Přejít na obsah

Namodralý dým při regeneraci po výměně EGR


roki91

Doporučené příspěvky

Zdravím,

chtěl bych se zeptat doufám, že nezakládám nějakou duplicitu, nedávno jsem nechal měnit EGR ventil za nový a od té doby mi během regenerace z výfuku jde modrý dým, který je ze záčátku hustý a rychle se v potrubí hromadí. V autě mi to trochu i smrdí z ventilace. Smrad z ventilace může být že se pravděpodobně nevyměnilo těsnění co jsem se zde dočetl.. Todle mi před výměnou EGR nedělalo, klasicky málo dýmu.. Auto má najeto 260 000 a poctivě nechávám regenerace doběhnout do konce. Regenerace se spouští cca od 140km do 200km jezdím převážně v Praze. Podle DPF-VAG aplikace mám 0,13l oil ash. Auto necuká neslyším nějaké divné zvuky. Kupuji jen prémiovou naftu. Příští týden jedu do servisu, ale zajímalo by mě zda se s tím už nikdo nesetkal nebo by nemohl poradit.. Jde mi o to proč to tolik dýmuje protože to smrdí a celkem zamořuji auta zamnou.

Screenshot_20200407-185146.png

Screenshot_20200409-075730.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No když to začalo s výměnou egru tak to asi bude egrem. Jen tedy EGR by měl být při regeneraci zcela uzavřený, tak je divné proč to tak hulí. Asi nějaká netěsnost na výfukovém potrubí popř. v sání. 

Každopádně bych si dal pryč ten SW 9978 u 2.0 TDi to přináší jen problémy a likviduje často třetí vstřikovač... Proč ? To netušim...

 

Olej ti náhodou nemizí ?

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď, nechám to prověřit u jiného technika. Na jaký FW bych to měl dát před DG nebo po? myslím, že jsem se dočetl že tu máte většinou před DG verze 72 tušim?

 

Olej podle mě nemizí, nedávno jsem ho měnil tak nevím zcela určitě. Před výměnou oleje jsem s autem najel urcite 2tis KM a auto nehlásilo nedostatek ani když jsem vypouštěl starý olej tak mi nepřišlo že ho je málo. Budu to sledovat díky.

Ještě jedna otázka to DPFko už je asi na výmenu/vyčištění stejnak že? Regeneruje to poměrně často..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebude, neměnil bych to dokud nebude svítit kontrolka ten filtr bude papírově plný až kolem 260-270K km ale reálně obvykle vydrží výrazně víc 300 i 400K km. Krátké intervaly budou způsobené jízdou po městě a DG SW popř. špatnou kondicí některého ze vstřikovačů.

Poslední SW před DG je 9972.

Modrý dým může poukázat na olej ve spalovacím prostoru, ale může to být i špatně spálená nafta...

Pokud tam budou původní vstřikovače, rychlé zanášení bude i díky horší kondici, ale dokud to jezdí / neháže chybu / nebo odchylka dávky vstřikovače není až příliš velká, tak bych to neřešil, skončil by jsi ve zbytečném kolotoči výměny dílů který stojí hodně peněz a u tak starého auta to podle mě nemá význam,

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

díky nechám přehrát SW na 9972 a ok chápu, jen jedna otázka ještě může mít efekt vadný vstřik na zvýšení spotřeby asi ano, ale to by musel dávat více nafty. Protože si vzpomínám že jsem kupoval v zimě prémiovou naftu a ještě jsem přidal aditivum a po nějaké době začlo auto cukat kolem 2000 otáček potom jsem přestal dávat do nafty aditivum a bylo to zase ok. Každopádně děkuji za informace :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...