Jump to content
Luboun

První výměna oleje - špatný olej v autorizáku?

Recommended Posts

LiveBomb

Je to naše první zkušenost s tímto servisem, relativně nedávno jsme se přestěhovali a je to kousek za lesem.

A jet teď do jiného servisu znamená vyhodit 2800 Kč za stávající olej a zaplatit komplet novou výměnu za další cca 3t kč, tak fakt takovej magor nejsem.

Je jasný, že v tom servisu už nás po vyřešení této lapálie neuvidí... Ale, jak poznáš, že je některý servis lepší. Spokojenost může být iluze.

A proto jsem si koupil Škodovku, abych nemusel, jako nedávno s Hondou, 2x ročně 200 km do servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řešit něco přes infolinku je blbost, citujou jen návod a když se zeptáš rozvinutě, odkážou vždy na servis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Luboun no popravdě, z toho jak to popisuješ tak ty 2800,- chceš vyhodit stejně + ještě cca. 1000,- za vlastní olej. Btw. ta výměna po 5tkm je v podstatě taky vyhazování peněz.

Jak to poznáš? Podle přístupu k zákazníkovi. Pokud se mi snaží vyjit vstříc asi to bude s velkou pravděpodobností ok, pokud ne ......

Mimochodem i spokojenost jako subjektivní pocit se dá celkem dobře benchmarkovat tak, aby to bylo vypovídající.

Edited by LiveBomb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 10 minutami, vormen napsal:

Řešit něco přes infolinku je blbost, citujou jen návod a když se zeptáš rozvinutě, odkážou vždy na servis. 

Ano, protože to ani jinak nejde, v okamžiku kdy i servisní plán konkrétního vozidla může procházet aktualizací zpětně a je tak defacto platný jen několik minut po vygenerování podle patřičného VIN. 

Edited by LiveBomb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak samozřejmě doplatím max. rozdíl do ceny 504.00, tj. cca 1000-1500kč a ne komplet výměnu, vcelku jasná matematika. A vyjednávací pozice v aktuálním servisu lepší než v nějakém neznámém dalším...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak oni to na infolince nejsou schopni zjistit, nebo to neumějí, nebo nechtějí? Tak to tam už může sedět pomalu cvičená opice (nechci tím nikoho urazit), ale potom tam jsou v současnosti jen předavači dotazů a problémů, Já jsem jim vždy rovnou s nějakým problémem psal VIN konkrétního vozidla, ať se nevymlouvají na vyhraněnou specifikaci konkrétního vozu a rovnou si to vyhledají, nakonec mají k dispozici  veškeré programy a podklady, jen projevit nějakou snahu. Takhle prostě jen přehráli horký brambor nazpět do servisu a ten pokud bude jednat, tak jak se dnes v naší společnosti obvykle a "lidsky" jedná, to může zahrávat do kouta. Skoro se mi chce říci "Bože za co nás zákazníky trestáš". No nic, přeji Ti Luboune pevné nervy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na infolince nehledej fundované odborníky těžko tam bude sedět právník a motorář, atd..... , dotazy jen roztřídí a příslušné oddělení, která se tím můžou asi víc zabývat, ale mnoho bych neočekával.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podla VINka to musi mat clovek na druhej strane vylustrovane za 5min. Ak robi na info linke, minimalne auto od bicykla rozlisi a na zaklade poskytnuteho VIN a predpokladam aj ich databazy, co mi bezny nemame, by mal vediet dat fundovanu odpoved. Ak nie, tak on by to mal zistit a referovat zakaznikovi a nie odkazovat zakaznika, nech si to overuje v servise. Potom ta infolinka straca akykolvek zmysel, ked pri dotaze odkazu vzdy na niekoho ineho. Jedine ak na statistiky zamestnanosti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si to představujete moc jednoduše .. ale ono to tak ve skutečnosti není. ŠA moc dobře ví proč lidé na infolince k takovým údajům nemají přístup a proč tě s takovým už technickým dotazem odkazují na servisního partnera.

