Přejít na obsah

Optimální řazení převodových stupňů a otáčky


Adam182

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

všimnul jsem si, že tu pro tuto motorizaci ještě takové téma není a celkem by mě zajímaly vaše zvyky/zkušenosti. Například já většinou řadím mezi 2500-3000 otáčkami a přes ty 3000 se mi popravdě už moc nechce při normální jízdě, ale i tak mám pocit, že to při přechodu 1->2 a 2->3 je ještě málo a otáčky padnou pod 2000 a není to ono. Nebo je to zbytečná obava a není problém dlouhodobě řadit i lehce nad 3000? Dejme tomu třeba nějakých 3250?
 

Jinak řadím přibližně takto:

1->2: tady si nejsem jistý ale asi kolem 20-25

2->3: kolem 40

3->4: kolem 65

4->5: kolem 80

5->6: kolem 100

 

Při jakých otáčkách řadíte vy a v jakých rychlostech? Řadíte běžně i nad 3000? Věřím, že by vaše názory mohly pomoci více lidem.

 

Díky moc za vaše názory a přeji všem fajn den!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otáček se neboj, to je TSI. Samozřejmě po zahřátí oleje.

Úplně běžně a pravidelně s 1.0TSI 81kW řadím při rozjezdech u 4500-5000ot někdy i 5500ot na potřebnou rychlost a pak volím rychlostní stupeň takový, aby otáčky byly mezi 2000-2500 pro volnou jízdu.

Např. rychlé připojení na dálnici na 130km/h až do 5500ot stále na trojku a pak 4 a 5 případně 6.

A navíc ten motor tak krásně tahá do otáček.

 

Klikaté okresky často pouze střídám 3 nebo 4. Když dojedu brzdu, tak 5 na spotřebu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 8 měsíců později...

Ahojte ve spolek, mám od pondělka novou Fabii Combi, verzi 1.0 TSI a 70kw. Procházel jsem zdejší forum, články na netu atp. Přesto se zeptám zde. Dělám něco špatně, když ignoruji palubní počítač, který radí motor podtáčet? Jednička je opravdu dlouhá, takže rozjezd do 25km, a pak dvojku. Dvojka vydrží do 50km, pak trojku. Čtyřku při 70km a pětku v 90 kilometrové rychlosti. Zkrátka řadím tak, aby otáčky neklesly pod 2000. Toho se hůře dosahuje při rozjezdu a převážně pak v městském provozu, kdy na tu dvojku přes 40km už je to, podle mého gusta, poněkud hodně. Ale asi lepší varianta, než ten motor podtáčet, ošulit záběh motoru a zadělat si na problém s karbonováním. Budu rád za jakýkoliv věcný názor nebo radu. Přesedlal jsem na tuto motorizaci z litrového SCE motoru, tedy úplně jiný svět.

Editováno: , autor: maxipes90
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čekám, že mi lidé znalejší této problematiky a motoru řeknou, že jsem to zpřevodování a řazení pochopil správně nebo naopak špatně. Je to nové auto, tak nechci nic podcenit a motoru škodit hned ze startu, kor když je v záběhu.

Editováno: , autor: maxipes90
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, maxipes90 napsal:

Dělám něco špatně, když ignoruji palubní počítač, který radí motor podtáčet?

Ne. Řadit nahoru při <2000 ot/min stejně ničemu nepomůže, další kvalt je podtočený. Hlavně to moc neprožívej, radši si dojeď vyměnit 1. olej dřív, motor už ti zajeli mistři z MB přejížděním po dvoře, na/z auta a po salonu. Ostatně stále se snad dělá "VK" - rozjet na válci na 90 km/h, kontrola světel, vibrací, jednotky.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, s 1.0 Tsi jsem nejezdil, měl jsem dříve 1.2 Tsi  a to byl čtyřválec, takže asi trochu jiné potřebné otáčky a i zpřevodování, ale upřímně  se mi zdá, že na jedničku to roztáčet do rychlosti 25km/hod a na dvojku do 50km/hod by pro mě bylo asi již moc. Máš pětikvalt a tam ty přeskoky mezi jednotlivými stupni převodovky určitě nebudou až tak velké, navíc od 1500ot/min již ten turbo motor zabírá. 

