Přejít na obsah

Válec bez komprese - podpálený ventil


tomprazak

Doporučené příspěvky

Ok Martab, než jsi mi odpověděl, tak jsem si to našel a opravil i v mém předchozím příspěvku, takže chápu. Jak jsem psal, i v případě poruchy auta a rozsvícení popisovaných kontrolek můžeš dojet s opatrností do servisu, takže tomprazak pravděpodobně nic neporušil a tak nechť se Škodovka snaží.  No a kdo bude odpovědný ze servisů, tak to ať si určí Škodovka sama, hlavně ať to tompražákovi uzná. 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Martab napsal:

@tomprazak upřímně to tobě (nebo aspoň mě by bylo) jako zákazníkovi může být uplně jedno, to je jejich věc a měli by si to vyřešit oni. Ty jsi z mého pohledu nic nezanedbal, tak ať se snaží, držím palce a informuj :)

Díky budu průběžně psát co a jak třeba to pak také někomu pomůže. Zatím jsem psal na messenger Škodovky a poslal email na infoline@skoda-auto.cz a budu volat zítra na tu jejích info linku

Editováno: , autor: tomprazak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, tomprazak napsal:

Teď je otázka co na to Škodovka jestli požene zodpovědnost do toho Ústí

Nemyslím si, že to je směrodatné, ale dejme tomu, kdo udělal poslední servisní prohlídku, která měla být spojená s výměnou předmětného dílu. Nebo třeba tam, kdes to auto kupoval. Teda tak to aspoň dřív platilo u jiného zboží (vs. dnes - obuv Baťa lze reklamovat kdekoli v ČR).

 

Stále nemáme důkaz, že by za to mohly svíčky, suriho článek jsem ještě nečet, ale pokud bylo palivo OK (načerpat v ČR palivo neplnící normy rovná se skoro zázraku, vždy neprojde tak 1-2% testovaných vzorků, ale často ne kvůli mizerné kvalitě, která by byla nebezpečná, ale např. kvůli tlaku par, nebo marginálnímu překročení jednoho z parametrů. Třeba když je v benzínu E5 6% biosložky - marginální, hraniční, nepodstatné), jakože na 100% ta Verva byla, pak je problém jinde, bojím se, že v seřízení motoru, jeho karbonizaci, či "pryskyřičných" úsadách (ty se "napijou" benzínu a pak dělaj neplechu se směsí. (uff celkem douhá věta..) Naopak, do všech dvoulitrů je N98 doporučená, byť ne vyžadovaná. Karbon ani jiné úsady se tam prostě (bez závady na motoru a při ne-kašlání na servis - filtry) nemůžou vyskytnout... to by totiž znamenalo, že karbon bude ve většina TSI a budou končit stejně.

 

edit: Pár citací z článku o LSPI:

Citovat

Jaká jsou rizika vzniku LSPI?
Předčasné zapalování směsi, slyšitelné jako těžké klepání v motoru, působí velké namáhání pístu....

 

Citovat

Studie ukázaly, že konstrukce motoru, složení paliva a složení maziva jsou nejdůležitějšími faktory ovlivňujícími vznik LSPI.

Verva + olej, možná nalívaný, ale servisem na 100% garantovaný. Aby ne, za těch 650-800/L běžná cena. Je pravda, že tyhle motory něco spapaj, zvlášť pokud se jezdí pila na 0W20, 0W30. Ale tenhle motor snad nejde podtočit, kdo by to dělal...

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vidím tu svíčku, tak dle mého v motoru došlo k nekontrolovanému vznícení směsi, která upálila svíčky...

 

Svíčky v tomto stavu jsou jen důsledek ne příčina.

 

Vůz absolvoval úspěšně ověření ODISem, že nebyl proveden čip?? Je zapsaný "čip" v TP??

