Přejít na obsah

Oprava zadní levé části Rapid


Lion_K

Doporučené příspěvky

Zdravím přítomné.

Prosím o radu při řešení opravy zadní levé části Škoda Rapid (05/2019).
Škoda bude hrazena z povinného ručení a mám rozporuplný názor na způsob opravy.

Od pondělí mám auto v autorizovaném servisu, který mi určila pojišťovna.
Domluvili jsme se že nárazník demontují a zadní část prohlédnou.
Domluvili jsme se že mě budou informovat o rozsahu poškození.
Protože mě servis doposud neinformoval co zjistili a jak postupují, tak jsem se tam osobně stavil.

Bylo mi sděleno že nárazník je v pořádku a dělal se na něm celolak.

Na dotaz co budou dělat s mírně prohnutým blatníkem a odřeným lemem nad kolem, mi bylo sděleno že blatník "vytáhne" a  co bude potřeba tak překytuje.  Po poradě s lakýrníkem se prý bude lakovat část, nebo celý blatník.

Auto je staré 1 rok a mě zarazily dvě věci

Nebyla provedena výměna nárazníku, i když podle mě byl značně poškozený.
A druhá věc, proč se po vytažení blatníku musí kytovat? Měl jsem za to že to vytažení bude uděláno tak, že se to nebude muset dělat. Ale prý se kytuje vždy.

Když jsem dával auto do servisu, dostalo se mi rady abych nenechával díly opravovat, ale vyměnit. Rozhodně si nenechat kytovat. Auto má prý být uvedeno do stavu před nehodou.

Má někdo zkušenost jestli do způsobu opravy můžu nějakým způsobem "zasáhnout", nebo je to celé v dikci smluvního autoservisu? Jak se můžu případně bránit, reklamovat opravy?

Nebo je postup servisu správný, prostě se to takhle řeší?
 

Prohnutý blatník 3.pngProhnutý blatník 1.pngProhnutý blatník 2.pngnárazník 2.pngnárazník 1.pngblatník lem.png

Editováno: , autor: Lion_K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s tím servisem neměl nikdy problém, jezdil jsem tam před několika lety i s předchozím autem a vždy jsem byl spokojený.

Rapida jsem u nich koupil, a tak i proto jsem byl spokojený s výběrem jako smluvní servis pojišťovny. Přeci když tam mám 5 let záruku tak budou mít zájem o co nejlepší opravu auta po nezaviněné nehodě.

I jednání technika při předání do opravy bylo vstřícné, říkal mi že udělají vše, aby auto bylo v původní stavu, tak jako před nehodou.

Chápu že u lehce škráblého auta udělají rozstřik a hotovo.

Tohle ale byla nehoda zaviněná ovlivněným řidičem a dle svědků to byla velká rána do zadní části.

Vše jsem servisu sdělil a domluvili jsme se tedy že sundají díly potřebné ke kontrole a seznámí mě co bude dál.

Pokud by skutečně volali, tak bych určitě nesouhlasil jenom s lakováním nárazníku a vytažením a případným kytováním blatníku.

 

Hledal jsem na Internetu nějaký "návod", radu, zkušenost jak je to s  nárokem na nové díly, ale žádnou oporu jsem pro to nenašel.

 

Zítra se mi mají ozvat s tím blatníkem, co a jak se bude dělat, tak snad to dodrží a zavolají. S nějakým kytováním čehokoliv na ročním autě se mi vůbec nelíbí.

Zvažuji že auto po opravě nepřevezmu, ale rád bych věděl jestli na nový díl je na žádost zákazníka nárok, ať to nejde s nejistým výsledkem do krajností.

 

P.S. Ještě jsem si (v průběhu co teď tady píšu) uvědomil že když mi sdělil technik že auto opraví do původního stavu, tak jsem podepsal zakázku kde je ale uvedeno "LZ blatník oprava lak, zadní nárazník oprava lak". To jsem asi stvrdit podpisem neměl a měl to hned rozporovat. Zřejmě toto bude klíčové.

Editováno: , autor: Lion_K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se zkusenosti s lehce promáčknutými dveřmi u obchodaku je tatovi vyměnili za nove .Rok stare auto.

promacknuti bylo celkem minimální. Ale bylo to Audi .

