Adam182 Posted February 4, 2020 Posted February 4, 2020 Dobrý den, všimnul jsem si, že tu pro tuto motorizaci ještě takové téma není a celkem by mě zajímaly vaše zvyky/zkušenosti. Například já většinou řadím mezi 2500-3000 otáčkami a přes ty 3000 se mi popravdě už moc nechce při normální jízdě, ale i tak mám pocit, že to při přechodu 1->2 a 2->3 je ještě málo a otáčky padnou pod 2000 a není to ono. Nebo je to zbytečná obava a není problém dlouhodobě řadit i lehce nad 3000? Dejme tomu třeba nějakých 3250? Jinak řadím přibližně takto: 1->2: tady si nejsem jistý ale asi kolem 20-25 2->3: kolem 40 3->4: kolem 65 4->5: kolem 80 5->6: kolem 100 Při jakých otáčkách řadíte vy a v jakých rychlostech? Řadíte běžně i nad 3000? Věřím, že by vaše názory mohly pomoci více lidem. Díky moc za vaše názory a přeji všem fajn den! Quote
hrocja Posted February 4, 2020 Posted February 4, 2020 když je teplota oleje mezi 80 - 110, není potřeba otáčkoměr příliš hlídat a nebát se protáhnout to i nad 3000 otáček Quote
Kuchar7 Posted February 4, 2020 Posted February 4, 2020 Otáček se neboj, to je TSI. Samozřejmě po zahřátí oleje. Úplně běžně a pravidelně s 1.0TSI 81kW řadím při rozjezdech u 4500-5000ot někdy i 5500ot na potřebnou rychlost a pak volím rychlostní stupeň takový, aby otáčky byly mezi 2000-2500 pro volnou jízdu. Např. rychlé připojení na dálnici na 130km/h až do 5500ot stále na trojku a pak 4 a 5 případně 6. A navíc ten motor tak krásně tahá do otáček. Klikaté okresky často pouze střídám 3 nebo 4. Když dojedu brzdu, tak 5 na spotřebu :) 1 Quote
Lancelot Posted February 8, 2020 Posted February 8, 2020 Jezdím vždy nad 2000 ot., takže to odpovídá plus mínus tvému schéma řezení. Motor točím podle potřeby až k 5500 ot. kde začíná klesat výkon (DSG to dělá stejně :)) Quote
arokysjerdno Posted November 18, 2020 Posted November 18, 2020 ... nyní mám již cca 25.000 na motoru najeto a auto je krásně svižné ... nikdy ho netrápím pod 2000 - 2200 otáček ... a když potřebuju akcelerovat nebojím se podřadit a motor hezky vytočit ... otáčkoměr skoro nehlídám ... je to o zvyku ... hodně bezpečných kilometrů :) Quote
maxipes90 Posted August 5, 2021 Posted August 5, 2021 (edited) Ahojte ve spolek, mám od pondělka novou Fabii Combi, verzi 1.0 TSI a 70kw. Procházel jsem zdejší forum, články na netu atp. Přesto se zeptám zde. Dělám něco špatně, když ignoruji palubní počítač, který radí motor podtáčet? Jednička je opravdu dlouhá, takže rozjezd do 25km, a pak dvojku. Dvojka vydrží do 50km, pak trojku. Čtyřku při 70km a pětku v 90 kilometrové rychlosti. Zkrátka řadím tak, aby otáčky neklesly pod 2000. Toho se hůře dosahuje při rozjezdu a převážně pak v městském provozu, kdy na tu dvojku přes 40km už je to, podle mého gusta, poněkud hodně. Ale asi lepší varianta, než ten motor podtáčet, ošulit záběh motoru a zadělat si na problém s karbonováním. Budu rád za jakýkoliv věcný názor nebo radu. Přesedlal jsem na tuto motorizaci z litrového SCE motoru, tedy úplně jiný svět. Edited August 5, 2021 by maxipes90 Quote
ben06 Posted August 5, 2021 Posted August 5, 2021 Co čekáš za odpověď? Jezdi jak píšeš. Mám doma rapida se stejným motorem ve svých 50+ jsem musel změnit návyky i když v praxi vlastně v práci sedím v cca 8 různých autech a o jiných výkonech. Quote
