Přejít na obsah

DPF cleaner ?


slavo

Doporučené příspěvky

Ahoj, ma niekto skusenosti, alebo pouziva nejaky DPF cleaner?

Jazdim casto kratke trasy a mam obavy o stav DPF, naposledy mi vyhodilo kontrolku, isiel som to prebehnut a bolo to OK, ale vzhladom k tomu ze jazdim tie kratke trasy, casto sa stava ze pravdepodobne zacne regeneracia, ked vypinam motor.

Myslite ze by DPF cleaner aspon ciastocne setril takto namahany DPF filter?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak krátké trasy nejsou zrovna ideální, ale pokud jsou v pořádku vstřiky a čerpadlo, neviděl bych v tom problém.

Je potřeba se naučit poznávat, kdy probíhá regenerace a nechat ji celou dokončit. To je za mě No.1. Občas trochu tzv vypálit saze tím, že ten motor trošku protáhneš a vytočíš.

Pak vidím rozdíl v tom, že auto vypaluje někdy v 500 km a někdy až v 700 km. Krátké vs dlouhé trasy.

Jezdím taky často krátké trasy a občas to někam protáhnu. A nemám problém.

Sleduju množství sazí a ujeté km od poslední regenerace. A když vidím, že se blíží vypalování, protáhnu to kousek dál a vypalování nechám celé dokončit.

Nebál bych se toho. Na firemní dvojkové fábii mám nalítáno přes 270 000km a filtr moc neřeším. A stále funguje.

Editováno: , autor: AdoksS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je motor v zimě studený, tak to jistě není regenerace. Je to někde v tom Stav, souvisí to se start-stopem, je tam uvedeno nutný běh motoru. Tzn. Otáčky okolo 1000 a tato hláška = regenerace. 

Samozřejmě tam ta hláška může být i jen pro chod klimatizace. 

Editováno: , autor: Stanson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než jsem pořídil polarfis, tak jsem to sledoval jako věčina uživatelů tady.

Regenerace zapíná až při zahřátém motoru, kdy jsou otáčky cca na 1000 a v menu CAR pod stavem vozidla je hláška nutný běh motoru.

Motor má tak trochu nepravidelný chod. Jinak to bohužel poznat nejde.

Já jsem ještě dělal to, že po každé regeneraci jsem si vynuloval stav km v PP a vím, že regenerace na mém SIII probíhá při cca 720 Km.

Tak jsem to hlídal i podle ujetých km.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar,

já to poznám podle toho, že po silnici v obci za normálního stavu při rychlosti 55 km/h se motor plouží v otáčkách 1000 - 1100 na pětku, ale když běží regenerace, tak otáčky ve stejných podmínkách vyskočí na 1900 a jede se na trojku. Abych měl přehled o stavu, pořídil jsem si aplikaci VAG DPF za 129 Kč (ale je i spousta jiných).

1582381072_Beznzvu.thumb.jpg.940ce8ac22d0e4b83e195147a0520375.jpg 

Editováno: , autor: Mira96
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DPF jako takový se přeci čistí úplně sám a nepotřebuje k tomu žádné přípravky. Životnost filtru je dána v drtivé většině případů stylem jízdy. Pokud člověk motor podtáčí, filtr dostává zabrat - stejně tak jako další komponenty auta. Nelejte do aut takový hovadiny, nejezděte dle palubního počítače a máte vyhráno. ;)

  

V 20. 5. 2020 na 18:28, AdoksS napsal:

Nebál bych se toho. Na firemní dvojkové fábii mám nalítáno přes 270 000km a filtr moc neřeším. A stále funguje.

Filtry vydrží klidně 400 tisíc kilometrů. Zrovna z DPF se dělá úplně zbytečný strašák.

Editováno: , autor: Sabiza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám OIIFL bez start stopu a v menu stav vozidla jsem bohužel toto nikdy neviděl. Dá se to opravdu rozumně vyčíst přes obd adaptér ? Co jsem doposud viděl, tak veškeré obd hračky, co se spouštěly přes aplikaci Torque atd. měly jen nezajímavé informace. je mi jasné, že detailní info o dpf a vstřikách se dozvím pouze přes VAG a to je jiná liga za jiné peníze. Pokud by byla jednoduchá apka do mobilu přes obd bluetooth, která by pouze cinkla upozorněním, nebo měla info kolik km zbývá do další periodické regenerace, tak by to bylo super...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, dnes som si to vsimol, zdalo sa mi ze ide regeneracia, ventilator, vyssie otacky atd...., prepol som infotainment do informacii o vozidle-stav start-stop a tam to bolo uvedene ze je nutne aby bezal motor. 

Nechapem preco to nedali tak aby takato hlaska vyskakovala na PP bez toho ze to musim niekde hladat v menu infotainmentu (napriklad ako vyskakuje ze aktivujte start-stop.) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Zdravím, takže jestli tomu dobře rozumím, takže když jsem dnes ráno přijel do práce, cca po 25km jízdy, - 11 stupňů a běžel ventilátor, otáčky na volnoběh 1000/min, tak běžela regenerace? Už se mi to stalo víckrát a vždy se divil proč běží větrák nebo proč jsou ty otáčky na volnoběh najednou vyšší. Jaká nejlepší ráda, když zjistím, že běží? Pokračovat v jízdě a trochu ho projet? Lze to nějak zjistit, kdy nebo za jak dlouho bude regenerovat? Moc děkuji za všechny vaše poznatky a rady. Tomáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

zistis to iba ak mas OBD adapter a apku, ale ked jazdis do prace 25 km, aj ked prerusis regeneraciu, tak cestou nazad ti ju urcite dokonci. Ja jazdim casto aj kratsie trasy a ked mi zacne regenerovat, tak to radsej prebehnem a po cca 15-20 min jazdy je ukoncena. Vidis to ked si hodis v infotainmente pocas jazdy stav Start-Stop systemu (vypisuje ze je nutne mat spusteny motor) a po urcitom case ti nahodi ze je znova Start-Stop k dispozicii, to znamena ze regeneracia je ukoncena, vid hore moj prispevok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...