Přejít na obsah

CFFB velmi casta regeneracia DPF


Nnso

Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

mam Superb II 2011 4x4 103kW CFFB, najazd okolo 280tis. a posledny mesiac som si vsimol ze sa DPF filter regeneruje prilis casto. Byva to kazdych 80-250km, vzdy rozne - raz vydrzi neregenerovat 200km, potom za par dni regeneruje uz pri 100km. Kontrolka DPF mi uz rok nezasvietila, prebiehajucu regeneraciu poznam z toho, ze ma 1000rpm na volnobehu, pri prudkej akceleraii ide biely, niekedy sedy dym, smrdi, a je trochu znizeny vykon. Pocas regeneracie vzdy idem na ~2300rpm po dobu dokial nie su otacky volnobehu normalne okolo tych 830, nestalo sa nikdy ze by regeneracia trvala dlhsie ako 15 minut. Nejazdia sa na tom kratke trasy po meste, na jeden start sa prejde minimalne 30 km. Navyse som si vsimol ze koncovky vyfuku ktore boli leskle, chromove su zrazu cierne a ked dam dovnutra prst tak je cely cierny, to predtym sa vobec nestavalo, vzdy bol vyfuk cisty a leskly. Niekde som o tom cital ze tak sa prejavuje uz konciace DPF...

 

Teraz k moznym pricinam, co ma napadlo ze by mohlo sposobovat, nie som vsak ziaden odbornik:
- Chip na 132kW, takto upravena RJ je uz treti rok
- EGR ventil zaslepeny, odstaveny v RJ, pretoze nefungoval a auto hadzalo do nudzaku, planujem jeho vymenu buduci rok

 

Chcem sa teda spytat, ci by tento problem vyriesila vymena celeho EGR ventilu za novy funkcny kus a jeho spatne aktivovane v RJ + nutena regeneracia DPF cez diagnostiku, alebo by bolo nutne aj vycistit ba dokonca vymenit DPF filter za novy?

 

Nemam nikoho z diagnostikou co by to odmeral, takze by som bol rad aspon za odpoved na teoretickej rovine, mozno je chyba uplne inde ako v nefungujucom EGR, netusim, nevyznam sa do toho. Ak niekto riesil taketo caste regeneracie co boli spojene s nefungujucim EGR, budem rad ak sa podeli o skusenost.

Editováno: , autor: Nnso
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úprimne... A čo by si čakal, keď si nachipoval motor o 29 kW a zrušil si ochladzovanie výfukových plynov? 

A po tretie... Máš 280 tkm... 

 

Je jasné, že všetky tieto veci vedú k jednému efektu. Niečo sa musí pokaziť. 

Ešte ak by si čítal iné diskusie, tak po nahratí novej verzie softvéru sa ľudia sťažovali na častú regeneráciu. 

No v tvojom prípade by som to asi tipoval na odchádzajúci DPF. 

Ten egr tam VW/Škoda nedala zo srandy... 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto nebolo na aktualizacii softveru v skodovke. Prisli 2 papiere a tie som odignoroval, takze caste regeneracie spojene s tym sa ma netykaju.

 

Mam este par otazok:

 

- Aka je teda rozumna hodnota zvysenia vykonu toho 103kW motora, ked sa bavime o tom aby bolo citit zvyseny vykon a zaroven aby netrpeli komponenty vozidla? Chalan co to chipoval vravel ze tych 132kW je pre CFFB ideal, to dava vacsinou na ohlad komponentov, no zial v tomto pripade to asi moc neplatilo.

 

- Ak by sa blizil koniec DPF, nemala by svietit aj kontrolka DPF a nebol by aj celkovo znizeny vykon motora (nie len pocas regeneracii)? Nenasiel som presne informacie za akych podmienok kontrolka zasvieti, ale z toho co som pochopil tak vraj ked je mnozstvo sadzi vacsie ako pri obycajnej regeneracii kedy kontrolka nesvieti, teda ze je tam nejaka hranica, a teda robim ja vlastne to, ze ho vzdy necham zregenerovat a nikdy nedovolim aby mnozstvo sadzi bolo na hranici aby zasvietila kontrolka DPF.

