Jump to content
josefvlach23@gmail.com

1,4 TSI 110kW EA211 Cukání motoru, ztráta výkonu

Recommended Posts

Posted (edited)

Zdravím všechny, kteří jsou nešťastní ze závady cukání motoru 1,4TSI 110kW na "mém" firemním autě mám najeto 90.000 km, pravidelné výměny oleje Longlife, vzduch. filtru a olej. filtru po 15.000km, auto jezdí výhradně na Shell V-power 95, 70% dálnice 30% okrsky a město. Cca v 80tis km jsem si všiml ztráty výkonu a motor začal ve spektru otáček od 2000 - 3000 po přidání plynu cukat. Mám porovnání, protože mám doma to samé auto najeto cca 15tis km. V 90tis jsem chtěl v nejmenovaném autorizovaném ŠKODA autoservisu v Olomouci u Envelopy opravit tuto závadu. Technici ani mechanici si se závadou nevěděli rady, protože výpis chyb z řídící jednotky byl čistý. Nakonec vyměnili svíčky s výsledkem odstraněno, ale nebylo. Ze ŠKODA AUTO jim došlo doporučení na výměnu vstřikovacích ventilů za M+P 41.000,- s tím, že se bude továrna podílet 70% na kulanci. Opět se závada neodstranila a technici mi řekli, že to nebude motorem, ale mechanickou závadou a chtěli rozebrat převodovku a spojku s čímž jsme nesouhlasil a odvezl jsem si faktury za opravy cca za 15.000,- a neopravené auto. ( tyto pokusy jim trvaly asi 14dnů)

Následně jsem navštívil  AUTO Hlaváček v Olomouci Holici, kde závadu odstranili za 2 dny. 

Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním.

Snížení výkonu totálně zakarbonovanými sacími ventily a znečištěným chladičem stlačeného vzduchu  - viz foto před a po vyčištění.

Po vyčištění došlo k citelnému zvýšení výkonu a cukaní je minulostí.

Tak vše hodně zdaru a pevné nervy s autorizovaným servisem - vše je jen o lidech

ftsf-51f1f924-ea34-4399-bc5a-49f130984505.jpeg

ftsf-eb026d56-83eb-43be-9120-52a27ac0aca3.jpeg

Edited by josefvlach23@gmail.com
  • Thanks 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, chci se zeptat na dvě věci:

sací porty a ventily jsou vyčištěné otryskanim abrazivem nebo chemicky?

A ten zalepeny mezichladič taky nejak vyčistili nebo se musel vyměnit za nový?

Diky

Teď máš motor skoro jako nový, mohl jsi mít i novou převodovku a možná i tlumiče kdybys to ještě pár dní nechal v prvním servisu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Medved09 napsal:

abrazivem nebo chemicky

Téměr jistě nějakým sprejem, když vidím, že to dělali na nastrojeném motoru, imo. Spíš bych se zeptal, proč byl motor takto zakarbonovaný a jaké jsou případně možnosti předejítí tomuto stavu (kromě GO, rozborky a instalaci nepřímého vstřiku :D ). Dle popisu není nic zanedbáno...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na youtube jsem viděl video, že to pískovaly sodou, nebo něčím takovým. Dělali to na Golfu GTI, sundali sání a potom opískovali sací ventily. Ventily před a po vypadaly úplně stejně.

Já se snažím předcházet tomuto stavu, že od novotí přidávám VIF a snažím se jezdit ve vyšších otáčkách (neposlouchám rádce řazení), např. 6-ku řadím až ve 110, po okreskách jezdím na 5-ku. Občas hlavně do kopce, podržím plný plyn a motor vytočím. Teď mám najeto necelých 100 tkm a žádný z výše popisovaných stavů nepociťuji.

Údajně motoru a jeho zakarbonování neprospívá, když se v nízkých otáčkách dá plný plyn.

Edited by pava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hezky olej po max 10tis , vif , a občas si dát třeba 10 minut s prohřátým motorem na 5 rychlostni stupeň full gas. ( Pro ty méně zkušené na 4 ) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 110kW řadím  takto:

3 - 50km/h 

4 - 65km/h

5 - 75km/h

6 - 85km/h

 

vždy to mám pak otáčky minimálně kolem 2000 + do benzinu VIF.

 

je pravda, že hlučnost motoru ve vyšších otáčklách a jeho tichost v nížších asi nutí majitele podtáčet - pokud si toto nesleduje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zdravím pánové,

ani jsem netušil, že z toho bude takový ohlas. Pár odpovědí na Vaše dotazy.

Dle informací od člověka, který to dělal, jsou dva způsoby jak karbon vyčistit. 1. je demontáž hlavy a odstranění v chemické lázni. 2. VW o problému ví a má sadu určenou pro čištění, která obsahuje fixírku, která ventily otrýská nadrcenými slupkami ( jsou přesné velikosti). Ventily se nastaví do zavřené polohy, vyčistí se  a následně vyfouká stlačeným vzduchem.

V mém případě to čistili chemicky - sprejem na čištění škrtících klapek, protože tento přípravek nevlastní.

