Přejít na obsah

Deaktivace Start stop


nedo

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ano, "závada SS" to napíše na maxidotu po novém startu pouze 1x když se má motor vypnout automaticky interním povelem SS. 

Pak už to neotravuje. 

 

pardon za o.t.

lineas. stačí nakodovat aby si pamatoval poslední volbu a je to paráda. Tj. 1x vypnout na maxidotu a je stále vypnutý. Paráda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 26. 6. 2021 na 14:43, Dalink napsal:

Kablik odpojen, měl jsem to tak na Leonu 4 roky a vše v pohodě. 

 

To odpojení konektoru se mi samozřejmě taky líbí, ale přijde mi to nějak moc prostoduché. Co když je na to fakt navázané něco ohledně důležitých funkcí, zejména bezpečnostních. Všichni všude píší, jak jsou spokojeni, ale 4 roky fakt nemusí znamenat vůbec nic.

 

Zeptám se tedy prostoduše: Airbagy Ti při nárazu vystřelily? Otevřené okno ve dveřích se při nárazu zavřelo? Předpínače pásů se aktivovaly? Nebo jsi to pro jistotu raději nezkoušel?

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Airbagy a předpínače překvapivě spolehlivě fungují i v autech které o S/S, rekuperaci a hlídané baterii sondou na -polu neslyšely.  Další je, že pokud je o baterii postaráno po staru je mnohem odolnější nějakým proudovým nárazům než permanentně vybitá baterie rekuperací.  

Oba systémy S/S zastavuje motor, rekuperace je takový alahybrid  jsou v autech jen proto aby se splnili emisní předpisy, tedy každá decka spotřeby dolů.

A o napětí ví stejně každá druhá jednotka v autě, ale když neví o proudu baterie tak přestane řídit alternátor a nastaví trvale základní pevnou hodnotu.

Tedy kdyby na tomhle konektoru závisely životně důležité věci tak by tam nebyl.  

 

Já mám S/S vyplý a konektor zapojený. Takže mi baterka vydržela 5 let  a místo EFB mám AGM.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tak o tom přemýšlím, tak s trvale vypnutým S/S pomocí toho káblíku na - pólu baterie a tím pádem i deaktivovaným tzv. inteligentním  dobíjením  baterie, bych ani nepotřeboval ve voze EFB/AGM baterii, ale stačila by normální, tedy taková, která se dříve dodávala do vozů bez S/S. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, milanxx napsal:

A o napětí ví stejně každá druhá jednotka v autě, ale když neví o proudu baterie tak přestane řídit alternátor a nastaví trvale základní pevnou hodnotu.

Tak nastavit pevnou hodnotu proudu byl byl celkem průser.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 8. 2021 na 20:25, MOJE_JMÉNO napsal:

 

To odpojení konektoru se mi samozřejmě taky líbí, ale přijde mi to nějak moc prostoduché. Co když je na to fakt navázané něco ohledně důležitých funkcí, zejména bezpečnostních. Všichni všude píší, jak jsou spokojeni, ale 4 roky fakt nemusí znamenat vůbec nic.

 

Zeptám se tedy prostoduše: Airbagy Ti při nárazu vystřelily? Otevřené okno ve dveřích se při nárazu zavřelo? Předpínače pásů se aktivovaly? Nebo jsi to pro jistotu raději nezkoušel?

Prostoduše se ptáš jestli někdo s odpojeným konektorem "inteligentního nabíjení" preventivě zkusil narazit s autem aby otestoval airbaby a předpínače pásů? No to asi ne. Nicméně domnívat se, že základní bezpečnostní funkce budou závislé na nabití baterie je absurdní - airbag určitě vystřelí za každou cenu a bude to to poslední co auto udělá. Pak už na baterii moc nezáleží a bez "inteligentního nabíjení" bude určitě nabitá na max.