 

Opět platí co mi řekl pán z ČOIky - pokud je vůz na soukromou osobu tak 2 roky jsou dané zákonem co je nad dva roky je jen otázka dobré vůle aneb papír snese vše....když je auto na firmu, tak je někdy lepší ho prodat, protože jiné řešení v případě "zmetku" není.

 

To co obecně předvádí TSC v MB je v současné době jen ukázka hledání důvodu proč neplatit...znám případ, kdy díky neposlanému prvnímu protokolu z ODISu nechtěli proplatit výměnu motoru do 2 let a  při 39.000 km s tvrzením, že došlo k vymazání závad v jednotce motoru, jo ono moderní šestiválec už není co dřív. Hlavně, že hned věděli, že se má změřit komprese na 5 válci a to to auto nevykazovalo ztrátu výkonu jen se zanesl filtr pevných částic. 

 

Všechny automobilky si "nasraly do bot" vývojem elektromobilů a teď stejně vidí, že to je na "baterky" a nikdo rozumný to nechce a kdo si to koupí, tak max jako hybrid a do garáže to nikdo raději nedá - občas to hoří...a vlastně i současné problémy se jim hodí jako zástupný problém své vlastní neschopnosti a budou šetřit kde se dá, tj. záruka u firmy = cár papíru(max zdarma servis a opravy) a záruka u soukromé osoby jen do 2 let a ještě se s nimi bavit z hlediska toho co zákon umožňuje(nad  2 roky možná zdarma servis a někdy možná oprava). 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím jestli tohle bude případ LSPI, ono je to dnes takové zaklínadlo, že většinou LSPI a nic jiného, ale jestli objeví prasklý píst, tak to by na LSPI odpovídalo.  Co taková vada samotné zapalovací svíčky, praský izolátor apod.? Ta jedna měla opálené oboje kontakty, no a ta druhá se mi zdála, že  kontakty jen  silně zakarbonované. Samotné zapalovací svíčky i když mají předepsanou výměnu při tedy těch 60.000 km, tak vydrží při jinak dobré kondici motoru podstatně více, těch 5.000 km navíc je nula, nula prd, ale vada ve výrobě svíček se občas stává. Jen doufám, že servis dělal poctivě výměnu oleje a že né jen fiktivně. I to je u nás docela možné, že tam měl olej celých cca 65.000 km a to by pak byl průser, ale to servis nepřizná a určitě nebude dělat rozbor oleje, ledaže by sama fabrika o to stála.  Domnívám se , že pokud mu to nakonec uznají na záruku, tak pravděpodobně stejně neurčí jednoznačnou příčinu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čip žádný není a mě záruka stále platí na ní mi právě budou měnit full led přední levé světlo cca za 20 000kč(nevím přesně) a ten motor může být Škodovce jedno to hodí na jednoho s autorizaků. Nevím jestli na toto nemají třeba nějakou pojistku...alespoň tak nějak očekávám že to dopadne snad.

Editováno: , autor: tomprazak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sviecka nema byt cierna uz vobec v stave ako na fotke, a uz vobec zeby vyzerali 2 podobne. 

Prebehom cez 60tis,to urcite nebude. 

 

Skor nech sa servis stara preco su tie sviecky cierne s odlupujacimi castami karbonu, pac ako dopadli sviecky je nasledok niecoho ineho. 

 

Predpoladam zakarbonovane spalovacie priestory, nasledkom toho zacalo dochadzat k lspi, tak ze piesty a kruzky budu poskodene. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, ferda25 napsal:

Když jsi si s tím tak vším jist, tak proč vzniklo tohle téma???

 

Jinak bych se zamyslel nad tím proč mění světlomet, když to nadměrné teplo od motoru způsobené svíčkou ho evidentně poškodilo....:-D

Kde píšu prosímtě že si tím jsem si tak jistý?A světlo se mlží proto ta výměna a úplně bez nějakých problémů 

Editováno: , autor: tomprazak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cituji: "mě záruka stále platí"

 

Pokud budeš vycházet z tohoto tvého tvrzení, tak je celé téma zbytečné.