Mel lehce promáčklý i blatnik  ten kytovali a rozstrikli. Jinak to snad opravit nejde. S tím nic nenadelas.

Nechal bych si ukázat ten sundany naraznik ze spodu(praskle držáky nebo poškozené vystuhy.

Pokud by byl v pořádku asi by me nevadilo kdyby ho pretmelili a lakli, kdyz uz budou tmelit a lakovat blatnik.

Nov

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Novotka - Děkuji za vyjádření Tvojí zkušenosti.

22 let jsem měl Octavii a nikdy žádný ťukanec. Koupím nové, a nějaký ochlasta mi to nabuří. takže naštvanost maximální.

Máš zřejmě pravdu že s tím jak auto opraví nic nenadělám, už kvůli té podepsané zakázce.

Moje chyba že jsem si neuvědomil co podepisuji a nenárokoval tam nové díly. Vůbec mě nenapadlo že to je vlastně požadavek na způsob opravy.

 

Ještě by mě zajímala jedna věc které jsem si všiml - způsob platby. Na zakázce je uvedeno "hotově", ale když jsem dával podklady pojišťovně, tak jsem požadoval způsob platby fakturou.

Ví někdo jak se za opravu platí?

Mám u pojišťovny "přímou likvidaci", servisu jsem podepsal plnou moc k jednání s pojišťovnou, placené to bude s povinného ručení.

Tak snad nebudu muset platit cash.

Ono by to nebyl problém, ale mám obavy aby pojišťovna platbu v plné výši potom proplatila. Nechci další starosti navíc.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměna nárazníku za nový by byla určitě lepší. V případě lakování stávajícího hrozí, že ty další vrstvy laku budou při drobných kolizích na parkovišti praskat. Jde o hodně pružný plast.

 

Ale kitování blatníku bych se nebál. Nebude tam toho kitu moc. Rozhodně méně, než při výměně blatníku za nový, kdy se ten původní flexou vyřízne a navaří se tam nový. Spoje se brousí a kitují. Antikorozní ochrana už nikdy nebude taková, jako u původního blatníku.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Lion_K napsal:

Ještě by mě zajímala jedna věc které jsem si všiml - způsob platby. Na zakázce je uvedeno "hotově", ale když jsem dával podklady pojišťovně, tak jsem požadoval způsob platby fakturou.

Ví někdo jak se za opravu platí?

Mám u pojišťovny "přímou likvidaci", servisu jsem podepsal plnou moc k jednání s pojišťovnou, placené to bude s povinného ručení.

Tak snad nebudu muset platit cash.

Ono by to nebyl problém, ale mám obavy aby pojišťovna platbu v plné výši potom proplatila. Nechci další starosti navíc.

 

 

Když mě měnili přední nárazník za nový a lakovali jej, tak mě nabídli abych nemusel čekat než pojišťovna vyřídí formality se servisem (auto by mi vydali po uhrazení částky pojišťovnou) zda si opravu nechci zaplatit v hotovosti a vůz hned vyzvednout a pojišťovna mi pošle peníze na účet. Bylo to cca 11.000Kč které jsem tedy zaplatil v servisu, vůz vyzvedl a peníze mi pojišťovna poslala v plné výši co jsem platil na účet . Auto jsem měl nové 1 měsíc.

 

Ve druhém případě toho bylo více a delší oprava, auto staré 6 let, cena opravy cca 49.000Kč, pojišťovna poslala autoservisu Krycí dopis tak zní ofiko název, že to zacvaká a já vyzvedl opravený vůz a nic jsem neplatil. Vše v autorizovaném servisu Škoda který byl smluvním partnerem pojišťovny. Nárok na půjčení náhradního vozidla myslím nebyl nebo bych platil tisíce tak jsem se na to vykašlal.

 

U rok starého rapida jak píšeš bych se nebál že ti neuhradí celou částku ale nech to ať to zaplatí pojišťovna servisu a ty jenom přebereš vůz bez placení. Určitě už servis poslal fotky pojišťovně o jakou se jedná škodu a už probíhá schválení plnění si aspoň myslím, nevím. Tak ať se daří.

Editováno: , autor: Yosef
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Rapid1.0 napsal:

Nevím co mas za pojišťovnu, ale mě vždy vyšli vstříc, když jsem jim řekl ze chci do jiného servisu, teda vždy se jednalo samozřejmě o autorizovaný (důvod jim stačilo, ze ho mám blíže). Zkusil bych tedy oslovit jiný servis. 

