Přejít na obsah

Výměna pomocného spojkového válce


FabiaTDI

Doporučené příspěvky

Zdravím , mám dotaz ohledně výměny pomocného spojkového válečku (5Q0721261K) - v poslední době mi po pár sešlápnutí spojky začne vrzat a chroupat právě z této součástky. V servisu mě oznámili, že pro výměnu bude nutná demontáž celé převodovky, v dalším servisu zase tvrdí že nemusí a oprava za cca 4000,- . Prodíral jsem se tím, jak tato součástka funguje a zdá se mi, že by to mohlo s přehledem jít opravit doma..  

Máte prosím někdo zkušenost s výměnou? Případně na co si dát pozor ?   Jakého vybrat výrobce ND?  Chtěl jsem si stáhnout dílenskou příručku ale už jsem ji ke stažení nenašel :)

Díky. 

 

Fabia III 1,0 TSI 70kW 2/2018 - nájezd 68000km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdy jsem to sice neopravoval/neměnil, ale jak se tak dívám pod kapotu u Fabie III 1.0 Mpi (kde je dostatek místa), tak v té výměně pomocného spojkového válce nevidím velký problém problém, pokud u toho tvého motoru 1.0 Tsi je tam taktéž dostatek prostoru jako u mého Mpi. Originál od Škodovky stojí něco přes 2000,- Kč, díl od FTE nebo Bremba seženeš do cca 1.000,- Kč. viz např. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5q0721261k-vypinaci-valec-spojky-cn-33105.html. Akorát si nedovedu představit, co by tam tak mohlo vrzat a chroupat, ten pístek, nebo ta plastová manžeta, ale to by taky mohlo téct, pokud netěsní pístek? Nepleteš si tedy doufám  hlavní spojkový válec u pedálu brzdy (kde to opravdu může někomu vrzat a taky že často vrže) a pomocný spojkový válec nacházející se na vlastní skříni spojky.  Jinak 2 šrouby vyšroubovat a vytáhnout válec, odpojit vedení  kapaliny od válce a zamezit jeho dalšího vytečení, montáž nového válečku, napojení vedení na nový váleček a odvzdušnění spojkového válečku. Jak říkám, nikdy jsem to nedělal, ale dle vizuální prohlídky se mi to tak jeví. 

PS: Nevím jestli na Fabii III, ale dříve na Fabii I se prodávali i sady na samotnou opravu pomocného spojkového válce, kde jsou náhradní manžeta, těsnění pístku aj. , tam se vlezlo do cca 100,- Kč.  U toho válečku na Fabii III si tak jist nejsem, ale i kdyby si koupil nový třeba za těch cca 1000,- Kč, tak oproti 4000,- Kč co chce servis, to máš za 1/4 ceny.

Jaksi nevidím potřebu u toho odmontovávat převodovku. Pokud chápeš princip a konstrukci přenosu síly od spojkového pedálu až k samotné vypínací páce spojky, tak ani nepotřebuješ dílenskou příručku. Pokud Ti to není jasné bez příručky, tak to nech raději udělat povolané, ale zaplatíš více.

 

 

 

49838bb51cefa.jpg

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky DušanV , spíš mě nešlo do hlavy proč jeden servis chtěl demontovat převodovku. Na prostor je to tam ok, a výměna bude tedy kus za kus, jediný problém co tedy řeším je to odvzdušnění. Jinak ano, u pedále nevrže nic, vše jde z motorového prostoru, a když při mačkání spojky dáš ruku na tenhle válec, cítíš to zadrhávání v něm - řekl bych že pod manžetou asi bude nějaké mazivo ? - když nastartuju a vyjedu za ten den poprvé je projev spojky ok, jakmile se několikrát použije cca 10-15 zmáčknutí, začíná povrzávat a nepříjemně se zadrhávat :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pak doporučuji si koupit ten celý nový válec. Myslím si, že ten od FTE za cca 10000,- Kč by mohl být v pohodě. Jinak odvzdušnění je stejné jako u brzd, ostatně brzdová kapalina v tom spojkovém systému je napojena na zásobní nádržku společnou pro brzdy. Na tom spojkovém válečku je odvzdušňovací šroub. Já na něj (na tu přírubu) napojím průhlednou polyetylenovou hadičku, jejíž konec  ponořím do skleničky naplněné taky brzdovkou ( aby při povolování pedálu zpětně nenasávalo vzduch) a po povolení odvzdušňovacího šroubu si nechám druhou osobou několikrát po sobě zmáčknou spojkový pedál, aby vytekla stará kapalina a popř. vyšly ven vzduchové bubliny. Při zmáčknutém pedálu, pak ten šroub utáhnu a nasadím nazpět čepičku šroubu a hotovo. Já to tedy kompletně dělám při výměně brzdovky v celém společném brzdovém a spojkovém systému a u té spojky vytlačuji tak cca 150 ml kapaliny. Pozor na stálou kontrolu a doplňování brzdové kapaliny v zásobní nádržce, ať Ti to neklesne pod minimum, jinak průser u ABS, to  pak jen do servisu a musí odvzdušnit a nastavit brzdový a spojkový systém jen přes diagnostiku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potom, jestli se samotná spojka zadrhává a nebylo by to tím válečkem, tak je pravděpodobně fuč spojkové ložisko viz. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/02t141153q-lozisko-spojky-vypinaci-s-vedenim-luk-35771.html.

No a to pak je opravdu na sundání převodovky a tam bych těch cca 4000,- Kč viděl jako opodstatněných a pak jen do servisu. Na to už potřebuješ přeci jenom více zkušeností a taky zvedák, nebo jámu, ale psal jsi, že cítíš zadrhávání v tom samotném válečku, když na něj dáváš ruku. Pokud to tedy není jen takový samotný pocit přenosu síly od zadrhávajícího se spojkového ložiska.  Vyměň váleček a pak se uvidí. 

PS: Já se tedy s tím vadným pomocným spojkovým válečkem ještě nesetkal, ale s vadným vypínacím ložiskem spojky již ano. 

 

 

5dc91fffc18dd_xl.jpg

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...