 

Absurdita mého tvrzení se světlem měla být spíš návodem jak dál komunikovat se servisem a TSC v MB...protože mlžení může způsobovat i nadměrný ohřev z určité strany oproti běžnému stavu = rovněž absurdní tvrzení v běžným provozních podmínkách, shodné s tím co tvrdí k svíčce.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, ferda25 napsal:

cituji: "mě záruka stále platí"

 

Pokud budeš vycházet z tohoto tvého tvrzení, tak je celé téma zbytečné.

 

Absurdita mého tvrzení se světlem měla být spíš návodem jak dál komunikovat se servisem a TSC v MB...protože mlžení může způsobovat i nadměrný ohřev z určité strany oproti běžnému stavu = rovněž absurdní tvrzení v běžným provozních podmínkách, shodné s tím co tvrdí k svíčce.

Ano cituješ dobře ale chce to číst i dál... jinak nebudeme řešit blbosti to mi teď moc nepomůže protože ohledně motoru si teď nejsem jistý vůbec ničím :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto je v záruce  - důkaz: vymění světlomet -> když je auto v záruce musí být i motor v záruce, pokud neprošel úpravou, která by ukončila záruku na celý vůz a k tomu díky výměně světlometu evidentně nedošlo. Platí u vozu kde neuběhla dvouletá zákonná záruka a je koupený na soukromou osobu.

 

Pokud někdo tvrdí, že příčinou jsou svíčky musí to dokázat výpisem jednotky motoru, kde budou chyby ještě před úplným zastavením motoru - u každé chyby je datum a čas a kilometry a četnost. Pokud docházelo k samozápalům opakovaně dle těchto chyb je to bohužel z tvé strany prohraný boj( pokud dokážou, že Ti díky chybám auto před zastavením už desítky kilometrů cukalo).  Pokud tam bude max. četnost 1x a ty samé kilometry a čas kdy se motor zastavil, je jejich tvrzení se svíčkou nepodložené.

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, ferda25 napsal:

Auto je v záruce  - důkaz: vymění světlomet -> když je auto v záruce musí být i motor v záruce, pokud neprošel úpravou, která by ukončila záruku na celý vůz a k tomu díky výměně světlometu evidentně nedošlo. Platí u vozu kde neuběhla dvouletá zákonná záruka a je koupený na soukromou osobu.

 

Pokud někdo tvrdí, že příčinou jsou svíčky musí to dokázat výpisem jednotky motoru, kde budou chyby ještě před úplným zastavením motoru - u každé chyby je datum a čas a kilometry a četnost. Pokud docházelo k samozápalům opakovaně dle těchto chyb je to bohužel z tvé strany prohraný boj( pokud dokážou, že Ti díky chybám auto před zastavením už desítky kilometrů cukalo).  Pokud tam bude max. četnost 1x a ty samé kilometry a čas kdy se motor zastavil, je jejich tvrzení se svíčkou nepodložené.

Souhlas jen ještě dodám že mi bylo asistenční službou když to řeknu blbě povoleno nebo ještě lépe doporučeno dojed do nejbližšího servisu což jsem učinil.

 