maxipes90 Posted August 6, 2021 Posted August 6, 2021 (edited) Čekám, že mi lidé znalejší této problematiky a motoru řeknou, že jsem to zpřevodování a řazení pochopil správně nebo naopak špatně. Je to nové auto, tak nechci nic podcenit a motoru škodit hned ze startu, kor když je v záběhu. Edited August 6, 2021 by maxipes90 Quote
bouchy Posted August 6, 2021 Posted August 6, 2021 (edited) před 13 hodinami, maxipes90 napsal: Dělám něco špatně, když ignoruji palubní počítač, který radí motor podtáčet? Ne. Řadit nahoru při <2000 ot/min stejně ničemu nepomůže, další kvalt je podtočený. Hlavně to moc neprožívej, radši si dojeď vyměnit 1. olej dřív, motor už ti zajeli mistři z MB přejížděním po dvoře, na/z auta a po salonu. Ostatně stále se snad dělá "VK" - rozjet na válci na 90 km/h, kontrola světel, vibrací, jednotky. Edited August 6, 2021 by bouchy Quote
DušanV Posted August 6, 2021 Posted August 6, 2021 No, s 1.0 Tsi jsem nejezdil, měl jsem dříve 1.2 Tsi a to byl čtyřválec, takže asi trochu jiné potřebné otáčky a i zpřevodování, ale upřímně se mi zdá, že na jedničku to roztáčet do rychlosti 25km/hod a na dvojku do 50km/hod by pro mě bylo asi již moc. Máš pětikvalt a tam ty přeskoky mezi jednotlivými stupni převodovky určitě nebudou až tak velké, navíc od 1500ot/min již ten turbo motor zabírá. Jelikož, jak píšu jsem s 1.0 Tsi nejezdil, tak jen teoretizuji a třeba je opravdu to potřeba točit, ale stejně se mi to moc nezdá, zvláště když jsi teprve na začátku záběhu. Tedy ještě jsem nezažil u nikoho, že by auto na tu jedničku a dvojku rozjížděl za normálních podmínek až do takových rychlostí. Quote
bouchy Posted August 6, 2021 Posted August 6, 2021 50 na tachometru může být 45 v realitě. Ano, reálných 45 už je na řazení trojky až dost, ale ničemu to nepřekáží. U 5Q bych čekal dlouhé kvalty, zvlášť pokud to má jet do nějakých 175. Quote
dodge Posted August 6, 2021 Posted August 6, 2021 (edited) U koncernu VW je rozdíl mezi indikovanou rychlostí (tj. to co ukazuje rychloměr) a skutečnou rychlostí do 60 km/h 3 a od 70 km/h do maximálky 5. Takže když vám rychloměr ukazuje 53 km/h, jedete 50 km/h, když vám rychloměr ukazuje 95 km/h jedete 90 km/h, když vám rychloměr ukazuje 135 km/h, jedete 130 km/h. O statních značek automobilů je to podobné. Edited August 6, 2021 by dodge Quote
Petr AMF Posted August 6, 2021 Posted August 6, 2021 Mám ten samý motor, řadím podobně jako Ty. Quote
maxipes90 Posted August 6, 2021 Posted August 6, 2021 Pánové, děkuji za postřehy. Abych to upřesnil, tu 2ku tam samozřejmě nenechávám do tachometrových 50km. Přidám plyn a přeřazuji tak, aby trojka zapadla ve chvíli, kdy je na tachometru 51-52 km. Šlo mi spíš o to, zdali jsou takto dlouhé převody pro tento motor vlastností nebo mám třeba "štěstí" na "zajímavý" kousek. Spotřeba je zatím rozumná, motám se kolem 5.5l, tak je to asi v pořádku. Pro představu, od pondělí do včerejšího dne jsem najezdil 430km, převážně cesty Třebíč-Brno mimo dálnici. Takže trasa velmi vhodná pro časté přeřazování (dědina, pole, město, dědina...). Výměnu oleje samozřejmě zkrátím a plánuji ji provést do 15 tisíc km. Technik u dealera sice říkal, že tento olej z výroby je kvalitnější a ať na něm jezdím co to půjde. Nechce se mi tomu ale příliš věřit. Dřívější výměna ničemu neuškodí a peněženku tolik bolet nebude. Quote
