Jump to content
Horza

Poškrábané zadní světlomety

Recommended Posts

Zdravím,

 

je normální aby mělo ani ne dvouleté auto takto poškrábané zadní světla? S autem na myčku nejezdím. Umývám ručně houbou a potom vysuším ručníkem z mikrovlákna. Kdysi jsem sušil klasickou jelenicí a škrábanců jsem si nikdy nevšiml. IMG_1357.thumb.jpeg.27941bf2dbea9969ddd1baac38cc17eb.jpegIMG_1360.thumb.jpeg.ca6f0f4d44e6b908c007519983b9bc9d.jpegIMG_1358.thumb.jpeg.22a018ec3855e64ff1bf17a8257116de.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Může být, přeci jenom to je plast. Že by na to Škodovka trpěla víc než jiná auta bych neřekl. To ta hrůza na B sloupku je jiny level.
Neparkuješ někde u keře prdelí?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Právě že ne. B sloupky mám zedřené taky, ale to je snad na všech autech. Mám ještě Golfa 7 (5 let starého) a tam jsou zadní světla jenom lehce poškrábané. Je to viditelné pouze zblízka a jenom pod nějakým úhlem. Auta umývám stejným způsobem.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houbu bych na mytí určitě nepoužíval, tím si poškrábete lak i plasty. Také bych si pohlídal mytí při servisních intervalech. Servisy ty vozy nemyjí ručně... Já je vždy prosím, aby mi vůz nemyli. Za ty škrábance to nestojí. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď mi vlastně došlo, že při výměně čelního skla mi servis umyl vůz. Sklo mi prasklo při cestě z Rakouska a hned druhý den jsem vezl auto do servisu. Bylo špinavé jak prase a oni mi ho umyli. Teď už s tím asi nic nenadělám...  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělat s tím něco jde. Plasty mají ochranou vrstvu laku, stejně jako karoserie (samozřejmě jiný lak a tloušťka), takže pokud škrábance nejsou hluboké, tak se dají rozleštit. Mam hodně dobré zkušenosti s pastou Meguiar's Ultimate Compound, ale je potřeba o tom něco vědět...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díval jsem se na přípravek od Sonaxu na odstranění škrábanců z plastu. Myslíte, že by to mohlo pomoc a nepoškodilo by to nějak světlomety nebo zmíněné B sloupky?

 

https://www.sonax.cz/eshop-autokosmetiky-sonax/autokosmetika-sonax/odstranovac-skrabancu-z-plastu-sonax-detail.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak princip leštících past je vždy stejný. Některé fungují líp, některé hůř. Ve finále se dá použít i zubní pasta na bělení zubů. Je to prostě abrazivum. Leštit to ručně je strašná makačka, ale je to nejbezpečnější. Já si na tyhle věci před lety koupil excentrickou leštičku, která tu práci provede tak 10x rychleji, ale zase je potřeba si to dost nastudovat. Ve špatných rukou se dá nadělat víc škody, než dobroty... Každým leštěním se ubírá vrstva ochranného laku. Pokud uberete moc, je pak potřeba díl přelakovat, nebo potáhnout ochranou fólií kvůli UV záření. Plasty bez laku pak degradují "zežloutnou" poměrně rychle. Podle těch fotek to jsou ale jen povrchové škrábance.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za rady. Dnes jsem umýval auto a při večerním přeparkování jsem si všiml, že také přední světla jsou podřená. Nevím jak je to možné. Už jsem celkem naštvaný také na laku jsou vidět sluníčka. Nechápu jak nebo kde se to mohlo stát. Ty zadní světla jsem dneska ručně "přeleštil" tou pastou od Sonaxu a pomohlo. Můžu tím přeleštit i ty přední? Nezmění se nějak optika toho světla? 

IMG_1440.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nn, čím čistší a průzračnější plasty jsou, tím lépe je s nima vidět a světlo dopadá kam má. Ten předek dostává největší záhul od provozu - kamínky atd, ale zamozřejmě mytí taky. Já si min rok světla rozleštil a polepil transparentní UV fólií a jsou jak nová :-) Jestli to máš všude, tak se zamysli, jak auto meješ a koukni se na Ytube, jak se to správně má dělat, aby se zamezilo škrábancům. Vše se dá opravit, ale je to drahá sranda. Přeleštění celho auta je tak aspoň 5000. Malé škrábance se daj schovat voskem, nebo nějakou politurou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem také vlásečnicově poškrábané zadní  světla na mé O3 FL. Jednoho dne jsem byl v servisu Škoda na rozleštění škrábance na dveřích a rozleštili mi i ty zadní světla a jsou jako nové:) Ty přední bych raději nepokoušel jejich povrchová úprava není tak kvalitní a mohlo by dojít k jejímu nevratnému poškození opravdu!. At si necháte rozleštit přední světla u koho chcete pomůže to vždy jen na chvilku. Nechal bych to jen na krajní možnost. A ten přípravek od Sonaxu jsem už používal před roky a fungovalo to tak nějak no. Nejlépe to fungovalo na sklíčko hodinek Prim:) nejhorší kvalita plastu na O3 je na budíkách v přístrojovce. I když jsem koupil ty nejjemnější mikrovláknové utěrky a předem jsem to navlhčil a  dotýkal jsem se jich opatrně stejně tam jsou škrábance!!! :) Nedá se nic dělat šetří... No a to je na autě znát všude kam se člověk podívá... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakonec jsem se objednal na leštění laku a světel. Pán říkal, že mi vyleští také klavírní lak kolem řadící paky a plexi před budíky. Škrábance prý nejsou hluboké tak to půjde rychle.  Tak jsem velice zvědavý na výsledek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na svetla staci i hurbsi zubi pasta (s granulemi), nebo tempo pasta...

Pouzivam tempo na predni ale jak s daji podrit zadnoi to je otazka..

Žeby kartačova myčka nebo nevhodna houba při mytí?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...