Editováno: , autor: tomprazak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O co se vlastně přete? V návodu k obsluze je přeci jasně psáno,  že pokud Ti bude svítit kontrolka EPC , nebo  kontrolka tzv. grilované kuře, popř. obě dvě dohromady, tak můžeš dojet opatrně do nejbližšího autorizovaného servisu a nikde není psáno, kolik km při tom můžeš max. najet, nebo, že musíš si vyprosit svolení k jízdě třeba tou  asistenční službou servisu. Motor Ti stejně spadne do tzv. nouzového režimu se sníženým výkonem. Pokud po cestě docházelo k nějakým vícečetným samozápalům, tak jako případný laik stejně nevíš o čem je řeč a tak pokud to  nějak jede (třeba i s tím kraválem a skákáním) a nemáš to nikde doslovně zakázáno, tak to je na fabriku. Jiná věc je samozřejmě u poučeného a aspoň trochu technicky znalého řidiče, který raději s tím nepojede, ale když to není zakázané tak, co?  Pokud bude mít fabrika jiný názor, tak Ti to musí nějak zdůvodnit a dokázat, žes neměl jezdit, když Ti to nikde dopředu nezakázala. Vezmeme-li si nějakou nepoučenou a mladou holčinu, co absolutně nemá šajnu o technice a má dodržené všechny předepsané servisní věci a takhle ji tzv. začne blbnout motor. Následně si otevře Návod k obsluze, kde si přečte, že i když ji svítí ty kontrolky, ale auto jede i když blbě, tak může do nejbližšího servisu dojet. Mezitím může dojí x-krát k LSPI, ale ona nic neporušila a ani neví, že si popř. takhle ničí svůj motor. Když si fabrika tak věří na svoje motory, že i s rozsvícenými kontrolkami můžeš opatrně jet, tak ať  tedy  opravuje a platí v záruce na svoje náklady. S nikým bych se moc nebavil, tady jde o velké částky za motor, šel bych v tomto případě klidně i přes právníka. Samozřejmě pokud je do mrtě všechno pravda, co tady napsal tomprazak. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, DušanV napsal:

O co se vlastně přete? V návodu k obsluze je přeci jasně psáno,  že pokud Ti bude svítit kontrolka EPC , nebo  kontrolka tzv. grilované kuře, popř. obě dvě dohromady, tak můžeš dojet opatrně do nejbližšího autorizovaného servisu a nikde není psáno, kolik km při tom můžeš max. najet, nebo, že musíš si vyprosit svolení k jízdě třeba tou  asistenční službou servisu. Motor Ti stejně spadne do tzv. nouzového režimu se sníženým výkonem. Pokud po cestě docházelo k nějakým vícečetným samozápalům, tak jako případný laik stejně nevíš o čem je řeč a tak pokud to  nějak jede (třeba i s tím kraválem a skákáním) a nemáš to nikde doslovně zakázáno, tak to je na fabriku. Jiná věc je samozřejmě u poučeného a aspoň trochu technicky znalého řidiče, který raději s tím nepojede, ale když to není zakázané tak, co?  Pokud bude mít fabrika jiný názor, tak Ti to musí nějak zdůvodnit a dokázat, žes neměl jezdit, když Ti to nikde dopředu nezakázala. Vezmeme-li si nějakou nepoučenou a mladou holčinu, co absolutně nemá šajnu o technice a má dodržené všechny předepsané servisní věci a takhle ji tzv. začne blbnout motor. Následně si otevře Návod k obsluze, kde si přečte, že i když ji svítí ty kontrolky, ale auto jede i když blbě, tak může do nejbližšího servisu dojet. Mezitím může dojí x-krát k LSPI, ale ona nic neporušila a ani neví, že si popř. takhle ničí svůj motor. Když si fabrika tak věří na svoje motory, že i s rozsvícenými kontrolkami můžeš opatrně jet, tak ať  tedy  opravuje a platí v záruce na svoje náklady. S nikým bych se moc nebavil, tady jde o velké částky za motor, šel bych v tomto případě klidně i přes právníka. Samozřejmě pokud je do mrtě všechno pravda, co tady napsal tomprazak. 

Taky mi to tak vychází musí počítat že s tím může jed úplný lajk.....jinak v pohodě ani bych tomu neříkal výměna názorů jen jsme si museli pár věcí upřesnit za mě Ferda 25 úplně v pohodě. Jinak už se to začína pomalu hýbat.     

