Přejít na obsah

1.9 TDI PD 74kW AXR velká spotřeba, malý výkon


sadaz

Doporučené příspěvky

Dobrý den všichni,

 

přibližně rok řeším zapeklitý problém s 1.9 TDI PD AXR 2008, najeto 380tis. km.

 

Symptomy:

 

  • Volnoběžná spotřeba cca 1,1 l
  • Spotřeba dlouhodobá přes 10 litrů

- jedná se o spotřebu z palubního počítače, reálnou jsem zatím neměřil

  • Nízký výkon, auto jede řekl bych méně než 1.9 TDI 66kW a chybí rychlá odezva plynu
  • Auto nekouří

 

Vývoj situace:

  • Do cca 370000km auto jelo jak drak
  • Od 370tis postupné zhoršování kouřivosti, výkon OK
  • Výměna vstřiků (za použité, ale údajně dobré), vačky, hadroštělů, oleje (snad filtrů) a rozvodů
  • Po vyzvednutí ze servisu - situace stejná jako dnes = špatná odezva na plyn, vysoká spotřeba
  • S autem se nejezdilo cca přes rok (důvody, proč se nereklamovalo a proč se to rok neřešilo jsou osobní)
  • Zhruba před půl rokem se začalo auto řešit
  • Výměna turba za nový repas - bez efektu

 

Moje testy a postřehy:

  1. Kontrola nastavení rozvodů - ok, úhel kolem 0, změna časování nemá výrazný vliv
  2. Kontrola váhy vzduchu a test jiné z funkčního auta - bez výsledku
  3. Kontrola čidla tlaku za turbem - dle VAG odpovídá žádost a skutečnost
  4. Test bez filtru vzduchu - bez výsledku
  5. Kontrola funkčnosti škrticí klapky - ok
  6. Podtlaková regulace turba chodí - pro test prohozeny pneumatické ventily EGR a turba mezi sebou - bez výsledku
  7. Kontrola podtlakových hadiček - ok
  8. Kontrola tlakového potrubí za turbem - ok
  9. Paměť závad prázdná, až na vadný EGR, viz níže
  10. Teploty vody a paliva jsou dle reálu
  11. EGR je nefunkční - delší dobu má netěsnou membránu, podtlak k němu je zaslepen kuličkou z ložiska (neztrácí se podtlak ze systému)
  12. Kontrola palivového filtru, za ním se nafta normálně tlačí
  13. Kontrola katalyzátoru - navrtaná díra a profouknuto kompresorem

 

Čeho jsem si ještě všiml a možné scénáře:

 

  • Po otočení klíčku se ztratilo charakteristické zabublání nafty z čerpadla
  • Je ve VAGU možné zjistit, jestli auto jede aktuálně v nouzáku? 
  • Je možné, že by stejnou věc dělal vadný EGR? Egr byl odpojen ještě před výměnou vstřiků a lítalo to jak ďas..

 

S laborováním jsem už ztratil opravdu moře času, budu rád za jakýkoli námět, nápady a trpělivost už dochází.

 

Editováno: , autor: sadaz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Oživuji téma, na radu známého mechanika jsem shodil ventilové víko a zkontroloval typ použitých vstřikovačů. Servis co opravu prováděl, použil vstřiky z motoru BLS (euro 5) s jinými charakteristikami. Ještě výměna neproběhla, ale na 99% bude závada v tomto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdravím podarilo. sa ti. prísť na daný problém, mam ten isty problém iba že vstreky sú pôvodné a korekcie všetko je v pohode ale spotreba vysoka ako na voľnobuhu tak aj v jazde nechápem čo sa dejes tym motorom casovanie rozvidov tiez je okey sinchronizacia tozvodu ci je 0° alebo do minusu alebo plusu iba zvyšuje spotrebu vôbec neznižuje ale naopak iba zvyšuje...  kontroloval som aj rozvod všetko je okey...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...