 

Pojistnou událost jsem vždy musel řešit s pojišťovnou viníka která uhradila opravu.  Já jsem mohl mít "bezvadnou pojišťovnu" tu to ovšem nezajímá ale jednám s pojišťovnou viníka u které on má povinné ručení a pak doufám, že mnou navržený autoservis bude smluvním partnerem té které pojišťovny i třeba pidi pojišťovny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic proti, ale co tak vidím, máš poškozený jen lem. To chceš vážné auto řezat, vařit a stejně kytovat jen kvůli lemu?

A ještě jedna věc, pokud na nehodě neneseš vinu, tak pojištovna viníka ti nemá co diskotvat kde a jak opravovat - ona má jen uhradit výslednou fakturu, pokud je v běžných cenách (to je ´oprava v AS vždy)

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem za reakce.

 

@LiveBomb To máš pravdu, to by nebylo, tak jak to píšeš, dobré. Vůbec jsem si neuvědomil že je to tak složité, a na můj případ zbytečné

Primárně měli opravit to mírné prohnutí blatníku, viz moje foto.

Technik říkal že blatník "vytáhnou", a budou ho kytovat. Já jsem z toho pochopil že kytovat budou v místě kde dojde k narovnání blatníku, a právě toho jsem se zalekl, a kytování jsem nechtěl. Zřejmě měl technik ale na mysli kytování jen toho lemu, když to bude potřeba.

 

Dnes ze servisu volali aby mi sdělili že auto ještě hotové není, a při té příležitosti jsem se dozvěděl že když nárazník a blatník sesadili zpět, tak tam žádné prohnutí blatníku není, respektive to co tam je, tak mají Rapidy z výroby. Tak nevím, ale pravá strana se mi zdála rovná, a ta levá prohnutá, proto jsem si to nafotil.

Následně jsme se domluvili že se kvůli tomu lemu nebude blatník stříkat celý, ale opraví se lak jen v tom místě poškození. Poznat to prý nepůjde. Nechali to na mě jestli chci celolak blatníku, ale že mi to nedoporučují, kvůli případnému prodeji auta (další vrstva laku), že lepší je opravit jen tu malou část lemu. Souhlasil jsem.

 

Co se týká nárazníku, tak jim výměnu neschválila pojišťovna. Nárazník není kromě odření nijak jinak poškozený.

Technik mi to vysvětlil tak, že auto má být opraveno do stavu jako před nehodou, ale prostředky na opravu mají být ve vztahu k míře poškození vynaloženy účelově.

Pokud bych chtěl nový nárazník, mam si to s pojišťovnou vyjednat a servis ho po schválení vymění. Neshledal jsem že bych uspěl, a tak jsem pojišťovnu nekontaktoval.

Technik mě ujistil že opravu ani nepoznám.

 

@ben06 To jsme si spojišťovnou vyjasnili hned při zadání škodní události. Pojišťovna viníka je shodná s mojí, já mám v pojištění placenou "přímou likvidaci" a tak jim stačilo nahlásit jen údaje od PČR a oni si od viníka vše ostatní vyžádají sami. V tomhle se nemusím o nic dalšího starat.

 

@Yosef Ptal jsem se na to placení a je to tak jak píšeš. Buď to zaplatím ze svého a následně mi bude částka poukázaná na můj účet, nebo je potřeba krycí dopis a potom to půjde fakturou.

Popravdě jsem měl za to, že to bude trochu jinak. Mám v pojištění placenou "přímou likvidaci", do škodní události jsem křížkem vybral způsob platby fakturou, a servisu dal plnou moc k jednání s pojišťovnou.

Domníval jsem se tedy, že si vše, včetně úhrady platby, mezi sebou pořeší "beze mě".

Konečnou dohodu na způsobu úhrady projednám se servisem v pondělí, kdy si mám jet pro opravené auto.

 

Pánové, ještě jednou děkuji všem za příspěvky, pomohly mi.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem byl pro Rapida po opravě.

Co se týká platby, vyřídí si to autoservis s pojišťovnou sám, nic jsem neplatil.

 

Co se týká opravy, tak za mě se něco nepovedlo, a to dost.

