Jump to content

Deaktivace start / stop systému


Trachta Vladimír
 Share

Recommended Posts

Ahoj, píšu tady poprvé a to jen z toho důvodu, že jsem odpůrcem startstop systému a nikdo pořádně neví, jak jej bezpečně odpojit (kromě diagnostického odstavení, nebo pofidérního vytažení konektoru u mínusového pólu na baterii, který má i jiné funkce). Pokud s tím máte nějaké zkušenosti, budu rád za každý dobrý a hlavně praxí ověřený nápad. Já jsem jeden dostal, rozhodně jej ozkouším, protože mě to tlačítko přivádí do nepříčetnosti, zejména pokud jej před jízdou zapomenu vypnout... Zkusím odpojit mikrospínač uzavření víka motoru, dočetl jsem se, že systém stopstart nefunguje, když mimo jiné(dveře a pod...) je právě kapota otevřená... Až s tím budu pár dní fungovat, tak napíšu, jestli je to ta správná vychytávka na tento otravný euronesmysl...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

To je nápad, a to že s otevřenou kapotou svítí červeně kapota na Maxidotu a nefungují stěrače budeš řešit jak? Omlouvám se, ale je to hovadina.

PS: ještě dostaneme vynadáno, protože tlačítko Start/Stop nemá se start-stopem nic společného :-)

Edited by Stanson
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, Čečulák napsal:

Soused to tak má u Dacie a je spokojenej.

Tam to funguje bez jakekoliv hlášky :)

Teda ne odpojen, ale proklemován, abych byl přesnej.

U dachny to tak jde, ale tam nesviti ani kontrolka ze tu kapotu mas otevrenou natoz aby to bylo spojeny este d jinejma vecma krom ss. Je to z duvodu aby jim to nechcipalo na servise kdyz potrebujou mit natocenej motor s otevrenou kapotou

Link to comment
Share on other sites

@Trachta Vladimír mas pravdu, treba najst nejake spolahlive riesenie.

Ja osobne som odpojil konektor na cerpadle paliva. Tym, ze mi uz nenaskoci motor, ho start stop nemoze vypnut.

A ako bonus som dosiahol nulovu, dobre citate, NULOVU SPOTREBU.
highresrollsafe.jpg

  • Like 5
  • Thanks 2
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Tak všechno špatně, zpátky na stromy.? Nápad by to nebyl zas až tak špatný, fungovat by to spolehlivě mělo, jenže jsem si neuvědomil, že vyřazením mikrospínače kapoty vyřadím i airbagy, samozřejmě by se musel odpojit i ukazatel otevření kapoty, zbytečně složité. Dneska jsem si tu hovadinu nechal odpojit diagnosticky za 1100 Kč v jistém pražském autorizovaném Chiptuningu. Super - už neotravuje.?????

Edited by Trachta Vladimír
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zdravím, zrovna dnes jsem četl na internetových stánkách Garáž o tom vytažení konektoru na mínusovém polu baterie a redaktor to docela pěkně popsal je tam i vyjádření škoda auto a jsou tam i fota. Sám redaktor píše, že toto sám aplikoval na své octavii 3, mimo jiné  kromě start-stop systému se začne baterie nabíjet normálně

  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ale taky se tam píše tohle:

 

Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

před 11 minutami, Plzeňáček napsal:

Ale taky se tam píše tohle:

 

může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami.

On taky může spadnout velký meteorit přímo na auto a zabít celou posádku, že ...........! :-). Každá liška chválí  a chrání svůj ocas, no a přeci Škodovka nenapíše, "tak to klidně dělejte, ono se stejně nic hrozného dít nebude." 

Link to comment
Share on other sites

A proto všechny škodovky se systémem ESP, které mají již postarší a třeba nepříliš nabitou baterku, jsou tímto také ohroženy. Že se o tom ŠA za ty dlouhé roky nikdy nezmínila? Nehledě k tomu, že sám ten pofidérní systém S/S ve spojení s inteligentním dobíjením baterii udržuje skoro vybitou...

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Presne tak jak pise Pawouk .......... urcite je dost situaci kdy auto  v zime hur startuje tim padem je baterka v ne dobre kondici a na ledu  a snehu zacnou fungovat systemy a ty by tim padem byly nefunkcni podle Skody :) .... ale neni tomu tak  a nikdy nebylo ..,,,  necet sem nikdy hlasku ze systemy nefungovaly pri slabe baterii :) pri jedoucim  aute ...

Link to comment
Share on other sites

Nicméně pánové jsem zmíněný konektor odpojil a zatím nezjišťuji žádná negativa. Nezávislé topení nemám takže toto mě netrápí, funkce jízdních asistentů a parkovacích čidel je také v pořádku. Baterie se dobíjí od nastartování až po vypnutí motoru 14,2v. A start stop opravdu nemusíte vypínat tlačítkem. Na závěr jen že zapojit zpátky to lze kdykoli.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahoj, zrovna se okolo hardwarové deaktivace startstop systému rozpoutala diskuze v "Kódování funkcí na Superba III (VCDS)", ale sem to patří spíše.

 

Koupil jsem před rokem u číňana tohle: https://www.aliexpress.com/item/4001012474153.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.27424c4divkILb a funguje to bezvadně. Funguje to na principu zapamatování posledního stavu, takže když je při vypnutí motoru startstop deaktivovaný, tak bude deaktivovaný i po nastartování. Když si startstop aktivuji, tak po nastartování bude aktivní. Vyhovuje mi to maximálně. Montáž naprosto jednoduchá, jen se odpojí konektor od levé řady tlačítek a vloží se mezi. Konektor pasuje a ostatní tlačítka jsou propojené.

Hbdaf5d55639245728dfb34eab9cf267fR.thumb.jpg.8991d88582d07e1508d0ed0a65107c77.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nad tým modulom rozmýšľam aj ja. @cayc máš viac info, či to zas nejaké krčmové reči tam niekto písal ? Lebo takýto modul má v aute aj humblemechanic a ten si dosť potrpí na všetko ohľadom jeho rkového golfu. Tak neviem. Fakt ma to zaujíma na základe čoho vzniklo to tvrdenie. 

Link to comment
Share on other sites

Ja si Start-Stop Memory Module udelal sam podle navodu zde: https://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren#

SSMM mame v aute jiste pres tri roky a uz ani nevim, ze ma auto neco jako otravne S/S. Pokud nekde popojizdim v kolone a chci si S/S zapnout, tak si jej proste zapnu. Ale 99% casu je deaktivovany.

 

Principialne a vyrobne je to velmi jednoduche. Kdo si dokaze naprogramovat ATtiny85, je schopen si udelat SSMM za par korun. Samozrejme reseni z Ali s protikusy konektoru je plug-n-play. Ale pozor. Pokud je to vybava Style a nizsi, neni v levem konektoru spinane napajeni a musi se pouzit dvojity kabel od Cina a brat napajeni z prave rady nebo konektoru rucni brzdy.

 

A samozrejme nevim co by tam musel nekdo udelat za hloupost, aby to neco zapalilo. Podle mne je to povidacka typu JPP (jedna pani povidala).

Edited by OnMiT312
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...