Přejít na obsah

1,4 TSI 110kW EA211 Cukání motoru, ztráta výkonu


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, kteří jsou nešťastní ze závady cukání motoru 1,4TSI 110kW na "mém" firemním autě mám najeto 90.000 km, pravidelné výměny oleje Longlife, vzduch. filtru a olej. filtru po 15.000km, auto jezdí výhradně na Shell V-power 95, 70% dálnice 30% okrsky a město. Cca v 80tis km jsem si všiml ztráty výkonu a motor začal ve spektru otáček od 2000 - 3000 po přidání plynu cukat. Mám porovnání, protože mám doma to samé auto najeto cca 15tis km. V 90tis jsem chtěl v nejmenovaném autorizovaném ŠKODA autoservisu v Olomouci u Envelopy opravit tuto závadu. Technici ani mechanici si se závadou nevěděli rady, protože výpis chyb z řídící jednotky byl čistý. Nakonec vyměnili svíčky s výsledkem odstraněno, ale nebylo. Ze ŠKODA AUTO jim došlo doporučení na výměnu vstřikovacích ventilů za M+P 41.000,- s tím, že se bude továrna podílet 70% na kulanci. Opět se závada neodstranila a technici mi řekli, že to nebude motorem, ale mechanickou závadou a chtěli rozebrat převodovku a spojku s čímž jsme nesouhlasil a odvezl jsem si faktury za opravy cca za 15.000,- a neopravené auto. ( tyto pokusy jim trvaly asi 14dnů)

Následně jsem navštívil  AUTO Hlaváček v Olomouci Holici, kde závadu odstranili za 2 dny. 

Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním.

Snížení výkonu totálně zakarbonovanými sacími ventily a znečištěným chladičem stlačeného vzduchu  - viz foto před a po vyčištění.

Po vyčištění došlo k citelnému zvýšení výkonu a cukaní je minulostí.

Tak vše hodně zdaru a pevné nervy s autorizovaným servisem - vše je jen o lidech

ftsf-51f1f924-ea34-4399-bc5a-49f130984505.jpeg

ftsf-eb026d56-83eb-43be-9120-52a27ac0aca3.jpeg

Editováno: , autor: josefvlach23@gmail.com
  • Díky 4
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, chci se zeptat na dvě věci:

sací porty a ventily jsou vyčištěné otryskanim abrazivem nebo chemicky?

A ten zalepeny mezichladič taky nejak vyčistili nebo se musel vyměnit za nový?

Diky

Teď máš motor skoro jako nový, mohl jsi mít i novou převodovku a možná i tlumiče kdybys to ještě pár dní nechal v prvním servisu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Medved09 napsal:

abrazivem nebo chemicky

Téměr jistě nějakým sprejem, když vidím, že to dělali na nastrojeném motoru, imo. Spíš bych se zeptal, proč byl motor takto zakarbonovaný a jaké jsou případně možnosti předejítí tomuto stavu (kromě GO, rozborky a instalaci nepřímého vstřiku :D ). Dle popisu není nic zanedbáno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na youtube jsem viděl video, že to pískovaly sodou, nebo něčím takovým. Dělali to na Golfu GTI, sundali sání a potom opískovali sací ventily. Ventily před a po vypadaly úplně stejně.

Já se snažím předcházet tomuto stavu, že od novotí přidávám VIF a snažím se jezdit ve vyšších otáčkách (neposlouchám rádce řazení), např. 6-ku řadím až ve 110, po okreskách jezdím na 5-ku. Občas hlavně do kopce, podržím plný plyn a motor vytočím. Teď mám najeto necelých 100 tkm a žádný z výše popisovaných stavů nepociťuji.

Údajně motoru a jeho zakarbonování neprospívá, když se v nízkých otáčkách dá plný plyn.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 110kW řadím  takto:

3 - 50km/h 

4 - 65km/h

5 - 75km/h

6 - 85km/h

 

vždy to mám pak otáčky minimálně kolem 2000 + do benzinu VIF.

