Jump to content
Branislav Š.

Škoda FAVORIT 135 LS - posilovač řízení

Recommended Posts

Posted (edited)

Dobrý den, mám jednu otázku: kupil som Škoda FAVORIT 135 LS, r.v. 1990 VIN č. TMBACA300M0293359 a má namontovaný posilňovač riadenia. Je to tuning, alebo tam bolo servo pôvodne? (mohlo sa jednať o exportnú verziu).  Potrebujem to zistiť predtým, ako si pojdem vybavit certifikát historického vozidla. Ďakujem pekne za pomoc. Branislav Š., Považská Bystrica, SK

Edited by Pawouk
Upraven název tématu a téma přesunuto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No musel bych se doma podívat do literatury, ale mám pocit, že posilovač u favorita nikdy nebyl ani v bájné exportní verzi. Je možné, že ho někdo narouboval z felicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

v knize od Andrta z r. 92 nic o posilovači není. Cedrych u felicie píše, že většina krom motorizace 1.9D jsou bez posilovače, který byl za tučný příplatek. Osobně jsem zažil jen jednu 1.6 combi s posilovačem, který nebylo možno kombinovat s klimou, kterou jsem měl v 1.3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi náročný tuning. Jsem taky veteranista (moto), takže vycházím z relevantních podložených zdrojů, většina diskusí na forech je plácání o raritách a "exportních verzích". Ještě si mou informaci ověř.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Není potřeba bádat někde v literatůře je snad známá věc, že do Favoritů se nikdy servo nedávalo.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veteranista vždy bádá a nevychází jen ze známých věcí a doměnek a pocitů.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při renovaci a testaci na HV je třeba bádat vždy. Dal jsem několik renovací v řádu stovek tisíc a anomálie se může vyskytnout kdekoliv a proto se tazatel ptá protože doložení technických věcí je na straně žadatele o VRZ. Jak jsi mu ty pomohl kromě posměšků? Kolik jsi otestoval HV?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě stačí to, že o Favoritech něco vím a fakt se do žádných servo nikdy nedávalo.

Spíše by mě zajímalo jaký byl poměr Iris a Malachit u Komfortů a jestli existoval prospekt na Million editiona a na Bike lina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakujem za Vasu pomoc. Rozhodol som sa, že to zatial nechám tak - servo je škoda vyhodiť, nakolko 860 kg FAVORIT sa s nim riadi naozaj velmi lahko. Certifikaciu historického vozidla zatial odsuniem. Potom, ako by sa na SK zacali aplikovať eko poplatky za jazdu vozidiel bez katalyzatora to dám na veteranske značky (vtedy servo budem musieť odstraniť a vratim stav vozu na povodny).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By vladiceek
      Dobry den, mam problem se Supem, neustale se mi povoluje sroub tusim ze k prevodovce rizeni a kdyz je povoleny tak jde slyset krupani (jako by kruplo v kloubu) po dotazeni je to bez krupani. Kdyz jsem tam dal lepidlo na zavit tak to vydrzelo cca ctvrt roku ale opet se povolil. Nasel jsem schema ve kterem jsou ty sroubky oznaceny a povoluje se konkretne sroub cislo 1. 
      Nevim si s tim uz rady nejspis dojde na servis ale kdyby to byla nejaka prkotinka tak bych si to rad udelal sam :)
      A jeste otazka podle schematu - je nebezpecne s tim jezdit?
      Diky moc :)

    • By TomicSh
      Zdravím mám problém so svojou Fabiou 2.
      Pri jazde mi dnes začala viackrát pípať prístrojovka a signalizovala mi chybu červený trojuholník, ABS, servo ikonky...spravilo mi to viackrát no potom prestalo. Keď som vypol auto a znova naštartoval tak mi resetlo budíky (čas, denný počet km) tak som to odignoroval no pri parkovaní a vytočení volantu mi to znova začalo pípať, no tentokrát mi vyplo aj posilňovač riadenia. Behol som teda na diagnostiku a tam mi vypísalo toto:
      -Centr. elektronika ZE 1.0                         1
       063E Napetí jízdniho akumulárotu          Príliš malý signál
      -Elektrohydr. posilovač 1.0                       2
      0236 Řídicí jednotka posilovače řízení svorka 30
      0508 Řídicí jednotka posilovače řízení svorka 30
       
      Stretli ste sa niekto s niečím podobným prípadne nasmerovať na chyby z diagnostiky?
       
      Ďakujem pekne 
    • By Czrkmcz
      Ahoj lidi mám dotaz, jak je možné odpojit , prípadně deaktivovat kotrolku serva u Fab I 1.4 TDi rv 2007 ? jde mi o to ze auto bylo z bazaru kde kontrolku nejakym zpusobem odpojili aby nesvitila , zavada se nehledala protoze nebyl duvod *nic nesvitilo*,  takze po vymene serva , cidla a konektoru bych chtel aby bylo vse ve stavu aby kdyz bude zase problem aby me na to upozornila kontrolka, bohuzel po otoceni klicku se nerosviti kontrolka serva a to ani kdyz *nasimuluju* nejakou zavadu tak take ne ,, kde se da kontrolka odstrihnout aby nesvitila ? za budiky jsem koukal vsechny kabely jsou neporuseny , 
    • By Orange
      Čau všem potřebuju na své O2 MR2006 (vyrobeno 27.10.2005) vyměnit řízení neboť mám vůli v hřebenu. Původně tam je 2. generace. Koukal jsem, že jde dát i 3. generace + kabelovej svazek k ní a pak, že potřebau novýho serva nahrát adaptace k danýmu autu. Rád bych nové a ne repas, páč repasům v tomhle případě moc nevěřim.
       
      Mám několik dotazů:
      1) Je při výměně za 3. generaci ještě nějakých úprav aby to fungovalo nebo stačí jen servo + svazek a jede to? Viděl jsem, že jsou i nějaký fyzický rozdíly dle ETKY.
      2) Má někdo odzkoušené i jiné než origo řízení výměnným způsobem? Dle ETKY to po slevě vyjde asi na 27tis. Kč samotný řízení v případě obou generací, což je rána. Druhovýroba tak za půlku. Ovšem zase povětšinou repas neznáme kvality.
      3) Nahrání těch adaptací pro konkrétní vozidlo (typ auta, podvozku, okruh pérování, typ tlumení...) je jen o zadání čísla té charakteristiky. Pochopil jsem, že tohle se týká jen 3. generace řízení. To jde zadat i přes VCDS nebo musí být origo VASem? To správný číslo/kombinaci najdu kde?
       
      Díky. Honza
    • By Gabo93
      Rozprodám díly na vozy Škoda Fabia I. gen.
      Mam tu motory 1,2 40 Kw AWY, 1,4 16V AUB
      Červená díly barva corrida 9151
      Modrá combi 4590
       
      Ptejte se na jednotlivé díly, není problém udělat foto a poslat na dobírku. Jinak osobní odběr v Trutnově.
       
×
×
  • Create New...