Přejít na obsah

výměna zadních kotoučů - postup


1.8T

Doporučené příspěvky

Potřeboval bych poradit od těch, kteří měnili vzadu koutouče - ale jen ti, co mají 253mm. Ostatní velikosti kotoučů to tam mají jinak, takže za informace děkuji, ale nepomohou mi...

Podle škodovácké díl. příručky stačí sundat třmen. Držák třmenu - s vodícími čepy (to o co jsou opřeny destičky) sice trošku překrývá kotouč, ale nejspíše lze kotouč trochu našikmou stáhnout náboje a z toho držáku třmenu se to uvolní - vytáhne. Stačilo Vám sundat jenom třmen (píst) a destičky a mohli jste už sundat kotouč?

Ptám se pro to, že zde jde o Leona 5F, brzda je naprosto stejná s O3, ale v dílenské příručce tvrdí, že je nutno sundat i Držák třmenu s vodícími čepy - jenže ten je k nápravě přišroubován podivným tisícihranem (pravděpodobně nestojnoměrným) a celé označení k němu v DP je, že na to je přípravek T10035.

 

Zkusil bych starý kouč cvičně sundat aby se ukázalo, ale je přirezlý a bojím se do toho mlátit, aby ho nepoškodil a pak se ukázalo že ho stejně nevyndám protože nemám přípravek kterým bych sundal Držák třmenu...

 

PS čím uvolňujete přirezlé kotouče?

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není speciální klíč ale 12ti hran XZN M14. Viz https://www.tonaexpert.cz/hlavice-xzn/hlavice-1-2--zastrcna-xzn-m14-tona-expert-e031972/

Běžně dostupný v každém lepším železářství.

Nejsu si jistý,ale 253 by měly jít opravdu v pohodě sundat. Není nic jednoduššího jak bacit kladivem po kotouči v místě kde dosedá disk kola,na 99% odskočí a nic se mu nestane. Někdy je potřeba s ním trochu poviklat aby se ho podařilo sundat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super, děkuji moc!  Ani jsem nevěděl že něco takového existuje, znám jenom Torxy... Googlil jsem to podle čísla toho přípravku, občas to ukázalo nějaký bit, ale myslel jsem, že to je kopie origo přípravku koncernu. Nikde to holt nebylo propojený na XZN...

 

edit: vyzkoušeno, kotouč 253mm jde sundat bez sundání "držáku třmenu s vodícími čepy". 

Kotouč byl přirezlý, ale styčná plocha je jen malinká. Poklepával jsem na kotouč přes prkénko (ještě jsem ho nechtěl odepsat) ze strany podběhu za stálého pootáčení kotoučem aby se to nekřížilo. Po pár otočeních kotouč odskočil.

V servisní příručce škoda je to popsané správně, v seatí tvrdí, že musím sundat i držák třmenu - to platí ale jen u větších brzd.

 

V seat dílenské příručce nedoporučují starý kotouč stloukat a uvolňovat kladivem z důvodu poškození ložiska kola (vymačkání důlků pod kuličkami) a použít uvolňovač zarezlých spojů. Škodovacká DI toto nezmiňuje, optimum bude asi někde na půl cesty - prostříkat to, počkat přes noc aby to vyvzlínalo do spoje a pak to s citem za stálého otáčení sklepnout.

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj,

nevíte někdo z praxe jak se co nejjednodušeji dostat k matici, která šponuje lana zadních brzd?

Na jedníčkové octavii stačilo v loketní opěrce vzadu vyndat popelník a matice byla přístupná pro

seřízení lan zadní brzdy. Teď jsem vytáhl v trojkový octavii odkládací schránku vzadu v opěrce,

ale k matici se nedostanu. Není snad nutné demontovat celou střední panel s loketkou ? Dík

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc wirere, jedna fotka za tisíc slov. Tvý návody jsou vždycky precizní.

Uvědomil sem si, že podle tý fotky matici sice nevidím, ale dosáhnu na ní,

pouze ale konečky prstů. Takže buď v servisu používají nějaký zalomený klíč

anebo vytáhnou zadní ofukovač a zadní rozvod vzduchu. Pak by měl být

přístup k matici teoreticky možný.

P.S. V servisu by seřízení lan zadní brzdy dle uvedeného postupu v dílenské příručce

- tedy s demontáží loketní podpěry, byl náročnější než samotná práce na brzdách.

Musí mít nějaký časově přijatelnější postup resp. fígl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...