Jump to content

Škoda Octavia RS iV / RS - 4. generace (2020)


Pawouk

Recommended Posts

Bych tomu cca 0.5m nepřikládal zas takovou váhu, ve 100km/h ujede auto každou sekundu přes 27m, tedy stačí aby druhé auto začalo brzdit o 0.018s později (což je nic, stačí "pomaleji" šlápnout na brzdu, nebo cokoli) a už máš půl metru rozdíl...

Link to comment
Share on other sites

Octavia RS sportovní auto není, nikdy nebylo a troufám si tvrdit že ani nikdy nebude. To z něj dělají majitelé potuněných 1. a 2. generací (a už začíná i 3. gen před FL). Já RS v první řadě vnímám jako "vzhledový" stupeň výbavy, který vylepšuje standardní model. Na druhém místě je silnější motor. Zkratku RS si překládám jako "rychlé svezení". Nafta se do něho určitě hodí, jedná se o vzhledově krásné auto s krásnou spotřebou na hltání dálničních km. Takže proč ne. Buďme rádi, že v roce 2021 je ještě na výběr benzín, nafta, automat, manuál. To už brzy skončí.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

V 16. 9. 2021 na 8:15, Rapid1.0 napsal:

Octavia RS sportovní auto není, nikdy nebylo a troufám si tvrdit že ani nikdy nebude. To z něj dělají majitelé potuněných 1. a 2. generací (a už začíná i 3. gen před FL). Já RS v první řadě vnímám jako "vzhledový" stupeň výbavy, který vylepšuje standardní model. Na druhém místě je silnější motor. Zkratku RS si překládám jako "rychlé svezení".

Jak přesně definovat sportovní auto? Zase jen jako "vzhledový" stupeň výbavy bych to já nepopsal. Osobně u OIII nejvíc vnímám rozdíl v podvozku, jistota a dostatečné pohodí jak v zatáčkách, tak na brzdách, motor tak akorát, aby čověka neděsil na daily použití. Čili vlastně rychlejší a sportovnější oproti sérii je, ale pořád je to dost těžký (v mém případě) FWD kombík...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

před 3 hodinami, boban1108 napsal:

Tak tyhle motory snad o spotřebě nejsou. A skoro bych si troufl tvrdit, že pro takovouto spotřebu je potřeba ho podtáčet a tudíž trápit. 

Ne to nejsou, ale proč to jednou za rok nezkusit.

Já to sem vložil pouze jako zajímavost.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

caute po dlhej dobe.

zvazujem, ze dalsim sluzobnym autom (2022) by mohla byt prave O4 RS TDI. Auta celkovo dost podrazeli a Superb v porovnatelnom konfigu ako ten terajsi je zrazu drahsi o vyse tretinu (mesacna splatka operativneho lizingu). a ist do vyrazne slabsej vybavy a motorizacie sa mi veru nechce. to radsej lepsiu Octavku. S O3 RS TDI som bol dost spokojny a mam na to auto kopec peknych spomienok. 

 

k O4 RS mam zopar otazok, na ktore som nenasiel odpovede v SK cenniku ani katalogu. Mozno bude niekto z pritomnych vediet.

 

1. ma RS v zaklade Progresivne riadenie? (O3 RS to mala v zaklade, do Superba som to priplacal, O4 RS to neuvadza nikde a nie je ani taka priplatkova moznost)

2. aky ma RS zakladny podvozok? (O3 RS mala v zaklade sportovy podvozok, nebolo mi treba priplacat DCC)

3. ako je na tom RS TDI s brzdami? (O3 RS mala zo zaciatku rovnake brzdy pre TDI aj TSI a tie teda brzdili kralovsky, obycajne O3 mali brzdy na moj vkus na hranici tragedie, u S3 povazujem brzdy za achilovu patu tohto inak velmi solidneho auta)

PS pred par mesiacmi som mal moznost vyskusat RS iV, Auto bolo prekvapivo velmi silne nedotacave (v priamom porovnani povedzme so Superbom 2.0 TDI 4x4), TDI urcite pred objednanim pojdem vyskusat. 