 

je pravda, že hlučnost motoru ve vyšších otáčklách a jeho tichost v nížších asi nutí majitele podtáčet - pokud si toto nesleduje.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové,

ani jsem netušil, že z toho bude takový ohlas. Pár odpovědí na Vaše dotazy.

Dle informací od člověka, který to dělal, jsou dva způsoby jak karbon vyčistit. 1. je demontáž hlavy a odstranění v chemické lázni. 2. VW o problému ví a má sadu určenou pro čištění, která obsahuje fixírku, která ventily otrýská nadrcenými slupkami ( jsou přesné velikosti). Ventily se nastaví do zavřené polohy, vyčistí se  a následně vyfouká stlačeným vzduchem.

V mém případě to čistili chemicky - sprejem na čištění škrtících klapek, protože tento přípravek nevlastní.

VIF přidávám do soukromého auta, možná teď budu i do firemního - sice potom asi nemá smysl tankovat Shell V-power.

Auto nepodtáčím spíš jezdím sportovně a podle toho co jsem si o tomhle problému přečetl a slyšel od servismanů tak to čeká každého majitele motorů TSI.

Protože přes ventily a nejde vzduch + palivo ( které je čistí), ale jen vzduch + něco málo z výfuku z recirkulace a olejové páry z odvětrání skříně motoru, takže tyhle usazeniny čekají úplně každého).

Jinak chladič vzduchu neměnili ten se pouze vyčistil - byl trochu mastný) a čistila se i škrtící klapka.

A co se týče výkonu, chuti jít do otáček a tahu motoru před a potom - pánové to se absolutně nedá srovnat tak 30-40% lepší. (pokud teda nemáte k dispozici 2 auta)

Pokud mám v textu nějaké nepřesné výrazy, tak sorry jsem elektrikář, ne automechanik :)))

 

tohle jsem našel na youtube - není to reklama je tam toho hodně:

 

 

Editováno: , autor: josefvlach23@gmail.com
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, josefvlach23@gmail.com napsal:

co jsem si o tomhle problému přečetl a slyšel od servismanů tak to čeká každého majitele motorů TSI.

Dovolil bych si poněkud upřesnit - snad až nedůležitou informaci, že některé motory TSI mají kombinované vstřikování, tzn. že to nepřímé by mělo tento stav poněkud eliminovat. Ten nepřímý vstřik nejede furt, ale i tak.

To tryskání slupkami, nebo čímkoli, to mi připadá jako málo účinné - jako velmi podstatnou část očisty vidím očištění talířků ventilů, aby zase mohly pracovat jako za nova. To se žel bohu asi udát nemůže, když jsou ventily uzavřené. Se sprejem by to snad šlo, i když startovat motor na nějaký čistič, to spíš ne. Pro motory bez GPF by snad bylo nejlepší je čistit za běhu motoru přípravkem na dekarbonizaci do sání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 7. 2020 na 8:43, josefvlach23@gmail.com napsal:

 

Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním.

 

Nevíš, jakým způsobem provedli to promazání, mám pocit, že by to u mě také chtělo. Pokud by pomohlo jen prostříknutí, udělám to doma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 7. 2020 na 8:43, josefvlach23@gmail.com napsal:

Zdravím všechny, kteří jsou nešťastní ze závady cukání motoru 1,4TSI 110kW na "mém" firemním autě mám najeto 90.000 km, pravidelné výměny oleje Longlife, vzduch. filtru a olej. filtru po 15.000km, auto jezdí výhradně na Shell V-power 95, 70% dálnice 30% okrsky a město. Cca v 80tis km jsem si všiml ztráty výkonu a motor začal ve spektru otáček od 2000 - 3000 po přidání plynu cukat. Mám porovnání, protože mám doma to samé auto najeto cca 15tis km. V 90tis jsem chtěl v nejmenovaném autorizovaném ŠKODA autoservisu v Olomouci u Envelopy opravit tuto závadu. Technici ani mechanici si se závadou nevěděli rady, protože výpis chyb z řídící jednotky byl čistý. Nakonec vyměnili svíčky s výsledkem odstraněno, ale nebylo. Ze ŠKODA AUTO jim došlo doporučení na výměnu vstřikovacích ventilů za M+P 41.000,- s tím, že se bude továrna podílet 70% na kulanci. Opět se závada neodstranila a technici mi řekli, že to nebude motorem, ale mechanickou závadou a chtěli rozebrat převodovku a spojku s čímž jsme nesouhlasil a odvezl jsem si faktury za opravy cca za 15.000,- a neopravené auto. ( tyto pokusy jim trvaly asi 14dnů)

Následně jsem navštívil  AUTO Hlaváček v Olomouci Holici, kde závadu odstranili za 2 dny. 

Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním.

Snížení výkonu totálně zakarbonovanými sacími ventily a znečištěným chladičem stlačeného vzduchu  - viz foto před a po vyčištění.

Po vyčištění došlo k citelnému zvýšení výkonu a cukaní je minulostí.

Tak vše hodně zdaru a pevné nervy s autorizovaným servisem - vše je jen o lidech

ftsf-51f1f924-ea34-4399-bc5a-49f130984505.jpeg

ftsf-eb026d56-83eb-43be-9120-52a27ac0aca3.jpeg

Jaka byla v motoru užita norma oleje? VW 508 (0w20) nebo VW 504 (0w30, 5w30) ? Díky. 

Že by i podtáčení? 

Editováno: , autor: Octavia3 lover
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
V 3. 7. 2020 na 8:43, josefvlach23@gmail.com napsal:

Zdravím všechny, kteří jsou nešťastní ze závady cukání motoru 1,4TSI 110kW na "mém" firemním autě mám najeto 90.000 km, pravidelné výměny oleje Longlife, vzduch. filtru a olej. filtru po 15.000km, auto jezdí výhradně na Shell V-power 95, 70% dálnice 30% okrsky a město. Cca v 80tis km jsem si všiml ztráty výkonu a motor začal ve spektru otáček od 2000 - 3000 po přidání plynu cukat. Mám porovnání, protože mám doma to samé auto najeto cca 15tis km. V 90tis jsem chtěl v nejmenovaném autorizovaném ŠKODA autoservisu v Olomouci u Envelopy opravit tuto závadu. Technici ani mechanici si se závadou nevěděli rady, protože výpis chyb z řídící jednotky byl čistý. Nakonec vyměnili svíčky s výsledkem odstraněno, ale nebylo. Ze ŠKODA AUTO jim došlo doporučení na výměnu vstřikovacích ventilů za M+P 41.000,- s tím, že se bude továrna podílet 70% na kulanci. Opět se závada neodstranila a technici mi řekli, že to nebude motorem, ale mechanickou závadou a chtěli rozebrat převodovku a spojku s čímž jsme nesouhlasil a odvezl jsem si faktury za opravy cca za 15.000,- a neopravené auto. ( tyto pokusy jim trvaly asi 14dnů)

Následně jsem navštívil  AUTO Hlaváček v Olomouci Holici, kde závadu odstranili za 2 dny. 

Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním.

Snížení výkonu totálně zakarbonovanými sacími ventily a znečištěným chladičem stlačeného vzduchu  - viz foto před a po vyčištění.

Po vyčištění došlo k citelnému zvýšení výkonu a cukaní je minulostí.

Tak vše hodně zdaru a pevné nervy s autorizovaným servisem - vše je jen o lidech

ftsf-51f1f924-ea34-4399-bc5a-49f130984505.jpeg

ftsf-eb026d56-83eb-43be-9120-52a27ac0aca3.jpeg

a kolik jste platil v AUTO  Hlaváček?děkuji JAROSLAV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...