Přejít na obsah

Otacky


frfr

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte,

chtěl jsem se zeptat, při jakých otáčkách jezdíte a řadíte? Řídíte se podle ukazatele řazení na displeji? (Zelená šipka mezi dvěma rychl. stupni) A jaký benzín tankujete? Já teď zkouším Natural EVO 100 plus od Molu, už asi pátou nádrž a zdá se mi auto trošku živější a klesla mi spotřeba cca o půl litru oproti obyč. Naturalu 95.

Děkuji.

Editováno: , autor: Kolacek12
Chybky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rádce na budíku ti poradí jak řadit s cílem snížit spotřebu. Ale za cenu pomalé destrukce motoru a pozdější velmi drahé opravy. Takže trochu citu, poslouchat motor. Když duní a vibruje, tak mu není dobře. Zahřátému motoru dopřej občas otáčky pod zátěží (výjezdy z obce, předjíždění, nájezd na dálnici, apod.). Prostě dej mu napít a nekoukej na kdejakou deci na spotřebě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řidičák už mám skoro 30 let, ale takové auto s takovým motorem sem ještě neměl :) Právě že motor moc slyšet není, jezdím s muzikou, ale ještě nějakej cit mi zbyl, tak se snažím jezdit podle něj. Ale i když jedu třeba v dědině 50 na 4 RS, nepřipadá mi, že by se motor dusil nebo jinak protestoval, otáčky asi 1600 - 1700. A mimo dědinu 90 - 100 km/h na 6. RS, otáčky cca 2000.  Dělám to špatně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy TSi nemám, ale řešíme jeho koupi, souhlasím s Kuchař7?

Ve SM ( Pawouk to tady kdesi i skenoval) byla reportáž o downsizingu přímo s Mahle, který vyrábí písty, kliky, ojnice ap.

 

Verdit byl že tyto oturbené malorážky jsou nezmary pokud se nezakarbonují nesmyslnou jízdou na spotřebu, nebo nepřetěžují akcelerací z nízkých otáček kdy jsou obrovské tlaky na kliku, píst a ojnici vlivem přeplňování, naopak neškodí jim dlouhodobé vytáčení, což potvrzuje i má zkušenost s 2.0TDi, když se točí nezasíra se a hezky pak letí s vynikající spotřebou což zase u 1.5TSi v octavii potvrzuje místní členka paní Velryb (mimo jiné profi okruhová závodnice).

Osobně myslím že 2000 rpm je u benálu úplne minimum a hranice kdy motor nekarbonuje a je nadechnutý na zrychlení, ale 2500 rpm bude na odpich lepších a mimo jiné u 1.5TSi eliminuješ eco stupidní chod na 2 válce, který mě osobně od toho motoru trochu odrazuje. Tož tak??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, že nespadnou. Klikovka se točí pořád stejně, jen dva válce jedou bez paliva s otevřenými výfukovými ventily.

Podle rádce řazení nejezdit, to je eko nesmysl. Jak padlo výše, ideálně otáčky 2000 a výše. TSI zvládné bez velkých protestů i 1500, ale dlouhodobý provoz v těchto otáčkách motoru nesvědčí.

Je třeba se nebát občas poslat motor k omezovači - při kickdownu to dělá i DSG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Lancelot díky?

@atlan  takže s 1.5 budeme jezdit na 2-2.5tis/rpm a s 1.0 budeme jezdit jak když bude mít menší spotřebu?? Jestli stejně jako s 1.5 tak jsem si jist že spotřebě bude min stejná, nemluvím o dynamice.

Tazatele výše zajímalo spektrum otáček ve kterém dochází k nejmenšímu namáhání a opotřebení. A na spotřebu serte, benzín na onu je za 22.50?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad 1.5 TSI a 1.0 TSI ve spotřebě. Při max zátěži bude lepší 1.5 TSI. Dálničních 180 v provozu - OIII 1.5 TSI 110 kW 7,5, FIII 1.0 TSI 70 KW 7,8l, s tím, že ta fabka jede furt na maximum.

Ano, při ploužení na okreskách bude mít nižší spotřebu 1.0, ale není to nic závratného max půl deci, přiznám se, že je to pod mou rozlišovací schopnost. Chápu, že někdo to řeší.