VIF přidávám do soukromého auta, možná teď budu i do firemního - sice potom asi nemá smysl tankovat Shell V-power.

Auto nepodtáčím spíš jezdím sportovně a podle toho co jsem si o tomhle problému přečetl a slyšel od servismanů tak to čeká každého majitele motorů TSI.

Protože přes ventily a nejde vzduch + palivo ( které je čistí), ale jen vzduch + něco málo z výfuku z recirkulace a olejové páry z odvětrání skříně motoru, takže tyhle usazeniny čekají úplně každého).

Jinak chladič vzduchu neměnili ten se pouze vyčistil - byl trochu mastný) a čistila se i škrtící klapka.

A co se týče výkonu, chuti jít do otáček a tahu motoru před a potom - pánové to se absolutně nedá srovnat tak 30-40% lepší. (pokud teda nemáte k dispozici 2 auta)

Pokud mám v textu nějaké nepřesné výrazy, tak sorry jsem elektrikář, ne automechanik :)))

 

tohle jsem našel na youtube - není to reklama je tam toho hodně:

 

 

Edited by josefvlach23@gmail.com
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Já se na ty svoje v zimě pro zajímavost podívám až se Budu nudit. Udělám foto.

Edited by Joker 85

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 10 hodinami, josefvlach23@gmail.com napsal:

co jsem si o tomhle problému přečetl a slyšel od servismanů tak to čeká každého majitele motorů TSI.

Dovolil bych si poněkud upřesnit - snad až nedůležitou informaci, že některé motory TSI mají kombinované vstřikování, tzn. že to nepřímé by mělo tento stav poněkud eliminovat. Ten nepřímý vstřik nejede furt, ale i tak.

To tryskání slupkami, nebo čímkoli, to mi připadá jako málo účinné - jako velmi podstatnou část očisty vidím očištění talířků ventilů, aby zase mohly pracovat jako za nova. To se žel bohu asi udát nemůže, když jsou ventily uzavřené. Se sprejem by to snad šlo, i když startovat motor na nějaký čistič, to spíš ne. Pro motory bez GPF by snad bylo nejlepší je čistit za běhu motoru přípravkem na dekarbonizaci do sání.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema kombinaci primy + neprimy vstrik jen 1.8 TSi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.8 TSI 132 kW EA888 3gen a některé 2.0 TSI EA288 3gen. Ale to sem nepatří.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 3. 7. 2020 na 8:43, josefvlach23@gmail.com napsal:

 

Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním.

 

Nevíš, jakým způsobem provedli to promazání, mám pocit, že by to u mě také chtělo. Pokud by pomohlo jen prostříknutí, udělám to doma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
V 3. 7. 2020 na 8:43, josefvlach23@gmail.com napsal:

Zdravím všechny, kteří jsou nešťastní ze závady cukání motoru 1,4TSI 110kW na "mém" firemním autě mám najeto 90.000 km, pravidelné výměny oleje Longlife, vzduch. filtru a olej. filtru po 15.000km, auto jezdí výhradně na Shell V-power 95, 70% dálnice 30% okrsky a město. Cca v 80tis km jsem si všiml ztráty výkonu a motor začal ve spektru otáček od 2000 - 3000 po přidání plynu cukat. Mám porovnání, protože mám doma to samé auto najeto cca 15tis km. V 90tis jsem chtěl v nejmenovaném autorizovaném ŠKODA autoservisu v Olomouci u Envelopy opravit tuto závadu. Technici ani mechanici si se závadou nevěděli rady, protože výpis chyb z řídící jednotky byl čistý. Nakonec vyměnili svíčky s výsledkem odstraněno, ale nebylo. Ze ŠKODA AUTO jim došlo doporučení na výměnu vstřikovacích ventilů za M+P 41.000,- s tím, že se bude továrna podílet 70% na kulanci. Opět se závada neodstranila a technici mi řekli, že to nebude motorem, ale mechanickou závadou a chtěli rozebrat převodovku a spojku s čímž jsme nesouhlasil a odvezl jsem si faktury za opravy cca za 15.000,- a neopravené auto. ( tyto pokusy jim trvaly asi 14dnů)

Následně jsem navštívil  AUTO Hlaváček v Olomouci Holici, kde závadu odstranili za 2 dny. 

Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním.

Snížení výkonu totálně zakarbonovanými sacími ventily a znečištěným chladičem stlačeného vzduchu  - viz foto před a po vyčištění.

Po vyčištění došlo k citelnému zvýšení výkonu a cukaní je minulostí.

Tak vše hodně zdaru a pevné nervy s autorizovaným servisem - vše je jen o lidech

ftsf-51f1f924-ea34-4399-bc5a-49f130984505.jpeg

ftsf-eb026d56-83eb-43be-9120-52a27ac0aca3.jpeg

Jaka byla v motoru užita norma oleje? VW 508 (0w20) nebo VW 504 (0w30, 5w30) ? Díky. 

Že by i podtáčení? 

Edited by Octavia3 lover

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslim, ze by sel poznat podle ceny oleje na fakturach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u 1.4 TSI s pravděpodobností hraniční s jistotou lze říct že 5W30.