 

- Nie je mozne nijakym sposobom predlzit tu zivotnost DPF, napr. vymenou EGR ventilu? Pytam sa z toho dovodu ci sa mi vobec oplati dat niekolko stoviek na vymenu a sprevadzkovanie EGR.

 

Vdaka za odpoved.

Editováno: , autor: Nnso
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

Permanentně uzavřený EGR DPFku životnost zásadně nesnížil pokud jsi jezdil delší trasy.  Jde o to že DPF filtr potřebuje k provozu pracovní teplotu 200 stupňů +, když tuto teplotu nemá, tak se nemění uhličitany na páru a intezivně se hromadí. Např. když nastartuješ motor a ujedeš prvních 10 km, může se filtr skokově zanést o 30% hore a pak o tu samotnou hodnotu velmi rychle klesnout aniž by proběhla regenerace. Než se motor ohřeje tak EGR pomáhá zvyšovat teplotu plynu - chladič je uzavřený a egr jen přepouští zpět spaliny (nechlazené)- motor se rychleji zahřívá, po docílení provozní teploty má zase naopak za úkol chladit spaliny, není žádoucí aby filtr byl vystavován dlouhodobě teplotě přes 350 stupňů, dochází tam naopak k degradaci drahých kovů, které jsou žádány pouze při aktivní krátké regeneraci.

 

Během regenerace je filtr kompletně uzavřený. Tudíž na regenerační cykli to vliv taky nemělo.

 

280K km je už hodnota kdy může začít filtr projevovat příznak zaplněním oil ash, ale výfuk by stejně černý být neměl. Žádnou chemií ani tím že vrátíš zpět nový EGR ventil už situaci nezlepší.

Můžeš nechat zkontrolovat vstřikovače, protože motor by neměl dýmit ani při regeneračním cyklu, to poukazuje na špatnou funkci vstřikovačů, nebo čerpadla nebo váhy vzduchu.

 

Další problém co zvyšuje rychlost zanášení filtru je průsak oleje do spalovací prostoru - může dělat turbo. Tj. kolik doléváš oleje mezi výměnou ?

 

Pokud máš vstřikovací systém OK, můžeš ho nechat vyčistit SUCHOU cestou, žádnou chemii !!

 

Každopádně máš 280K km a já ti výrazně doporučuji ten DPF po kontrole vstřikovačů rovnou vyměnit za značkový repas od škodovky:

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0253058dn-katalyzator-s-filtrem-pevnych-castic-2-0tdi-skoda-economy-26865.html

 

Je to jediný cenově dostupný funkční filtr s původními vlastnosti originálu a brzy už ho nikdy neseženeš, protože se doprodávají skladové zásoby- projekt na repasování těch to dílů byl u motorů CFFB ukončen. Žádný jiný DPF ti fungovat, nebude, čištění filtru není moc funkčně dlouhodobé řešení a originál klasika stojí 50 tisíc.

 

U filtru s 280K km na tachometru, je regenerační interval 200-400km normální stav. Cokoli pod 200 je problém.

Kontrola DPF filtru se ti rozsvítí potom co už filtr nebude schopný dokončit úspěšně regeneraci ( zkusí to několikrát než ti vyflusne chybu) - úspěch se bere když filtr dosáhne na hranici 600 stupňů a zároveň klesne hodnota soot mass.

