Jump to content

Recommended Posts

Můj pohled po zprovoznění pACC. Je to docela šikovná věc, hlavně pro ty, kteří chtějí jezdit předpisově anebo v místech, kde se často měří. Začátek obce anebo omezení to bere celkem přesně, ale konec obce je trochu opožděný. Cca 10-20m. To bych přisuzoval Amundsenu, protože přesnost jeho pozice je dost žalostná. Myslím, že u Columbuse to bude mnohem lepší. Jinak to slušně reaguje na ostré zatáčky a kruháče,kde to automaticky zpomalí. Kde se s tím moc jezdit nedá, jsou úzké a klikaté silničky mezi vesnicemi. Tam to bere 90ku jako povolenou a to už je někdy moc rychlí. Jinak se dá do něj vstoupit, to znamená, že třeba na 90ce chci jet 93 tak páčkou namačkám, nebo opačně a po načtení nové značky se sám vrátí do predikce. Podle mě to není špatná věc, ale myslím si, že by se bez ní nechalo i žít. Pravdou je, že si to moc nedovedu představit s manuálem. S DSG to má logiku. Po této zkušenosti bych si to jako volitelnou výbavu (kdyby byla) asi nepřiplácel. Otázka je co by za to chtěli. Za cenu co za to chce Ferda+ další věci které zprovozní, není vůbec o čem diskutovat. Díky Jirko

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulý týden návštěva jednoho města v Evropě, u jednoho schopného euroobčana- kódovače.

Dodělání pACC namísto klasického tempomatu- Karoq Sportline. Zkušenosti: cca  2 hod práce. S DSG opravdu výborná věc,neboť se dá používat i ve městě.   Dle mého názoru, jeden znej "pomocníků". 

Odvedl opravdu skvělou práci a ještě za to nic nechtěl.

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respektovat průběh cesty = automatické snížení rychlosti do zatáčky(informace získaná z mapových podkladů v navigaci)

 

Dodržovat povolenou rychlost = ACC samo nastavuje rychlost z informací o max rychlosti v daném úseku z navigace + co přečte kamera přímo ze silnice  

Edited by ferda25

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já myslím,že 1. je,že tempomat zpomaluje v zatáčkách,kruháčích atd. A 2.že jede podle rychlostních limitu. na 50 zpomalí na 50 a na konci třeba na 90ku když tam je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem rozhodnutý. Tento !pomocník" nechci. Jsem rád, že mám "jen" ACC. Supr věc. pACC je podle mně moc kecající věc do mé jízdy. V obci tachometrových 50 na úsecích kde mohu jet více a mimo obec taktéž! No což. Nejsem sice žádný pirát silnic, ale jezdím nad limity. Pokud to situace dovolí. Vím -pACC - ACC zapnu když chci. Dost tempomat využívám a ne jen na rychlostních limitech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On je problem i s tim dodrzovanim tachometrovych rychlosti. Pri tom, jak tachometr extreme nepresny a jak premeruje (zejmena na 17" kolech) by s timto "pomocnikem" byl brzdou provozu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

čím víc takových kecálků tím hůř.Ani nevíte jakou radost mi dělá,když sednu do své GT86,kde je opravdu jen řidič,pedály a volant.

Myslím,že nehod způsobených takovými rádobypomocníky a podobně je poměrně dost.

Naposledy- a to jsem se smál když k nám na servis přijela paní s SIII a řekla-já myslela,že tam autoparking za mě udělá vše :-) :-).

Proboha,buďme řidiči ze vším všudy.Nikdy žádná technika nebude obezřetnější než člověk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konečně mně to někdo objasnil. Já už 45 let žiju v mylné představě, že se auto řídí rukama a nohama !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mě ,všichni ti asistenti a vychytávky dělaji z lidí blbce.Dnes si nemůžu koupit auto jaké chci ,ale jaké mi dovolí.☹️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to jako se vším, kdo nemá, najde tisíce důvodu proč to nechce..

