Jump to content
Apalosso

Cukani motoru na volnobeh - chyba P2196

Recommended Posts

Ahoj,

 

Moje octavka III Gtec 81kw rozsvitila kontrolku motoru - chyba 2196, Lambda za katem, bohata smes.

Na diagnostice je bohata smes pry u volnobehu, pri vyssich otackach se srovna.

Svicky na pohled pry ok, lambda ma 122tis, to je pry malo...

Nemel nekdo podobny problem?

Kdyz chybu vypnu, po 250km sviti znova.

Pri jizde bez problemu, pri volnobehu motor lehce cuka.

 

Diky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Projevuje se ti to při jízdě na CNG nebo i na benzin ? Nevím zda se CNG dá seřídit

jako např. běžné auto na LPG. Pokuď se to neprojeví při jízdě na benzin, může být

závada v plynové části auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prave dojizdim cng, prepnout se neda.

Ted chci jezdit na benzin a pozorovat zda to dela taky.

Pokud ne, chybu budu hledat v plynove casti - vstriky? Procistit ultrazvukem.

Treba mel nekdo stejny problem a vyresil to nejakou prkotinou jako vymenou gumicek na vstrikach nebo tak neco.

Nechci menit jeden drahy dil za druhym nez na to prijdu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak napiš pokuď na něco přijdeš, také mě to zajímá. Tu diagnostiku si

dělal v origo servisu nebo někde mimo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 14 minutami, Sudetak napsal:

Pak napiš pokuď na něco přijdeš, také mě to zajímá. Tu diagnostiku si

dělal v origo servisu nebo někde mimo ?

V origo, tam rekli menit lambdu za katem

V cng servisu delal podrobnejsi diagnostiku, kde zjistil ze to dela jen na volnobeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znamená, že v origo servisu nemají vůbec tušení jakým směrem jít.

Prostě viděli kód chyby a první na ráně je lambda za katem. Pokuď se

chyba znovu neukáže při jízdě na benzin tak ty plynový vstřiky (jeden z nich)

je opravdu možný kandidát. CNG servis by měl mít větší praxi čím začít,

chce to i trochu štěstí na šikovnýho mechanika.

Neměnil si teď někdy (nedávno) vzduchový filtr motoru ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 minutami, Sudetak napsal:

To znamená, že v origo servisu nemají vůbec tušení jakým směrem jít.

Prostě viděli kód chyby a první na ráně je lambda za katem. Pokuď se

chyba znovu neukáže při jízdě na benzin tak ty plynový vstřiky (jeden z nich)

je opravdu možný kandidát. CNG servis by měl mít větší praxi čím začít,

chce to i trochu štěstí na šikovnýho mechanika.

Neměnil si teď někdy (nedávno) vzduchový filtr motoru ?

Ja to auto kpupil ted nove, po 650km to zacalo delat. Zatim jsem nemenil nic. Ted jdu dojet plyn, tak uvidime.

Nerikam ze lambda to nemuze byt, ale servis dela co jim rekne system, oni nepremysli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Apalosso Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.

 

Něco podobného se řešilo zde. Ta lambda může být klidně KO.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na benzin to vypada bez problemu, chod uplne perfektni. Budu jeste testovat dale a pak dam vycistit plynove vstriky.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chce to čistě na benzin ujet víc kiláků, abys měl jistotu, že se do paměti nezapíšou ty samé

či jiné chyby. Na LPG se doporučovalo alespoň 500 km, resp. jednu celou nádrž. Teď aktuálně

je zrovna cena benzinu na čerpačkách pro toto příjemná.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Děkuji Pawoukovi za nasměrování a Dablasovi2 za cenné zkušenosti, níže cituji co mě odepsal (podobné problémy jako jsou výše):

 

Ahoj, jojo špatná lambda. Doporučuju zajet na diagnostiku tam ti řeknou přesně, ale dej si pozor. V autě máš dvě lambdy a já jsem měl špatnou lambdu za katalyzátorem, jenomže v neorigo servisu jak to napíchl na diag. tak mu to ukázalo špatná lambda 1.  Na tom by nebylo nic špatného jenomže mi řekl, že to je lambda PŘED katem. Ale když jsem se podíval do dílenské příručky tak je pod číslem 1 označena  lambda za katalyzátorem. Ještě jednou jsem tam jel abych se ujistil, že opravdu ví co říká a bylo mi řečeno, že to dělá 30 let a ať ho nepoučuju. OK objednal jsem origo lambdu a vyměnil před katem. Vymazal chyby a auto jelo stále špatně. Tak jsem to zoufalý zavezl do autorizáku a tam mi bylo řečeno, že mám špatnou lambdu za katem... 

Edited by Sudetak

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co píše Sudetak tak potkalo mě a našel jsem i k tomu screen, který patří k té lambdě za katem. Je možné, že tuto chybu to může vyhodit i k jiným závadám, ale řekl bych, že to bude na 90% ta lambda.

104097913_579546062960175_4150818415569503254_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nemelo by to delat problem i na benzin?

Zrejme to dela pouze pri cng.

V origo mi rekli, ze to je lambda za katem, to je pravda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dablas2 měl při závadě najeto 98 tis. km (někde jsem četl, že životnost lambdy se předpokládá 160 tis. km),

kód lambdy za katem dle etky je pro motor CPWA 04E 906 262 EC, např. zde:

https://www.originalniautodily.cz/produkty/c-04E906262EC.html

Výměna lambdy je snad menší práce (když tedy půjde povolit) než řešit vstřikovače.

P.S. kód lambdy bych raději ověřil dle VIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na cng cuka, chyba sviti porad.

Na benzin necuka a kontrolka dokonce zhasla.

Opravdu to muze byt lambda? Furt se mi to nezda:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maličko bych se přikláněl k té lambdě, a to z toho důvodu, že sem pátral po nějakém

filtru plynu jako má běžně systém LPG. Ale žádný jsem nenašel a ani v popisu systému

od škodovky žádný není. Nevím zda CNG má stejnou schopnost jako LPG zasírat vstřikovače.

Možná že i běh motoru na CNG je choulostivější na přesnou regulaci od lambdy než při jízdě

na benzin, ale to spekuluji. Výměna lambdy je relativně jednoduchá, než vyndavat vstřikovače,

čistit je a následně instalovat zpět :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro člena Apalosso, pročítal jsem na netu info ohledně CNG a Octavie a narazil jsem na

zmínku v jedné diskuzi (Jarda 07.04. 7:09 hod), je to psané trochu zmatečně, ale pochopil

jsem to tak, že nakonec to byla lambda za katalyzátorem.

https://www.autorevue.cz/skoda-octavia-g-tec-prijde-o-multilink-a-verzi-liftback-zname-podrobnosti/?showforum=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po kontaktovani primo Skoda Auto mi odepsali, ze mi uhradi komplet naklady na vymenu lambdy. Domluvili to v servisu u me ve meste. Zitra tam jdu.

Tak uvidime, zda to pomuze:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak buďto se testuje najížděním km na CNG, nebo kontrolka zase svítí

i přes výměnu lambdy, anebo na výměnu zatím nedošlo :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to já bych nevydržel a hned to testnul, máš pevný nervy :-)

Jak proběhla výměna, nenastaly nějaké komplikace s povolením lambdy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chci vyjet stary benzin a dat tam 100oktan. Uz mam dojezd 35km, takze uz to bude:))

Problemy nebyly:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doufám, že budeš mít už klid a najíždět spokojeně další a další km.

Prosím tě, a až budeš dojíždět ten třicátýpátý kilometr, nekoukej pořád

na ty budíky ať se ještě nenabouráš :-) :-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...