Přejít na obsah

Koupili byste si Vasi Scalu znovu?


Franta Novak

Doporučené příspěvky

skusim pohladať ešte nejakeho predajcu v okoli snad sa mi podarí nejaka jazda. na tu chatu chodím asi 10x do roka čiže to nieje každý týžden fakt som v aute v 90% sama. ale páči sa mi že je vačšie preto mi padlo do oka. jedine čo ma odrádza su tie závady. zatekanie do svetiel, problem so štartovaním, rôzne zvuky z palubovky, tie posuvacie sedačky za jazdy atd....fakt nechcem chodiť s novým autom každý mesiac do servisu. alebo sa to vztahuje na prve modely z minuleho roku? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím taky sám nebo ve dvou ve slabším 1.0 70kw v rapidu style plus, kterého jsem kupoval v době kdy začala najíždět scala, ale protože nemám první nové auto a jsem stará škola tak jsem do ní záměrně ještě nešel, vyplatilo se. Rapid slouží dobře a drobnosti šly lehce vyřešit na záruku a to jsem hnidopich, ale hlavně spotřeba je super. Možná za rok si rapida vezme syn a já už půjdu do scaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@atlanteraz mám Punto 1.4 57kw 2014 výroba, kupovala som ho ako trojrocne. okrem oleja a filtrov som na ňom nič vážne neriešila jedine čo ma neskutočne serie je rosenie zadnych svetiel ale ževraj je to normalne pri led svetlach a ma to aj kopa inych nových aut a inych značiek. možno by som sa ani tak nebala tej 1.0 ako tých ostatných zavad scaly ktoré tu často riešia 

Editováno: , autor: petka1892
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je otázka jak velké množství aut tím trpí. Já si nemůžu stěžovat skoro na nic. Trochu mi padá sedačka, ale vždycky jen o kousek a pak už drží. Ale jinak je provedení všeho perfektní, voda ve světlech nikde a ani se mi nemlží. Motor je na pohodu. Před scalou jsem měl citroen c4 1.6THP 101kw a rozdíl není nijak dramatický. Cítím ho jen, když je auto plně naložené a pak se musí více točit, ale žádné drama se nekoná a turbo hodně pomáhá. Stačí jen podřadit a má to hned hezký odpich a nebojím se ani předjíždět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si to nastavím a pak po chvíli ježdění sedačka poklesne, ale dál už se nehne. Pokles je tak o 5-10 cm. Nevím jestli je to tím, že si sedačku dávám hodně do sedící polohy a nebo že když už klesne tak se do ní tolik neopírám a už pak neklesá nebo neznatelně. Ve čtvrtek mám servis a už jsem hlásil, že to budu chtít řešit, tak uvidíme.

Každopádně je to jedinná věc co mě trápí a jinak si scalu jenom schválím. Proti citroenu nebe a dudy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vyloženě tipuju kolik je to cm, možná je to trochu méně, ale je to tolik, že to výrazně cítím. A skolpení stačí jedna delší jízda. Tzn tak 10 km. Beru to jako dětskou nemoc u nového typu auta a pokud se k tomu postaví čelem, tak nemám s tím problém. Jinak jsem z auta, hlavně co se týče prostoru a desigenu, vážně nadšený :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jelikož už mám se Scalou za sebou i středně dlouhé cesty a něco přes 6000 km:

 

1) Zda byste si Scalu koupili znovu?

Ano. Ale určitě bych bral v potaz aktuální situaci (utlumená ekonomika + zdražení o cca 40 000 Kč). Určitě bych víc zvažoval i něco jiného (třeba Kia Ceed), ale když si srovnám u této kategorie aut plusy a mínusy, tak Scala furt vítězí (praktičnost, skladba výbav, fungování některých věcí, vzhled interiéru, možný prodejní cena). Na Kiu by musela být fajn sleva, ale třeba bych ještě počkal na novější generaci. Ať se to někomu líbí nebo nebo, přijde mi, že Korejci jdou docela kupředu.