Doporučované otáčky se týkají TSI obecně, u toho litru to chce spíše těch 2000 ot. protože pod nima je mrtvý, navíc vibruje a vydává nehezký třívalcový zvuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@LancelotMáš pravdu, předtím jsem měl Rapida 1.0 81 kW a s tím se pod 2k otáček jezdit nedalo, ale to jsem slyšel a cítil, motor se dusil. U 1.5 je to jiné. Není slyšet skoro nic, i když si zeslabím rádio.

@xtrackJezdím skoro denně do práce, Hranice - Přerov, po okreskách, semtam po dálnici, spotřeba 4,5-5 l/6 l. Tam a zpátky cca 60 km.

 

Jinak moc díky všem za odpovědi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I když se bojíš karbonu, tak není důvod mít strach jet po městě na čtyřku 1700 ot někde po rovině., když budeš plyn jenom lechtat. Při potřebě zrychlení je k zabránění výše zmiňovanému zakarbonování potřeba podřadit, i když ten motor úplně v pohodě rozjedeš i z těch 1700 ot. na vyšší rychlostní stupeň bez nějakých vibrací nebo dunění. Alespoň moje 1.4 TSI 110 kW 250 Nm citelně táhne už od 1500 ot. i na vyšší rychlostní stupně (u 1.5 si tu už přesně nevybavuji, navíc jsem s ní jezdil ve spojení s DSG) - ono to pak svádí moc neřadit a roztahovat to z nízkých otáček na vyšší rychlostní stupně, kde pak údajně hrozí zakarbonování motoru. 

 

Aditiva viz odkaz, který dal kolega xtrack.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OT:

Ohledně aditiv doporučuji pročíst http://vif.cz/faq/

Osobně tankuji pouze Verva100 - vzhledem k mému nízkému nájezdu rozdíl ceny neřeším.

V případě paliv Benzina Verva 100 však už není další přídavek aditiv rentabilní, jelikož je aditivován na maximum účinků jednotlivých přísad.

Verva100 neobsahuje klasický biolíh (řepku), ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter). ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pánové, mám na Vás otázku.

Poslední dobou si všímám, že Scala nám na volnoběh třeba někdy po jízdě i 20km drží rovných 1000rpm, klima, světla = náročnější spotřebiče off. SS +reku off. 

 

Z toho jsou někdy zase otáčky cca 750-800rpm, jak po trase 20km tak i třeba 1km.

Může se tedy zvýšenými otáčkami jednat o regeneraci GPF? Jak se to chová u Vás?

Děkuji všem za reakci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U benzínu se filtr regeneruje při jízdě bez plynu nad 3000ot. Třeba na okresce z kopce. Do filtru se takto přivádí vzduch s kyslíkem (nespáleným) a bez paliva.

Pokud motor netrápíš na spotřebu trvale nízkými otáčkami (a vím, že ty ne), tak se s regenerací nikdy na benzínu nesetkáš, probíhá průběžně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš pravdu, ty totiž víceméně popisuješ pasivní regeneraci. Nicméně výše popsané zvýšené volnoběžné otáčky u motorů s GPF na hodnotě 1000 znamenají probíhající aktivní regeneraci, řízení motoru může po tuto dobu vyřadit systémy ACT a S/S z provozu. Dokonce při stojícím vozidle a probíhající aktivní regeneraci mohou být volnoběžné otáčky až na hodnotě 1450, ale to už svítí kontrolka GPF.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodatek, k aktivní regeneraci dochází preventivně každých cca 2000 km bez ohledu na zaplnění GPF (aktivní regenerace se jinak standardně spouští pokud je vypočítaná hodnota zaplnění GPF nad cca 15%), zatímco pasivní regenerace probíhá prakticky neustále minimálně za podmínky teploty přes 600°C v GPF. Pokud neproběhne aktivní regenerace korektně a zaplnění filtru dosáhne stanovené hranice, rozsvítí se příslušná kontrolka a je nutné provést regeneraci jízdou. Jinak se toto děje standardně při zaplnění na 55%, kde je opět nutná regenerace jízdou dle pokynů v manuálu k vozidlu, při 70% už je nezbytná vynucená regenerace v servisu vyvolaná diagnostickou jednotkou a při 100% je filtr kaput.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...