Jump to content

První výměna oleje - špatný olej v autorizáku?


Recommended Posts

Tak jsme si nechali po 5000km v nové Scale vyměnit olej a přejít na fixní interval, abychom motoru udělali béne.

Bohužel až doma jsem si všimnul, že za 2800 Kč jsme dostali Shell Ultra Helix 5w40 (dle technika a faktury), který dle mých informací je specifikace vw 502.00 a v 1,5 TSI (asi s filtrem částic) nemá co dělat. To jsme si pomohli. Co radíte? Tušíte jestli je to zásadní problém? Psal jsem na infolinku, tak počkám, co napíší. Ach jo a to máme servis skoro za domem.....

EDIT: Shrnutí - 12.8. olej vyměněn bez komplikací za správný (vw 504.00) v témže servisu na jejich náklady

Edited by Luboun
Link to post
Share on other sites

Pokud si myslíš, že uděláš motoru béne, když budeš měnit olej po 5000km,  tak co sis objednal, to máš. 502.00 lze používat s pevným výměnným intervalem.

Oleje.jpg

Link to post
Share on other sites

Myslím, že první výměna po 5000km je lepší, pak samozřejmě po 15kkm.

V návodu specifikaci přímo nepíší, jen, že lze dolít max. 0,5 l vw 504.00 nebo 508.00. Z logiky bych tedy usoudil, že "horší" olej vůbec a už vůbec ne jako komplet náplň. Ale jestli v doporučení počítají jen s prodlouženým intervalem a pro fixní platí úplně něco jiného, to nevím...

Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, Luboun napsal:

Tak jsme si nechali po 5000km v nové Scale vyměnit olej a přejít na fixní interval, abychom motoru udělali béne.

Bohužel až doma jsem si všimnul, že za 2800 Kč jsme dostali Shell Ultra Helix 5w40 (dle technika a faktury), který dle mých informací je specifikace vw 502.00 a v 1,5 TSI (asi s filtrem částic) nemá co dělat. To jsme si pomohli. Co radíte? Tušíte jestli je to zásadní problém? Psal jsem na infolinku, tak počkám, co napíší. Ach jo a to máme servis skoro za domem.....

Ta 502.00 tam nepatří, i když asi se prd stane. Zažil jsem to u známého, který si vyměnil olej sám doma a měl motor s OPF a vůbec nevěděl, že ta 502.00 tam nepatří. Na emisích u STK prošel v pohodě. Ale jako dogma to raději neber. Pokud máš fakturu, kde to tak je napsáno, tak se seber a jeď do toho servisu a požaduj okamžitou výměnu. Těch pár kilometrů navíc ten OPF vydrží. Akorát si živě dokážu představit, jak v servisu hrají mrtvého brouka a že tam olej dali dobrý a  že se jen spletli na papíře atd. atd. Ale třeba se pletu a postaví se k tomu čelem, i když o čestnosti a upřímnosti v dnešní době nemám žádné valné mínění

Každopádně ty máš v ruce papír a pokud se budou v servisu vzpouzet, tak volej a emailuj  na infolinku Škodovky, ale nakonec jak píšeš, tak se Škodovkou již komunikuješ, tak si chvilku počkej na výsledek. Tuhle základní chybu si nesmí servis dovolit, pevný nebo proměnlivý interval u tohoto motoru na to nemá vliv.

Edited by DušanV
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

odporucam v prvom rade pisomne oslovit servis, ze aky olej tam dali, lebo na fakture mas tena ten tip. ak to priznaju pisomne, mas argument na vymenu a nemozu tam potom zatlkat, ze to bola len chyba na papiery. ak to technik raz priznal, mozno to prizna i pri pisomnej odpovedi. aby nedoslo k tomu, ze zmeni retoriku a bude potom tvrdit ine

Link to post
Share on other sites

dopisovat si může, když nepotřebuje jezdit, samozřejmě tam napiš a chtěj i písemnou odpověď, ale především bych jednal osobně a nebyl příjemný a trval ihned na výmėně a chtěl ji vidět aspoň přes okno což může být problém.

Link to post
Share on other sites

Výměna přes okno leda s vlastní pikslou, peorože mechanik půjde k sudu číslo 1 a stejně víš prd. Tady bych to skoro neřešil, při případném problému to vše jde za nimi - protože co je ve faktuře, to platí, a ne že ne.

Link to post
Share on other sites

Kdysi jsem dal do F1 olej 10w-40, ale neměl tu požadovanou normu VW, pak jsem jel na emise, technik vytočil párkrát motor a zapekly se kroužky, takže od té doby na ty normy věřím. Nechal bych si to hned vyměnit, na náklady servisu samozřejmě. 

Link to post
Share on other sites

Takže to vidím na test viskozity oleje a pak jít rovnou s protokolem...... Jinak to bude, jak říkáte, nepřiznají a v lepším případě nalijou znova to samé nebo ještě horší. A jestli mě nechají koukat pod ruce, to bych se dost divil. Snad jen si koupit vlastní olej a zdarma vyměnit a koukat přes sklo. Kompromisní,  asi nejvíce schůdné řešení....

Link to post
Share on other sites

To, že je cajk asi řeknou. Nicméně teď mi v jiném servisu řekli, že i když se zkrátí intervaly na fixní po max. 15kkm, tak je třeba používat LL oleje specifikace 508.00 ev. 504.00. Vzhledem k tomu, že cena za litr oleje je na faktuře stejná jako za olej u Rapida 1,2 bez filtru částic, který LL nevyžaduje, je nepravděpodobné, že by mi dali kvalitnější olej za stejnou cenu.... 

