Přejít na obsah

podpětí na ŘJ 13 - regulace odstupu


shrek_85

Doporučené příspěvky

Za posledního půl roku se mi na VCDS už potřetí objevila sporadická závada podpětí na ŘJ 13 - regulace odstupu.

 

Aktuální hodnota napětí na řídící jednotce mi pomocí VCDS vyčíst nejde, protože tam chybí odpovídající datový soubor, přestože mám poslední verzi originál VCDS.  Měřil jsem napětí na pojistce SC37 a tam bylo v pořádku (= asi napětí akumulátoru).  Při zapnutí vyhřívaných sedaček, což je největší spotřebič na svorce 15, kleslo napětí asi o 20 mV.  Proud pojistkou SC37 v klidovém stavu v garáži při zapnutém zapalování jsem naměřil 220 mA.  Za jízdy se to špatně měří, ale podle logu to vypadá, že všechny závady stejně nastaly, když auto stálo na místě.

 

Žádné jiné řídící jednotky podpětí nikdy nehlásily, dobíjení funguje a baterka nikdy nebyla úplně vybitá.  Podle schématu vede drát o průřezu 0,35 mm^2 od pojistky SC37 přímo na ŘJ regulace odstupu na předním nárazníku dole.  Kostra je společná se spínačem brzdového pedálu a snímačem hladiny oleje, které fungují bez problémů.  Jediná příčina, co mě napadla, je problém s konektorem přímo na řídící jednotce nebo uklepaný drát někde po cestě, ale na to je po ujetí 10 000 km asi ještě brzo.  Auto je pořád ještě v záruce.

 

Neřešil někdo tuhle závadu?

 

Takhle vypadají logy z VCDS:

Adresa 13: Regulace odstupu (J428)       Labely:| SVO\5Q0-907-572-V1.clb
   Řídící jednotka SW: 5Q0 907 572 K    HW: 5Q0 907 572 K
   Díl: ACC Bosch MQB H05 0402  
   Seriové číslo: 0705190439A8D2
   Kódování: 00001800FE0339
   Dílna #: WSC 73430 031 00063 
   ASAM Dataset: EV_ACCMRRBoschVW372 001016
   ROD: EV_ACCMRRBoschVW372_VW26.rod
   VCID: 3FDAB74197FD3D1FF0C-806A
                      
1 nalezena chyba:
0077 - Omezení funkce
          U1400 00 [008] - podpetím
          [FAULT_VMON_VZ_LOW]
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 4
                    Frekvence závad: 3
                    Počítadlo resetů: 169
                    Kilometry: 9054 km
                    Datum: 2020.02.16
                    Čas: 16:58:55
                    
                    Teplota řídicí jednotky: 17 °C
                    Napětí svorky 15: 9.2 V
                    Rychlost vozidla: 0.00 m/s
                    Zrychlení: 0.00 m/s˛

1 nalezena chyba:     

0077 - Omezení funkce
          U1400 00 [008] - podpetím
          [FAULT_VMON_VZ_LOW]
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 4
                    Frekvence závad: 3
                    Počítadlo resetů: 136
                    Kilometry: 8612 km
                    Datum: 2020.02.09
                    Čas: 17:00:25
                    
                    Teplota řídicí jednotky: 19 °C
                    Napětí svorky 15: 9.4 V
                    Rychlost vozidla: 0.00 m/s
                    Zrychlení: 0.00 m/s˛

1 nalezena chyba:

0077 - Omezení funkce 
          U1400 00 [008] - podpetím
          [FAULT_VMON_VZ_LOW]
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 4
                    Frekvence závad: 1
                    Počítadlo resetů: 71
                    Kilometry: 7301 km
                    Datum: 2019.12.14
                    Čas: 22:29:38
                    
                    Teplota řídicí jednotky: 18 °C
                    Napětí svorky 15: 9.4 V
                    Rychlost vozidla: 0.00 m/s
                    Zrychlení: 0.00 m/s˛

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ferda25 Kdybych s tím chtěl jet do servisu, tak se nemusím ptát tady ;-)  Ještě se mi nestalo, že by v autorizovaném servisu správně diagnostikovali něco, co se nepodařilo diagnostikovat mně.  Akorát by se v tom zbytečně vrtali, aby mohli vykázat práci, a ještě by tam dodrbali něco jiného, co mi doteď fungovalo.  Navíc by mi to stejně neuznali jako závadu.  Garanční technik by mi ukázal tu páčku pod volantem a na konkrétním případu předvedl, že ACC funguje správně a tedy není co reklamovat.  To, že si k tomu autu připojuji vlastní diagnostiku, by pak ještě použili jako argument k tomu, aby mi neuznali případnou reklamaci něčeho dalšího, co s tím vůbec nesouvisí.

