Přejít na obsah

Podsvícení budíků


HWSpeedy

Doporučené příspěvky

Zdravím, dnes jsem si všiml imho divného chování podsvitu budíků. V cca 18:30 jsem parkoval a při vypnutí zapalování si všiml, že evidentně zhasl podsvit budíků. Při cestě domů v cca 20:30 jsem to trochu sledoval a pokud bylo vpředu nebo pak nalevo zapadající sluníčko ale schované za mraky, tak podsvit svítil tak na 1/3 intensity, pokud se vjelo do lesa, tak podsvit zhasl tak, že nebylo budíky vidět. Nikdy jsem si nic podobného nevšiml, až jsem měl pocit, že dorazila nějaká aktualizace od MS. :-) Samozřejmě žádné připojení k netu auto nemá, je to rok 2012.

Co Vy na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, jel jsem na denní světla (svítím i vzadu, tak se dá jezdit na denní svícení až do tmy). Toho chování jsem si nikdy předtím nevšiml. Navíc tedy bych to čekal naopak, pokud vjedu do tmavého lesa, tak bych čekal rozsvícení a ne zhasnutí.

Neuklepl se někde nějaký šílený programátor v nějaké podmínce? Vůbec bych se při problémech VW se software nedivil. Škoda že se nedají dělat jednoduše nějaké úpravy původního sw.    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, jak páše Pawouk. Zhasnutí budíků tě má upozornit na to, že jedeš ve tmě a nemáš rozsvícená světla. Toto se zavedlo po úspoře odstraněním jedné LED a jednoho rezistoru pro kontrolku tlumených světel. Žádný programátor se neuklepl :-) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdit o půl deváté večer i v těchto letních dnech jenom na denní svícení není moc ideální. Pro mě je třeba docela obtížný odhadovat rychlost a vzdálenost takhle osvětleného protijedoucího auta. Jednou mě takhle překvapilo auto ve tmě s denními, když jsem předjížděl. Blbec jsem si myslel, že jenom stojí u krajnice a já v klidu předjedu auto, ze kterým jsem se táhl už dobrých 5 minut. Jenže ono nestálo... To byla hoňka se dostat zpátky do svého pruhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel hodně častý problém v našich končinách, že lidi neumí zacházet s osvětlením a jezdí s bludičkou (pravda, platí hlavně pro dodělávky), dokud oni sami vidí. Nota bene v kombinaci s tím nesmyslem, že s denním nemusí auto svítit vzadu. Přes den v bouřce nebo mlze napadne zapnout světla málokoho, dokud nemusí jet pomalu krokem a některé ani tehdy ne. S odhadováním podle světel to mám úplně stejně a divím se, že zákonodárce nenapadlo, že by prostě bylo lepší pohybující se vozidlo = zřetelně svítící vozidlo vpředu i vzadu.

 

Stmívání budíků při denních je fajn funkce, obzvlášť když člověk přesedá z auta, které má automatiku nebo nemá samostatné denní a svítí pořád hlavními, takže není zvyklý světla přepínat. Opravdu to dokáže trknout, když se zapomene.

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, asi jsem opravdu už blbej a nikdy si toho nevšiml. Ale mám s tím najeto 180 000 km. Leda že by to doteď nefungovalo vůbec a nyní se to čidlo probralo a začalo fungovat jak má. Ale to se mně zase zdá nepravděpodobné. Ale když přemýšlím, tak jsem si opravdu ve dne nikdy nevšiml zhasnutí budíků a nikdy si nevšiml rozsvicení / zhasnutí podsvitu, vždy bych řekl že se plynule snižovalo vlastní reflexní osvícení budíků tak jak ubývalo světla venku. Kdyby to náhodou přestalo fungovat tak jak to teď tedy správně funguje, tak to sem pro zajímavost napíši a jinak to dál neřeším.