Nicméně taky by mě zajímalo jak by vypadala hlava a ventily u stejných motorů s identickým provozem jeden na olej 0W20 a druhý 5W30...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By calif
      Zdravím, koupil jsem 2.0 FSI rok 06 kód BVY...najeto 117 tis km
      Motor déle startuje studený a naskočí poměrně hrubě a má hrubý chod po dobu sytiče při cca 1200 otáčkách, při jízdě v nízkých otáčkách cca 1500 až 2200 občas pocukává, stejně tak někdy při sundání nohy z plynu.... svíčky jsou nové a je to stejné, tipoval jsem klapku ale diag zavírá dobře, úhel zavření 7.8 procent nebo tak nějak.... svítila kontrolka emisí ale to bylo rozpadlou hadicí podtlaku od ventildeklu, po výměně  už nesvítí nic....
      Četl jsem tu o čištění ventilů seřízení vačky...mohlo by to být tím? Musím k němu mít to nové těsnění v podobě kroužku? Jak ho vyčistit? nebo rovnou nový?
    • By E300
      1.6Tdi 2011, Mám nové vstriky, filtry, olej. Diagnostika nic. Při prvním startu, když vyletí otáčky k 1100 tak se to mele, jak kdyby byly vadné vstriky, jakmile to padne zpět na normálních 800 otáček problem zmizí, už nechápu čím to muže být. Začalo to dělat prakticky až po měsíci, kdy se vyměnili vstriky. Někdo podobný problem a řešení prosím? 
    • By Casonim
      Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Týden zpátky se mi rozletělo turbo, takovým způsoben že se mi roztrhl blok. Sehnal jsem si jiný motor, s turbem, nasadil do auta a spokojeně jezdil. Pak mi nové turbo chytlo olej, motor v omezovači i když jsem měl klíček venku. Udusil jsem motor, sehnal nové turbo, nasadil a sice sepne ale auto úplně krutoextrémně kouří, bíle, smrdí to po naftě. Dusí se, ale jakmile sepne turbo kouří míň a i docela jede. Jde to ruku v ruce s brutálním klepáním motoru. 
    • By Agraelos
      Zdravim,
       
      chtěl bych se, prosim, zeptat. Mám problém - už nějakou dobu se motor při volnoběhu (cca 800 ot./min) skoro pořád hejbe pod kapotou v motor. prostoru, jak za studena i za tepla, při různejch teplotách. V interiéru je chvění nepříjemně cejtit, občas to lze poznat i z venku. Ručička otáčkoměru při volnoběhu nikam nekmitá. Při držení plynu a následným zvýšení otáček (cca 1000 ot./min a víc) se motor téměř uklidní, dokud nepustím plynovej pedál. Sešlápnutí spojky nemá žádnej vliv. Během jízdy je vše v pořádku, jízda je plynulá, auto správně akceleruje. Nikde nic nebouchá, starty bezproblémový, vejfuk nadměrně nekouří, standardní spotřeba (tankování na Benzině), neztrácí se žádná kapalina, žádná větší netěsnost oleje, nesvítí žádná kontrolka. Olej měněnej (Mogul 5W-40, správná hladina) + všechny filtry (MANN, Bosch), EGR není zaslepenej, diagnostika neukázala související chybu.
      Napadlo mě, jestli není špatná nějaká část uložení motoru. Někdo řikal i vstřiky, ale řikám si, zda by to pak nemělo nadměrně kouřit, nebo běžet nepravidelně při jízdě. Slyšel sem, že i příp. dvouhmout. setrvák, avšak zespoda není slyšet žádný hluk (obecně spojka zabírá, jak má). Někoho i napadlo popř. zvednout volnoběžný otáčky, pokud to lze. Dostalo se ke mně, jestli není problém s vejfukem.
      Auto: Octavia II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 16V (BKD), r. v. 2004, najeto cca 240 tis. km
       
      Děkuju Vám za rady a odpovědi.
    • By Mácin_
      Dobrý den,
      mám 3 Octávii 1,9 TDI 81kW. Při rozjezdu na 2 a 3 při lehkém plynu v rozmezí od 1000 do 1500 ot/min motor nepříjemně škube. Auto se jakoby rozskáče/rozkývá. Když jedu svižněji a šlapu na to tak se nic neprojevuje. Při volnoběhu je všech v pořádku. Začalo to po opravě  padajících ručiček přístrojové desky.
      Budíky sice ukazujou, ale nastal zase  tenhle  problém. Nevím jestli to múže mít spojitost. Naftu beru pořád stejnou jako před opravou, VAG  žádnou  závadu  neukázal.
       
      Mám nový vzduchový i palivový filtr, nalítáno 250 000, rozvody měněny cca  před 2000 kilometry,  nemám nachipovanou řídící jednotlku, dělané vstřiky před cca 3000 kilometry, spojka měněná před 2lety(nalítáno cca  20 000 kilometru). 
       
      Budu rád za vaše postřehy nebo nápady. Dík
×
×
  • Create New...