Editováno: , autor: shrek_85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka zní takto: Funguje ACC? 
Ano - neřeš to a jezdi - pokud je někde problém dřív nebo později se projeví

NE - řeš to v autorizovaném servisu v rámci záruky

 

Máš záruku jen dva roky nebo 5let/100000km(150000km)?

Můj názor je že bude problém v konektoru na radaru nebo v samotné instalaci. Málo kdy se stane že "umře" samotná jednotka respektive je to poslední možnost. Hlavně to vypadá že závada se objeví po zastavení protože teplota jednotky 18°C v prosinci je nereálná nebo parkuješ ve vytápěné garáži :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem na tom autě s ACC nikdy problém neměl.  Většinou s tím ale jezdí manželka a ACC moc nepoužívá.  Spíš mi jde o to, že kdyby tam třeba teklo do konektoru, tak to může vyhnít až po záruce a nová ŘJ regulace odstupu stojí 18 000 Kč.  Záruku mám 2 roky, auto je staré 10 měsíců.  Myslím, že ta teplota ve VCDS logu se nečte z jednotky, která nahlásila chybu, ale z ŘJ vozu nebo CAN gateway, které jsou obě ve vnitřním prostoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wirer Jsem si dost jistej, že 9.4V na baterce nikdy nebylo.  Je to nové auto, většinou jezdi jen z garáže do garáže a start-stop si manželka vypíná hned po nastartování.  Teď to auto kvůli karanténě stálo měsíc v garáži a, když jsem potom dělal diagnostiku, tak na CAN gateway bylo IDE01839 Stav nabití akumulátoru 64 %.  Pokud by opravdu bylo nízké napětí na svorce 15, tak by to musela hlásit třeba i ŘJ airbagu.  Chápal jsem to spíš tak, že 9.4 V bylo na té ŘJ regulace odstupu kvůli přechodovému odporu někde na přívodu.  ŘJ regulace odstupu je totiž (přes pojistku SC37) napájená ze svorky 15.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak chceš situaci řešit bez servisu, aniž bys musel investovat???

 

Každý servis bez toho aniž by s podporou TSC došel k závěru, že má udělat to či ono, nemůže na autě v záruce vyměnit a udělat nic. 

 

Pokud nemáš ofocený Maxi-dot s chybou, která by upozorňovala na nefunkčnost ACC nebo Front-Asistentu, tak nemáš v ruce vůbec nic. Chyby vyčtené pomocí VCDS nejsou průkazné a pokud chybu prostě neukážeš přijímacímu technikovi a diagnostika to už jen potvrdí, tak si můžeš akorát tak křičet, že máš špatnou zkušenost, ale k ničemu Ti to nebude.

 

Za tu dobu co si tady píšeš, jsi mohl natáhnout sólo nové vodiče z interiéru do konektoru a jezdit tak cca. měsíc nebo dva jestli se chyba objeví nebo ne. Nic víc stejně Ty udělat nemůžeš a v servise pokud jsi schopen provést vše v kvalitě potřebné pro uznání reklamace(viz. podmínky v systému erwin), pak můžeš nechat svůj zásah zadokumentovat, abys jim ušetřil práci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, shrek_85 napsal:

@wirer Jsem si dost jistej, že 9.4V na baterce nikdy nebylo.  Je to nové auto, většinou jezdi jen z garáže do garáže a start-stop si manželka vypíná hned po nastartování.  Teď to auto kvůli karanténě stálo měsíc v garáži a, když jsem potom dělal diagnostiku, tak na CAN gateway bylo IDE01839 Stav nabití akumulátoru 64 %.  Pokud by opravdu bylo nízké napětí na svorce 15, tak by to musela hlásit třeba i ŘJ airbagu.  Chápal jsem to spíš tak, že 9.4 V bylo na té ŘJ regulace odstupu kvůli přechodovému odporu někde na přívodu.  ŘJ regulace odstupu je totiž (přes pojistku SC37) napájená ze svorky 15.