Editováno: , autor: 15degren
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren vzhledem k tomu, že už nebudou, má smysl si nějaký koupit do zásoby dokud ještě nějaký je, když člověk obětuje tu zálohu a origo stojí raketu? Aktuální nájezd 193tis, oil ash 0.11l podle VAG DPF (za posledních 50tis co to mám to vylezlo z 0.09 na 0.11, nikde jsem nenašel kolik je maximum), regenerace po 450-650km, regenerovat začne při >= 63% zaplnění jakmile má aspoň trochu vhodné podmínky (většina cest >50km a dálnice, město minimum) a ukončí se při cca <=30% zaplnění při jakékoliv blbosti jako přibrždění, nejvíc se regenerace dostane na nějakých 15% zaplnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skúsil som čistič DPF od JLM, natankoval plnú nádrž, prešiel som na tom 1/4 nádrže (~250km), medzi tým asi 4 štarty a zatiaľ ani raz neregenerovalo, nedymilo. Inokedy už pri nájazde od poslednej regenerácii 110-130km regeneruje znovu. Je to naozaj záhada. 

 

K tomu DPF čo si posielal link, tam je v popise, že je pre vozidlá s predným náhonom, ja však mám 4x4, a čo som pozeral na tej stránke DPF na štvorkolku stoji 1500€, alebo je možné ho namontovať aj mne?

Editováno: , autor: Nnso
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Zdravim, prispievam po nejakom case.

 

DPF filter bol pred par dnami vycisteny, obaval som sa teda toho ze by mohla byt prasknuta keramika, aj mi povedali v servise ze to keby je hned vidia a nesiel by vycistit. No opak pravdou - isiel vycistit krasne, odmerali tlak pred cistenim: 27 mbar, po cisteni 1 mbar. Zlepsili sa diferencne tlaky na volnobehu (predtym 11-12, teraz 6-8) no co ma nadalej trapi je, ze aj napriek tomu ze bol vycisteny tak regeneruje po 150-200km, predtym to bolo ako som spominal v prvom prispevku okolo 100-150.

 

Vyfuk je cierny stale, pri silnej akceleracii ide trosku cierneho dymu. Tu je teda otazka, napada vam nieco, co by to mohlo byt? Prepustat dym cez DPF aj po tom ako mi povedali ze prasknuty nie je a isiel vycistit? Vstreky neboli kontrolovane, tiez mi napadlo ze by to mohli sposobovat (tvorbu nadmerneho mnozstva sadzi), dalej moze byt aj problem v sani? Napr. prasknuta hadicka, zakarbonovane sanie, tym padom sa nerobi dobry pomer paliva a vzduchu?

 

Idem s tym buduci tyzden do servisu, rad by som bol aspon keby mal niekto predstavu co to moze sposobovat.

 

Vdaka

Editováno: , autor: Nnso
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DPF filtr pokud je ve 100 % kondici prostě žádný viditelný dým nepropustí.

Evidentně keramické kanálky jsou víc prostupné než by mají být, proto doporučuji rovnou měnit a ne to zkoušet čistit, na druhou stranu stačit to může.

 

Nicméně pořád nevíme jak se ten filtr chová, co spouští regeneraci, musíš si jednoduše vysledovat jak se filtr reálně plní pomocí diagnostiky. Může regeneraci spouštět cal. množství nebo čidlo diferenčního tlaku, nebo jiná proměnná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tou keramikou som nevedel, už si to viem predstaviť.

 

Regenerácie si sledujem cez VAG DPF aplikáciu a z toho čo som spozoroval tak:

 

- začína regenerovať podľa soot mass calculated, keď býva 18-20g a pridám (narastie tlak), vtedy začne

- soot mass measured býva vždy o 10g menej ako calculated, tento drift je normálny alebo to treba nastaviť v RJ?

- diferenčné tlaky ako som spomínal na volnobehu sú 6-7 najviac 8, keď je filer zaplnený nie sú nikdy viac ako 10

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chip robil clovek u ktoreho som nasiel dobre recenzie aj s brzdou kde vykon testoval. Bolo za nim vela znamych z okolia a vravi ze on aj opravuje zle chiptuningy, no nijako ho nejdem vyzdvihovat. Cena bola tiez primerana ako ponukaju ostatni.

 

soot mass calculated zostava po regeneracii 4-5g.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti aktivuje regeneraci kalkulovaná hodnota a naměřená je nízká jak uvádíš, tak filtr nemá problém že by byl zanešený.

