Jump to content
4kocour4

Co tenhle motor vydrží? (1.6l 55kw)

Recommended Posts

Zdravím všechny, jsem tu nový a asi jen na skok. (Koho nezajímá moje kecání, na konci mého příspěvku je pouze otázka ;) )

Naskytlo se u nás v rodině dilema. Počet našich plechových mazlíčků nás o 1 vůz převýšil a rozmýšlíme, co s ním. Jedná se o Octavii první generace, rok výroby 2000, motor líných 55kw, žere olej, spojka zabírá až někde nahoře a řazení je tuhé, výbava v podstatě neexistuje (Žádná klimatizace, manuální okna, atd.), přední tlumiče skáčou jak králík, zadní dveře nabořené a začínají hnít, oba přední blatníky zespodu uhnilé.
Technickou má ještě rok, ale na další už ve stavu v jakém je neprojde, i ta poslední byla více méně přes známost.

Každý člověk při smyslech by se toho auta zbavil, že? Problém je, že k němu máme citové pouto a za celých 20 let co je v rodině nás nikde nenechala, interiér je v krásném stavu a kupodivu spodek auta (Prahy, podlaha, atd.) není ani trochu rezavý. Také díly se nejeví nějak drahé, dveře a blatníky můžu koupit za 3000, atd.

Moje otázka je - co za výkon se z toho motoru dá vyždímat / jaký tlak snesou vnitřnosti bez přechodu na kované?

Asi bych šel cestou -> Zvětšená klapka (O kolik jde bezpečně zvětšit jestli to už někdo řešil?), univerzální turbo kit z Ebay s vlastnoručně svařenými svody a nakonec sportovní kaťák.
Samozřejmě motor by nejdřív šel na kompletní GO (Mám známého co mi přestavoval 6 válec v mém Fordu, to vyšlo na 16k tak čekám že 1.6l řádovej 4 válec bude kolem 10)

Mým cílem by bylo aspoň 100-120 kW + klimatizace, el. okna a opravy zevnějšku. 

 

Jde mi o to, že po instalaci turba na mého Forda jsem se dostal z 120 na 190 kW a to jedu na původních (Dost měkkých) vnitřnostech a nízkém tlaku (4 Psi) a v tom nízkým autě co má ani né 1.3 tuny to je mazec. Pak si sednu do Octavie když potřebuju zajet jen kousek na nákup, stoupnu na plyn a to auto řve a nejede.

OTÁZKA PRO TY KTERÝM SE TO NECHCE ČÍST:
Co za výkon se z toho motoru dá vyždímat / jaký tlak snesou vnitřnosti bez přechodu na kované?

Odkaz na nějaké dobré kombo tlumiče + pružiny ( Pokud možno s minimálním snížením, myslím, že snížení klasických 30-35mm by Octavii neslušelo) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

GO na motoru z auta za 10.000,-? To si myslim, ze je sci-fi. A neni to jen o vnitrnostech, ne? Co prevodovka + spojka?

Edited by embino

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, embino napsal:

GO na motoru z auta za 10.000,-? To si myslim, ze je sci-fi. A neni to jen o vnitrnostech, ne? Co prevodovka + spojka?

Tak víš co, to je o lásce k autu. Moje Probečko jsem taky koupil za 40k, dal do něj skoro 200 a vím, že za víc jak 60 ho neprodám.

Tady jde o to mít si s čím hrát, každý potřebuje koníčka ;)

 

Tak upgrade spojky je samozřejmostí ale máš pravdu, na převodovku jsem nepomyslel. Ale ta se bude řešit později.

Jestli tady dojde člověk co už turbo na Octavii dával a řekne mi, že třeba na sériových vnitřnostech neudrží ani 80kW tak se na to vybodnu a jde do šrotu. Když se dozvím že udrží třeba 150kW tak můžu jít zjišťovat co dál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Duplicitní téma - téma o zvýšení výkonu tohoto motoru tady už dávno je.

2. Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.

3. Pro několikanásobné porušení pravidel fora zamykám.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...