 

2) Pokud ne, tak proc?

Pokud by se opakovaly závady - ale snad je to u mě už vše "v cajku". Naštěstí to byly drobnosti.

 

3) Pokud jste si nepriplatili, za nejakou polozku a ted si rvete vlasy, co to bylo?

Mám tam tak 3/4 možných věcí a nelituji. Vzhledem k tomu, že toho ročně najezdím ať už soukromým nebo služebním relativně dost, měl jsem docela jasno co tam chci. Raději vybavenou nižší třídu než holou vyšší. Celkově i ta výbava přispívá k tomu, že se po jízdě necítím vyčerpaný. Uznávám, že škok oproti původní Octě 1.6 74kw, kde nebyla ani klima, je fakt velký :D

Ale ve firmě jsem měl možnost ať už jednorázově nebo dlouhodobě řídit vícero modernějších aut a tak mám určité srovnání.

 

4) Pokud jste si priplatili za neco, co ted vyhodnocujete jako uplne zbytecne, co to je?

Kdybych chtěl něco ušetřit (cca 21 000 Kč), tak vypustím Navi paket a půjdu do Connectivity paketu. Je teda fakt, že bych třeba časem ušetřené peníze stejně narval do vylepšení audia. Vestavěnou navigaci prakticky nevyužívám, bonusem je velký a příjemně jemný (1280x640px) displej ,kam se toho z navigace vejde fakt dost. Že to nemá "kroutíky" mi nevadí, páč hlasitost stejně řeším na volantu a je to věc, která se nemůže urvat :)

 

Btw. neví někdo jaké rozlišení má Bolero? Jde to případně zjistim vytvořením snímku obrazovky na iPhone při spárování přes CarPlay.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

- odpojování válců je protivná funkce a vadí mi ten zvuk když to jede na dva, věřím že do budoucna s tim systémem bude velký problém

- první rychlost se mi zdá krátká a je potřeba se rozjíždět na vyšší otáčky jinak to skáče - převodovka je dělaná na litrový motor a s 1.5 si moc nerozumí

- řazení je přesné, ale tak nějak tam jdou rychlosti špatně - u starších modelů škodovek chodilo řazení líp

- zavírání zadního kufru je strašně hlučné - když si člověk nedá pozor tak víko při zavírání bouchne jak vrata u chlíva

- není kam opřít loket levé ruky a vůbec ergonomie .. nějak se tam nemůžu usadit

- poměrně hlučný podvozek

- střecha je z netkané textilie a je docela náchylná na poškození - stačí jednou sundávat sloupek kvůli kameře a už je to znát

- když se posune sedadlo dozadu  tak se v podlaze pod přední částí sedadla objeví jakýsi obdélníček vyříznutý v koberci

- extra výbava je sklopné sedadlo spolujezdce, ale zadní sedadla jsou dělená vlevo jedno, vpravo dvě. Nechápu, proč nejsou dělená obráceně - pak by šla naložit dlouhá věc přes celé auto a přišlo by se jen o jedno místo vzadu.

- odpadla krytka zadního světla

- nedrží opěradlo řidiče a samo se sklápí!!!

 

Jinak je to auto jako každé jiné. Když srovnám 1.0 a 1.5 tak rozhodně 1.5 - 150k na takové auto stačí akorát. Rozhodně bych nepřiplácel bych za infotainment a LCD přístroje. Nekupovat chytré funkce které jsou stejně polofunkční v nejlepším případě (na google play to má hrozné reference). Vzít závěs hned protože na některá auta pak nejde domontovat. Jinak bych za nic nepřiplácel.

 

Auto mám firemní, Škodovka byla podmínka. Je to hezké auto, dobře jede. Já bych ho nekupoval. Podle mě šla kvalita hodně dolu. Někdo řekne, že je to německá kvalita, ale cokoliv sundám tak je tam napsáno vyrobeno v Rumunsku, na Ukrajině, nebo někde na východě ... a podle toho to taky vypadá. Domácí auto mám i30 - sice se mi nelíbí futuristický design interiéru, ale jsou to spolehlivá auta a cena výkon je tam prostě mnohem lepší.