 

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že po odpojení kablíku jsem přišel o absurdní automatické chcípání studeného motoru na první křižovatce, o opravdu rušivé změny rychlosti ventilátoru v palubní desce a o automatické startování když tu m-chu podtočím a ona chcípne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já samozřejmě vím, jaké všechny výhody to přináší. Tak prostoduchý zase nejsem. Ale spíš mě překvapuje Tvá bezmezná jistota, že vše zůstane jak má být, a to bez jakékoliv znalosti konstrukce vozidla a systémů v něm. Prostě jsi to udělal, jsi spokojený a neměl jsi s tím žádný problém, stejně jako spousta dalších. Jako naprosto aabsolutně laické vysvětlení to beru, ale rozhodně mě Tvůj argument nepřesvědčil, ale jen o trochu víc utvrdil v tom, že by stálo zato to zkusit. Připomínáš mi každopádně jednoho, který v jiném vlákně napsal, že je jedno jaký olej se dá do motoru,a že z toho všichni dělají zbytečnou vědu...

  • Líbí se mi 1
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi nikdo nezkoušel schválně bourat, no airbagy a predpínače mají kontrolu a kdyby je cokoli vyřadilo z funkce tak svítí kontrolám na palubě. FA taky funguje jak má bez ohledu na káblík. Zde je i vyjádření ŠA: https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vypnout-snadno-a-navzdy-trva-to-par-sekund-21003800 takže ano, muže to k něčemu problematickými vést, je treba si toho být vědom, na druhou stranu stejný problém by nastal u libovolného auta kterému odchází baterie…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem, neviem. Dnešné autá sú tak zložité, a jednotlivé systémy na seba vo vnútri naviazané a poprepájané tak komplikovane, že vylúčiť sa nedá nič. Nikto z nás nemôže vedieť, ktorá činnosť riadiacich jednotiek je závislá od inej, a ako sa ovplyvňujú. 

Takže ja by som to vyjadrenie Škody, niekde v médiách, nebral len tak. 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasně, kdo chce nechť vytáhne konektor a zkusí funkčnost Airbagů i předpínačů... Osobně to nepovažuji za nejlepší nápad, ale se svým majetkem si každý může dělat co chce na své vlastní riziko...

Myslím že nemá význam vymýšlet kolo, stejně nevymyslíme, zda to je tak či onak, kdo kabel vytáhnout chce, nechť tak učiní, kdo nechce, tak nechá zapojeno. Dnešní auta jsou hodně prošpikovaná elektronikou a  jak padlo, vše závidí na všem, taky si auto všechny důležité funkce kontroluje a když je něco špatně, oznámí to. A když je baterka ve špatném stavu, tak je to stejně uplně jedno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak. 

Mě by nevadil SS. Mě vadí intel. dobíjení. Už jsem to psal jinde. 

Baterka se zapojeným kablíkem neměla nikdy vic jak 12,2V.

Takže je baterie neustále vybitá. 

A to je nejhorší zlo. 

S vytaženým kablíkem má po ustálení 12,6-12,7V.

A jako bonus je SS vypnutý 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Nedávno jsem u sebe na vlákně zveřejňoval návod na převodník, který je teda primárně určený na podporu dodělávaného volantu z O4 do aut s předchozím volantem.
Druhou funkcí je právě vypínání SS.
Je to sice jak se psalo v článku výše "střílení na mouchu kanonem", no software se dá jednoduše upravit, takže si schopný programátor může případně funkcionalitu i rozšířit sám.
Cenově to vychází zhruba stejně jak ta vložka výše pokud do toho nepočítám clo.

 



 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To dobíjení je zlo!

Taky jsem dlouho nad odpojením přemýšlel a nakonec odpojil.

Jenže po třech měsících a průběžném kontrolovaní baterie kdy po dojetí 12,6 - 12,7 ale po ustálení několik hodin jen 12,1 - 12,3 jsem opět připojil a nechám žít svým životem. 

Jediné pozitivum bylo, že se nemusel vypínat star-stop, tak teď opět jako první po startu mačkat tlačítko. 

Pokud někdo poradí jak to dostat alespoň na 12,6 - 7 tak budu rád. :-(

Editováno: , autor: Dodi 15
Text
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...