Edited by PistaTT
Link to comment
Share on other sites

@PistaTT Na auto teprve čekám (benzin), ale i tak dokážu odpovědět:

 

1) ano, už v základě 

2) má sportovní podvozek snížení oproti sérii o 15 mm. Není to DCC, ale určitě u RS krom snížení podvozku bude jinak naladěný, jiné tlumiče apod. Naopak s DCC přicházíš o těch -15mm a jsi v podstatě na 0 jako běžná Octavia (stejně tak iV - tam snížení o 15mm nelze vůbec)

3) TDI má u 4. Generace vpředu menší brzdy než TSI. (16” vs 17”)

 

 

 

Edited by Rapid1.0
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@PistaTT tak mám pro tebe detailnější info k brzdám:

“Výrazný rozdíl mezi verzemi 2.0 TSI a 2.0 TDI je v případě RS u brzd. Zážehová jednotka má větší kotouče vpředu (340 mm) i vzadu (310 mm) a oboje jsou ventilované. Diesel má ventilované jen vpředu (312 mm), vzadu (272 mm) jsou klasické celistvé.”

 

Takze jiné jsou i zadní. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Minelan
      Věci se mají následovně, turbo čištěné a nastvené u firmy se tím zabývající. Při druhé regeneraci od výměny turba auto přestalo táhnout a od té doby co se týče tlačení turba ani ťuk. Zkontrolovány následující věci: sání těsné, tlakované kompresorem, podtlakové hadičky 2 x i zkoušené jestli drží podtlak a to včetně baňky na turbu, egr jsem zkoušel zaslepit u sání bez výsledku. Přikládám log z jízdy, kde je vidět že turbo netlačí. Ačkoliv to z toho může vypadat na špatné turbo, tak pokud přes vcds dělám základní nastavení (jak si motor drží zvýšené otáčky a nastavuje si turbo) tak to normálně proběhne i se zvyšuje tlak jak má. Za jízdy nikoliv. Z toho jsem usoudil že turbo i n75 musí být také v pořádku. V autě je od minulého roku origo software od škodovky. Motor 125kw ppd. Diagnostika vyhazuje chybu nětěsnost sání (což je blbost), měřič vzduchu nevěrohodný signál a mez regulace turba nedosaženo. Z toho důvodu jsem ještě měnil váhu vzduchu za funkční origo bosch a bez výsledku. 
      LOG-01-023-03E-074-091-107-11A.CSV Log-Log.txt
    • By sniper bill
      Prodám disky RC Design D3 (Německo), 6.5Jx15 ET45, rozteč 5x112, střed 57.1. Vhodné na zimu, nekopnuté, dva lehce škrábnuté. Měl jsem je jako 3. sadu k Octavii II.
       
      Ostrava.
    • By .hades
      Zdravim, 
      uz od novoty pozorujem buchanie od zadnej napravy pri prejazde po nerovnostiach. Cital som, ze je to pri octaviach bezne, ale chcel by som sa spytat, ako to odstranit? Co by sa dalo vymenit/ako to zlepsit. 
       
    • By Stuchloš
      Zdravím, mám Škodu Octavii II 1.9 TDI, rok výroby 2008 najeto cca 250 000. Mám problém s DPF. Asi před 2 měsíci se mi poprvé rozsvítil, hned jsem jel auto projet a normálně zhasnul. Po několika týdnech se rozsvítil znovu ale už během jízdy začala blikat kontrolka žhavení a motor se hodil do nouzového režimu. Po konzultaci s několika servisy jsem nechal filtr vyčistit a hodnota klesla na nějakých 20%. Cca za 14 dni se ale opět rozsvítil takže jsem to opět začal řešit s tím ze mi bylo řečeno ze na vině po čištění muže být ještě senzor tlaku DPF. Po výměně jsem doufal že už bude všechno v pořádku ale po cca týdnu znovu. Zase jsem volal do servisu ale bylo mi řečeno ze na diagnostice není žádná chyba a že se s autem prostě musí jezdit. DPF vždy po rozsvícení zhasne, ale už si nějak nevím rady protože si nemyslím že by ten filtr byl zase úplně zaplněný když na diagnostice se píše ze plný není. Nemáte někdo s tímto nějaké zkušenosti? Za každou radu budu moc rád.
    • By Hellou
      Zdravím všechny,

      nepodařilo se někomu rozchodit na Columbusu bezdrátové Android Auto? Dle postupu co je v diskuzi na Scale se nedaří mi to rozjet. Nemá to tedy nová Oct povolená, nebo na to máte někdo nějaký fígl?
×
×
  • Create New...