Jelikož, jak píšu jsem s 1.0 Tsi nejezdil, tak jen teoretizuji a třeba je opravdu to potřeba  točit, ale stejně se mi to moc nezdá, zvláště když jsi teprve na začátku záběhu. Tedy ještě jsem nezažil u nikoho, že by auto na tu jedničku a dvojku rozjížděl za normálních podmínek až do takových rychlostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U koncernu VW je rozdíl mezi indikovanou rychlostí (tj. to co ukazuje rychloměr) a skutečnou rychlostí do 60 km/h 3 a od 70 km/h do maximálky 5. Takže když vám rychloměr ukazuje 53 km/h, jedete 50 km/h, když vám rychloměr ukazuje 95 km/h jedete 90 km/h, když vám rychloměr ukazuje 135 km/h, jedete 130 km/h.

O statních značek automobilů je to podobné.

Editováno: , autor: dodge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, děkuji za postřehy. Abych to upřesnil, tu 2ku tam samozřejmě nenechávám do tachometrových 50km. Přidám plyn a přeřazuji tak, aby trojka zapadla ve chvíli, kdy je na tachometru 51-52 km.

 

Šlo mi spíš o to, zdali jsou takto dlouhé převody pro tento motor vlastností nebo mám třeba "štěstí" na "zajímavý" kousek. Spotřeba je zatím rozumná, motám se kolem 5.5l, tak je to asi v pořádku. Pro představu, od pondělí do včerejšího dne jsem najezdil 430km, převážně cesty Třebíč-Brno mimo dálnici. Takže trasa velmi vhodná pro časté přeřazování (dědina, pole, město, dědina...). Výměnu oleje samozřejmě zkrátím a plánuji ji provést do 15 tisíc km. Technik u dealera sice říkal, že tento olej z výroby je kvalitnější a ať na něm jezdím co to půjde. Nechce se mi tomu ale příliš věřit. Dřívější výměna ničemu neuškodí a peněženku tolik bolet nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikterak nešetřený litr uměl jezdit za 4,4 +/- 0,5l podle toho, pak proměřoval PP, defakto jen město. Takže s turbem proč ne.

Je to pětikvalt, takže ty dlouhé převody tam být musí. Nemusí mezi nimi být stejný rozestup, je otázka, na kolik je to vhodné konstruktérsky. 55/4 jezdím málokdy, jestli je tu tak dlouhá trojka, že to umožňuje, proč ne.

V 6. 8. 2021 na 11:55, dodge napsal:

a skutečnou rychlostí do 60 km/h 3 a od 70 km/h do maximálky 5.

Hezká teorie... kde je opotřebení pneumatik, jiný rozměr atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dával jsme sem převodové poměry, stačí se podívat jaké vychází otáčky:

Myslím že je uplně zbytečné to držet neustále nad 2tis ot. chce to poslouchat motor a podle toho řadit, ono 1600ot na rovině s prázdným autem při ustálené jízdě může být OK, ale to samé naložený v kopci při akceleraci už OK není... Ale upřímně snad se žádným autem jsem neřadil pravidelně na vyšší převod až nad 3tis. ot. ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem za postřehy. Po prvních 600 ujetých kilometrech už jsme si na sebe zvykli. Řazení OK, chtělo to jen více poslouchat motor. Dnes mám odjeto prvních 1000 kilometrů a bohužel se začalo ozývat praskání/cvakání od B sloupku, ale to je diskuze na jiné téma...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co by tam sakra mohlo cvakat ? No nic, to je mimo téma. Jinak mám 81kW verzi a jezdím tak, abych neklesl s otáčkami pod 2k. A pokud jde o 6. stupeň, řadím ho i na okreskách, když to jde (rovina, malý provoz), ale rychlost udržuji 100km/h tacho. (Ono to pak hodí i těch 2k otáček) Když to nejde (kopce, zatáčky, velký provoz), jedu přiměřeně situaci, pochopitelně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Čau chlapi, nevim jestli píšu do správného téma, ale.. Poslední dobou jsem si všiml, že při přeřazení z jedničky na dvojku sebou auto škubne po pouštění spojky, ne prudkém pouštění, normálně plynule. Napadlo mě jestli to nemůže být třeba silentblok převodovky nebo něco podobného. Najeto je necelých 47tkm MR2017 6q převodovka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...