Ta infolika samozřejmě smysl má - co nejdříve odbavit 95% požadavků tak, že... mi to pasuje na definovaný případ a mám k tomu od kompetentní osoby validní odpověď kterou pošlu a pokud nemám přesměruji na zákaznickou linku. V 99% tohle prostě stačí. Ten zbytek musím pak nějak vyřešit, Jelikož ŠA koncové zákazníky nemá jako "zákaznická linka" funguje síť partnerů.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavujeme si to tak ako by to malo fungovat. Na mna tiez zamestnavatel kladie kvalitativne poziadavky a ak nesplnim, vyrazi so mnou dvere. Preco by ta kvalita nemala byt aj pre nas zakaznikov dostupna. CO na tom je komplikovane mat databazu a zaskolit ludi na infolinke s tym pracovat. Fakt mi niekedy pride, ze este ja mam byt ustretovy voci nim, lebo nebodaj chcem to od nich za co som zaplatil pri kupe auta. A teraz nemyslim, ze byt drzi pri jednani, len sa proste slusne domoct toho bez opakovanych pokusov na co mam narok. A nie odkazovat ma na dalsieho cloveka, servis, atd.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale pánové bavíme se o infolince kde sedí jen "cvičená opička" nikoliv fundovaný odborník od kterého očekáváte odpověď na svůj konkrétní technický dotaz. Jistě tam volá a píše i stovky nýmandů co ani neví co chtějí a neumí si třeba přečíst manuál, kdo by to dnes četl že?? A chápu vaše rozhořčení, taky jsem s nimi kdysi marně komunikoval a nakonec si to vyřešil po tuhém boji v servise sám.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pamatuji dobu, kdy infolinka Škodovky začínala. V té době komunikace zákazníka s infolinkou byla rychlá, i odbornější  dotazy řešili, když né hned, tak celkem rychle a  a ochota tehdejších operátorů byla lepší . Dnes tam asi sedí jen Ti předávači dotazů. Škodovka se pravděpodobně  postupem doby "poučila", třeba  i tím jak píše ben06, že lidé si dnes nejsou schopni přečíst ani ten návod k obsluze a věřím, že hodně dotazují naprosté "pytlovinky" a zahlcují operátory . Na druhou stranu uznávám, že je to nastavené na tzv. dnešní. dobu a asi nesrovnatelně vyšší kvantum dotazů a požadavků zákazníků.  Na druhou stranu, na co by pak ta infolinka měla mít smysl, když si máme raději všechno zjistit v servisu?  To pak má jen smysl jako marketing, koukejte jak jsme světová automobilka, máme nepřetržitou "infolinku", kdo to dneska má, že!

 

PS: A taky pamatuji dobu, kdy jsem měl určitý  problém s výfukovým potrubím na mé tehdejší Fabii a tehdejší můj domovský autorizák  se k tomu moc neměl. Na infolinku jsem jim popsal ten problém i se zaslanými  fotkami a tehdy mě infolinka neodkázala na servis. Rovnou mi napsali, že to sami "zkonzultovali" s tím servisem a dle zaslaných foto a mého popisu jim ze Škodovky nakázali aby se servis se mnou sám spojil a věc vyřešil. Za pár hodin  po této emailové korespondenci se mi servis sám ozval a kdy  prý mohu přijet. Tak tehdy to šlo, proč dnes už ne, obzvlášť, když u Lubouna s tou záměnou oleje asi není o čem diskutovat. Prostě, i když se možná servis spletl jen na té faktuře, tak v rámci předejití možného budoucího problému s filtrem OPF někdo kompetentní ze Škodovky přikáže servisu raději na jeho náklady ten olej vyměnit. A taky  třeba jen pro prostou nápravu reputace Škodovky, která má odborný personál servisu na takovéto vysoké úrovni.   Ale doba je již bohužel asi úplně jiná............

Edited by DušanV
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

VYŘEŠENO

Přijímací technik byl mladý kluk, který přiznal chybu, několikrát se omluvil. U auta mi ukázali, že olej vypouštějí, naplnili 504.00 a já doplatil cca 900kč. Na počkání, takže nakonec to snad dobře dopadlo. Olej jsem nakonec vzal od nich Shell 0w30 LL.

Edited by Luboun
  • Like 2
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kéž by každá blbá zkušenost v servisu měla takhle dobrej konec. Všechno dobře dopadlo a máš klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechepem v dnesnej dobe connetov,aplikacii a mega elektronickych servisnych planov.....ten predsa pred kazdym servisom v autorizaku presne vypluje co robit,ako robit a co pouzit.Toto je zlyhanie vyslovene ludsky faktor,proste tam supol to,na co je uz roky nauceny a bodka.

Inak cudujem sa,ze si doplacal a este aj za to,co si myslim,ze tam nema co robit.Patri tam 508micka 0w-20.Ale ak to tebe nava,tak je to vpoho.

před 23 hodinami, Luboun napsal:

VYŘEŠENO

Přijímací technik byl mladý kluk, který přiznal chybu, několikrát se omluvil. U auta mi ukázali, že olej vypouštějí, naplnili 504.00 a já doplatil cca 900kč. Na počkání, takže nakonec to snad dobře dopadlo. Olej jsem nakonec vzal od nich Shell 0w30 LL.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak samozřejmě, že jsou ceny v autor. servisech povšechně silně nadsazené, nicméně celková cena s doplatkem odpovídá standartní ceně u ŠA.

504.00 0/5W30 je povolená alternativa /ukazoval mi to technik v PC/ a osobně si myslím, že i vhodnější alternativa s vyšší viskózní rezervou i pro případné ředění oleje benzínem atd... a za méně peněz.

 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Co citam,mas 1,5 s opf,takze tam fakt nepatri ani 5w-30,ani 0w-30....ved ani nevies,co tam mas,ked pises raz taky,raz onaky....

Ale tak verim,ze ono to tam vpoho nejaky cas bezproblemovvydrzi,ale chudak,kto to bude raz servisovat ako jazdenku po tebe...