Link to post
Share on other sites

No pokud Škodovka donutí ten servis vyměnit olej, tak si určitě nedovolí tam napodruhé dát zase špatný, obzvláště pokud jsou již v hledáčku fabriky. Na další výměny oleje bych pak jezdil stále do stejného servisu, ať nemají výmluvu (pokud by jsi neprošel na emise na STK), že oni nic, že to mohli provést špatně v jiném servisu.  No a co ta infolinka, už se Ti ozvali?

Link to post
Share on other sites

Infolinka překvapivě napsala, že 5w40 je cajk, na můj další dotaz, zda to platí i pro auta s filtrem pevných částic zatím neodpověděla. Takže zatím platí dle jiného autorizáku, že pokud je filtr částic, tak prý jen 0w20 i na fixní. Věděli jste, že první Scaly neměli prý filtr částic?

Link to post
Share on other sites

Infolinka na  můj dřívější dotaz ohledně vhodného převodového oleje do převodovky MQ100 odpověděla napřed 2 x, že motorový olej ten a ten a když jsem jim opakovaně odpověděl, že se neptám na motorový olej, ale převodový, tak mi napsali, že to podstupují dále a až cca po 2 týdnech mi došla správná odpověď. Takže Ti operátoři na infolince asi nic moc,  a Tvůj opakovaný dotaz teď určitě někde bloudí na tzv. odborně sofistikovanějších místech a snad se časem dočkáš té adekvátní a správné odpovědi. No a pochybuji upřímně, že by nějaké počáteční Scaly prodávané tady v ČR neměly filtr pevných částic. Bože, od káď Ti lidi do těch servisů lezou, to tam zaměstnávají jen svoje známé, co se neuplatnili jinde, nebo proč mají takové mezery v informovanosti? Kdo jiný nám tzv. laikům, má poskytnou adekvátní  a správnou informaci než pracovníci Škoda a.s., nebo pracovníci autorizovaných servisů?

 

Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, Luboun napsal:

Infolinka překvapivě napsala, že 5w40 je cajk, na můj další dotaz, zda to platí i pro auta s filtrem pevných částic zatím neodpověděla. Takže zatím platí dle jiného autorizáku, že pokud je filtr částic, tak prý jen 0w20 i na fixní. Věděli jste, že první Scaly neměli prý filtr částic?

To se mi nezdá, už Rapid filtr měl. A nezapomínej, že rozhodující je norma, takže 5W40 technicky vzato zakázaný není. 

 

Nechal bych si vyměnit olej na náklady servisu. 

Link to post
Share on other sites

To jo, ale 5w40 v normě vw 508.00 neexistuje, to jsou dle mého laického úsudku ty "vodičky" 0w20 a norma 504.00 většinou končí  u 5w30.

Shrnutí dnešního dne je, že polovina autorizovaných servisů umožňuje na 1,5 TSI s filtrem částic při přechodu na fixní intervaly 5w30 (504.00) nebo 0w20 (508.00) a druhá polovina autorizáků jen 0w20. Bezprostřední pomoc od infolinky nečekejte.

Takže jsem v Alze narychlo objednal 5l Castrol Edge Titanium LL FST 5w30, zítra s tím půjdu do servisu a budu chtít, aby to za mé přítomnosti zdarma vyměnili. Doufám, že jsem vybral olej dobře, asi to Rolls Royce mezi oleji nebude, ale furt lepší, než to co tam dali oni..

Tak držte palce...

 

Link to post
Share on other sites

Já akorát nechápu, proč to chceš platit ze svého. Servisu bych to reklamoval a ohlídal si, co tam dávaj. Ke každému sudu by měli mýt nějaký "typový" list který by ti měli předložit. Na výmluvy"na faktuře je to  špatně" bych nebral ohled a trval na výměně pod dozorem.

A jestli to chceš řešit ze svého, proč s tím lezeš do servisu (kde to zvorali)?

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Teoreticky máš samozřejmě pravdu, jen se obávám, že průběh by byl takový, že auto odeberou, dolijí ze sudu bůhví co (nebo taky nic) a ještě mi naúčtují doplatek 1000kč za lepší olej a reklamace vyřešena. Takhle mi přijde logičtější, že si budu hlídat svůj olej a své auto.

Jak to dopadne uvidíme. Před časem jsem obesílal servisy a jen 1 z deseti připustil vlastní olej (náš mezi ně nepatří). A s pouštěním zákazníka k autu to už před lety bylo ještě horší, tj. téměř nikdy.

Když budou mít máslo na hlavě tak ok, ale pokud narazím na arogantního kreténa, tak to může dopadnout všelijak....

Link to post
Share on other sites

To je stejně strašný. Člověk má nějakou práci/povolání, po práci se sejde zde na fóru počíst o autech jako jeho koníček, ale stejně ví víc než kdejaký zaměstnanec autoservis. To je doba...

Link to post
Share on other sites

@Luboun nic proti, ale pokud si myslíš, že v tom servisu se ti nestane nic dobrého a nemáš k ním důvěru tak k ním prostě NELEZ.

Já tě asi částečně chápu, moje 4 nejbližší servisy provozuje stejná parta lidí a přístup mají všude téměř stejný (= na hovno) tak jezdím o cca. 30 km dál aby to bylo tak že tam auto bez obav můžu nechat. Naštěstí je Škodovka na každém rohu a prozákaznický servis se ještě najít dá.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Takže přišla další odpověď z infolinky, kam jsem se obrátil ohledně odpovídající specifikace oleje u 1,5 TSI s filtrem částic. Po 2 mailech, 1 telefonátu a 22 hodinách je výsledek:

"Pro zjištění jaký přesně olej má být doplněn, musí být kontaktován autorizovaný servis Škoda auto."

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...