 

 

 

Editováno: , autor: thejohndoe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

...no to je tezky, hodne veci je OK, ale nektere drobnosti jsou vsak na masli

->  1.5 tsi 6M a acc;

vyhrady:

- pri vyrazeni rychlosti pri zapnutem ACC naprosto neopodstatnene akusticke varovani (bez DSG - tudiz varovani na nezarazeny rychlostni stupen je neopodstatnene)...

- problemove chovali line asistenta - prakticky nelze pouzit ve zuzeni na dalnici - porad rve, ze mam prevzit rizeni;

   pri prejizdeni z pruhu do pruhu: doleva OK, doprava musim bud prekonat vibrace nebo pockat 2vteriny od blinkru do akce predjeti

- nelze prepnoout z ACC do samotneho tempomatu

- situac e, kdy ACC zbytecne brzdi, i kdyz pri predjizdeni cyklisty nebo motorky dam levy blinkr

- naprosto stupidni chovani pri pripojeni pres AndroidAuto (CarPlay jede bez problemu)

- dilenske zpracovani odpovida "levnejsi" kategorii

...

zaver podle moznosti vyberu:

- ano koupil, pokud bych mel vybirat z produkce SKODA ale pomer cena vykon by mohla byt lepsi 

- nekoupil, pokud bbych mohl volit jinak, napriklad Japonce: HONDA, Mazda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ml_3

Bohužel vybrat v dnešní době normální auto s dostupným servisem je problém. Se Scalou je manželka celkem spokojená, ale já se nemůžu zbavit dojmu, že o 200kkč levnější Rapid s 1,2 těsně před faceliftem je bytelnější, jízdně méně odtažitý a v určitých situacích i snad jistější... Ale nemám tolik najeto. Scala se mi zdá jako příjemné auto na pohodové ježdění, se sportovním stylem si moc nerozumí...

Co se týče Japonců, pokukoval jsem hodně po civicu s 1,5, jízdně prý nirvána, ALE: 1,5 ředění benzínu olejem více než je obvyklé, podprůměrná antikorozní ochrana, odhlučnění podvozku horší než Rapid, kufr bez jediného háčku, u sedanu bez klíčků neotevreš kufr atd, atd.... prostě pěkné nepraktické auto s hromadou kompromisů.

Mazda až na 2,5 benzín dynamicky na hraně, jinak pěkný auta

Takže nakonec ta Scala alespoň trochu jede, má normální ručku a k tomu ještě i pár klasických ovladačů a snad ani ta rez nebude problém....

Takže klidně druhé auto by klidně mohla být další Scala, ale s MT. Přeci jen 4 spojky jsou na jednu rodinu moc :-)

 

Editováno: , autor: Luboun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 7. 8. 2020 na 22:17, Luboun napsal:

ml_3

Bohužel vybrat v dnešní době normální auto s dostupným servisem je problém. Se Scalou je manželka celkem spokojená, ale já se nemůžu zbavit dojmu, že o 200kkč levnější Rapid s 1,2 těsně před faceliftem je bytelnější, jízdně méně odtažitý a v určitých situacích i snad jistější... Ale nemám tolik najeto. Scala se mi zdá jako příjemné auto na pohodové ježdění, se sportovním stylem si moc nerozumí...

Co se týče Japonců, pokukoval jsem hodně po civicu s 1,5, jízdně prý nirvána, ALE: 1,5 ředění benzínu olejem více než je obvyklé, podprůměrná antikorozní ochrana, odhlučnění podvozku horší než Rapid, kufr bez jediného háčku, u sedanu bez klíčků neotevreš kufr atd, atd.... prostě pěkné nepraktické auto s hromadou kompromisů.

Mazda až na 2,5 benzín dynamicky na hraně, jinak pěkný auta

Takže nakonec ta Scala alespoň trochu jede, má normální ručku a k tomu ještě i pár klasických ovladačů a snad ani ta rez nebude problém....