Když jsem auto přebíral, tak jsem provedl kontrolu zadní levé části - blatník a nárazník.

Nic co by bylo špatně jsem nenašel, auto jsem tedy převzal.

 

Po cestě domů, cca 5km od servisu, jsem auto znovu zhlédl a hned jsem si všiml nesrovnalosti v napasování blatníku a nárazníku.

Po cestě nárazník od blatníku cca 5mm "odskočil", zkoušel jsem ten odskok vrátit, ale nejde mi to. Velkou sílu jsem tomu ale nedával, ať neponičím něco dalšího.

 

Servis mi v pátek tvrdil že nárazník kontrolovali a že je kromě odřené části zcela v pořádku, proto ho jen lakovali.

To samé mi tvrdili o blatníku, že prohnutý není a že se mi to jen zdálo, prý je to stejné jako u jiných Rapidů.

 

Řekněte mi, je tohle normální? Přeci nárazník, pokud by byl v pořádku, tak nemůže po 5 km vyskočit z drážek.

Ví někdo jak ten nárazník tam drží? Jak vypadají ty úchyty? Na netu jsem obrázek z kterého by to bylo patrné jsem nenašel.

 

Potom jsem si všiml i špatně napasovaného spodního plastu na nárazníku, taky je tam mezera.

 

Tyhle závady asi sám neopravím.

Telefonicky nahlášeno servisu, zítra ráno reklamace ...

 

 

 

001.png

002.png

003.png

004.png

005.png

Editováno: , autor: Lion_K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobnou zkušenost, taky s ročním Rapidem. Nárazník nelícuje, blatník měnili a ok, ale dře o něj podběh, který nevyměnili. Jestli máš nervy to řešit, tak trvej na tom, že mají být rovné spáry a nemá ti nic vypadávat. Nevím, proč se neobtěžují před předáním zkontrolovat výsledek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve čtvrtek mi volali že auto bude v pátek dopoledne hotové, měl jsem čekat až zavolají na převzetí.

V pátek v cca 17:00 hod volali že to ještě není, a že v pondělí bude určitě. Docela mě přišla divná ta prodleva, ale budiš.

Dnes, v pondělí, odpoledne volali že můžu přijet převzít auto, že ho mají připravené na předání.

Nechal jsem si vysvětlit co vše se na autě provádělo a šli k autu.

Při převzetí tam ten odskok nebyl, to bych jim nepřevzal. Nárazník a blatník byly dle mého názoru sesazeny dobře, a nic nenasvědčovalo že by tam bylo něco špatně. Díval jsem se i na pravou stranu.

Ten difuzer jsem nijak zvlášť nekontroloval, ten poškozený při nehodě nebyl, tak mě to nenapadlo a tu škvíru jsem přehlédl.

Vrátil jsem jim zapůjčené auto a jel domů. Cestou jen asfalt, žádné nerovnosti, ale mírný pohyb karoserie, a nárazník odskočil.

Zítra tam jedu, něco mi říká že nárazník až tak bez poškození nebyl, a nebo to jen naprasili, ale jak nechápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes byla zadní část opět rozebrána a po kontrole že opravdu nic prasklého není, opět složena.

Dali tomu větší péči a díly na sebe pasují mnohem lépe, i když jako předtím to není. Stále je tam v malém místě cca 2 mm odskok. Osobně si myslím že to prostě je tím že ten náraz musel materiál mírně změnit/natáhnout. Pravá strana , i po opětovném složení, přesně lícuje na sebe.

Na takovýto mírný odskok jsem již přistoupil, nechci je "prudit" za něco co už by asi lépe nešlo udělat. Navíc jak psal @Twisted, už bych na to ani neměl nervy.

Plast pod nárazníkem v pořádku, nyní bez škvíry.

 

Když na chvilku vysvitlo slunce, tak jsem ještě jednou pro jistotu zkontroloval odstín barvy - není poznat rozdíl.

Nechám barvu pár dní "vytvrdnout" a o víkendu dám na auto znovu tvrdý vosk SOFT99. Nebo raději počkat déle?

 

Ode dnešniho dne nechávám v autě zapnutou autokameru, v park módu ... karta 256 GB uchová hodně záznamu :-)

 

Děkuji všem za součinost a rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...