Přejít na obsah

Dpf vyměnit nebo vyčistit?


Petr Smolík

Doporučené příspěvky

Určitě vyměnit, čištění filtr většinou poškodí. Repasované díly se značkou nové od škodovky kde vracíš originální díl, se vyjme původní vložka, pokud je v pořádku proběhne čištění a oživí se drahé kovy ve filtru, běžné čištění nemá smysl, pokud se neplánuješ auta vzápětí zbavit. Nic jiného než originální filtr nefunguje. Náhražky typu JMJ a pod, nemají drahé kovy, můžou ti i poškodit motor.

Originální filtry u OIII TDI vydrží běžně i 400K km, takže máš ještě dost času.

Editováno: , autor: 15degren
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jaké máš teploty filtru při regeneraci ? 100t km možná vydrží, pokud bude schopný filtr nastartovat reakci a zahřát se, ale taky nemusí. U nového máš víceméně těch 300K+ km jistých.

Vyložený ucpaný chladič nespalitleným popelem je vzácnost, většinou bývají popraskané (neprojdeš emisema) nebo nedosáhnou potřebné teploty.

Když pomocí čištění z něj dostaneš nespalitelný popel tak samozřejmě zlepšíš jeho propustnost a pár koní se obnoví.

 

Nicméně nevěřím že to poznáš (placebo) ten rozdíl není tak velký aby jsi mohl pocítit.

Riskuješ že ti ten filtr poškodí a neprojdeš emisemi.

 

Nicméně pokud je čištění do nějakých 8 tisíc vč. montáže a demontáže a plánuješ se auto do budoucna spíš zbavit (projezdit třeba ještě 50K km a pak střelit), tak to určitě cesta je.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teploty sú normálne ako majú byť čiže regeneruje od cca 500°C najlepšie to ide ak to má 580-600°C. A to nemá problém dosiahnúť. 

 

Tak u mňa bolo čistenie nutné kvôli vyzrážanej chladiacej kvapaline. A v druhom rade bol som na meraní výkonu a výkon tam bol menší to ma donútilo aby som ho dal vyčistiť. 

Teplota bola pri meraní až príliš vysoká na to aby bol výkon po úprave tam kde by som si predstavoval.

Teraz som si pozeral priebeh teplôt pri športovej jazde a viac ako 450°C som nemal. Ešte to odsledujem na dialnici. 

 

 

S tým výkonom to poznať je, poznajú to viacerí tu z fóra, ktorý nemajú to DPF v najlepšom stave. Vieš to aj poznať podľa toho, že ak ti DSG prevodovka preradí tak pred čistením sa ťažšie rozbehlo turbo bolo tam cítiť pokles teraz to nieje cítiť, proste pridám plyn a konštantne to zrýchluje bez žiadnej medzere. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktuálne 226tkm. Dvojhmotu som menil preventívne, pretože mierne klepkala, nič hrozné ešte 50tkm podľa mechanika by vydržala. Spojka ešte pôvodná. 

 

Myslím, že pri meraní sa nič nestané. Úpravca mi hovoril, že chodia k nemu aj taký čo majú cez 400tkm nalietané a vždy sa dá odmerať. Dokonca mal jednu Q7 z 750tkm a výkon bol nižší práve kvôli upchatému DPFku. 

 

Po koľkých km ti to regeneruje ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som mal cestu po dialnici nie nejak extra dlhú ale teplota pred a za DPF bola pri 160-180kmh okolo 360+-10°C. Pri akcelerácii na túto rýchlosť bola teplota do 400°C.

 

Čiže myslím, že čistenie DPF nieje až tak marné vzhľadom aj na to, že dymovosť na STK bola nula. 

 

Inak cena nového DPF je okolo 2000€ tak by som zvážil tých cca 150-250€ za čistenie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na O3 stojí orignál 1000 éček, ae čištění za 200 eček proč ne.

Suchá / mokrá metoda ? Z principu po mokré metodě, nemůžeš mít kouřivost 0. Když tlakem proženou vodu filtrem, tak ho zákonitě musí protrhat. Ty stěny nejsou dost porézní na to aby tudy prošla voda...

 

Jinak teploty při regeneraci 580-600 už jsou teploty poměrně špatné. 620 stupňů je standardní teplota, které by mělo DPFko docílit pokud je v dobré kondici.

Pokud chytnu regeneraci na městském okruhu kde jedu mezi 80 a 100 km/h tak mi to jde na 680 stupňů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren Tú cenu nového máš odkiaľ ? Pýtal som sa na cenu na moje auto jedného člena tohto fóra, ktorý pracuje v servise a cena je cez 2000€. Ak  pozriem iba na najznámejši eshop tak tam je cena bez vrátenia starého najlacnejšieho 1600€. 