AAA.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, hlavně si nemaž emailovou komunikaci pro případný spor atp. Ona ta infolinka s prvním kontaktem se ozve vždy celkem brzo, další komunikace od nich může popř. pokračovat i po pár dnech, tak se nediv, pokud Ti třeba v pondělí ještě nikdo nebude volat, nebo psát. Ale u větších průserů se ozývají celkem rychle, což asi bude i tvůj případ. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Jak už tu bylo zmíněno, stav svíček je následek problému a ne příčina. Jen se to nepěkně sešlo, že AS může "argumentovat" že neproběhla výměna svíček v intervalu ... Ani přejetí o 20tkm na svíčkách tohle nesmí způsobit.

Jak vypadaly ty další dvě svíce z prvního a druhého válce? Už tu padl dotaz na spotřebu oleje, kolik to bralo oleje na kolik km?

Ty úsady na středové keramice jsou jasné, to muselo pálit olej nebo tam bylo moc benzínu ... Proto to nekontrolované hoření a tavba jak elektrod tak praskání keramiky ...

 

Jen pro srovnání, tohle je prý stav při 56 000km, to je nebe a dudy ...

8d6f6es-960.jpg

https://www.drive2.ru/l/456828390716999430/

 

Je zajímavý, že podle emisní normy jsou pro tyhle bestie (motor DHGA) psaný svíce 06K905601B nebo 06K905601L, obojí jen NGK, tu novější L ale přímo NGK v aftermarketu ještě nezná ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 7. 2020 na 7:34, osobne napsal:

To muselo asi udělat špatné palivo ne? Kde jsi často tankoval?

Tak tahle případná "argumentace" protistrany, ohledně tankování nekvalitního paliva, má u případného soudu nulovou váhu. Vy, jako spotřebitel, absolutně nemusíte dokazovat co a kde jste tankovali, nebo jestli jste tankovali Vervu a podobné reklamní míchanice jen proto, aby podobná závada nemohla vzniknout. Spotřebitel nemá za povinnost jakkoliv posuzovat jakost a kvalitu prodávaného paliva na kterékoliv čerpací stanici v ČR. To je práce příslušného kontrolního úřadu, který zajišťuje dozor nad prodávanými palivy v ČR, proto si je také z daní platíme. jediné, co musíte dodržet, je tankovat palivo, které uvádí výrobce u daného vozu, nic víc. Tak samo je to přeci i s olejem, kdy výrobce auta uvádí jen normu, kterou musíte dodržet, nikoliv výrobce oleje.

Sečteno a podtrženo, v právním pohledu "špatné palivo" defacto neexistuje a pokud se tak stane a potvrdí se špatné palivo, jde to k tíži daného prodejce paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 8. 2020 na 10:23, rayx napsal:

Jak už tu bylo zmíněno, stav svíček je následek problému a ne příčina. Jen se to nepěkně sešlo, že AS může "argumentovat" že neproběhla výměna svíček v intervalu ... Ani přejetí o 20tkm na svíčkách tohle nesmí způsobit.

Jak vypadaly ty další dvě svíce z prvního a druhého válce? Už tu padl dotaz na spotřebu oleje, kolik to bralo oleje na kolik km?

Ty úsady na středové keramice jsou jasné, to muselo pálit olej nebo tam bylo moc benzínu ... Proto to nekontrolované hoření a tavba jak elektrod tak praskání keramiky ...

 

Jen pro srovnání, tohle je prý stav při 56 000km, to je nebe a dudy ...

8d6f6es-960.jpg

https://www.drive2.ru/l/456828390716999430/

 

Je zajímavý, že podle emisní normy jsou pro tyhle bestie (motor DHGA) psaný svíce 06K905601B nebo 06K905601L, obojí jen NGK, tu novější L ale přímo NGK v aftermarketu ještě nezná ...

Svíčky na prvním a druhém válci řekněme odpovídali nájezdu možná je pak sem ještě hodím pokud je tedy už neposlali do MB. Jinak motor olej nebral vše se stalo defakto během pár kilometrů 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...