První co udělej, je že rozpojíš konektor sondy produ na konci "-" kabelu u baterie, tím zajistíš její 100% nabíjení (z nynějšího "inteligentního" jen na max. 80%) a současně vypneš Start/Stop. Baterii nech prověřit zátěžovým testem a pokud její kapacita klesla pod 60%, je poškozená nedostatečným nabíjením, kup novou.

d-c-jednotka.jpg
Příklad poškozené baterie:

Car-battery-test-at-30-A-Ford-Varta-80-A

Editováno: , autor: Caster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterku můžu dobít na 100%, díky za tip.  Ale pokud ta ŘJ vynechává při tomto stavu baterky, tak si nedovedu představit, jak to může fungovat, když to auto někdo startuje v mrazech s nějakou starší baterkou.  Navíc je divné, že se tam ta závada objevila, když to auto jezdilo pravidelně, ale neobjevila se tam, když jsem s tím vyjel po měsíční pauze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, shrek_85 napsal:

Já jsem na tom autě s ACC nikdy problém neměl.  Většinou s tím ale jezdí manželka a ACC moc nepoužívá.  Spíš mi jde o to, že kdyby tam třeba teklo do konektoru, tak to může vyhnít až po záruce a nová ŘJ regulace odstupu stojí 18 000 Kč.  Záruku mám 2 roky, auto je staré 10 měsíců.  Myslím, že ta teplota ve VCDS logu se nečte z jednotky, která nahlásila chybu, ale z ŘJ vozu nebo CAN gateway, které jsou obě ve vnitřním prostoru.

Upřímně pokud máš pocit že je problém v konektoru tak ho odpoj a zkontroluj zda je viditelná oxidace, přístup k němu je solidní. Upřímně vlhkost s napětím (proudem) nenechá na sebe dlouho čekat a pokud je chyba na straně utěsnění konektoru tak bude patrná oxidace na pinech. Druhá věc je že závada odkazuje na "omezení funkce - podpětím" takže bych neusuzoval že závada je v ACC ale proč dojde k podpětí. Omezení funkce je až následek. Musí tam docházet k výkyvu napětí i kdyby jen na okamžik. Ono díky rekuperaci a aktivnímu systému řízení dobíjení dostáva baterie pěkně zabrat. Nic na tom nemění že je sériově do vozu montována AGM/EFB baterie, která by měla větší prodlevy zvládat. Další věc je délka jízdy a počet startů. Čas od času autu neublíží nabití externím zdrojem (nabíječkou).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Da sa demontovat spodny kryt (asi 6 skrutiek)

da sa vycvaknut mriezka (najprv krajne, potom stred)

da sa nabit baterka (pripojenim na kostru nie minus)

da sa to odviest do servisu (skontroluju asi baterku a povedia dobit ako zvycajne pri kazdej prehliadke) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, shrek_85 napsal:

@ondra86cz Jak se dá snadno dostat k tomu konektoru?  Podle dílenské příručky se musí demontovat přední nárazník.  Nedaly by se nějak nedestruktivně vycvaknout ty mřížky dole v nárazníku?  Ještě mě napadlo, že bych mohl odmontovat spodní kryt motoru a dostat se tam z té zadní strany.

Dá se ke konektoru dostat úplně normálně bez sundání nárazníku. Seřizovací práce se dělají bez demontáže nárazníku taky, tak nevidím důvod proč by nešel odjistit konektor bez sundání nárazníku.

 

Foto radaru ACC v nárazníku, a samotný konektor mimo.

IMG_20200414_100645.jpg

IMG_20200414_100746.jpg

IMG_20200414_100754.jpg

IMG_20200414_100956.jpg

IMG_20200414_101003.jpg

Editováno: , autor: ondra86cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem se dnes dostat k tomu konektoru, ale nepodařilo se mi to.  Mám facelift verzi, kde ty mřížky v nárazníku vypadají trochu jinak.  Ten konektor jde z venku trochu vidět, ale nedá se k němu dostat rukou.  Přes spodní kryt motoru se k němu taky nedá dostat, protože v cestě je chladič.  Ten spodní kryt pod nárazníkem se mi samotný sundat nepodařilo.  Odmontoval jsem těch 6 šroubků, ale ten kryt je vepředu nacvaknutý v tom nárazníku.  Podle dílenské příručky se sundává i s tím nárazníkem.  Ty mřížky vedle mlhovek by měly jít sundat samostatně, protože přes ně se leze k těm mlhovkám.  Podle dílenské příručky by se měly zatlačit směrem nahoru a potom v horní části vytáhnout směrem ven.  To se mi ale taky nepodařilo.  Bál jsem se zabrat, aby to někde neprasklo.  Máte na to nějaký grif?

 

Ta chyba se zatím na diagnostice znovu neobjevila, tak uvidím časem.  Baterii nabíjím přes virtuální přívěs, takže přes kostru.  Pokud je tam opravdu problém jen se sníženým napětím na baterce při startu motoru, tak mě napadalo, že bych tam mohl zapojit kondenzátor, který tam chvíli udrží původní napětí během startu (oddělený diodou, aby se během startu nevybíjel zpátky, a možná nějakým malým odporem, aby se zbytečně neopaloval kontakt relé svorky 15 při nabíjení kondenzátoru).

