Přejít na obsah

Utáhne karavan? 1.6TDI 77 kW, r.v. 2015


pavelvicena

Doporučené příspěvky

Celkově je s 1.6 TDi nevhodné cokoli těžšího tahat.

To že je motor slabí ani tak nevadí, ale vadí to převodovce, která je namáhá dost i vlastní vahou auta. Je konstruovaná na 250nm a má menší setrvačník než 2.0 verze.

Ve všech ohledech ta převodovka dostává čočku. Taháním karavanu jí dost zásadně snížíš životnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná budu kecat, karavan jsem já přímo osobně neřešil, ale nemá být karavan s váhou přesahující 750 kg bržděný ? To je docela rozdíl. Když jsme u těch wartburgrů, tak to nebyly žádná prdítka, ale dost těžké vozy s velmi silným plechem, který měl konstrukční pevnost určitě vyšší než octavia III. Jinak pokud je karavan brždění tak samozřejmě sneseš vyšší váhu.

 

Tou převodovkou jsem to myslel tak že pokud budeme tahat 1t karavan+ u motoru 1.6 TDi, který používá převodovku MQ250 nebo hůř variantu s MQ200, které se často projevují vysokým opotřebením / vůlemi / špatnými ložisky už ve 200K km v autech kde se jezdí dravěji, tak musíme počítat s tím že tyto závady se budou projevovat u takové převodovky výrazně dřív, pokud budeme sezoně tahat velký karavan.

Osobně si myslím že tahat těžké věci za těmito malými motory co mají konstrukčně slabší převodovky samozřejmě lze, ale není to hnacímu ústrojí příjemné (motoru to nevadí) a je lepší pokud víme že budeme tahat těžké věci zvolit motorizaci s převodovkou aspoň MQ250 , ideálně MQ350 MQ450-500 na kterých se zvýšená zátěž vůbec neprojeví. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, mimous napsal:

1.6 TDI bývá hodně oblíbený motor u Holanďanů i v Passatu/Superbu/Touranu. Ti za tím ten karavan často tahají přes celou Evropu.

 

To máš naprosto pravdu, taky se při kupování aut z těch to destinací dává obvzlášť pozor na převodovku, velmi často pískají, protože jsou špatná ložika / vůle na hnací hřídeli. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnávat wartburgy, stodvacítky, nedejbože trabanty a tehdejší přívěsy nemá smysl. Tehdy brzdění ani neexistovalo, takže asi tak. Dnes bude obytný přívěs na 99% brzděný a taky o dost těžší. U 1,6 by to chtělo plynulou jízdu, ale kde ji vzít že :D V TP asi nebudou moc vysoká čísla, rozhodně ne kvůli motoru, ale kvůli brzdám, absenci 4x4. Ještě, že aspoň ten převis tam je..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...