bouchy Posted August 8, 2021 Posted August 8, 2021 Nikterak nešetřený litr uměl jezdit za 4,4 +/- 0,5l podle toho, pak proměřoval PP, defakto jen město. Takže s turbem proč ne. Je to pětikvalt, takže ty dlouhé převody tam být musí. Nemusí mezi nimi být stejný rozestup, je otázka, na kolik je to vhodné konstruktérsky. 55/4 jezdím málokdy, jestli je tu tak dlouhá trojka, že to umožňuje, proč ne. V 6. 8. 2021 na 11:55, dodge napsal: a skutečnou rychlostí do 60 km/h 3 a od 70 km/h do maximálky 5. Hezká teorie... kde je opotřebení pneumatik, jiný rozměr atd... Quote
Martab Posted August 8, 2021 Posted August 8, 2021 Dával jsme sem převodové poměry, stačí se podívat jaké vychází otáčky: Myslím že je uplně zbytečné to držet neustále nad 2tis ot. chce to poslouchat motor a podle toho řadit, ono 1600ot na rovině s prázdným autem při ustálené jízdě může být OK, ale to samé naložený v kopci při akceleraci už OK není... Ale upřímně snad se žádným autem jsem neřadil pravidelně na vyšší převod až nad 3tis. ot. ... Quote
maxipes90 Posted August 13, 2021 Posted August 13, 2021 Děkuji všem za postřehy. Po prvních 600 ujetých kilometrech už jsme si na sebe zvykli. Řazení OK, chtělo to jen více poslouchat motor. Dnes mám odjeto prvních 1000 kilometrů a bohužel se začalo ozývat praskání/cvakání od B sloupku, ale to je diskuze na jiné téma... Quote
Míša Posted August 15, 2021 Posted August 15, 2021 Co by tam sakra mohlo cvakat ? No nic, to je mimo téma. Jinak mám 81kW verzi a jezdím tak, abych neklesl s otáčkami pod 2k. A pokud jde o 6. stupeň, řadím ho i na okreskách, když to jde (rovina, malý provoz), ale rychlost udržuji 100km/h tacho. (Ono to pak hodí i těch 2k otáček) Když to nejde (kopce, zatáčky, velký provoz), jedu přiměřeně situaci, pochopitelně. Quote
ben06 Posted August 15, 2021 Posted August 15, 2021 To se dalo čekat, je to prostě jiný styl jízdy a o zvyku, psal jsem to hned i bez teorií. Quote
Zetoxus Posted January 27, 2023 Posted January 27, 2023 Čau chlapi, nevim jestli píšu do správného téma, ale.. Poslední dobou jsem si všiml, že při přeřazení z jedničky na dvojku sebou auto škubne po pouštění spojky, ne prudkém pouštění, normálně plynule. Napadlo mě jestli to nemůže být třeba silentblok převodovky nebo něco podobného. Najeto je necelých 47tkm MR2017 6q převodovka. Quote
jirkasta3 Posted March 24 Posted March 24 (edited) U 81 kW mi to na tachometrových 55 na rovině už píše, ať řadím 5. To pak točí nanejvýš 1300. Tady se dost lidí bojí jezdit pod 2000 jak čert kříže - je ten strach vůbec opodstatněný, kór jezdí-li se na aditivovaný benzin a každých 10 tisíc na olej? Snad nejsou inženýři v koncernu takoví hlupáci... Edited March 24 by jirkasta3 Quote
lemra79 Posted March 24 Posted March 24 Podle me to zalezi i na tom, kolik vykonu v konkretnich otackach od motoru zadas. Pokud 00 prd, pak za me tech 1300 ot/min muze byt, tot muj nazor. 1 Quote
jirkasta3 Posted March 24 Posted March 24 (edited) Pochopitelně u toho řízení musí člověk trochu myslet. Já na takto nízké otáčky jezdím nanejvýš v případě, kdy na tempomat udržuju rychlost po rovince či opravdu mírného stoupání a klesání, v opačném případě logicky vždy podřazuju. Je mi jasné, že nemůžu nakrmit TSI plným plynem z 1100 otáček na čtyrce, zároveň jezdit s ním stále nad 2000 mi přijde zbytečné. Edited March 24 by jirkasta3 Quote
Karel z HK Posted March 24 Posted March 24 TSIčko se musí točit jinak si zaděláš na na velký problémy. Quote
lemra79 Posted March 25 Posted March 25 Tady je situace jasna, pokud se motor netoci, auto stoji. Pokud se auto ma hejbat a motor se netoci, je to problem. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.