslel, že tam tlumič není. A vlastně trpím furt na druhém autě, kde je Tyll. Quote Link to post Share on other sites
thejohndoe 7 Posted July 20, 2020 Share Posted July 20, 2020 před 10 hodinami, bouchy napsal: Můžeš zkusit reklamovat, ať s tím něco udělají, upozorňuju, že u těchto subjektivních věcí je to o technikovi a 90% z nich tě odpálí "vlastností motoru". Tohle by mi vadilo. Rány od nápravy asi snesu, ale nestandardní hluk motoru by mě vytáčel. Co já si protrpěl s výfukem, který se při akceleraci třásl tak, že jsem myslel, že tam tlumič není. A vlastně trpím furt na druhém autě, kde je Tyll. Tak on ten zvuk je asi docela "standardní" pro motor který otevře dva válce ... prostě má jiný zvuk a trochu jiný chod. Drtivá většina lidí s toho ani nevšimne. Vezl jsem kamaráda a ten si podle zvuku myslel, že to má takový ten simulátor zvuku motoru (soundaktor). Quote Link to post Share on other sites
Adarko 3 Posted September 14, 2020 Share Posted September 14, 2020 Ahojte, na mojom Kamiqu s motorom 1,5 manuál nie je vôbec počas prechodu zo 4. na 2 válce nič ani počuť , ani cítiť na výkone. Pracuje ako má. Dnes už mám nachodených 4200km. Pekný deň. ivča Quote Link to post Share on other sites
Hejo 1 Posted September 14, 2020 Share Posted September 14, 2020 Ahoj. Mám tiež 1,5tsi manuál vyrobené máj 2020. Nechaj ho ísť po rovine, 2000ot/min, rýchlosť okolo 90km/h(tempomat), počúvaj a hlavne cíť. Ja to rozoznám okamžite. Samozrejme z kopca, pri zaradenom kvalte, to nie je až tak rozoznateľné, ale skús tú rovinu. 1 Quote Link to post Share on other sites
losllanos1 12 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Tak chlapci neviem co mate vy za motori v scale ale v 1,5 Tsi z automatom Dsg ani po 70000 km som nezaznamenal ziadny rozdiel medzy 4-2 valcami akonahle sa prepne motor na dva valce je to znatelne len podla ikony eco alebo ak mate zapnutu spotrebu tak z napisom rezim 2 valcov . Ziadna zmena zvuku nie je znatelna ani z vypnutym radiom . Takze by som vam chlapci odporucal ze ak tam mate dunenie ci ine zvuky aby ste stym urychlene bezali do servisu pretoze od roku 2019 uz nesmie byt prechod v jednotlivych rezimoch pocutelny a ak ano je to zavada v motore Quote Link to post Share on other sites
slots 17 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Každý motor při aktivní práci vytváří rázy, jak mechanické, tak i akustické. Ty se přenáší do karoserie i vnitřního prostoru. Tzn., že když místo 4 detonací ve válcích během dvou otáček motoru budou 2 detonace chybět, tak se to musí projevit jak zvukově, tak i vibracemi. Samozřejmě když motor jede bez zatížení, tak detonace ve válcích nevznikají, a rozdíl mezi čtyř a dvouválcovým režimem je neznatelný. Já tedy považuji projev při dvouválcovém režimu vyloženě za nepříjemný ! Je to něco podobného jako rozdíl mezi sametovým chodem šestiválce a chodem tříválcového "polomotoru". Quote Link to post Share on other sites
frfr 3 Posted November 29, 2020 Author Share Posted November 29, 2020 @slots to ano, nieje to moc prijemne, ale casom sa to jednak trochu zlepsilo a druhak som si na to uz nejak zvykol.. Quote Link to post Share on other sites
thejohndoe 7 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 před 12 hodinami, losllanos1 napsal: ... som nezaznamenal ziadny rozdiel medzy 4-2 valcami ... takze by som vam chlapci odporucal ze ak tam mate dunenie ci ine zvuky aby ste stym urychlene bezali do servisu pretoze od roku 2019 uz nesmie byt prechod v jednotlivych rezimoch pocutelny a ak ano je to zavada v motore Já bych ti zase doporučil ušní ordinaci. Ono není problém ten přechod, on je problém dunivý zvuk na dva válce. Ale každopádně bych rád viděl nějaký podklad, kde jsi vyčetl, že od roku 2019 se to počítá jako závadu motoru? Quote Link to post Share on other sites
thejohndoe 7 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 před 9 hodinami, slots napsal: Tzn., že když místo 4 detonací ve válcích během dvou otáček motoru budou 2 detonace chybět, tak se to musí projevit jak zvukově, tak i vibracemi. Tak pochopitelně vibrovat to nemusí a nevibruje. Když se vypnou "správné válce tak k žádnému nepravidelnému chodu, ani rozvážení nedochází." JIný - otravný zvuk to bohužel má Quote Link to post Share on other sites
slots 17 Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Co je to zvuk ? Vibrace molekul vzduchu. A tak stejně se přenáší vibrace motoru do karoserie, tomu se říká rezonance. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.