Podľa mňa to bolo čistené mokrou metódou a asi ultrazvukom. Dymovosť mi merali pred mesiacom na STK kde namerali 0. Netvrdím, že mám výfuk čistý ale zašpiní sa mi tak po 2000km tak, že prstom to dám dolu a keď skúsim výfuk tak mám len mierne zašpinený, čiže DPF s 95% funkčné v zahraničí by s tým problém určite nebol. (väčšina dovezených dieslov má ten výfuk černejší a viac zašpinený sadzami).

 

Tieto info máš inak pozisťované z internetu alebo máš vlastnú skúsenosť ? Ja s tým čistením mám vlastnú skúsenosť a nevidím v prípade takéhoto výsledku problém. Ak praskne tak je to na výmenu to je jasné. 

Tie teploty tiež odkiaľ vieš, že sú zlé ?? Ak je to v DP napísané tak ma pouč, že to musí byť presne 620°C. DPF ti regeneruje od 500°C popolček sa spaluje, pri 600°C to ide rýchlo. 

 

Ak máš také teploty pri tak malej rýchlosti tak môžeš čakať, že pri jazde na dialnici vyššou rýchlosťou sa ti raz môže stať, že ti hodí auto do núdzaku ako teplotná ochrana. 

 

PS: ak mi ukážeš, že za 1000€ kúpim originál DPFko bez zálohy za starý tak som nepreskúmal všetky dostupné možnosti.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to si môžeš gratulovať. 

 

Ak by som nemal problém s prasknutým IC tak riešiť DPF nemusím, ale DPF bol upchatý od chladiacej kvapaliny. 

 

Páni ako vidím, tak vy viete len písať ako je to fajn keď vám všetko funguje ako má. Potom tu budete písať, že neregeneruje mi DPF čo mám urobiť ? Odpoveď všetci teraz poznáte ale potom tu budete zakladať témy.

 

Zakladateľ sa pýtal či ho vyčistiť alebo vymeniť, ja som napísal skúsenosť s vyčistením. Možno som si posunul investície do nového DPF o rok/dva, aktuálne mi to je jedno keďže funguje zatiaľ. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim si, ze ked je dpf funkcne, tak vyfuk je akurat spinavy od ciest. No a nejazdime vo Svajciarsku, ale v SR a CR, kde je na cestach castokrat dost velky bordel a virenim vzduchu sa moze dostat aj do koncoviek vyfuku. Keby nefungoval, tak za 2000km je poriadne cierny a nie len taky, ze zotries a mas trochu spinavy prst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mafrane,

zkušenost s mokrou metodou nemám, pouze se suchou.

Co se týká problém voda a DPF - to je patrné z funkce a popis k DPF - do DPF se nesmí dostat voda, dle výrobce filtrem neprojde a pokud ano - poškodí ho - vyčištění filtru pomocí mokré metody nebude asi ideální - ale DPF zprůchodní. Pokud jsi prošel emisemi máš k tomu velké plus. To nic nemění na tom že NOx částice budou bohužel filtrem pronikat abnormálně. Viditelný dým pravděpodobně ne. Nevim jestli zvýšené nox při běžných emisních testech zjistí.

 

Z podstaty věci ale takové čištění nemůže filtr přežít, uvědom si že zachytává viditelný kouř, jak by mohl propustit bez poškození tlak vody ?

Na druhou stranu takové čištění pokud je poté auto schopné projít emisema i za další dva roky, bude pravděpodobně efektivnější, protože se celkově sníží odpor filtru a nebude se tolik zanášet - tj. filtr bude průchozí i když se nebude ideálně vypalovat. Takže pokud řikáš že procházíš bezproblémů emisema je ve finále mokré řešení lepší cestou než suché, ale stojí si za tím že se to zas tak moc od vyříznutí DPFka neliší...

V neposlední řadě to i vysvětluješ proč ti to přihodilo tolik koníků jak tvrdíš - pokud jsou kanály mezi sebou po čištění prostupné, určitě to pár koní přidá.

 

Odkaz na filter:

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/04l131606ex-filter-pevnych-castic-skoda-31116.html

 

Ceny od cr jsou trochu rozdílné (přepočítával jsem to odhadem z hlavy) a taky záleží jaký model přesně máš. Ano kauce tam samozřejmě je. Nicméně 1100 eček je pořád méně než 2000 eček.

 

Co se týká teplot, tak pokud motor regeneruje a ty ho začneš přetěžovat, tak vyšší teploty nedosáhneš.

Nejvyšší teploty na DPF dosáhneš, pokud bude držet motor v rozmezí 2000-2500 otáček při středním zatížení.

Na okresních silnicích s plynulým provozem dosahuje vyšších teplot a lepšího vyčištění než když se spustí regenerace na dálnici. Jednotka totiž při dálničním provozu totiž tolik filtr pomocí úpravy mapy neprohřeje, protože k tomu nemá prostor.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...