Jump to content
vormen

Rozdíly mezi 70 a 85 kW

Recommended Posts

Dnes jsem si všiml, že Scala 70 kW má HW odlišnosti od silnější varianty 85, ale je i odlišná oproti 70 kW třeba v Rapidu/Fabii.  Nějak jsem předpokládal, že rozdíl bude jen v SW, resp. fyzicky minimální. Zajímalo by mě teda v čem je ta odlišnost. Na obrázku je vidět hadice uchycená přímo na trubce vzduchu od turba, to může být jen jiné uložení a druhá věc je na trubce vzadu, kde je umístěno “něco” navíc. 

7A43307C-B94C-4F51-90BA-DCEAFBA7027C.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To něco navíc myslíš 70 vs 85, nebo Scala vs. Rapid? Rapid jsi porovnával s OPF nebo bez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta vec navic vzadu vyznacena sipkou je pouze na Scale 70, ale ne na Scale 85, tj. motory s filtrem. Co jsem hledal 70kW verze s filtrem u Fabie, tak to tam nemeli, ale nemam to obereno na 100%, protoze zdroj mam jen internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsi koukal do dílenských příruček a schémat, co jsou tu ke stažení?

Třeba to tam bude, ne?

Tomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

85/81kW varianta má dvouhmotný setrvačník, jiné turbo a ventily jsou chlazené sodíkem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na strane 189 je system plniciho vzduchu pro motory 70/85, ale o tom napojeni “cehosi” za snimacem plniciho tlaku neni vubec nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pokud chceš srovnávat Scalu a Fabii/Rapid, tak Scala má u 70kW varianty točivý moment 175Nm od 2 000 do 3 500ot. a Fabia/Rapid s GPF 160Nm v rozmezí 1 800–3 500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O těch rozdílech co jsou někde na papíře vím, ale nejvíc mě teď zajímá ta věc na trubce, nemůžu to nikde najít. 

7F6EB558-C957-440E-A2AD-8CFE05DD5DB3.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty mě se...,tvl já se snad obliknu a půjdu se podívat do garáže jak to v reálu vypadá 😬😬😬. Sice nic nepoznám, ale to snad stojí i za to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady je 85, fotka stažená z netu a je tam právě vidět ta odlišnost.

 

scala85.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto je motor z Fabie 1.0 TSI 70kW 10/2019
https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_G_e/pMFMvT.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/18644063?goFrom=list

tady též https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/18630559?goFrom=list

 

 

U 81kW 1/2020 je to uplně to samé:

Spoiler

 

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_H_c/NJ4BaM9.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_H_c/zL4BaNA.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_H_c/iWrBaNB.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

 

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/18636924?goFrom=list

 

 

Tady u té Scaly 85kW 1/2020 to vypadá taky uplně stejně:

https://d19-a.sdn.cz/d_19/c_img_H_c/WytBtOD.jpeg?fl=res,1024,,3|wrm,/watermark/sauto.png,10,10

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/scala/18591851?goFrom=list


Vypadá to uplně stejně. Nejspíš nějaká úprava v rámci modelové péče. Pokud chceš zjistit přesně co to je, někde na tom dílu bude vyražené číslo, podle toho to půjde zjistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za info, takže v tom případě se nejedná o rozdíl mezi 70 a 85, ale všobecně o nějakou inovaci, ale aby to nebylo nějaký ku.vítko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajímavý je už kód těchto motorů:

70 kW => DKRF

85 kW => DKLA

Dříve se obvykle lišily jen v koncovém písmenu (CHZB 70 kW vs CHZC 81 kW u FIII apod).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejspíš ano, může to být cokoli, důvod může být též téměř jakýkoli, podle umístnění bych to tipoval na nějaký snímač tlaku a/nebo teploty nasávaného vzduchu. Kdyžtak se zkus podívat na číslo dílu a uvidíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajímavé, výše uvedené kódy jsou totiž z dílenské příručky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte, nechcem zakladať nové vlákno tak sa opýtam tu. Majitelia 1.0 70KW, aké mate pocity z tohoto motoru? Je jeho výkon dostačujúci pre malú rodinu? Jazdím hlavne okresky. Jedno dieťa a plný kufor. Mame v rodine citroen c3 Picasso 1,4 16v 70kw a pri stúpania okolo obci (hlavne tých tiahlych) je katastrofa. Auto musím točiť na trojke aby vyšlo. Samozrejme na rovinkach je to v pohode. Asi nie je celkom správne porovnávať tieto motory, ale zaujímalo by ma, či scala bude pružnejšia a nebudem nadávať ako pri citroene.

Dakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nějaký rozdíl tam jistě bude, což je dáno jinou charakteristikou přeplňovaného motoru, nicméně běž se s tím projet, z internetu to stejně nepoznáš, navíc je toto téma o něčem jiném.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrkni na moje vlákno, popsáno je tam dost. Nebo warmenovo, ten má 70kW taky.

https://forum.skodahome.cz/topic/149040-scala-10-tsi70kw-ambition-%C5%A1ed%C3%A1-steel/#comments

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 VTi má 135Nm, to bude znát hodně proti Scale která má 175Nm a v mnohem nižších otáčkách. No pokud budeš jezdit častěji naložený, tak bych zvážil silnější verzi s 85kW, příplatek je 20tis, záleží zda dovolí rozpočet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Včera jsem objednal skladovou scalu z důvodu zdražení a dalšího zdražení, které má přijít od 15.4. Nechal jsem si vypracovat mraky nabídek a hledal jaký auto se mi bude vzhledově líbit vs cena. Nakonec stříbrná Style 2019 s motorem 85kW. Všiml jsem si ale, že některé Scaly mají maximální rychlost 204km/h a některéné 201km/h. Patrně to souvisí s možností mít v budoucnu tažné lze/nelze. Nemáte někdo katalog ze začátku produkce MR2019 s technickými údaji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 10. 4. 2020 na 9:02, ja_som_laci napsal:

Ahojte, nechcem zakladať nové vlákno tak sa opýtam tu. Majitelia 1.0 70KW, aké mate pocity z tohoto motoru? Je jeho výkon dostačujúci pre malú rodinu? Jazdím hlavne okresky. Jedno dieťa a plný kufor. Mame v rodine citroen c3 Picasso 1,4 16v 70kw a pri stúpania okolo obci (hlavne tých tiahlych) je katastrofa. Auto musím točiť na trojke aby vyšlo. Samozrejme na rovinkach je to v pohode. Asi nie je celkom správne porovnávať tieto motory, ale zaujímalo by ma, či scala bude pružnejšia a nebudem nadávať ako pri citroene.

Dakujem

Ahoj, 1.0 TSI 70kw jede lépe než jakákoliv atmosféra 1.4, Je tam hutnější zátah ve středním pásmu. Pokud ale můžeš koupit 85kw verzi, určitě ji vem, protože větší výkon a točivý moment je poznat a dvouhmota také :-) ALE: projel bych se i s konkurencí. Skladovka Kia Ceed SW, i30 SW 1.4 T-GDI je dostupná cca něco málo přes 400 000kč a to je trochu jiná "liga" motoru. Nemá takový nástup jako 1.5 TSI, ale kultivovanost a záběr v širokém spektru přesahuje možnosti litrového motoru od kohokoliv. Také bych rád napsal, že pro klidnějšího řidiče stačí bohatě např. korejský nebo fiatovský 1.4i - na okresky bohatě, na občasnou dálnici také. Výhoda je zřejmá - jednoduchý motor 4-válec=jednoduchý servis a děti jsou často vděčné za slabší zrychlení, není jim tak často špatně :-)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...