Přejít na obsah

zanedbany servis F2 1.2tsi 63kw r.v. 2013


PS1984

Doporučené příspěvky

Zdravím.

 

chcel by som sa spýtať - otec má fabiu II, 1.2tsi 63 kw, 5° MP, r.v. 2013, ktorú servisoval v autorizovanom servise len po dobu "povinnych" intervalov. Potom sa na to vykašľal a menil len olej, brzdovu kvapalinu a nejaký vzduchový filter. proste zanedbané servisovanie.

 

auto má najazdených nieco málo cez 70 000km, v podstate šlape ako hodinky, chytá pri starte hneď, baterka je pôvodná, ziarovky tiež, brzdy v pohode. nič neklepe, netrasie, netecie....

 

keby chcel tomu autu dat teraz poriadny servis aj podla odjazdenych kilometrov, načo všetko sa treba zamerať? sviečky, palivovy filter, brzdy??? poraďte prosím. viem, ze to bude závisieť od skutocneho stavu tých dielcov, ale radsej mať širší prehľad, nech vie co všetko by mohlo byť v hre. 

 

tych informácií tu je neúrekom a ja sa do toho ozaj nerozumiem, mám dosť co, aby som chápal sekciu F3 s mojou fabiou. nerozumiem tým oznaceniam kodov motorov a tak.

skôr hľadám info, že co by sa pri takejto kilometrazi malo skontrolovať (napr. ake sviečky), aby som mu to vedel niekde kúpiť, alebo mu napísať presné nazvy tych dielcov a nech sinto kupi on sam, len nech ho niekto neodrbe, ze "aj tieto budú pasovat". 

 

vopred ďakujem za odpovede.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kromě svíček, které se mění nejpozději po 60 000 km/ 5 letech, tam nic moc zanedbaného nevidím. Olej měnil, brzdovku také, vzduchový filtr píšeš, že také ano. Takže v tom nadále pokračuj (olej rok/15 000 km, brzdovka po dvou letech, vzduchový filtr 30 000 km).

Ke svíčkám - osobně bych tam dal to, co dává škodovácký servis, nech si u nich podle VIN zjistit objednací číslo dílu a kup to tam, kde je to pro tebe nejvýhodnější. Případně se podívej do tématu o svíčkách.

Co kabinový/pylový filtr v klimatizaci/ventilaci?

Kontrola brzd - opotřebení/koroze kotoučů a destiček, vzadu budou asi bubny - kontrola, vyčištění.

Palivový filtr nemá předepsaný interval výměny, vyměnit ho můžeš, nezbytně nutné to ale není.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to nebudeš dle VIN čísla vozidla ( stačí předložit malý techničák) kupovat přímo v prodejně Škoda, tak tady máš možnost koupit originální, co tam dávají ve výrobě viz:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03f905600a-zapalovaci-svicka-1-2tsi-skoda-16955.html

já tedy kupoval a používal české svíčky BRISK, které jsou za poloviční cenu a mě fungovaly ve stejném motoru co máš ty, úplně suprově viz: 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03f905600a-zapalovaci-svicka-1-2tsi-brisk-iridium-premium-27176.html

a dokonce myslím, že dodávají i k vám na Slovensko, ale u vás taky určitě na internetu seženeš

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád bys chtěl něco servisovat. Tvůj otec to servisoval výborně sám. A vůbec, jak píšeš, to není zanedbané. Tvůj otec postupoval správně. Kromě filtrů a oleje v motoru není potřeba nic měnit. Snad ty svíčky, ale až se to projeví na chodu. A občas se podívat se do zadních bubnů a vyfoukat prach. Ještě se při tom dívám pod prachovky na válečcích, jestli nezačíná unikat kapalina. Přední nápravu ti zkontrolují na STK, na těch natřásadlech dokonale. Na to vždycky spoléhám, že sám bych si to tak neprověřil.

Čím víc se do fungujícího šťourá, tím je to horší. A jestli někde něco slyšíš o servisech, tak je to jen na tahání peněz z lidí.

Já jsem taky nic nenechal dělat v servisu a nemyslím že bych svého mazla zanedbával. Předplatil jsem si prodloužený servis, abych tam nemusel v době záruky. A například 1. výměnu oleje jsem udělal už v 5000. Sám jsem si usoudil, že na novém motoru budou větší otěry. A dál měním po 10t. Přesto že mám doporučeno po 30tis. Ale nic víc není třeba, když to funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepíšeš, jestli máš klimatizaci, pokud ano, a nevíš, zda za tu dobu byla nějak servisovaná, tak bych ji nechal zkontrolovat a doplnit chladivo, samozřejmě vyměnit kabinový/pylový filtr A možná ještě vyměnit chladící kapalinu, když už chceš servisovat. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som az moc starostlivy a snazim sa ist cestou prevencie a vyhnúť sa tým necakanej a častokrát aj drahsej oprave, ak sa niečo zanedba. 

 

auto na stk a emisnej prechádzka bez problémov. podvozok suchý, nic nekvapka... brzdy su ok, ale možno by uz bolo vhodné myslieť aj na ne, ci sa uz neblizsia k nejakej intervalovej vymene... tiež napr. rozvody... neviem ani sám, len je tu táto možnosť tychto info a skúseností tu od vás, tak mu chcem poradiť....

 

ano, klimatizácia tam je. manuálna. nebolo s ňou nic robené.

 

ten vnútorný kabinovy filter nebol meneny. asi len na tych predpísaných prehliadkach, ktoré absolvoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak psal Pawouk, tak pokud je autu 7 let, tak tu klimatizaci si nech překontrolovat, popř. doplnit chladící médium. Kabinový filtr nech vyměnit zároveň s tou kontrolou klimatizace - souvisí to funkčně spolu dohromady. Já kabinový filtr měním 1 x za 2 roky, klimatizaci si nechám kontrolovat/doplňovat 1 x za 4 roky a vždy to zatím stačilo. Rozvody bych neřešil, tedy pokud tam je najetých těch 70.000 km a auto šlape a nehrká motor (rozvody) dlouho po startu. Zbytečně budeš investovat do rozvodů, které již u ročníku 2013 byly celkem schopně vyřešeny, maximálně vždy trochu zahrkají při startu.

Co se týče brzd, tak tam není stanoven žádný interval výměny jejich částí, ale jenom výměna brzdové kapaliny 1 x za 2 roky a u zadních bubnových brzd by se měly 1 x za rok  vyčistit a vyfoukat zevnitř, ale u malých ročních nájezdů to nikdy tak horké není. Spíš se kontroluje opotřebení brzdových destiček a kotoučů a podle potřeby se mění. Já ještě osobně vždy s výměnou brzdové kapaliny rozdělávám třmeny předních kotoučových brzd a čistím a mažu vodící čepy třmenů brzd a mažu vodící trny třmenů brzd. Na tohle jsou  ale potřeba specifická maziva a musíš to umět, jinak to nech dělat odborníka. I autorizované servisy tyhle brzdy nedělají kolikrát tak poctivě, nejlépe někde sehnat dobrého soukromého mechanika (ale opravdu prověřeného).

Pokud jsi ale nedávno prošel úspěšně STK, tak to vypadá na dobré brzdy a auto dle popisu je v pořádku a udržované. Pokud jsi ochotný i přesto do auta investovat něco navíc, tak je to tvá volba, ale s takovým nájezdem za ty roky to vypadá zatím na OK.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...