Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Enyaq je hezčí.... ID.4 mi připomíná Renault - nic proti Renaultu, každé auto má svého kupce (ale já bych ho doma mít nemohl 😄 ) Cena taky královská, bez toho, aniž by se to z našich peněz dotovalo, je to neprodejné, resp. prodejné jen pro pár jedinců, kterým je jedno, co a za kolik kupují.
Možnost dokoupení prodloužené záruky za úplatu beru jako výsměch u tak "mastných" aut.... čím dál více se bojím, že tenhle směr VW zlomí vaz, což fakt nechci. Rád se nechám překvapit, rád se budu mýlit.

Link to post
Share on other sites

Musím si počkat až si budu moci auto prohlédnout naživo. Za 1M na mě z těch fotek auto působé velice lacině, dokonce mi přijde, že Octavia IV působí elegantněji a hodnotněji. ale jak píšu, počkám si na osobní zkušenost.

Link to post
Share on other sites

Ano, ten základ působí levně hlavně ta maska. Ta limit edice byla pěkná, ale zase ta maska překryta pouze plastem. To auto potřebuje tmavou metalízu jako sůl, v takové Velvet ...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
V 13. 9. 2020 na 12:09, PetriCZECH napsal:

Aby jste to špatně nepochopili - mně nešlo o to, že by šlo o nějaké unikum, řeší se tady první pořádnější el. auto od Škodovky, a troufám si tvrdit, že ač Vás jako znalce automoto tento detail nepřekvapuje, nikdo nikde o něm neinformoval a myslím si, že pro spoustů fandů Škodovek to novinka a zajímavost je ? V rámci modelů Škody Auto je to myslím první auto, co to takto má...

 

Naopak, všude se o tom píše, že se u Enayq 80 při větším rozměru liší rozměry pneu. I sami novináři to píšou.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Jj ten rozhovor včera. Já to auto viděl, dojezd to má fajn, cena také, v Německu na fóru už to mají objednáno desítky lidí, to auto na to má vypadá velmi schopně a verze coupe ještě lépe a bude to hit. Jen jestli budou mít tolik baterií a kapacita linky.

Link to post
Share on other sites

Jen pro korektnost, buďme fér a zbytečně tady neoslavujme trhy a nákupy s naplněnou výrobní kapacitou, kde hraje významnou roli "dotace". V Německu je dotace více než velká, u nás se podnikatel či stát také dostanou k přijatelné ceně, když se využije dotace. Konkurence schopný výrobek by se však měl posuzovat bez toho, aby se daňoví poplatníci někomu skládali na to, že si to ten dotyčný může koupit. Pokud je to ale někomu jedno a hodlá oslavovat a obdivovat celou tuhle dotační zvrácenost, prosím... Jen se zamysleme, komu to ve finále vlastně pomůže - dle mého, přírodě sotva a ty peníze k podpoře prodejů by posloužily lépe třeba hasičům či záchranné službě na novou techniku.
Jinak pro toho, kdo nečetl mé předchozí příspěvky, sám do toho auta klidně za 5 let půjdu (tj. až budu měnit auto a nejspíše už budu mít i vlastní dům, tj. místo, kde budu auto v pohodě dobíjet), nicméně aktuálně mi to přijde kvalitativně, tj. zpracováním interiéru apod. horší, než nová Octavia - myšleno vzhledem k ceně.

Co se týče Schäfera, já tomu pánovi prostě nějak nevěřím....ale to je jen můj pohled, rád se budu plést.

  • Upvote 5
Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, bojler napsal:

Udajne je na docela dlouhou dobu naplnena kapacita. 

Co jsem koukal na fóra - němci, GB a Nizozemsko mají termíny dodání červen až září takže naplněno zatím ano.

Teď denně 9 ks v MB.

Jeden co má v ČR objednanou verzi za 1,4mil nějakou dotací se dostal na IČO pod 900 bez DPH což slušná pobídka ( zkusím dohledat, 2 měsíce nazpět).

Link to post
Share on other sites

Vím, prezentoval to tady na fóru. Ale jak psal, měl to s dotací na firmu. Většinu normálních lidí ale zajímá standard cena (tj. ne IČO) při standard slevě - při počtu vyrobených kusů a poptávce v Evropě ale neočekávám, že by se prodejci museli k nějakým slevám snižovat....

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Jan R. napsal:

Co jsem koukal na fóra - němci, GB a Nizozemsko mají termíny dodání červen až září takže naplněno zatím ano.

Teď denně 9 ks v MB.

 

No tak při výrobě 9 kusů Enyaqu denně je opravdu čím se chlubit, že jsou termíny dodání červen až září, čili objednávky tak na max. několik tisíc kusů dopředu. Tak to nevím kde udají těch 70.000 kusů co chtějí ročně vyrábět? 

Link to post
Share on other sites

Tak teď to bude nějaká nultá série nebo zkušební, sériově by mohli začít po novém roce. Z linky jim teď odlehčí něco Karoq. 
Dejme tomu bez flexikont 250 prac.dní by vycházelo na 280 kusů denně.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
V 8. 11. 2020 na 16:12, DušanV napsal:

No tak při výrobě 9 kusů Enyaqu denně je opravdu čím se chlubit, že jsou termíny dodání červen až září, čili objednávky tak na max. několik tisíc kusů dopředu. Tak to nevím kde udají těch 70.000 kusů co chtějí ročně vyrábět? 

Tady to píší, plánují 250-350 denně.

 https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-auto-investovala-32-milionu-euro-do-vyrobni-linky-pro-enyaq-iv-v-mlade-boleslavi/

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Pěkné video. V poslední době se s těmi videi z výroby Škodovek doslova roztrhnul pytel. Dokázal bych si jako případný majitel nového prémiového  Enyaqu představit, kdyby jako bonus při koupi přiložili k novému vozu flešku s krátkým videem  (5-10 minut) z výroby konkrétního kusu. Nemusí tam být všechno, stačí jen pár atraktivních záběrů z montážní linky ze stacionárních kamer a hlavně pár záběrů na karosérii s viditelným a konkrétním VIN kódem. Dokáži si představit docela velkou radost nového majitele vozu s tzv. živým dokumentem z jeho výroby a docela bych si za to i něco málo připlatil.  Mohlo by to být klidně i jako nějaký tzv. příplatek v konfigurátoru a nemusí to být jen u tohoto typu vozu.  Technicky to určitě možné je, jen ta myšlenka ve Škodovce musí někoho napadnout. 

 

Edited by DušanV
Link to post
Share on other sites

Nevidím problém v zaměstnancích, záběry s obličeji zaměstnanců by se nearchivovaly, neukládaly nepoužívaly. Nakonec mohou být použity jen záběry zcela bez zaměstnanců, třeba z z pojezdu karosérie na lince,  z nástřiku v lakovně, ze svařování karosérie apod. Já myslím, že již od začátku kompletace a svařování kastle je jasné o jaký vůz/VIN se jedná. Nakonec je to jen taková má soukromá úvaha a připadá mi to, že nějaké video z výroby konkrétního auta by byla lepší a hodnotnější vzpomínka, než fotografie omašleného vozu u předání v prodejně. 

Končím, jsem trochu mimo téma.....

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...