Přejít na obsah

Zvuky a zápach při pouštění spojky


jardaptak

Doporučené příspěvky

Milí Hkubeši,mě to dělá také,pustím při přeřazení nebo rozjezdu tychleji spojku,bouchne,pustím pomaleji světe div se,nebouchne.A píšu MOŽNÁ by to chtělo,čímž chci říct,že to stojí za vyzkoušení.Tak si nech svoje výpady od cesty.

Přesně takhle jak to popisuje standavfr mě to dělalo předchozí tsi a dělá i teď 1,4 16v v Roomu. Pustím rychle cvakne či klepne, pustím pomalu ticho. Jo a dělá to pouze při pouštění spojky a když motor běží, pokud je vypnutý můžu spojku pouštět jak chci a je klid. Kamarád co má F3 to má stejný a řekl bych, že hlasitější. Nejvíc je to slyšet, když si stoupneš někde ke stěně a na volnoběh mačkáš spojku. Už se to tady v některých tématech řešilo a zřejmě je to vlastnost nových spojek ;-) Hold my co slyšíme i trávu růst máme tyhle pazvuky blbý :-D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klepnutí při pouštění spojky jsem si taky všimnul. Při popojižďění po garáži se staženým oknem bez plynu jak jde spojka do záběru ozve se klepnutí. Podle mě to dělá spojková lamela. Záběr spojky se mi zda až moc necitlivý. Jako by byla v uložení nebo samotné konstrukci spojkové lamely vůle která způsobí že se lamela jakoby "lepí" ještě dříve než úplně pustim spojkový pedál. Mě by zajímalo jestli maji obě TSI verze stejnou spojku?

Editováno: , autor: psf3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by chcelo vidieť aj konkrétny šoférsky štýl , klepnutie prevodovky pri prudkom pustení spojky na voľnobeh je bežná vlastnosť kedy otáčky motora roztočia stojací hriadeľ prevodovky , klepanie pri preradení vlastnosť nie je rozhodne , otázka je čo si predstaviť pod "prudkým" pustením spojky , ak neviete šoférovať ťažko to ukecá niekto na záruku ...

Keď preraďujem autom nešklbe . Niekedy to aj pri najlepšej vôli buchne .

A to už preraďujem (niekedy ,keď sa nato sústredím)tak pomaly , že mám pocit že brzdím premávku-na rovnej ceste, do kopca  by to tak pomaly nešlo.

Okrem toho sú v premávke situácie keď sa potrebujem s autom rýchlejšie rozbehnúť , alebo zrýchliť (a to stále ešte s autom nešklbem)....

...nie problém je niekde v mechanike .

Otázne je či to je len "neškodný zvukový prejav"(ďakujem pekne) , alebo "závada".

...na okraj ,

predtým som mal FII 1.2 htp 44kW a otom ako som tam "hádzal" rýchlosti sa mi tu ani nesníva.

Neviem či to nesúvisí s tým ,že  FII 1.2htp 44kW 108Nm mala prevodovku(a asi aj spojku) stavanú do 150Nm.

A FIII 1.0mpi 55kW(aj 44kW) 95Nm má prevodovku stavanú len do 100Nm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Reeshanek: to není ono koukal sem na videa a děla to jenom u sešlapnutí spojky na jinou rychlost. Nicméně vyměním si RZ a pak sjedu do autorizaku, když zaruka tak snad německý servis kvalitní :D ještě mi něco vrže kolem hlavy a to mě děsně sere :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pánové, mám stejný problém. Byl jsem s tím v servisu. Projel jsem to s vedoucím servisu, bylo mi sděleno, že jde o bouchnutí spojky při záběru a jde o vlastnost těchto spojek. OVŠEM sdělil mi, že máme 5 let času na to, aby jsme s tím případně něco udělali (záruka). Tudíž dle mého Škodovka o problému ví, ale vyřeší ho až jen hodně otravným klientům. Asi budu jedním z nich. Pokud někdo úspěšně vyreklamoval, dejte vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám ten samý problém. Při návštěvě servisu, poněvadž, jsem mlel pořád dokola, že jsem takový zvuk ještě nikdy u žádné škodovky i jiných aut neslyšel a že to není normální, mě ze zoufalství půjčili 3 různá nová auta  motorem 1.0 44 i 55 kw a nechali mě se s nimi projet. Můžu říci, že u všech byl tento zvuk přítomen. Dle jejich vyjádření je na vině řídký olej v převodovce + mezizubní vůle. Mám najeto cca 12 000 km a rok staré auto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

U agregátu 1,0MPi je použita převodovka MQ100 a výše popisované zvukové projevy jsou bohužel typickým průvodním projevem těchto převodovek resp. spojk. ústrojí.