Nastavil jsi po vyčištění přes VAG že máš nový DPF filtr ? Udělalo se nové základní nastavení egru a čidla diferenčního tlaku ?

Předpokládám že před vyčištěním ty měřená hodnota popela, předbíhala tu kalkulovanou. To je obvykle známka toho že auto špatně spaluje nebo už je filtr opravdu plný.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jak moc ověřená je informace o ukončení výroby economy DPF pro motory CFFB? Jakože už ten economy nebudou vůbec vyrábět a člověk se starým autem bude muset jít do toho drahého? Už vidím ty odstavené a vykuchané DPF.

 

Ptám se proto, že mě to bude asi za nějaký čas trápit (trávě mám na CFFB kolem 250 tkm a oil ash 0.16.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, měl jsem stejný problém. Mám 2,0 TDI CFGB 125kW 4x4 s DSG najeto 261000km, Když jsem ho koupil černá koncovka výfuku a časté regenerace mezi 100-200ks. V důsledku častých regenerací přibíval motorového oleje. Všichni mi říkali DPF na výměnu. Kupoval jsem ho v dubnu 2019 během léta jsem s ním dal Korsiku v září Hamburk...vždy když jsem dojel měl jsem i černý nárazník nad výfukem. Nechal jsem si od kamaráda změřit emise a kouřivost byla 0,39. Na přelomu října a listopadu jsem zjistil, že se auto neohřívá jak by mělo. Nechal jsem vyměnit oba termostaty. S tím že v lednu před STK nechám vyčistit DPF... Překvapení bylo po té do jsem odvezl auto na vyjmutí DPF do servisu. Mechanik auto napíchl na diagnostiku a dle ní bylo DPF čisté. Takže nic nevyndával a rovnou se vydal na emise... Kouřivost 0,02... Chvíli tedy trvalo než koncovka výfuku přestala zasírat (než se saze vyfoukaly z vyfuku). Dnes mám najeto 292000km co se tyče regenerace, když regeneruje jde za autem chvíli jako když bílá para což je normální (tak to bylo vždy). Nyní  regeneruje v rozmezí 300-1000km... někdy si ani nevšimnu, že regeneroval..

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mam rovnaky problem s castymi regeneraciami (60-100km). Motor cffb a 182k km. Predtym regenerovalo pri soot mas calculated okolo 22g. Teraz je calc do 10g a measured okolo 22g, co spusti regeneraciu. Zacalo to po vymene EGR ventilu za neoriginalny (pierburg). Adaptacia noveho EGR + test EGR cez diagnostiku prebehol v poriadku, ale DPF sa odvtedy rychlo zanasa (soot mass measured predbieha calculated o 10g). Myslite si ze to moze robit ozaj nove EGR (podla diagnostiky otvara/zatvara) alebo sa mohlo nieco ine poskodit/pokazit pri jeho vymene? Dokonca teraz je to v takom stave, ze regeneracia sa dokonci iba pri stojacom aute (pocas jazdy sa to zanasa aj pri regeneracii). Dif.tlak na volnobeh mam 8-14. Do nadrze som nalial aditivum "LIQUI MOLY Čistič naftových motorov" a mam pocit vyjazdeni polovice nadrze sa to este zhorsilo. Stretol sa s takym problemom niekto?

 

vag dpf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Tomasko20 vyřešil jsi to nějak? Mám totiž stejný problém. Loni jsem dal nový EGR BorgWarner (Wahler, je to prvovýrobce) , všechny nové vstřiky, 2x nové čidlo diferenčnich tlaků (samozřejmě vše naadaptováno), nové žhavící svíčky, nové rozvody atd atd. ale měřená hodnota sazí výrazně převyšuje to kalkulovanou a spouští mi regeneraci každých 100-150km. Dpf bylo vyčištěno, nekouří a regenerace probíhá normálně...jiz mě napadá jen repas hlavy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...