P1190851.JPG

P1190853.JPG

P1190854.JPG

P1190861.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to chceš opravdu řešit, když to funguje, tak vyzkoušej třeba toto:

Měř proudový odběr řídící jednotky ideálně osciloskopem s proudovou sondou nebo aspoň analogovým ampérmetrem a hýbej s konektorem a kabeláží, pokud by tam byl někde vadný spoj, tak by skokově klesnul proud. Dále si můžeš tu jednotku napájet z nastavitelného zdroje a zjistit při jakém napětí popř. po jakém čase nízkého napětí jednotka chybu vyhlásí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Petr L. Ta jednotka se nechová jako odporový spotřebič.  Má to přibližně stejný odběr proudu při 12 V a jako při 14 V.  Předpokládám, že uvnitř té jednotky je lineární stabilizátor, takže konkrétní hodnota napájecího napětí nebude mít v rámci povoleného rozsahu vliv na odběr proudu.  Asi není problém změřit, při jakém napětí přesně to vyhlásí tu chybu.  V tom logu je 2x zaznamenáno 9,4 V a jednou 9,2 V.  Můžu zjistit, že to hlásí třeba od 9,6 V dolů, ale k čemu mi ta informace bude?

 

Zkoušel jsem se k tomu konektoru dnes dostat ještě jednou.  Podařilo se mi konečně sundat tu mřížku vedle mlhovky tím, že jsem vsunul něco jako kreditku asi 4 cm hluboko napřed na té dolní hraně a pak na té horní hraně.  Nahoře jsou dvě západky, jedna je dole a jedna drží v tom středním dílu mřížky, se kterým se to překrývá zespodu.  Tu mřížku uprostřed se mi ale vycvaknout nepodařilo.  Ta drží na západkách podél horní i dolní hrany v tom nárazníku a zezadu se dalo dostat jen ke krajním dvěma packám.  Pokud k tomu konektoru ještě někdy polezu, tak raději sundám celý přední nárazník.

 

Baterku jsem nabil doplna, závada se zatím neobjevila.  Budu to dál sledovat, až to auto začne zase pravidelně jezdit...

P1190883.JPG

P1190886.JPG

P1190887.JPG

P1190899.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, shrek_85 napsal:

@Petr L.  Asi není problém změřit, při jakém napětí přesně to vyhlásí tu chybu.  V tom logu je 2x zaznamenáno 9,4 V a jednou 9,2 V.  Můžu zjistit, že to hlásí třeba od 9,6 V dolů, ale k čemu mi ta informace bude?

 

Tím bych se ujistil, že to opravdu způsobuje pokles napětí na této ŘJ a nebere tu hodnotu odněkud jinud a jestli to způsobuje výpadek dlouhy v řádu ms nebo minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Výše uvedená chyba podpětí se nakonec ukázala jako neškodná.  Projevuje se tak, že při automatickém startování motoru systémem Start-Stop se na budících někdy na chvilku objeví chyba "ACC nedostupný".  Po nastartování chyba hned zmizí a ACC se dá normálně používat.  Při studeném startu se mi ta chyba nikdy neobjevila, ale třeba včera se mi to stalo po 100 km dálnice, když jsem se rozjížděl na světelné křižovatce.

 

Mnohem zákeřnější je ale následující chyba:

1541 - Snímač automatické regulace vzdálenosti
          C1103 00 [008] - špatně nastavený
          [FAULT_MISALIGNMENT_VERTICAL]
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 2
                    Počítadlo resetů: 219
                    Kilometry: 12429 km
                    Datum: 2020.06.28
                    Čas: 20:21:36

                    Teplota řídicí jednotky: 35 °C
                    Napětí svorky 15: 13.3 V
                    Rychlost vozidla: 18.82 m/s
                    Zrychlení: -0.06 m/s

 

Tahle se mi objevovala pravidelně, když jsem projížděl nějakým údolím mezi kopci při nastaveném odstupu od auta přede mnou.  Na rozdíl od té první chyby už ale nezhasla, dokud jsem úplně nevypnul zapalování.  Do té doby byl (adaptivní) tempomat i Front Assist kompletně mimo provoz.  Tuhle chybu se mi podařilo opravit pomocí VCDS: Jednotka 13 -> Přizpůsobení -> IDE09536-Vertikální rozpoznání dekalibrace -> změnit na "vypnuto".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...