Přejít na obsah

Ostřikovače - přední, zadní, čerpadlo


Simply Clever

Doporučené příspěvky

Origo jsou hadičky zapletené v el. svazku. Tudíž tahání asi nic moc.

Musíš projít pod čelní okno, a dozadu si to hodíš. Nic moc zábavného.

Jinak jsem nezažil tedy problém že by to bylo vyloženě hadičkami, pokud to v nich nezamrzlo, ale i tak mi to přijde divné.

 

Jinak pořád nechápu kde je cca závada?

Čerpadlo je funkční a nechodí to? Voda nikde neteče?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě tam zkusím dát staré čerpadlo co teklo. Bohužel musím to dělat venku na zahradě a tak se mi do toho včera nechtělo :) snad dnes. Pak poreferuji, zda to pomohlo.

No mě to říkej. Mám vyměnit olej a nějak se mi do toho taky nechce.

Nechám to na zítra má být +12°C a sluníčko.

Dneska odpočinek. :kol-31::kol-32::kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kluci, aby mě nic nepřekvapilo... Nestihl jsem dolít zimní směs, v mrazech zamrzla letní, a po dolití zimní a kompletním rozmrazení auta (v garáži stálo 10 hodin, přímotop u čerpadla, několik hodin fénování) se čerpadlo nerozjelo... Mohl ho mráz a letní směs nějakým způsobem poškodit tak, že nejede? Pojistka je OK, auto je teď v servise a nerad bych platil majlant... Fabia III. Díky za každý tip, zkušenost či radu :)

Pozn.: Ostřikovače jsem zkoušel jak bylo auto zamrzlé, i při rozmražování, ale čerpadlo naprosto tiché, fakt nejelo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud bylo zamrzlé a ty jsi do něj pouštěl proud, tak jsi ho mohl spálit. A měl jsi to určitě komplet rozmrzlé? Ono je to ale tak trochu stejně jedno, protože, když voda v čerpadle zmrzne, tak to dřív nebo později začne téct.

 

Pokud nechceš platit majlant, tak si to oprav sám - výměna čerpadla není složitá a druhovýrobu koupíš za 100 až 200 Kč, originál za 800. Samozřejmě pak na čerpadlo nebudeš mít záruku ze Škodovky, ale to tě nemusí zajímat.

 

Hlavně dej pak vědět, jak to dopadlo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dva dny to bylo v garážích při 7°C, třetí den to bylo v garáži vytopené, navíc přímotop, několikahodinová fénovací kůra příno do míst kde je čerpadlo... Komplet rozmrzlé to muselo být. Takže pojistka nezabrání spálení čerpadla při zamrznutí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to byla úplná hloupost, moje hloupost. V knížce se píše, že pozice 46 nebo tak nějak jsou Ostřikovače předního a zadního okna, páčky pod volantem. Pozic je tam asi 70, takže jsem to proletěl ve tmě ještě jednou a opět jsem ostřikovače našel jen tam, tak jsem usoudil že to je sdružené i pro páčky a kontroloval. No nebylo, pozice 22 jsou totiž opět ostřikovače předního a zadního okna :) Takže v servise jsem se cítil jako naprostý idiot... :D

 

Ale rada pro všechny, letní směs má vyšší hustotu jako zimní, pokud před zimou zbyde letní směs, vy dolijete zimní, auto stojí, směsi se oddělí, letní zůstane dole, v motorku, v noci příjde mráz, letní zamrzne, vy pod dojmem že máte zimní a že přece nemůže zamrznout pustíte ostřikovače a nic... Letní je totiž zamrzlá v motorku a jelikož přetížíte motorek, který se netočí, spálí vám to pojisku, konkrétně ve Fabii III je to pozice 22!!!! Né 46, ta je opravdu jen a pouze pro páčky pod volantem :) Takže před zimou se musí letní prostě vystříkat.

 

Poučení? Stříkej, stříkej a stříkej, dokud nebudeš na dně, pak teprve dolij zimní :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím lidi,

 

měl bych pár dotazů, snad na to bude někdo schopný odpovědět. Řeším problém s ostřikovači. Zadní mi nejede již delší dobu a ani ho neřeším - nepoužívám (kape to někde uprostřed podvozku a na to nemám, jakož to obyvatel ve městě, prostor to opravit). Ale co jsme začal řešit je únik kapaliny. Šlo to někde od levého kola (u řidiče), mnoho jsem tady pročetl na fóru. Problém je pravděpodobně někde mezi nádobkou, těsněním, motorkem, plastovým válečkem rozdělujícím ostřik na předek/zadek s membránou. 

 

- Zajímá mě, nezkoušel někdo napojit hadičky přímo na motorek ? Tzn bez použití toho plastového členu s membránou uvnitř ? 

- Dále - mohu ucpat zadní hadičku (když ji stejně nepoužívám) ? Nebude to mít nějaký vliv na motorek při stlačení ostřiku na přední sklo ? 

- Můj problém se samovolně ubývající kapalinou je pravděpodobně v těsnění mezi nádobou a motorkem (zkoušel jsem ostřik a pozoroval, kde to teče), ale rád bych vyměnil celý blok, ať se nesetkám s tím, že budu příští zimu zas muset měnit něco jiného (ono to fakt není zrovna pohodlné bez garáže, v zimě). Je čínský motorek+plastový rozdělovač (cca 120kč na skoda-dily) spolehlivý nebo byste raději doporučili originál ? Měl jsem to celé rozebrané a ona ta rozdvojka s memnránou uvnitř již taky vypadá docela "jetě". 

- Při výměně těsnění mezi nádobkou a motorkem, případně při výměně i motorku samotného, je třeba mít místa vysušené ? Tedy pro montáž nového těsnění mít suchou nádržku a motorek ?

Díky za Vaše poznatky :)

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za Vaše rady. Mám tu kousek dealera Škoda, dnes jsem zakoupil dvoje těsnění (pro jistotu). Zkusím to vyměnit zítra a uvidí se, kdyby byl problém ještě v tom motorku či tom rozdelovaci, koupím ho pak v Auto kelly a dám vědět jak to dopadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, řeším problém se zadním ostřikovačem. Když se použije, tak vytejkala kapalina v okolí zámku 5. dveří. Tak jsem sundal tapecirung a dostal sjem se k motorku stěrače, hadička byla OK. Nakonec se ukjázalo, že je to ucpaná tryska, tu jsem teda vyměnil, ostřikovač stříká, ale nadále protéká i kapalina, a vyteká z prostoru kde je přechod mezi hadicí a tryskou. Nevím jestli jsem to pospal dostatečně, ale za každou radu buddu rád. Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vyměnil těsnění - stejný problém. Zajel jsem tedy do Autokelly, koupil tak za 250 motorek s rozdělovačem a je po problému. Předchozí majitel již asi spravoval zadní ostřik - resp zadní hadičku. Její část napojená není originál, je to jiná hadička jak originál a až vzadu je napojena na původní. V tom spojí to ještě trochu mokvá, ale neteče to, tak to budu řešit až na jaře, teď na to nemám nervy v té zimě. Ten kdo tento systém vymyslel, po rukou ho mlátit, to je opravdu málo.  Díky za rady lidi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...