Je to asi největší slabina tohoto agregátu a řešení je pouze jedno -. agregát s jinou převodovkou (1,2TSi s MQ200), bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Kým založím novú tému skúsim sa spýtať v tejto téme. Jazdím na 2 mesačnej FIII 1,0 44 kW. Už od prvého dňa som si všimol, že pri uvoľnení spojkového pedálu na voľnobeh je počuť hrkotanie od spojky, ktoré postupne zmizne. Pri zošliapnutí spojky na voľnobeh hrkotanie stíchne. Bol som s touto závadou v dvoch servisoch a všade mi povedali, že je to vlastnosť spojky. Samozrejme sa mi ten hluk nepáči, ale zaujímalo by ma či vo vašich vozidlách sa správa spojka rovnako.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Koupil jsem před rokem ženě taky Fabii III 1.0 44KW na přesuny okolo komína, ten projev tam mám taky, kdy jsem to také řešil se servisem, bylo mi řečeno, že tento hluk zpusobuje převodovka, ne spojka, pry se jedná o hlučnější typy převodevek u kterých je lupnutí běžný projev. To TPI výše neodpovídá problému, který tady všichni řešíme, hluk je během jízdy při přezovaní jak nahoru tak dolů. Nicméně já jsme to s Fabii od ženy dotáhl až na výměnu převodovky, kterou má žena ve Fabii asi tři dny vyměněnou, ale byl tam jiný problém, šla od novoty velmi špatně řadit jednička. Řadit šla, ale po většinu času jen s velkou, opravdu velkou silou a člověk musel překonat značky odpor, proto aby jedničku zařadil. Ani po výměně převodovky bouchání či lupání při přeřazování nezmizelo, co víc ani nějaké značné zlepšení řazení prvního rychlostního stupně taky nenastalo, špíše mi to připadá, že je vše stejně jak před výměnou převodovky. Máte někdo v souvilosti s lupání při přeřazování, taky případný problém se špatným řazením prvního rychlostního stupně? Snažím se tímto dotazem zjistit, jetli náhodou to TPI výše nemá přímou souvislost mezi převodovkou a spojkou, což by případně způsobovalo to lupaní při řazení a dále pak také spojková lamela staršího typu nezpůsobovala problémy s řazením. 

Editováno: , autor: Cidling
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Tak hlásím nová Fabie 44kW, výroba 16 týden 2018 a cvaká (bouchá) od novoty. Jelikož jsem přijel s Fabií I 1,2 HTP a odjížděl s novu, tak jsem si toho všiml okamžitě. Při mém stylu jízdy cvaká při řazení 1-2, 2-3, 3-4. 4-5 téměř nikdy, při řazení dolů snad vůbec. Jak jsme se tu asi tak všichni shodly, většinou to cvaká při řazení nahoru, protože spojka se pouští rychleji než při řazení dolů. Alespoň já to tak mám. Takže když jsem třeba řadil nahoru, ale auto jelo z kopce, tedy rychlost nabíralo jakoby samo, poušěl jsem spojku pomaleji a necvakalo. Beru to jako vlastnost. Záruku mám 5let a z 90% s tím bude jezdit žena :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to už ani nevnímám, možná jsem se naučil spojku pouštět jinak/pomaleji? Ale v první chvíli mě to dost vadilo. Bylo to moje první auto s takovým pazvukem. Možná, kdyby se tam nalil jiný-hustší olej, tak by se to utlumilo. Ale na to nemám odvahu.:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dělá mi to jak nahoru tak i dolů, občas ne, fakt záleží jak tu spojku pustím. Někdy to nevnímám, občas mě to strašně štve. Zvláštní ale je, že když jsem seděl poprvé v 1.0 MPI a testoval ji, jednalo se o roční vůz, ketrý měl nějaký nižší management v Bolce, měla najeto 10t km a nic takového jsem tam nezaznamenal. Nakonec jsem se rozhodl pro nové a tam jsem to zaregistroval hned při první jízdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- Jak jsem psal výše, děla mi to od novoty pri řazení jak nahoru tak dolu. Před 14 dny jsem to s technikem v škodovce řešil, jestli není nějaký lék, řekl mi, ze je to normální projev, který skodovka neřeší. Dělají to jen 1.0 mpi od počátku výroby, a také Citiga. Shodli jsme se na jednom, prevadecku 1.0mpi nikdo nemá a když vám to prodávají tak to prodejce neřekne. 

- Fabii jezdí manželka, když s tím občas jedu já, jsem z toho šílený. Nesnesl bych to, velice mi to při jízdě vadí. Nabízel jsem manželce, ze ji auto jen k kvůli tomu vymenim za jiné, ale nechce, z toho jsem usoudil ze ji to asi nijak nevadí. Být to me auto, už dávno je ve světě. Nebyl bych s tím schopen jezdit, ikdyz na jízdu jako takovou to nemá žádný vliv. Takový projev spojky jsem já osobně ještě v žádném autě nezažil. Za mě je to hnus na zbliti a za tento technicky paskvil, by se měla skodovka stydět. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...