Přejít na obsah

Fabia - Kamiq


waw

Doporučené příspěvky

Protože mě Fabie neoslovila uvažuju o prodeji a koupi Kamiqu. Jak to vidíte majitelé stojí změna za to? Asi jediný co by mě mrzelo je 1.2 TSI. Kamiqa bych bral 1.0 ten silnější urrčitě neužiju. co hlučnost je lepší jak ve Fabii?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Loni  na podzim jsem pro manželku řešil stejný problém, vyhrál Kamiq a jsme z něj nadšení. Je to jiné auto.  Hlučnost proti předcházející Fabii je srovnatelná, zdá se mně, že máme hlučnější pneumatiky, ale komfort jízdy úplně jinde. Kamiq, přestože je vyšší, má skvělé jízdní vlastnosti. Jen na příčných nerovnostech je asi tak stejný, nezatížený je trošku koza..  A už jsem to psal jinde, motor 1.0 TSI ve spojení s DSG převodovkou je skvělý.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě když si spočítám kolikrát jsem využil kapacitu kufru v kombíku si musím přiznat, že minimálně. A hory mě netrápí.

před 18 hodinami, Karel Bůna napsal:

.......... motor 1.0 TSI ve spojení s DSG převodovkou je skvělý.  

Automat nechci ani náhodou zastávám názor, že na automat se musí buď hodně najezdit pak dává smysl a nebo neumět řadit ani jedno se mě netýká nad to řazení je půl radosti z řízení... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, měl jsem podobný názor, pak jsem ale nějaký čas jezdil v zahraničí s automatem a naprosto jsem ten názor změnil. Od té doby považuji řazení  v autě za úplně zbytečnou činnost.  Ale na to můžeme mít každý úplně jiný názor, to je jasný. Doporučuji vyzkoušet, je-li ta možnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě když si spočítám kolikrát jsem využil kapacitu kufru v kombíku si musím přiznat, že minimálně. A hory mě netrápí.

Automat nechci ani náhodou zastávám názor, že na automat se musí buď hodně najezdit pak dává smysl a nebo neumět řadit ani jedno se mě netýká nad to řazení je půl radosti z řízení... default_smile.png

Radost z rizeni v Kamiqu 1.0 tsi 70 kw? O tom snad nemůže byt řeč.

Ja ted vymenil přítelkyni F2 DSG za Kamiq 1.0 DSG a je to o hodně lepší auto než moje F3 v Combi.

 

Odesláno z mého JSN-L21 pomocí Tapatalk

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdepak o 70KW nepadlo ani slovo ne, že by teda 85 KW byl zásadní rozdíl, taktéž jsem nepsal o radosti z řízení, ale z řazení, dobrá možná to není radost, ale určitě lepší než jen točit volantem. Totiž auto je pro mě čistě praktická věc není mi 20 a kdyby bylo nečučel bych na Kamiqa....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnil jsem Fabii (Combi) za Kamiqa. Sice jezdím zatím jen krátce, ale nelituju toho.

Jenže ono se to blbě porovnává. Fabii jsem měl oproti Kamiqu v podstatě bez výbavy, takže z tohohle pohledu vyjde vždy lépe, ale ta Fabka za to nemůže. :)

Motory mám stejné (1.0 TSI), jen jsem přešel na automat.

 

Za mě největší rozdíl jasně kufr, ten byl ve Fabii obrovský, ale zase jsem ho málokdy měl fakt plný, že bych měl potíže naložit, co jsem zrovna chtěl.

Uvnitř je zas víc místa v Kamiqu (přesunul se prostor z kufru), a to asi jak vzadu, tak i u řidiče se mi to zdá prostornější.

 

Výbavy nesrovnávám, jak říkám, není to fér. Nicméně rozhodoval jsem se hlavně kvůli tomu, že se mi subjektivně líbil víc Kamiq a chtěl jsem nějakou tu lepší výbavu.

Důvodem určitě nebyla nespokojenost s Fabii nebo nějaký problém. Kdyby bylo blbě a nemohl jsem si Kamiqa dovolit, jezdilo se s ní fajn a člověk si zvykne na to co má i to co nemá. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám Fabku ve verzi style a nic moc tam právě není a zase bych nebral nic míň, než to. Nicméně Fabie má papírově velký kufr, ale dost úzký oproti předchozímu autu. Pokud jsi měl fabku tak jak jsi na tom ted s odhlučněním motoru?  Mužeš se rozepsat co máš za výbavu?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jak v obyč. Fabii, ale pokud máš kombi a zdá se ti tam úzký kufr, Kamiq bude asi ještě horší. Třeba tam po stranách chybí ty praktické přihrádky co měla Fabie nad koly.