 

Je to jen další pomocník a každá rychlostní změna, kterou provede se neodehrává v sekundě, ale minimálně v desítkách sekund a když vidím, že mi pomocník z mých nastavených 95 km/h změní díky blížící se obci rychlost na 50 km/h mám hromadu času, abych si nastavil požadovaných 55 km/h a auto mi zpomalí jen na 55 km/h a pak opět až obec skončí, tak si během zrychlování místo 90 km/h nastavím co chci sám.....a nebo taky nemusím, protože jedu v koloně a i ty limity co všem přijdou nízké naprosto rychlosti jedoucí kolony v rámci podmínek ČR dostačují.

 

Tj. stále jsem já řidič a hlídám zda asistent dělá skutečně to co má a co já chci. Je rozdíl plést si tyto pomocníky s autopilotem.

Edited by ferda25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlas. Stejné to bylo, když k nám pronikla klimatizace nebo DSG. Kdo to neměl, tak kritizoval. A dnes? Úplně normální věc, která se navíc přece dá vypnout. Stejně tak pACC. Zapnu to, kdy potřebuju. Třeba ve Švýcarsku, kde se fotí v každé vesnici, je to doslova k nezaplacení.

Je fakt, že si to člověk musí vyzkoušet a zvyknout si na reakce. Stejně  jako LA. Při dlouhých jízdách na dálnici je to z hlediska bezpečnosti určitě přínos, ale na zásahy do řízení musí být řidič připravený, aby nezmatkoval.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimatizacia a dsg funguju narozdiel od tych parodii na IQ riadenie. 

FA ako by sa ti pacilo keby dsg namiesto 6 tam supla 2 super ne. Alebi klimatizacia ked je vonku 30 zrazu zacala kurit aby si mal utulne. 

 

Pokial to nefunguje poriadne nemaju to co pchat do aut, hlavne ked sa vodicaky rozdavaju len tak za peniaze. 

LA a pacc este dajme tomu ale FA by som zakazal. 

 

A hlavne tie ficure nejdu vypnut na trvalo same sa zapinaju to je najviac nebezpecne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, Pytlák napsal:

On je problem i s tim dodrzovanim tachometrovych rychlosti. Pri tom, jak tachometr extreme nepresny a jak premeruje (zejmena na 17" kolech) by s timto "pomocnikem" byl brzdou provozu. 

Vzhledem k tomu, že kombinace ráfku a pneu je nastavena tak, aby obvod celého kola byl +/- stejný tak k jake nepresnosti kde dochazí?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LiveBomb 

Čím to je, to nevím. Ale asi to může být jen v obvodu kola. Trochu se liší a to dělá velké odchylky. 

Dne 17.10.2019 jsem v jiném tématu psal: "Dnes jsem přezul z 18" letních (215 / 50 R18) na 17" zimní pneu (215 / 55 R17). Co mě zarazilo je odchylka tachometrové rychlosti od skutečné měřené GPS. 

Na 18" letních je odchylka při rychlosti 130 km/h 6 km/h (tj. podle tachometru jedu 136, podle GPS jedu 130). 

Na 17" zimních pneu je ale odchylka již 12 km/h (podle tachometru jedu 142, podle GPS jedu 130). 

Samozřejmě víc věřím GPS. "

Při těchto odchylkách budeš s p ACC brzda provozu. Moc nevěřím, že je to problém jen mého auta...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele, nechci to tu rozvádět - je to mimo téma, ale právě kvůli tachometru výrobce kombinací ráfků a pneu v různých velikostech kalkuje tak, aby obvod byl vždy stejný. Takže pokud jsi neměl nepovolený rozměr musí to ukazovat stejně. To, že je v tachometru "zabudovaná" odchylka je z legilsativných důvodů tachometr nesmí ukazovat míň než je skutečnost a je to dáno na max 10%+4 km k tomu. Navíc zrovna Škodovka poslední roky používá navíc i údaje z ABS a GPS, takže s přeností jsou téměř dokonalé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...