Jump to content
Hori

Vadný alternátor způsobil nefunkční posilovač řízení

Recommended Posts

Ahoj, 

mám dotaz, který bych chtěl upřesnit od zkušenějších :)

 

Dnes se mi rozbil v mé octavce 1.9 tdi 77kw BXE alternátor. Nový už je na cestě. Jen mám takový problém. Jakmile přestal alternátor fungovat vyhodila se mi na palubovce samozřejmě kontrolka dobíjení ale také i kontrolka posilovače řízení a volant jde hrozně ztuha, tudíž posilovač nejede. Zkoušel jsem to projet VAGem ale nechce se mi vůbec připojit k ŘJ 44. Jakoby neexistovala. Ostatní ŘJ fungují. Může být tento problém způsobený vadným alternátorem, jako kdyby tato závada odpojila ŘJ. Bude po výměně vše bude ok? Díky mockrát za odpovědi.

Honza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak máš elektromechanické servo môže to s tým súvisieť, bez dobijania máš nízke palubné napätie.

Ja mam Servotronic a napr. po vybratí poistky ABS mi tiež nešlo servo. Ono je to nejak prepojené. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 36 minutami, mino22 napsal:

Ak máš elektromechanické servo môže to s tým súvisieť, bez dobijania máš nízke palubné napätie.

Ja mam Servotronic a napr. po vybratí poistky ABS mi tiež nešlo servo. Ono je to nejak prepojené. 

Díky moc za odpověď. Mě spíš nejde do hlavy proč se k té ŘJ nemůžu připojit přes VAG.... jak kdyby byla nějak vypojena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skus pozrieť poistky , alebo sa skus pripojit po vymene alternatora k RJ. Stáva sa ze to niekedy nejde . Ja sa zas nepripojim do RJ klimy alebo iba na par sekund (klima funguje). U brata takisto niektore RJ nesli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 15 hodinami, mino22 napsal:

Skus pozrieť poistky , alebo sa skus pripojit po vymene alternatora k RJ. Stáva sa ze to niekedy nejde . Ja sa zas nepripojim do RJ klimy alebo iba na par sekund (klima funguje). U brata takisto niektore RJ nesli. 

Tak jsem vymenil altik za novej nastartuju auto a znova sviti dobijeni a aji kontrolka volnatu cervena.... Tak ted uz si nevim rady a stale se nemuzu pripojit k ridici jednotce volantu 44. Pojistky jsou ok jak v motorovem prostoru tak i u ridice...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 59 minutami, Petr L. napsal:

A funguje ti dobíjení, měřil jsi napětí?

Prave ze i po vymene nefunguje dobijeni 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam schema zapojeni alternatoru, ale pokud to je stejne jak na Fabii I, tak by tam mel byt 2pinový konektor, na jeden pin by melo jit napeti z ridici jednotky pro nabuzeni alternatoru a z druheho pinu by mel jít signál, ze je nabijeni funkcní - je ten konektor a kabelove vedeni vporadku? Jake je napeti na volnobeh a pri otackach nad 3000/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 51 minutami, Petr L. napsal:

Nemam schema zapojeni alternatoru, ale pokud to je stejne jak na Fabii I, tak by tam mel byt 2pinový konektor, na jeden pin by melo jit napeti z ridici jednotky pro nabuzeni alternatoru a z druheho pinu by mel jít signál, ze je nabijeni funkcní - je ten konektor a kabelove vedeni vporadku? Jake je napeti na volnobeh a pri otackach nad 3000/min.

Tak uz jsem to dneska jednou zkouset meril. V jedne dirce konektoru napeti bylo cca kolem 11-12 V a v druhe nic na volnobeh. Bohuzel me dokonce i umrel ted merak.... mam nejakou smulu... nechce merit. Jinak kabelove vedeni jsem kontroloval a je v poradku. Jeste me napadlo jestli nemuze byt praskla pojistka u e boxu. Jsou tam draty a na tech dratech je 6 pojistek od 200A, 80A, 50A atd... akorat na nich nic nevidim protoze jsou obaleny plastem uprostred. Kdyz jsem je meril tak ta prvni 200A mela okolo 11,5-12V a ty ostatni nula. Neni to ten problem? Horsi je ze ziju na Islandu a ne v CR tak si musim radit sam protoze tady je jeden jediny mechos ktery vi jen jak vymenit olej... proto se obracim na vas zkusenejsi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak na altik jde konektor ktery mam samozrejme zapojeny + kostra. Zkousel jsem i pomoci dratu ukostrit primo na - na baterce z altiku a taky nejede... uz fakt nevim jedine ty pojistky jak jsem rikal prilozim obrazek z mobilu jak vypadaji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kontrolu pojistek ti staci i zarovka + kus dratu, na zmereni napeti se bez meraku neobejdes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Právě teď, Petr L. napsal:

Na kontrolu pojistek ti staci i zarovka + kus dratu, na zmereni napeti se bez meraku neobejdes.

A co si myslis o tech silovych pojistkach nebo jak se jim rika. Ta první 200A má napětí ale ty ostatní mrtvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na spodni strane pojistek by taky melo byt napeti, pokud neni, pojistka je pravdepodobne prerusena. Idealni je pojistky vysroubovat a zmerit a kdyz uz budou venku, je vhodne kontaktni plochy ocistit ocelovym kartacem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hori - bezprostředně předcházející příspěvek se necituje! Pravidla fora to nedovolují, teď se podívej, cos tady vytvořil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...