Přejít na obsah

Superb 2.5 114kw (AYM), kolísá volnoběh, nespíná turbo, motor nejde přes 3000 otáček


Doporučené příspěvky

Dobrý den,

prosím všechny kdo by mi mohli pomoct o radu. Mám Superb s motorem 2.5TDi 114kw (AYM).

Asi před dvěmi měsíci se poprvé objevil problém. Po delší cestě cca 100km začal blbnout volnoběh. Osciloval někde mezi 800-1100 otáčkami, místo aby se držel na 800. Kromě toho přestalo spínat turbo a motor nešel přes 3000 otáček. Když sem nechal motor zchládnout, vše bylo zase v pořádku. Ovšem po další delší jízdě se problém objevil znovu. Postupně se problém začal objevovat po stále kratších cestách, až nakonec téměř hned po ujetí několika km.

Když sem zajel do servisu, diagnostika vyhodila následující závady:

00542 – snímač zdvihu jehly ( -0, -přerušovaný)

17978 – řídící jednotka motoru blokována ( -přerušovaný)

1126 – Signál otáček motoru (Nahodilá závada), žádný signál

1126 – Signál otáček motoru (Nahoidlá závada), signál mimo toleranci

513 -    Snímač otáček motoru (Nahodilá závada), žádný signál

 

Bylo mi odporučeno v první řadě vyměnit řídíci vstřik na 3. válci (202F). Podobné info sem se dočetl na různých fórech. Takže sem vstřik před pár dny vyměnil. Závada ovšem zůstala a projevuje se naprosto totožně jako předtím. Po diagnostice byly určeny tyto závady:

1126 – Signál otáček motoru (Nahodilá závada), žádný signál

1126 – Signál otáček motoru (Nahoidlá závada), signál mimo toleranci

513 -    Snímač otáček motoru (Nahodilá závada), žádný signál

 

Můj servisák mi říkal, že se s touto závadou u 2.5 ještě nesetkal. Takže si vůbec nemůže být jistý čím to je. Ale říkal, že z jeho zkušenosti u jiných motorů, to většinou není vadným snímačem otáček.

Zrovna o této závadě sem na českém internetu prakticky nic nenašel a na anglickém je, že to může být cokoli po cestě od snímače otáček až po řídící jednotku. Bohužel neznám žádného schopného autoelektrikáře. Tak se chci zeptat, jestli někdo z vás neřešil podobný problém, nebo by něměl aspoň tip čím by to mohlo být?

Předem moc děkuji za jakékoli rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar! no podle toho bych rek ze mas opravdu v haji snimac! on se zahreje a zacne delat blbosti!

tou tryskou si myslim ze to nemohlo byt mel jsem v ruce uz par techto motoru a nikdy se nestalo ze by vuz blbnul kvuli trysce!

bud nekde ko kabelaz nebo ten snimac.

mas automat ci manual?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...