Tady jsou jen takové kosmetické, nic se do nich dávat nedá. A hluboký je asi tak 2/3 oproti Fabii. Prostě není to kufr na 5 lidí na týdenní dovolenou.

 

Odhlučnění se mi zdá lepší, méně kraválu. Možná je to i tím, že nějaké výmoly nejsou tolik cítit, ani slyšet. Kamiq po nich letí lépe. Ale zase se na to moc nesoustředím. Rozhodně nic, co bych hned řekl, že je špatný.

 

Výbavu mám Monte Carlo + pakety Connectivity (infotainment, virtuální kokpit) a Komfort (elektrický kufr, vyhřívání všech sedaček), kola 17'. Tohohle jsem si konfiguroval sám dle svého, Fabie byla skladovka, takže bez možnosti úprav. Výbava byla Style plus.

 

Kdybych měl vypíchnout co je pro mě nejvíc vidět/cítit oproti Fabii ve výbavě, kde jsem to neměl:

- virtuální kokpit

- infotainment (větší display a fakt mi nevadí vzhled ala stojící tablet)

- elektrický kufr (fakt pohodlné)

- sportovní sedačky jsou perfektní na sezení

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, Kamiq má jednoznačne lepšiu výbavu, veď je to o generáciu novšie auto ako stará trojková Fabia. Inak už pri Fabii 1.0TSI hovoria o lepšom odhlučnení ako pri 1.2TSI, čiže Kamiq na tom musí byť ešte lepšie - a po mojej krátkej skúšobnej jazde po meste v Kamiqu to aj môžem potvrdiť. Ale ja by som svoju trojkovú Fabiu Combi za Kamiq nemenil - mne by strašne chýbal ten kufor. Väčší priestor v interiéri by som nevyužil, keďže aj tak jazdím takmer furt sám. Pre mňa je Kamiq módny výstrelok a nedáva mi žiadny zmysel. Keby aspoň mal možnosť 4x4.

 

Ak by som dnes kupoval nové auto a mal na výber Fabiu alebo Kamiq, kúpil by som Scalu. Ale každý máme iné priority a každému vyhovuje a páči sa niečo iné....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, brrrrm napsal:

Inak už pri Fabii 1.0TSI hovoria o lepšom odhlučnení ako pri 1.2TSI, čiže Kamiq na tom musí byť ešte lepšie - a po mojej krátkej skúšobnej jazde po meste v Kamiqu to aj môžem potvrdiť.

Tak to si nejsem vůbec jistý, kde co čtu každý velebí 1.2 s tím ,že 1.0 je prostě horší a já říkám, že 1.2 TSI ve Fabii je fakt dost hlučný....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni hlavne nadávajú na kultivovanosť motora a HTPčkový zvuk pri vyšších otáčkach. Ale pri bežných otáčkach by to malo byť tichšie ako 1.2TSI... lepšie odhlučnené. Neviem, či to do Fabie prišlo až s FL, alebo už to mali aj MR pred FL. Kamiq je na tom o poznanie lepšie v porovnaní s 1.2TSI, no viezol som sa iba pri bežných otáčkach, keďže Kamiq bol ešte v zábehu. Ako je na tom pri 4000 a vyššie, to nech skúsia popísať ostatní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Jedna zaujímavosť z krajiny klokanov ktorá sa týka Škody a Kamiqa. Nedávno porovnávali v moto časopise nové malé SUV Ford Puma a VW T-Cross ktoré majú doraziť onedlho do Austrálie. V diskusii pod článkom sa viackrát ozvalo - zabudnite na tieto autá a kúpte si radšej Kamiq od chicken head - kuracej hlavy, je lepší.  Totižto málo kto tu vie čo znamená ten symbol Škody - okridleny šíp. Tak som sa na ten znak pozorne zadíval a naozaj po chvíli som v ňom uvidel náznaky kuracej/slepačej hlavy.

