Jump to content
Pawouk

Škoda Octavia RS iV

Recommended Posts

před 6 hodinami, PetriCZECH napsal:

Pokud svižnou jízdou myslíte využít např. 150kw z výkonu tohodle motoru, tak ano, pak budete mít asi po 30 minutách po svižné jízdě. Nicméně si jaxi nedokážu představit, kde pojedete 30 minut v kuse tak, aby jste využil plně 180 kw, aby jste si "vybil" baterii.

Proboha, je to hybrid, tzn., žen motor tam snad je jen pro výkonovou špičku a předpokládám, že se zároveň bude dobíjet, když pojedete ustálenou rychlostí s maximálně využitím potenciálem na 110 kw....jakmile to trochu polechtáte, a prostě auto vytočíte, tak se elektromotor použije pro výkonovou špičku, ne stabilní jízdu. Prostě jen vykryje výkonové špičky, když na to budete chtít šlápnout. To je přece podstata hybridu, snížit emise a nároky na palivo v časech, kdy potřebuju vystřelit výkonovou křivku nad nominál (tady dokonce vysokých 110 kw). Nic víc, nic méně....

No nevím, dobře 30minut při takové svižnější jízdě asi vydrží v pohodě. Když tedy pojedu například z Plzně do Ostravy, tak se dá s největší pravděpodobností říct že ve třetině cesty pojedu v "eresu" výkonově na úrovni Scaly? Já se ptám, moc o hybridech nevím, ale pokud je to tak, tak bych si to určitě nekoupil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mi prosím řekni, kolik procent času trasy z Plzně do Ostravy jezdíš nad 6000 otáček.
Nemusíš tím jezdit ale koukni na YouTube jak to vůbec funguje..

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 22 minutami, MarkuRS napsal:

No nevím, dobře 30minut při takové svižnější jízdě asi vydrží v pohodě. Když tedy pojedu například z Plzně do Ostravy, tak se dá s největší pravděpodobností říct že ve třetině cesty pojedu v "eresu" výkonově na úrovni Scaly? Já se ptám, moc o hybridech nevím, ale pokud je to tak, tak bych si to určitě nekoupil. 

No, pokud si "představím", že by jste jel celou cestu po dálnici, kde můžete jet v určitých úsecích maximální rychlostí 130 km/h (dobře, 140 km/h), tak ani, výkon 110 kw Vám bude maximálně stačit....pro rychlé předjetí a vyvinutí okamžité rychlosti vyšší, než 140 km/h Vám zcela jistě elektromotor vystačí :-) Chtěl bych vidět, jak zmíněnou trasu jedete celou vytočenou v 6000 ot/min .... to by jste to zrovna mohl v té Ostravě nechat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A on se ten elektromotor spíná pře překročení 6000 otáček? Že s tímhle číslem operujete. To bych musel jet 140 na trojku... což se samozřejmě občas děje, ale krátkodobě.

Já to nijak nehaním, jen si myslím že drtivá lidí s 2.0TSI do takového auta nepůjde neb si v ničem zásadním nepolepší (no ano, novinka je subjektivně "hezčí"). A o spotřebě se nebavím, málo kdo jezdí na spotřebu s takovým autem.

 

Ale třeba se pletu, uvidíme až se začne prodávat jestli to bude hit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samozřejmě, že do něj nepůjdu. Ale plug-in hybrid je přesně co mi dává smysl. Kdysi jezdíš každý den 10km do prace můžeš jezdit na pantograf.

 

Operují s tím pro to, že i ten dvoulitr má nějakou eskalaci výkonu, a nad 150 koní to bude někde nad hranicí 4000 při full load.

 

Ne hit to opravdu nebude, a čistý benzín přijde ale až časem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

V době, kdy si lidé dávají do RS naftový motor, mě plug-in hybrid u tohoto auta nepřekvapuje. 

Že s ním jdou jako s první motorizací na trh také tak překvapivé není, zvlášť v kontextu toho jak se všude vyšiluje s emisní zátěží. 

Škoda jen, že se s benzínovým motorem s novou generací neposunuli ještě výše. 

A nemyslím tím zrovna 228kW u Cupry Leon či u Golfu, který by měl v nové generaci mít snad ještě větší výkon než těch současných 228kW. 

Jsem však docela zvědavý na ceník benzínové verze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jediné co dava smysl je mild hybrid, až Škodovka dostane ti, co má Audi, to bude mazec, plug in hybrid je nesmysl sám o sobě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Větší smysl právě dává plug-in hybrid.Kratší vzdálenosti odjedeš na elektřinu a doma si ho zase nabiješ ze zásuvky.Mild hybrid je jenom takové málo,že to ušetří nanejvýš desetinu paliva,což je nic moc a nejde dobíjet ze zásuvky.Už si s nějakým plug-in hybridem jel,že to píšeš ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaký typ hybridu je lepší, není předmětem tohoto tématu, takže tuto debatu končím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoluji si vyslovit k tomuto "RS", že motorově to žádné RS není a představa, že by to zachránilo každodenní strkání do zásuvky, to je pomýlená naivita.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 6. 3. 2020 na 16:49, M_ike napsal:

O ten motor jako takovy nejde, jde o to, do jakeho auta/derivatu octavie se dal. Ty parametry (zrychleni/maximalka) mela opravdu 1.8TSi O3 stejne/lepsi.

O tom to cele je. Kdyby ho dali do normalni verze, je to kazdemu asi jedno, ale do RS ktera ma pusobit "sportovne" je to proste vysmech.

 

Já vám nevím, ono je něco sportovního na RS TDI? To ani jako 1.8 TSI nejede. Myslím, že se najdou takoví, kterým plug-in v RS balení vyhovuje, a ostatní si jej kupovat nemusí. Jako taky mě irituje, jak teď PR tlačí výhradně RS iV, ale automobilkám nic jiného nezbývá.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Všiml jsem si, že na některých fotografiích a nejen u RS je vpředu kamerka. Ona by O4 mohla mít kamerový systém?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...