Jump to content

Motor nepřekročí 4000 otáček - lenivý, ztráta výkonu v kopci


Maximus1986

Recommended Posts

Dobrý den,

už delší dobu nemohu přijít na závadu na své OII FL. Při jízdě je auto hrozně lenivé jakoby se nechtělo vytáčet do otáček. Při jízdě na dálnici motor ani na rovince nepřekročí 4000 otáček (rychlost maximálně 120-130 km/h) a při jízdě do kopce rychle ztrácí výkon. V kopci, kde s druhou octavii se stejným motorem jezdím na pátý stupeň, s touhle octavii musím podřadit na trojku. Chod motoru je přitom spořádaný, tichý, volnoběh je stálý, bez klepání. Po připojení na diagnostiku se nehlásí žádná chyba...

 

Zkoušel jsem výměnu cívky, svíček, všech filtrů, vyčištění škrtící klapky, egr ventilu, výměnu plynového pedálu, výměnu ventilu N156 (registrové přepínání sacího potrubí)

Někteří z vás tady uváděli dost podobnou nebo stejnou závadu. Problém je v tom, že ten kdo ji měl tady již neuvedl , jak se mu tu závadu podařilo vyřešit. Budu rád za každou reakci, děkuji.

Link to comment
Share on other sites

Převodovka je vpořádku,kola se točí úplně normálně. Na volnoběh motor normálně točí i vyšší otáčky,ale při jízdě netáhne. Auto je celkově v dobrém stavu, najeto má 120tkm.

 

Spojka taky táhne normálně odspodu a neprokluzuje. Taky je mi divné, že diagnostika nic neukazuje. Ale v něčem musí být problém. Mám dvě stejné octavie a rozdíl ve výkonu je propastný.

 

Připadá mi jakoby tomu chyběl dech. Tipoval bych to na nějaký problém se vzduchem. U té octavie,která jede normálně,tak při přeřazení na druhý je jasně vidět postupné zrychlování a nad určité otáčky to zrychlí jakoby seplo "turbo" :),to se ale u toho druheho auta nedeje,jakoby se neoteviralo neco,co se nad urcite otacky ma otevrit...jenze nevim co a nevim,proc mi to diagnostika nerekne.

Link to comment
Share on other sites

Jde o 1.6 mpi BSF, 75kw, 2009 ... Brambory ve vyfuku urcite nemam :), ale katalizator uz me napadl. Az preckame tu karantenu zkusim odpojit vyfuk a projet to bez nej. Ale zadny nestandartni zvuk z něj nevychází.

 

Pokud bych neměl srovnání s druhou octavii, tak bych to neresil. Nicmene,pokud jedu po rovince,nohu mam na podlaze a auto jede cca 120km/h a toci horko tezko 3800 otacek,tak neco musi byt spatne.

 

Premyslel jsem i nad nejakou chybou v ridici jednotce,ale netusim jestli bych ji nejak poznal a vyhodit 8000 za preflashovani softwaru, abych zjistil, ze tim to nebylo,to se mi moc nechce. Pokud vas nekoho jeste neco napadne nebo jste se s necim podobnym setkali, budu rad za kazdy napad.

Link to comment
Share on other sites

Lpg je tam necely mesic, motor měl tuhle závadu již pred montazi lpg. Chtel jsem sfouknout dve mouchy jednou ranou. Levněji jezdit a zaroven zjistit,jestli neni chyba v palivovem cerpadle. Motor se chova stejne jak na benzin,tak na plyn, cerpadlo tedy mohu vyloucit. Tlaky jsou v poradku ani olej se mi neztrácí, spotreba je taky srovnatelna s tou moji druhou Octavii...

Link to comment
Share on other sites

Ved si pisal ze si vymenil ventil N 156. Myslim ze tu je niekde video, ako to pracuje. Na diagnostike sa to da skontrolovať, ale asi len el .časť. Keď som odpojil podtlak od ovladania nič sa nestalo, nehodilo ziadnu chybu, motor šiel rovnako. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Všem děkuji za rady, pro případ, že někdo bude mít stejný problém, tak řešením byla výměna katalyzátoru. Před nějakou dobou byl problém s cívkou a špatně pálily dva válce, nespálená směs tedy odcházela do výfukového potrubí a v katalyzátoru nejspíš nadělala paseku. Byl ucpaný, ale diagnostika nic nehlásila. Problém byl ve slabém výkonu auta,do kopce vůbec netáhlo, na rovince byla maximalka 120-130kmh.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahoj,taky jsem přišel pro radu,mám stejný problém,octavia 2 1.6,BSE,dodělaný LPG,motor nejde přes 4000otáček,vůbec to nejede,hlavně do kopce,tam kde jsme běžně jel na 5ku,tam teď davám 3ku.Je tak o třetinu vyšší spotřeba.Volnoběžné otáčky jsou ok(800ot/min).Auto neškube.Dělá to jak na benzín tak na LPG.Diagnostika neukázala nic.Mechanik kontroloval katalyzátor a průchodnost výfuku a vše ok.Škrtící klapka vpořádku,snímač tlaku sacího potrubí je ok,klapky sání uvnitř ok,lambda sondy ok,netěsnost sání taky není.EGR ventil prý zatím nezkoušel.

 

Link to comment
Share on other sites

Napisal si zopar polopravd.

Tvoj mechanik asi nepozna BSE motor kedze tento motor EGR nema.

 

Vsetko tesne a skontrolovane ale kedze motor nejde nad 4000 ot znamena ,ze niekde ste pri kontrole nieco vynechali.

 

Ak by si si precital vsetko okolo tychto problemov urcite by si sa posunul dalej.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Tak uplně stejný problém - auto netáhlo, nešlo vytočit nad 4000, někdy jelo jen do 3500, výměněny svíčky, káble, filtry a nic, pak taky výměna katalizatoru - a zase frčí jak má, a spotřeba taky krasně dolů.

Edited by cypisek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...