Přejít na obsah

Nefunkcni polohovac dveri


radarek

Doporučené příspěvky

Chlapi, nevim, zda-li uz to tu nekdo resil. Ani jedny dvere, krome tech patych  ;), mne pri otevreni nedrzi polohu. Pravdepodobne odesla nejaka pouzdra, ktere to mela nastarost. Resil nekdo z vas tento problem? Stoji zato se tim zabyvat?

Fabia Combi, 2001, 50kW

Pozice 5 Omezovač dveří Cena asi 279,-Kč

post-5-1162415842.jpg

Editováno: , autor: Pepa007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Tak mám výměnu omezovače za sebou. Byla to celkem pohoda, 3 šrouby + demontáž konektoru dveří (díra pro vyndání a zasunutí nového omezovačo do sloupku) To byla jediná menší složitost. Jinak asi 40min.

Editováno: , autor: per
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 3 roky později...

protože je nefunkční "omezovač dvří" celkem častá závada, tak trošku osvětlím jeho samotnou výměnu ;)

potřeba k výměně: omezovač dveří (přední 6Y0 837 249 F, zadní 6Y0 839 249 G)

torx 25

XZN 8

nástrčnej klíč 13

sundat dveře, tedy následující:

1.) povolit šroub co drží omezovač ku dveřím - XZT 8

2) odhrnout manžetu a odpojit elektriku co vede od dveři do automobilu (jednoduchý zacvakávačky ;) )

3) povolit vrchní a spodní matky u dveří - klíč č 13

4) vysadit dveře a opatrně položit stranou

vyndání omezovače dveří:

1) vycvaknout piny na elektriku do dveří - nahoře a dole se zamáčkne plastová pasička a piny se vystrčí směrem ven.....opatrně povytáhnout a izolepou přichytit ke karoserii ať nepřekáží při vytahování omezovače

2) uvolnit dva torxe na omezovači a vystrčit útrubami ke vzniklému otvoru místo pinů elektriky....vytáhnout omezovač a stejnou cestou vložit novej ;)

nasadit dveře, zacvaknout elektriku, dotáhnout matky a šrouby...nastavit pojezd oken (10s s otočeným klíčkem držet otvírání oken v poloze rychleho zatáhnutí) a je hotovo :palec2:

po vlastní zkušenosti neprovádět toto dle dílenské přírůčky, přez panel A co uvádí NENÍ možno omezovač vytáhnout...

pár foto k inspiraci :)

post-25532-1279624916,9258_thumb.jpg

post-25532-1279624922,9904_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 měsíce později...

Právě jsem vyměnil omezovač dveří řidiče.

Měj sem vyndaný plast z pod páčky. Zezadu na páčce je pojistka, nebát se a tahat směrem k motoru.

Sundanej plast z pod volantu - ten velkej.

Kudy vyndat omezovač je jednoduché, jde to tím A sloupkem, v úrovni, kde končí plast pod páčkou nahoře je takovej filc, ten stačí odlepit a je tam díra jako vrata.

Pro výměnu by se podle mě asi ani nemusel vyndavat plast zpod páčky, stačil by ten velkej pod volantem.

Takže žádná demontáž dveří a konektorů, aspoň u modelu 2004 předfacelift.

První pokus o zavření dveří - něco je špatně, jde to strašně ztuha :) Tak se toho nelekněte jako já, co máte vyběhaný omezovače že dveře lítaj jen na pantech :)

Doufám, že u spolujezdce bude taky nějaká taková šikovná díra na vyndání :)

Škodě zdar.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Tak sem taky v klubu.

Zatím jen předky. Šel sem přes vnitřek. Pravá strana v poho , levá šla tíž bo sem zapoměl jak na páčku na otvírání kapoty, tak šla dolů palubky-bylo to rychlejší než jít pro knihu. Ale levá díra je díky filcu menší a to byl porod.

 

Zadky nic bo mám uprostřed plechů nejty, ikdyž kolem dokola šrouby. Tak to nechám asik mechošovi.

post-5139-0-81527500-1383587419_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak sem se konečně dal do zadních omezovačů. To už není taková legrace jak přední.

Můj postup:

Tapec
- vymáčknout v područce nejdřív malej plast
- vymáčknout reproduktorek
- kličku okna (posunout kroužek pod kličkou do strany)
- zvednout nahoru  docela silou, nejdrív jde přední část, až se povolí, tak vyndavat zezadu
- povolit lanko od páčky

Sklo
- spustit sklo až dolu až je vidět plast v okýnku (pod gumovou krytkou uprostřed)
- opatrně zašroubovat M5 - co nejdelší, ale zašroubovat max. tak 2cm!
- tím vytáhnout malej plastovej váleček
- zbyde tam větší váleček, do něj zašroubovat M8 (zase co nejdelší, opět závit 2cm)
- tím opatrně vytáhnout váleček ven
- vytáhnout sklo nahoru kličkou, zalepit izolepou

Plech
- odvrtat nýty, varianta 1) nejdříve středy vrtákem 3,2mm a následně vrták 7mm (!! to je průměr díry) ; stačí jen středy a pak vymačkat kleštěma
- varianta 2 rovnou vrtat 7mm vrtákem, osvědčila se aku vrtačka
- odpojit vnitřní kabeláž - vycvakat plastíky
- uvolnit gumové průchodky z bowdenu a ovládací tyčky zámku
- opatrně vyndat ježka z klece, stačí celý plech poodtáhnout, pozor na plast na třech nýtech v zadní části! dost překáží
- nacvakat 8 nýtovacích matic M5 (vně 6,9mm) s lemem s drážkou (Hornbach) některým otvorům je potřeba pomoct kulatým pilníkem
- toto je moment na výměnu omezovače :) proti celé akci nejlehčí prkotina
- montáž opačně, šrouby M5 nejlíp s širokou hlavou
- po zašroubování namatlat silikon mezi plech a dveře

 

Škodě zdar :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zabýval jste se někdo opravou samotného omezovače dveří? To znamená ne výměnou za nový. Co je uvnitř? Pružiny nebo jen guma? Šlo by to nějak podložit? Našel jsem na webu jen tento obr. Díky za rady.

post-72464-0-68834500-1404719448_thumb.j

Editováno: , autor: Ubo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...