Přejít na obsah

Autobaterie


Michal T.

Doporučené příspěvky

Zkoumali jste někdo, jakou máte v autě baterii a jaké má napětí? Jelikož žiju v představě, že baterka by měla mít těch 12,5-12.8V v klidovém stavu, ne vždy se mi líbí hodnoty co ukazuje měřák v zapalovači - což je po skončení jízdy většinou 12,5-12,6, ale pak to většinou padá na 12.2 a někdy i 12.0V. Měřil jsem voltmetrem napětí přímo na baterce vůči kostře a hodnoty se oproti měřáku v zapalovači lišily max o 0.1 V, spíše méně.

 

Mám 1.5 TSI a v autě je dle nápisu na baterii použita nějaká VARTA, podle vyhledávače vhodných baterií to tipuji na tuhle. Je to typ EFB a co jsem četl zde na foru, tak hodnoty 12.2V apod. jsou u tohoto typu baterií ve škodovkách běžné...

Kombinuji kratší trasy ve městě (12 km tam, 12 zpět) a delší výjezdy za Prahu, takže baterka snad má příležitost se dobíjet i za jízdy :) Start-stop ihned vypínám.

 

Tak mě jen zajímalo, jestli jste na tom s napětím podobně a jestli vám také padá směrem dolů...

521493992_autobaterienapeti.thumb.jpg.a975d2a42d61ae800c8a45a860043def.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Michal T. premerane to nemam, ale som toho nazoru, ze ta baterka dostava poriadne zabrat pri tych hodnotach a starte. Cele to bude si myslim v dosledku tej rekuperacie, co sme preberali uz na fore. Fakt ale neviem, co je lepsie. Odpojit to ci nechat. 

Ale kedze ty mas ten merac v zapalovaci, vedel by si pozriet hodnoty eventualne aj pri odpojenom konektore, ci budu vyssie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@vormen Na přelomu ledna/února jsem byl pryč a auto stálo 3 týdny v garáži (stálých cca 16-18 st.), baterii jsem neodpojoval a startovalo v pohodě. Teď v "létě" při jizdě je napětí většinou nějakých 14.5V (ale vím že jednou jsem to sledoval a postupně to lezlo z 13.8 na nějakých 14.6).

 

V práci máme Caddyho 1.4TSI už asi 2 roky, typicky jezdí velmi krátké trasy pro převoz nějaké techniky a baterka furt v cajku, bez dobíjení. Schválně ho ale také změřím a kouknu co má za baterku,.

 

@csabac Rekuperace na to bude mít vliv určitě, ale ten kábl se mi odpojovat nechce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Michal T. Stav který popisuješ výše, tj.14.5V na aku při ustálené jízdě  vypadá jako by u Scaly měli jinak řešenou rekuperaci. Když jsi měřil, jaké jsi měl zapnuté spotřebiče, nař  výhřev sedadel, sklo, světla? 

Napíšeš zde popřípadě i hodnoty bez zapnutých spotřebičů?

 

Já jsem napětí neměřil a musím se přiznat, že jako VELKÝ ODPŮRCE odpojovaní toho kabliku, ho mám aktuálně  odpojený kvůli S/S který mě pije krev? Nicměně brzy ho připojím protože se pojedeme kódovat a vypínat S/S a rekuperaci??

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@xtrack Třeba včera jsem měl víc popojížděk kvůli vyzvedávání nějakých věcí a svítilo tam relativně konstantně 14.2V. Teď mě bude čekat jedna delší cesta, tak to omrknu jak se to chová a co to udělá po spuštění klimy atd.

 

Vzhledem k počasí jsem poslední dny jezdil "bez spotřebičů", tedy ventilace a klima vyp, maximálně zaplé audio + jede autokamera,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem kabel asi pul roku rozpojeny.
Ted jsem ho na zkousku zapojil nazpatek a sleduju hodnotu napeti baterie. Jezdim spise kratke trasy. Mam zapnutou pouze klimu. Cca prvnich 10min po nastartovani se drzi hodnota na 14,5 az 14,7. Po uplynuti teto doby pada napeti k cca 12,5V.
Myslim, ze kdo jezdi krate trasy, je rozpojeni kabliku skoro zbytecne (krom vypnuti S/S).
Jeste ale vyzkousim, jak se bude dobijeni chovat, az budou teploty vice nad 20°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec,ohledně dotazu Michal T.:napětí baterie pár foto:

Screenshot_20200514-152816_MyKODA.thumb.jpg.9c19535122681bbbc4e978ec0d8e326d.jpg

Po jízdě 20km,teplota okolo 9°

Screenshot_20200514-172830_MyKODA.thumb.jpg.bf10738a628241e6dfcfbfbe0da9f628.jpg

stav aku po 2 hodinách klidu

Screenshot_20200515-054928_MyKODA.thumb.jpg.e26dd8434235def797290d680746b1e6.jpg

druhý den před odjezdem do práce cca 11 hodin klidu

Screenshot_20200515-061715_MyKODA.thumb.jpg.9a2def73e99d3695873cbff685266089.jpg

po příjezdu do práce 20km,telpota 6°

nezapnuta klima,výhřev sedadel,skla,zrdcátka.

nejedná se o scalu,ale u modelů se stop-startem,intel.dobíjením a rekuperací bude řízení dobíjení obdobné ne-li stejné.PS mám pouze trvale deaktivovaný stop-start. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, pája66 napsal:

Screenshot_20200515-061715_MyKODA.thumb.jpg.9a2def73e99d3695873cbff685266089.jpg

po příjezdu do práce 20km,telpota 6°

nezapnuta klima,výhřev sedadel,skla,zrdcátka.

nejedná se o scalu,ale u modelů se stop-startem,intel.dobíjením a rekuperací bude řízení dobíjení obdobné ne-li stejné.PS mám pouze trvale deaktivovaný stop-start. 


Těch 14,0 V po příjezdu do práce je nesmysl, měřil jsi to s ještě běžícím motorem. Z předchozích hodnot je vidět "inteligentní nabíjení" na max. 80%, tj. ničení baterie sulfatací, snížování její kapacity a životnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 5. 2020 na 9:28, vormen napsal:

Já mám obavy, aby to třeba po 2-3 týdnech neodmítalo startovat.

Já jsem měl z důvodu úrazu (zlomenina bérce) auto postavené před garáží od 9.3. Poprvé jsem ho zkusil nastartovat 25.4. a naprosto bez problémů. Pak v dalších týdnech jsem jel třikrát jen do obchodu u nás ve vsi a také žádný problém se startováním. Teď v sobotu (16.5.) jsem dal akumulátor na 3 hoďky na nabíječku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Pánové, může někdo prosím napsat poznatky po úpravě rekuperace kódováním ? Jak se pohybuje napětí na baterce ? Jezdím teď s odpojeným kablíkem, napětí osciluje mezi 13,5 a 14 V, a stejně, když přijdu ráno k autu, tak je napětí max 12,4 V. Ty samé trasy jezdím i se skoro veteránem a tam se napětí udrží přes 12,6 V. Samozřejmě je rozdíl v akumulátorech, Scala - EFB, veterán - klasika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • Ondra16V uzamkl následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...