Možno preto Škoda upúšťa od tohto symbolu na zadných dverách na najnovších modeloch a nahrádza ho veľkým nápisom Škoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Síce staršia téma ale mám osobné skúsenosti. Moja Fab3 MPi 44Kw, točí na diaľnici 4100ot. Motor nepočuť iba aerodynamický hluk. Známy má Kamiq TSi 70Kw. Jemu to točilo 3tis niečo. Hluk sa zdal o niečo vyšší. Veľké k tomu prispieva fakt a to vyjazdený olej. Mením každý rok bez rozdielu km. Priemer okolo 10tisíc. Krátkymi jazdami ten olej má dosť asi aj po 5 až 7 tisíc km. Takže aj toto vplýva na hlučnosť. Použité pneumatiky tiež a kvalita cesty, vietor a podobne. Na Youtube testuje Poliak tieto auta a prístroj mu ukazoval rovnaké hodnoty od 66 po 70 db skákalo Pre Fabiu, Scalu to bolo podobné čo som videl videá. Ono je to len pocitové, lebo Kamiq pôsobí zvnútra väčšie. Tak ako na Kamiqu a Fabii bolo motor počuť hlavne v záberu teda pri akcelerácií. Po ustálení tempomatovej rýchlosti sa takto dalo ťažko niečo uchom vypozorovať. Aj v Kamiqu bolo počuť bočné hluky od dverí tak ako vo Fabii. Hlavne treba porovnávať približne rovnaké autá s podobne najazdenými km a po výmene oleja. Pri viac najazdených km už môžu počuť ložiská a podobne. Takže takto to zrovnávať je nevypovedajúce. Hlavne nové auta to je ideálne. Ja dokonca nevidím žiadny rozdiel medi Fab3 a Fab4 MPi. Rovnako sprevodované a hlučnosť motora rovnaká. Jazda takmer v bežnej premávke 50/90 podobná. Akurát iný pocit z interiéru. Je to len namýšľanie si niečoho iného ako v skutočnosti je. Autožurnál kritizoval novú Fab4 za vyššiu hlučnosť pri diaľnici, ktorú nameral až na 74db.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je třeba se na to dívat správně se správnými pojmy. Ucho není lineární detektor. Zvýšení hladiny akustické intenzity o 3 dB sice znamená faktor 2 pro akusticky tlak, to ale neznamená, že vnímána hlučnost je také s faktorem 2. Za další také závisí na frekvenční filtraci, některé “hluky” sice mohou být velmi intenzivní, ale pro lidské ucho téměř neslušné.
Potom je také rozdíl zda měří hladinu akustické intenzity, nebo výkon kde dvojnásobném nárůstu tlaku odpovídá 6dB.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie prístroje na meranie hluku treba brať s rezervou. Väčšinou to testujú na rovnakých úsekoch v takmer rovnakých podmienkach. Skákanie medzi 66 a 70 to potom vyhodnotí priemernú hlučnosť. Čo viem niekde som čítal že všetky nové autá vyrobené v EU podľa nových pravidiel nesmú presahovať cez 70db a aj pri stojacom vozidle musia mať nižší hluk. myslím že súčasné auta sa do 70db väčšina zmestí. Myslím že Polo, Fabia, Scala sú hlučnosťou podobné. Kamiq je vyšší, tam čo som pozeral rôzne merania a testy bol väčšinou +1db. Najlepšie teda najnižšie hodnoty mal Superb a Passat. Ale ako som písal vyššie. Vplyv má na to najviac vyjazdený olej, potom pneumatiky, cesta, počasie a najazdené km. Stav auta teda podvozku, silentblokov a ložísk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 11. 2020 na 0:54, Tiptronic napsal:

Jedna zaujímavosť z krajiny klokanov ktorá sa týka Škody a Kamiqa. Nedávno porovnávali v moto časopise nové malé SUV Ford Puma a VW T-Cross ktoré majú doraziť onedlho do Austrálie. V diskusii pod článkom sa viackrát ozvalo - zabudnite na tieto autá a kúpte si radšej Kamiq od chicken head - kuracej hlavy, je lepší.  Totižto málo kto tu vie čo znamená ten symbol Škody - okridleny šíp. Tak som sa na ten znak pozorne zadíval a naozaj po chvíli som v ňom uvidel náznaky kuracej/slepačej hlavy.

Možno preto Škoda upúšťa od tohto symbolu na zadných dverách na najnovších modeloch a nahrádza ho veľkým nápisom Škoda.

 nebude za chvíli ani vepředu, bude tam také jen nápis ŠKODA 

Editováno: , autor: Petr Svetr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...