Mne v mojom servise  s rovnakou motorizaciou ukazali v servisnom plane pri 30 000km prave jedine vhodnu tu 508micku,nic ine.504 iba na nudzove doliatie.

Edited by Patrik1971

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Patrik1971

V několika servisech potvrdili buď 504.00 nebo 508.00.

Pokud budeš brát manuál ke Scale opravdu doslova tak je tam napsáno, že 504.00 i 508.00 jsou jen na dolití max. 0,5 litru, nic se tam nepíše o plné náplni. Tu určuje autorizovaný servis. A rozhoduje VW norma.

Nejsem odborník na oleje, ale pokud věříš, že 0w20 je vytvořena primárně kvůli motoru a ne kvůli emisím, tak ji preferuj.

Já jsem před časem sledoval celosvětově nadměrně medializovanou kauzu pronikání benzínu do oleje u Honda 1,5turbo. Tam obecně doporučovali přechod na olej s vyšší viskozitou, občas byly i při kratších nájezdech než 10000km vlastnosti standardniho oleje 0w20 v některých parametrech na hraně. Koncentrace benzínu v oleji byla okolo 3-4%. Honda udává akceptovatelnou koncentraci benzinu v oleji nesmyslně až 10%. A rozepisuji se o tom tolik, neboť u dlouhodobého testu Rapida 1,0 TSI byla "oil dilution" i při delších trasách a evropském způsobu užívání okolo 3%, takže si myslím, že ne o mnoho lépe. Je pravda, že při 100000km s tím motor neměl problém. Pokud si myslíš, že svojí volbou oleje motoru s výměnou po 30000km ubližuješ méně, je to tvé rozhodnutí, ale pravděpodobně máš služební auto...

A oba oleje 0w30 i 5w30 odpovídají normě 504.00, v servisu aktuálně preferuji Shell 0w30, tak mi ho tam nalili....

Screenshot_2020-08-15-06-20-48-440_com.android.chrome.jpg

Edited by Luboun
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové bez urážky, ale docela dobře jsem se pobavil. Opravdu máte představu, že někde na světě najdete partu 30ti lidí, kteří se dokážou každé tři čtyři měsíce naučit desítky až stovky různých variant specifikace vozů, budou zároveď dost technicky vzdělaní aby tomu rozumněli a dost asertivní aby dokázali pracovat na info lince? ano na info lince na na lince odborné technické pomoci.  Většina těch lidí na těch infolinkách je ráda, že ví kde může aspoň nějaké informace najít a interpretovat. Osobně pracuju jako vedoucí směny, mistr, a vim že aby se člověk naučil jednoduchou atomatizovanou činnost rychle a efektivně za dodržení všech zásad výroby a bez další kontroly minimálně dva týdny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, Luboun napsal:

Patrik1971

V několika servisech potvrdili buď 504.00 nebo 508.00.

Pokud budeš brát manuál ke Scale opravdu doslova tak je tam napsáno, že 504.00 i 508.00 jsou jen na dolití max. 0,5 litru, nic se tam nepíše o plné náplni. Tu určuje autorizovaný servis. A rozhoduje VW norma.

Nejsem odborník na oleje, ale pokud věříš, že 0w20 je vytvořena primárně kvůli motoru a ne kvůli emisím, tak ji preferuj.

Já jsem před časem sledoval celosvětově nadměrně medializovanou kauzu pronikání benzínu do oleje u Honda 1,5turbo. Tam obecně doporučovali přechod na olej s vyšší viskozitou, občas byly i při kratších nájezdech než 10000km vlastnosti standardniho oleje 0w20 v některých parametrech na hraně. Koncentrace benzínu v oleji byla okolo 3-4%. Honda udává akceptovatelnou koncentraci benzinu v oleji nesmyslně až 10%. A rozepisuji se o tom tolik, neboť u dlouhodobého testu Rapida 1,0 TSI byla "oil dilution" i při delších trasách a evropském způsobu užívání okolo 3%, takže si myslím, že ne o mnoho lépe. Je pravda, že při 100000km s tím motor neměl problém. Pokud si myslíš, že svojí volbou oleje motoru s výměnou po 30000km ubližuješ méně, je to tvé rozhodnutí, ale pravděpodobně máš služební auto...

A oba oleje 0w30 i 5w30 odpovídají normě 504.00, v servisu aktuálně preferuji Shell 0w30, tak mi ho tam nalili....

Screenshot_2020-08-15-06-20-48-440_com.android.chrome.jpg

Nemas paru,skoda rozpravat.Servis nic  neurcuje,servis ma liat to,co predpisuje vyrobca auta/motora/podla vw normy.Mimochodom auta mam obe sukromne a lejem do nich to,co kaze vw norma a neboj kazdych 15000 sam,kazdych 30000 v servise .Ale ako som pisal,nechaj si liat co chces....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Každý si věřme čemu chceme... Oběma nám ta auta do těch 100-150kkm vydrží, ale já budu mít servisku s výměnami po 15000km :-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...