Takže klidně druhé auto by klidně mohla být další Scala, ale s MT. Přeci jen 4 spojky jsou na jednu rodinu moc :-)

 

Ahoj, Civic už nerezne od generace "UFO". 1.5 VTEC měl problémy s ředěním oleje s benzínem v CRV, řešilo se to upgradem v ŘJ. Odhlučnění Civicu bych si zkusil ověřit sám, protože novináři rádi píšou bajky. Scala je dizajnově povedená a tak zaniká jinak daleko fortelněji udělané Polo. Golf je trochu dražší, ikdyž VII v doprodeji jde sehnat za podobnou cenu jako Scala a to je už jiná třída, to si musí každý projet aby pochopil :-) Servisní síť VW se sdílí často se Škodou, tj. větší Škoda servisy maji akreditaci rovněž pro VW. Mě vadí na Scale dvě věci: opět má kontraverzní kompresor klimatizace SANDEN(naštěstí zatím nejsou problémy) a vzadu úzký interiér i rozchod kol ala Rapid. Snad Scale nebudou reznout kotouče :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

1) Zda byste si Scalu koupili znovu?

Ja musím upresniť, že som si Scalu viac menej vybral dobrovoľne na silu. Keby, že mám možnosť to vrátiť späť, radšej priplatím 500 Euri zo svojho ( bol som nad budgetom schváleným firmou ) a vyberiem si iné auto ( ja som sa konkrétne rozhodoval medzi KIOU CEED - 1.6 CRDI a Scalou, ktorá mi prischla. Podmienku som mal LED svetlá a tých 500 EURO bol doplatok u KIE za full LED, ktoré mala Scala sériovo ). Musím ešte podotknúť, že išlo o fleetové ceny, s fleetovými zľavami pri oboch značkách. 

 

2) Pokud ne, tak proc?

Po viac ako 21 tis. najazdených km môžem povedať, že to auto sa časom "vyfarbilo" a človek toto nemá možnosť zistiť skúšobnou jazdou. Sú to veci, ktoré sa prejavia a začneš ich ako šofér vnímať až časom, v určitých situáciách, ktoré vieš porovnať s inými autami. A teda Škodovácky koncept: max. veľké auto postavené na podvozku o triedu nižšom sa oklamať nedá. Resp. oklamaný je zákazník, keď dostáva lacnú koncernovú techniku tváriacu sa ako o triedu väčšie auto a pre nás ako zákazníkov to najhoršie: aj s cenou auta o triedu vyššej. Motor 1.6 TDI bez dvojhmotného zotrvačníka hučí, duní, vibruje ... Podvozok je na mňa taký nejaký neistý, na "17"-kach to búcha do karosérie, poskakuje. Na diaľnici pláva.  Interiér okrem vrchu palubnej dosky tvrdý, plasty nelícujú, materiály lacné... A už sa mi začínajú ozývať všelijaké zvuky, ako sa tu na fóre píše od A stĺpika, či od klima panelu. 

 

3) Pokud jste si nepriplatili, za nejakou polozku a ted si rvete vlasy, co to bylo?

Ja som nepriplácal za nič. Čo mi asi ozaj chýba po tom čo som to vyskúšal v inom aute, je adaptívny tempomat. Neveril som, že je to na dlhých diaľničných cestách až taký výborný pomocník. A človek ozaj vystúpi po stovkách km na diaľnici viac oddýchnutý. A možno malý rozmar, ale cúvacia kamera by bola fajn :-) 

 

4) Pokud jste si priplatili za neco, co ted vyhodnocujete jako uplne zbytecne, co to je?

Nepriplácal som za nič. Je to Style - nič viac/menej.

 

P.S.: skúste možno aj vy napísať, medzi čím ste sa pri kúpe rozhodovali, ak ste samozrejme zvažovali iné značky, a  možno prečo Scala vyhrava vo vašom výbere. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...