 

@Supermarine_Spitfire: Jen tak mimochodem, originál fungující denní světla svítí OPTICKY více než potkávací, protože nesměrují kužel jen před auto. To co popisujete, tak jste asi potkal opravdu někoho s těmi samodoma bludičkami. Takových člověk potká spousty a kolikrát na ně blikám a až ho míjím, tak vidím, že mu tam cosi svítí. Pokud ale sám vidím večer bez problémů na silnici tak nepotřebuji svítit potkávacíma. A samozřejmě netvrdím, že na ně jezdím i v úplné tmě. Zatím se mně ani nestalo, že by mě někdo problikl, takže asi vidět jsem naprosto ok. Prostě rozumný kompromis.

 

@JayBee1: Souhlas hlavně s těmi co vzadu nesvítí. 4asto člověk potkává například na dálnici v hustém dešti kdy auta zvedají tříšť vody že by si to zasloužilo už skoro mlhovku a oni jedou bez zadních světel.

 

Jinak obecně, odhadovat cokoliv ve tmě podle světel je cesta na hřbitov. Člověk nemůže tušit zda je protijedoucí auto široké, úzké, jak má světla daleko od sebe. Zásada je, vidím světlo proti, vůbec nepřemýšlím o nějakém předjíždění.

Další věc, dnešní auta například některé auta co mají ve světle projektorovou čočku tak jde opravdu minimum světla mimo osvětlenou zónu, až se kolikrát zdá, že skoro nesvítí, Některé LED to samé, prostě osvětlená zóna a dál prakticky šmitec.

Ne nadarmo se doporučuje použití reflexních prvků chodců umístit na nohavice do oblasti kotníků. A taky bylo prakticky dokázáno, že člověka s reflexním páskem na ruce uvidí daleko lépe řidič auta s halogenama než auta s xenony, kde jde nahoru daleko méně světla.

 

Tak asi tak. Na závěr přeji všem potkat co nejméně neosvětlených dobrodruhů.

  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 6/11/2020 at 9:49 PM, HWSpeedy said:

Jen tak mimochodem, originál fungující denní světla svítí OPTICKY více než potkávací, protože nesměrují kužel jen před auto.

To sice jo, ale díky tomu rozptylu se za šera težko odhaduje rychlost auta a jeho vzdálenost. Stejný efekt jako dálková světla. Taky netušíte jak daleko je auto před vámi a jak rychle se pohybuje. S potkávacími světly bez problému.

On 6/11/2020 at 9:49 PM, HWSpeedy said:

Jinak obecně, odhadovat cokoliv ve tmě podle světel je cesta na hřbitov. Člověk nemůže tušit zda je protijedoucí auto široké, úzké, jak má světla daleko od sebe. Zásada je, vidím světlo proti, vůbec nepřemýšlím o nějakém předjíždění.

No a jak odhadujete za tmy rychlost a velikost(umístění světel je dáno vyhláškou) protijedoucího auta jinak, než jen podle světel??? Proboha.

On 6/11/2020 at 9:49 PM, HWSpeedy said:

Pokud ale sám vidím večer bez problémů na silnici tak nepotřebuji svítit potkávacíma.

Tohle je cesta na hřbitov! 

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@HWSpeedy Samozřejmě nevím, jak ti to fungovalo dřív, ale když zajede auto s denními do většího šera, budíky (číselníky) opravdu zhasnou úplně. Jestli to stmívá celou dobu plynule nebo aspoň ke konci skokově jsem nikdy nezjišťoval, ale když zajedu s denními do podzemních garáží, svítí jenom ručičky, číselníky budíků nejsou vůbec vidět. Tak to má být.

 

Jinak včera cesta 30 km za deště po okresce fakt katastrofa. Kdyby šlo jenom o toho troubu v tmavém autě přede mnou, který se se zhaslým zadkem naprosto ztrácel v příšeří ve vodní tříšti. Největší katastrofa je sledovat ve zpětných zrcátkách, kolik zepředu efektně ledkově nasvícených aut je zezadu úplně mrtvých. To jsme fakt taková banda kreténů? No ano, jsme! Právě na silnicích je to dobře vidět. Dokonce nějaký stříbrný Peugeot s takovými dodělávanými bludičkami, že nebyl vidět ani zepředu. No a PČR za deště sedí někde v bufáči a když je krásně, měří u značky konec obce, která je 50 m za posledním barákem vesnice. Je to marný, je to marný, je to marný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...